Elég sok fogyasztóvédelmi/érdekvédelmi topikon olvastunk már ezzel kapcsolatos panaszokat. Legutóbb tegnap az "Ahová NE menj vásárolni" topikon. Azt hiszem, megérdemelne egy saját topikot is ez a téma. Hiszen az ügynökhöz nem mi megyünk, hanem ő jön hozzánk. Gyakran hívatlanul, vagy hosszas rábeszélés után.
Természetesen nem állítom, hogy minden "házaló kereskedelem" keretei között folytatott adásvétel átvágás, de sajnos elég sok a visszás jelenség ezen a területen. Pl. szállítási határidő be nem tartása, hibás teljesítés, cég eltűnése (főleg reklamáció esetén). De legfőképpen az aránytalanul magas ár, magas előleg, ill. teljes előrefizetés (szálítás valamikor...), a vásárlót nem világosítják fel a szerződéstől való visszalépés lehetőségére (8 nap), és van még néhány jellemző trükk.
Várom ide a panaszokat, de nagyon szívesen olvasnék olyan tapasztalatokról is, akik sikerrel jártak reklamlációjuk elintézésében, netán még pénzüket is sikerült visszaszerezniük.
A parkolókban tevékenykedő "ügynökökről" is megvan a véleményem. Ezekben az esetekben azért nem kis részben a vásárlók is hibásak. Nem hinném, hogy képtelenség lenne felismerni azt, hogy párezer ft-ért nem lehet valóban értékes cuccot beszerezni. Ahogy az mlm-ben a sokszoros ár az átvágás, itt meg a töredék ár kellene, hogy feltűnést keltsen. Vagy megbugázott az áru (=a vásárló is büntethető - ha elkapják), vagy csicsás a cucc, de értéke közelít a nullához. Amíg az emberek nem képesek arra, hogy az ár - érték arányt felismerjék, kicsi az esély az ilyen házalók kivédésére.
Nem könnyítem meg senkinek a dolgát, tessék elolvasni.
Én a következőket találtam: VÍZSZŰRŐ is van nála, mily érdekes a 240 $-os az nála 170 EHUF!!!
Itt és most leírom:
A termék jó, DE tessék rákeresni a neten, már 70 EHUF ért kapható C&C, most akkor ki ver át és kit?
Tegnap éjjel még megnéztem eme díszpolgár "honlapját". Előrebocsátom, hogy nem szoktam személyeskedni, vagy mondjuk csípőből bárki kritizálni. De ez a két elvakult ember, egyszerűen szólva paff vagyok.
Ezért írom le, hátha elolvassa, direkt nem a kis világukat jelentő "Zepter mindenkinek" illetve az Amvajról... fórumokba.
Az én véleményem:
Most azokról a termékekről beszélek, melyek érintik Mr. Ceptert illetve Mormogót.
Az bennük a közös, hogy vannak olyan "termékeik" melyek számomra teljesen bizonyítottan kaphatóak kereskedelmi forgalomban. Példa a Mixi (szupi-szupi) gépezet azonos a http://www.unold.de/indexesge.html Tessék megnézni!
Elgondolkodtató, -ha egy kis időtök van- megnézni a Zepter nemzetközi lapjait. Mit látok, a Cepterke is elkezdte ugyan azt a taiwani vízszűrőt árulni. Na megint lesz egy parasztvakítás. Még 1x az eszköz jó, de 240$, illetve már itthon is kapható üzletben 70 EHUF, erre teszi rá a kis kedves Mormó a plussz százezret. Szégyelje magát!
A kioktató, minden észérvet nélkülöző, ámbár sikeremberek véleménye számomra nem jelent semmi. Na ez nem igaz, mert nagyon felbosszantottak.
Hogy én sem maradjak adós a bemutatkozással. Élelmiszervegyész vagyok, mérlegképes könyvelő, és 38 éves fejjel beültem az iskolapadba, a Szegedi Tudományegyetemre járok... Valószínű azért mert IQ Light vagyok, és még olvasni sem tudok, vagy írni? Valóban voltam 12-13-éve egy Zeter kiképzésen, innen vannak az edényeim, egy szerűen szólva vállalom amit erről leírtam: kiképzés egy átverésre. És csak azért nem hagytam ott őket (a kiképzés alatt) mert az áltudományos dumát szerettem volna végighallgatni. Megtettem, de nem ereszkedtem egy olyan szint alá, mely csakl arról szól, hogy hogyan riogassam az egészséggel a kedves hallgatóságot. Köszönöm, ez nem kell. Edényem meg azért van -és figyel Cepi-, mert már akkor felvállaltam, hogy az én időm valóban többet ér mint holmi ügynökként, ügynökkiképzésen ülve elvesztetegetni azt. És megmondtam, hogy fizessék ki a szabadságomat, mert országos botrányt csinálok abból, hogy ilyen aljas módszerekkel állásnélküli embereket beszipkáznak, és hitegetnek holmi nagy anyagi fellendülést megcsillantva. Hitegetés, átejtés, megtévesztés, ezek a szavak illenek az ilyen módszerekre. Van egy gyermekem, aki most 7 éves. Soha nem volt még baja attól, hogy nem Amvaj termékkel mosom a gatyáit. (Kontra Murilla) VAn munkám, igaz nem vagyok gazdag, de dolgozom rajta :) Én szerintem a valóban elégedett ügyfeleim, mely ügyfelek nem szeánszokkal, edénydobálással kapcsolatosak. Szimplán könyvelek nekik. Ez szerintem munka, és nem átverés. Dolgozom és fizetnek, ez a sorrend. Mellette van főállásom is, de ezt hagyjuk, mert én csak egy "mosógépszerelő vagyok" (honnan veszi ezt a baromságot, bár az sem lenne baj, ha az lennék!), meg egy igénytelen állat, mert még ügynöknek sem voltam, vagyok jó. Cepinek üzenem, hogy alkalmatlanságomat az "bizonyítja" hogy milliárdos forgalmú cégnek kereskedelmi vezetőjeként azért vannak sikereim... De az igaz, hogy nem MLM, hanem normális kereskedelemről van szó.
De abbahagyom az életem taglalását, bocs ha untattam valakit.
Viszont, én valóban készítek (team-ben) weblapokat, biztosan nem vagyok olyan profi, mint a szerény Zeptemongya, aki nemes egyszerűséggel a http://www.zepter.com -t tünteti fel oldalának... vagy a Mormogó http://www.gyurian.hu/ ,melyet érdemes megnézni.
Na akkor most beszéljünk tisztességről, és szerénységről, no meg igényességről.
EDÉNYEKET 400.000 FT-ért???? Mégis mit tudnak azok az edények, a leves után eljátsszák a Csárdáskirálynőt?
Hozzánk hetente dobálják be ezt a buszos baromságot, hát persze, 1490 Ft-ból a buszköltség sem nagyon jön ki, hát még a finom ebéd, meg az esetleges szabadidős program. A módszer lényege nagyon egyszerű, elvisznek jó messzire, ahol nem tudsz kiszaladni és megnézni, hogy a 400.000 Ft listaárú, most azonnal 200.000 Ft-ért elvihető edénykészlet a valóságban ér úgy 50.000 Ft-ot (jó esetben).
Egyszerűen nem hiszik el az emberek, hogy az ÖSSZES ilyen dolog átverés*. Ugyanezt eljátsszák az ágynemükkel (pardon: alvásrendszerekkel :))), üdülési joggal, stb. Döbbenetes, hogy milyen hiszékenyek az emberek.
*hiszen miért lenne érdeke fillérekért bárkit is kirándultatni a cégnek, ha a befektetett pénzt nem akarná 100x-osan visszaszerezni.
Jaj ne, ezeken a képaláírásaidon fél órát vinnyogva röhögtem. Főleg az űrhajón... Elképzeltem, ahogy Zepter mondja néz ki a kis kémlelőnyíláson szkafanderben, katapultálásra várva...
Bocs, Zepter mondja, a képeid önmagában természetesen nem nevetségesek, de buyer aláírásaival csúcs... :-D
Olvasói bejelentés nyomán figyelmeztetjük olvasóinkat: olyan gyanús egyének házalnak ezekben a napokban Tordán és Kolozsváron, akik világmárkájú Zepter-edényeket kínálnak, valamikori tényleges átadással, és — Magyarország Eu-tagságára hivatkozva — ingyenesen (!), ha a kliens hajlandó 200 eurós elôleget átadni nekik. Az "ügynökök" fénymásolt iratokat lobogtatnak, és elôszeretettel keresik fel a hiszékeny, elesett nyugdíjasokat, akik olykor a szomszédhoz is fordulnak egy kis kölcsönért. Egy tordai rászedett áldozat elmondása szerint az ügyeskedôk osztrák rendszámú gépkocsival keresik szerencséjüket.
a Stanford Egyetem vizsgálatának eredményeit, amely szerint a nem is távoli jövőben a fogyasztási cikkek és szolgáltatások több mint 50%-át Multi Level Marketingre épülő kereskedelmi rendszerekben fogják értékesíteni.
Ismét mega LOL. :-))) 10-15 évvel ezelőtt még 60-70%-ról volt szó. :-))))) Ha ez angolul lenne, sztem a Stanford egyetem már rég tiltakozott volna. :-)
Pénteken -azaz tegnap- a feleség kifejezett kérésére elindúltunk egy mc be, mert az egyik ismerőse ajánlott minket egy idegen hölgynek... (már ez is rémes)
Internet, munka, pénz címszóval.
Én nem akartam menni, de ezt gondolom többen megértitek, elmentem.
Láss csodát, a megbeszélt időpontban senki nem volt ott :(
Aztán pont egy óra múlva telefon nekünk, hogy hol vagyunk... Akkor megtudta, már otthon. Mentsége, hogy elnézést kért, amiért rosszul kezelte az időpontot.
De ki fogom nyomozni mi ez a szuperbuli, és ezt is közzé fogom tenni.
:-)))))))))))))))))))) Ma nagyon jó napom van, csupa derűs hozzászólás... :-)
Ebben a műfajban is iszonyatos pénzekkel vágják át az ügyfeleket. De mindig van új balek. Hihetetlen! Pedig elég lenne kinyitni bármelyik napilapot, a hirdetési rovatban egymást érik az "áron alul adnám el üdülési jogomat" jellegű hirdetések.
A Mr. Zepter fórumában azért vagyok aktív, mert egyzserűen bosszant az átverés.
Itt a Te fórumodban is lassan leírom a tapasztalatimat. Nem mondom, hogy soha de nem nagyon fogok ügynöktől vásárolni.
Amikor először itt az Indexen írtam, azért tettem, mert egyszer nagyon bepaliztak, a dolog viszonylag friss, és nem akarom, hogy másokat is palira vegyenek.
A Mormogi mindig ennyire nyers? (direkt kerestem valami enyhe kifejezést)???
Ha gyógyszerrel, táplálékkiegészítővel, gyógyhatású szerrel ügynököl valaki, az a legfelháborítóbb. Az ilyeneket meg sem szabad hallgatni! Ha szükség van rá, a saját orvosod is tud megbízható táplálékkiegészítőket, egyéb szereket ajánlani. Bemész egy patikába, fitotékába, és az adott szerekből te magad kiválaszthatod, melyiket veszed meg. Akár az összetétele, akár az ára alapján. Nem pedig tukmálós ügynöktől olyan szereket, amikre sokszor még OÉTI engedély sincs, vagy van, de hamis. Lsd. Aloe, Sunrider, Noni, stb. topikokat.
premont, nagyon sajnálom, ami veled történt, de sajnos ezzel nincs mit tenni. Nem állíthatunk fogyasztóvédelmi aktivistát minden nyugdíjas mellé, illetve minden ilyen "társasutazás" ellenőrzésére. Tisztában kell lenni azzal, hogy ezek a cégek a bepalizásra szakosodtak. Én javaslom, hogy továbbra is csak menjetek el ilyen olcsó utazásokra, akár barátnőkkel, barátokkal, de ne vigyetek magatokkal pénzt. :-) Ne legyen lelkiismeretfurdalásotok, hogy nem vesztek semmit. Hiszen a hirdetésben nem volt feltüntetve semmiféle vásárlási kötelezettség! És az utitársaitokat is világosítsátok fel útközben. Nyithatok én még húsz topikot is erről - az illető korosztálynak igen kis része használja az internetet. Legjobb, ha maguk a nyugdíjasok végeznek "felvilágosító munkát" a saját köreikben. Aztán ha nem lesz bepalizható nyugdíjas, egy idő után maguktól megszűnnek ezek a cégek. De jó is lenne.... :-)))
Sziasztok! Itt vagyok, nem tűntem el, csak egyéb dolgaim is vannak az életben... :-)
> SOHA NEM VÁSÁROLUNK ÜGYNÖKTŐL!
pyrotax, ugyanezen a véleményen vagyok én is! Nem szabad egy pillanatra sem meginogni, főleg nem szánalmat érezni. Mert erre apellálnak a legtöbben, főleg az ismeretségi/baráti körből. Az "ön nyert" típusú telefonhívásokat is lehet kezelni anélkül, hogy udvariatlanul csapnánk le a telefont. "Köszönöm, nem érdekel, viszonthallásra". Elég sok ügynök megtalált már, de még soha nem láttam olyan árucikket, szolgáltatást, amit rendes boltban, vagy szolgáltatónál ne lehetett volna megkapni. Ráadásul sokkal kedvezőbb áron. Nem szabad bedőlni, hogy "minőség". Ha valóban olyan minőség lenne, akkor megállná a helyét a normál kereskedelem keretei között is. De általában nem ez a helyzet. Ha meg jó a minőség, akkor az árral van "némi" probléma (akár 10x-es ár is előfordul) - ezért nem tudnák eladni ekkora hatalmas árréssel versenyhelyzetben - azaz a konkurrens termékekkel egy polcon.
Március 25-re szerveznek Lendvára utat, potom 1490 ft-ért, a programpontok között ott szerepel: "érdekes reklámbemutató fantasztikus meglepetésekkel, új termékekkel, vásárlási lehetőséggel" Rajta a Berghoff reklámmatricája!!!