Sajnos a féltengelyek és difi sincs benne, arra én is gondoltam, hogy csak egy oldali kereket meghajtani robogó motorral. Régen volt háromkerekű munkagépem, amit Mz motorral hajtottam egy oldalon és az 10 mázsát is elvitt, igaz bele kellett kapaszkodni a kormányba. Azonban okafogyottá vált a dolog, mert váz egy barátomé és ő úgy döntött, hogy ne csináljuk meg, hanem inkább eladja.
Mennyire nincs benne hajtás? A difi része a futóműnek, az tartja a lengőkart. Ez sincs benne? Ha benne van csak hibas, de fel lehet tölteni olajjal, akkor láttam már Bakancs ajánlotta megoldást, yamaha jog 50 es blokk az egyik féltengelyre lánckerékkel hajtott ra. Sose mentem vele, de így használták.
Minden saját meggondolás és baráti vélemény abba az irányba mutat, hogy a tárcsa feladata az engedélyezett negyven kilóméteres végsebesség beállítása. Ezt "hozza" is, mert teljes gáznál sem gyorsul tovább a moci. ( A korábban általam említett "rosszalkodás" okára egyébként ma fény derült; víz volt a karbi úszóházában, miután a leengedőcsavarral kiengedtem, megszűnt az időszakos lefulladás.) A későbbiekben majd próbaképp megpróbálom kivenni a tárcsát, de ehhez ki kell még derítenem, hogy az .58-as főfuvókát nem kell-e nagyobbra cserélnem és ha igen, akkor mekkorára. Köszönöm a segítséget!
Ebben nem vagyok jártas , számomra valami fojtást adhat ami beszabályozza a keveréket , vagyis a benzin-levegő összeállítást .
Az 50-es Ape-ben van egy cső ( szívászaj-tompító ) a porlasztó előtt . Ez egy 8 cm átmérőjű , kb. 50 cm hosszú műanyag cső . Nincs benne terelőlemez , sem fojtás . Az egyik vége zárt , a másik egy gégecsővel csatlakozik a karburátorhoz . A cső oldalán vagy 2 kb. 10-es furat , ahol belép a levegő a rendszerbe . Velem párszor előfordult , hogy menet közben leesett a gégecső -- ababn a pillanatban az amúgy üzemmeleg járműből elment az erő -- az a kevés ami abból az öklömnyi motorból kicsiholható . Mivel ez jobbára a forgalom kellős közepén szokott elállni , ezért ha ráhúztam a szívatót akkor 1-esben el tudta magát vonszolni a jármű az út széléig .
Mindez arra utal , hogy a jól beállított rendszerben nagyon minimális fojtás vagy ellenállás csökkenés teljesen elviszi a kalibrált értékeket .
Elültünk a válasszal , de be akartam rakni egy fotót -- amit persze nem találok .
Az az általános vélekedés , hogy ennél a teljesítménynél és menettempónál meg lehet reckírozni az egyoldali hajtást . Ahhoz pedig egy robogó motorja elegendő , valahogy berögzíted a plató alá és a kihajtó tengelyt összehozod a kerékaggyal .
Üdvözletem az esetleg erre járó tisztelt fórumtagoknak. Tudom, hogy a kérdésem nem ebbe a topikba illik, de csak itt látok némi életet a Piaggio topikok között. Szóval a kérdésem a következő; van egy kettő éves és néhány hónapos kétütemű Piaggio Typhoon robogóm. Mostanában sajnos mind gyakrabban "rosszalkodik" menet közben, ezért több más részegység (benzincsap, szűrő, légszűrő) vizsgálata után eljutottam oda, hogy átvizsgálom a karburátort is. Így jutottam el oda, hogy észrevegyem, a karbi levegő- bemeneti beömlőnyílásában van egy vékony lemezből készült tárcsa, rajta lyukakkal. A magam amatőr szintjén ugyan, de nem vagyok épp elsőbálos autós- motoros vonatkozásban, ilyesmivel azonban még soha nem találkoztam eddig, és most sem találtam rá semmiféle utalást a neten sem. Tudtok esetleg segíteni?
Sziasztok ! Piaggio Ape 50 meghajtására nincs valami jó ötletetek ? Van egy jó állapotú felépítményem futóművel, de nincs benne meghajtás és nem tudok hozzá szerezni. Gondolok valami szgk difire és robogó motorra. Az irányváltóról is lemondanék, csak előre menne a gép az sem baj. Esetleg valakinek lenne ötlete eredeti alkatrész beszerzési forrására az lenne a legjobb.
Eladó a képen látható, Sulky háromkerekű mopedautóra való kipufogó, mely nagyon jó állapotú, repedve, törve, hegesztve nem volt. Szinte újszerű. Átvehető Szegeden a Baktói kiskertekben. Tel: 209862525
Az biztos hogy nem kis munka. Az enyém csak 50 ccm, robogó blokkot épített be az előző tulaj. Biztosítás is van már rajta. Így ha jól értelmezem a szabályokat,közlekedhetek vele másodmagammal is a közutakon.
Ha netán azon tűnődnék , hogy miért olyan alacsony a fórum látogatottsága -- kissé döglöttek vagyunk -- akkor némileg magyarázatként szolgálhat a járművek ( főleg az APE-k ) beszerezhetetlensége . Az árak valami elképesztő módon az egekben , a kínálat pedig szinte nincs . Most hirdetik ezt a TM702-est ( vagy mit ) .
A motorkormányos , jó állapotúnak mondott jármű 218 cm3-es a leírás szerint , okmányai nincsenek , a hirdető szerint segédmotoros jogosítvánnyal vezethető , és így a forgalomban is részt vehet . Mindezt baráti 670 ezer Ft-ért .
Ez némileg összecseng az előző hozzászólásaimmal : az tud valamit , aki rendszámot varázsol a háromkerekűjére .
Ja igen : és úgy tudom mostanában alakítják át a veterános vizsgarendszert is . Nem tudom ez könnyítést , vagy nehezítést jelent-e majd egy ilyen esetben ?
Nyilván nem kis meló szépre megcsinálni egy ilyen autó-imitációt , de az igazi neheze : rendszámot varázsolni rá . Mivel jobbára nincsenek meg az eredeti okmányai azért szinte az egyetlen esély veteránként összeépíteni , akkor lehet papírtalan gépet legalizálni itt Magyarisztánban . Néha még úgy is körülményes -- hallottam olyan esetről amikor megunta a hazai hatóságok packázásait a szépem restaurált jármű tulajdonosa : kivitte Németországba , ott levizsgáztatták ( ott elegendő volt egy nyilatkozat a jármű eredetéről ) majd német rendszámmal hazahozta .
Ha ebből a videóból indulok ki akkor látszik milyen messze vagyunk egy normálisan működő jogállamtól -- arról nem is szólva , hogy milyen messze sikerült kerülni tőle az elmúlt hetekben :
Van egy család, akik 30 éve ott élnek. És a férj sok videót készít a szakácskodásáról. De sokat filmezi az utazásait is ha bevásárolni megy, vagy éppen kirándulnak valahova. A youtube-on teszi ezeket közzé, és én az egyik ilyen videójából fotóztam ezt a háromkerekűt. A nyugdíjamból csak olyan utazásra telik, hogy reggel elindulok, de este már itthon vagyok.
Mikor jártál te Floridában ? Nem gondoltam volna , hogy ennyire vastag volt a nyugdíjprémium -- bár ahogy egyes sajtók tálalták , mintha Dárius szabadította volna magát a földre .
Ezt viszont az egyik barátom fotózta pár napja Budapesten . A nyilvántartás szerint tavaly februárban kapott rendszámot és műszakit 5 évre . A motor 250 cm3-es , benzines , 8 kW és automata váltó ( variátor) , a masina 2 személyes .
Hát 3 kerekűn még soha nem láttam OT-s rendszámot . Egyébként ezeknek a szerkezeteknek szinte végzetes törvényszerűséggel szoktak eltűnni a papírjai -- én papíros géppel ebben a műfajban nem találkoztam . Ennél is valami összeépítést emleget a forgalomba helyezési záradék ami annyit jelent : ennek se voltak meg az okmányai .
Igaz, hogy ez nem Ape kategória. De mint 3 kerekű, számunkra érdekes járművet akarom ezzel megmutatni. Ez Floridába, Bradenton városába lett lencsevégre kapva.
Ha igen : a plató hátsó fala megmaradt belőle , mert az eredeti alumínium eltűnt a kocsimról ( elveszett , leesett , ellopták ) és ebből csináltam meg , de nem egyezett a szélessége , szabni kellett .