Keresés

Részletes keresés

Guboka Creative Commons License 2022.08.25 0 0 12800

Sajnos a féltengelyek és difi sincs benne, arra én is gondoltam, hogy csak egy oldali kereket meghajtani robogó motorral. Régen volt háromkerekű munkagépem, amit Mz motorral hajtottam egy oldalon és az 10 mázsát is elvitt, igaz bele kellett kapaszkodni a kormányba. Azonban okafogyottá vált a dolog, mert váz egy barátomé és ő úgy döntött, hogy ne csináljuk meg, hanem inkább eladja.

Előzmény: VolksrodZoli (12798)
Középdunántúli Creative Commons License 2022.08.25 0 0 12799

Te mire gondolsz? 

Előzmény: Bakancs4 (12797)
VolksrodZoli Creative Commons License 2022.08.25 0 0 12798

Mennyire nincs benne hajtás? A difi része a futóműnek, az tartja a lengőkart. Ez sincs benne? Ha benne van csak hibas, de fel lehet tölteni olajjal, akkor láttam már Bakancs ajánlotta megoldást, yamaha jog 50 es blokk az egyik féltengelyre lánckerékkel hajtott ra. Sose mentem vele, de így használták.

Előzmény: Guboka (12785)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.24 0 0 12797

Szerintem nem a sebességkorlátozást szolgálja , de ehhez alaposabban meg kéne vizsgálni .

 

Előzmény: Középdunántúli (12796)
Középdunántúli Creative Commons License 2022.08.24 0 0 12796

Minden saját meggondolás és baráti vélemény abba az irányba mutat, hogy a tárcsa feladata az engedélyezett negyven kilóméteres végsebesség beállítása.  Ezt "hozza" is, mert teljes gáznál sem gyorsul tovább a moci. ( A korábban általam említett "rosszalkodás" okára egyébként ma fény derült; víz volt a karbi úszóházában, miután a leengedőcsavarral kiengedtem, megszűnt az időszakos lefulladás.) A későbbiekben majd próbaképp megpróbálom kivenni a tárcsát, de ehhez ki kell még derítenem, hogy az .58-as főfuvókát nem kell-e nagyobbra cserélnem és ha igen, akkor mekkorára. Köszönöm a segítséget!

Előzmény: Bakancs4 (12794)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.24 0 0 12795

javít :  A cső oldalán van egy 15-ös furat , ahol belép a levegő a rendszerbe .

Előzmény: Bakancs4 (12794)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.24 0 0 12794

Ebben nem vagyok jártas , számomra valami fojtást adhat ami beszabályozza a keveréket , vagyis a benzin-levegő összeállítást . 

Az 50-es Ape-ben van egy cső ( szívászaj-tompító ) a porlasztó előtt . Ez egy 8 cm átmérőjű , kb. 50 cm hosszú műanyag cső . Nincs benne terelőlemez , sem fojtás . Az egyik vége zárt , a másik egy gégecsővel csatlakozik a karburátorhoz . A cső oldalán vagy 2 kb. 10-es furat , ahol belép a levegő a rendszerbe . Velem párszor előfordult , hogy menet közben leesett a gégecső -- ababn a pillanatban az amúgy üzemmeleg járműből elment az erő -- az a kevés ami abból az öklömnyi motorból kicsiholható . Mivel ez jobbára a forgalom kellős közepén szokott elállni , ezért ha ráhúztam a szívatót akkor 1-esben el tudta magát vonszolni a jármű az út széléig . 

Mindez arra utal , hogy a jól beállított rendszerben nagyon minimális fojtás vagy ellenállás csökkenés teljesen elviszi a kalibrált értékeket . 

Előzmény: Középdunántúli (12790)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.24 0 0 12793

Elültünk a válasszal , de be akartam rakni egy fotót -- amit persze nem találok . 

Az az általános vélekedés , hogy ennél a teljesítménynél és menettempónál meg lehet reckírozni az egyoldali hajtást . Ahhoz pedig egy robogó motorja elegendő , valahogy berögzíted a plató alá és a kihajtó tengelyt összehozod a kerékaggyal . 

 

Előzmény: Guboka (12785)
Középdunántúli Creative Commons License 2022.08.23 0 0 12792

https://oem-bike-parts.com/en/parts/gilera/runner-50/2011/runner-50-sp-2010-2017/engine-carburetors-components/p/1-000-034-400-air-gauger-air-gauger

 

No végre egy netes találat. Igaz, hogy az én gépem Typhoon, nem Runner, de ez a tárcsa ugyanaz, mint az enyémben.

Előzmény: Bakancs4 (12789)
Középdunántúli Creative Commons License 2022.08.23 0 0 12791

(Próbáltam rákeresni a guglin az Air gauger kifejezésre. Csak angol nyelvű találatokat adott és egy rakás képet különféle nyomásmérő órákról.)

Előzmény: Bakancs4 (12789)
Középdunántúli Creative Commons License 2022.08.23 0 0 12790

A 27-es számú "air gauger" nevű alkatrészről lenne szó.

Előzmény: Bakancs4 (12789)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.08.22 0 0 12789

Tudnál esetleg  képet feltenni ?

 

Előzmény: Középdunántúli (12788)
Középdunántúli Creative Commons License 2022.08.21 0 0 12788

Üdvözletem az esetleg erre járó tisztelt fórumtagoknak. Tudom, hogy a kérdésem nem ebbe a topikba illik, de csak itt látok némi életet a Piaggio topikok között. Szóval a kérdésem a következő; van egy kettő éves és néhány hónapos kétütemű Piaggio Typhoon robogóm. Mostanában sajnos mind gyakrabban "rosszalkodik" menet közben, ezért több más részegység (benzincsap, szűrő, légszűrő)  vizsgálata után eljutottam oda, hogy átvizsgálom a karburátort is. Így jutottam el oda, hogy észrevegyem, a karbi levegő- bemeneti beömlőnyílásában van egy vékony lemezből készült tárcsa, rajta lyukakkal. A magam amatőr szintjén ugyan, de nem vagyok épp elsőbálos autós- motoros vonatkozásban,  ilyesmivel azonban még soha nem találkoztam eddig, és most sem találtam rá semmiféle utalást a neten sem. Tudtok esetleg segíteni?

 

Guboka Creative Commons License 2022.08.13 0 0 12787

Köszönöm szépen, beszéltem Misi bácsival.

 

Előzmény: oljeg12 (12786)
oljeg12 Creative Commons License 2022.08.13 0 0 12786

Kérdezd Apedokit.(Misi bácsi)

Előzmény: Guboka (12785)
Guboka Creative Commons License 2022.08.11 0 0 12785

Sziasztok ! Piaggio Ape 50 meghajtására nincs valami jó ötletetek ? Van egy jó állapotú felépítményem futóművel, de nincs benne meghajtás és nem tudok hozzá szerezni. Gondolok valami szgk difire és robogó motorra. Az irányváltóról is lemondanék, csak előre menne a gép az sem baj. Esetleg valakinek lenne ötlete eredeti alkatrész beszerzési forrására az lenne a legjobb.

APEDOKI Creative Commons License 2022.07.16 0 0 12784

Eladó a képen látható, Sulky háromkerekű mopedautóra való kipufogó, mely nagyon jó állapotú, repedve, törve, hegesztve nem volt. Szinte újszerű. Átvehető Szegeden a Baktói kiskertekben. Tel: 209862525

oljeg12 Creative Commons License 2022.05.11 0 0 12783

Majd ha nem akad rá vevő, akkor visszább veszi az árát. Ha pedig még is elviszi valaki ennyiért, akkor az így járt. Az eladó meg jól járt.

Előzmény: Bakancs4 (12781)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.05.10 0 0 12782

Ez legalább egy kicsit fiatalabb , meg egy csomó dolgot ráköltöttek , de közel 2 millióért ?

https://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/piaggio/ape_50/piaggio_ape_50-18115781#sid=fc1ba5a1-5b4f-496b-a687-ac5e4f7a09e2

 

Előzmény: Bakancs4 (12781)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.05.10 0 0 12781

Nem akarok kicsinyesnek tűnni , de nincs ez kissé túlárazva ?

1.350.000 Ft a több mint 20 éves Ape 50-esért . És annyira nem tűnik makulátlannak ...

https://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/piaggio/ape_50/piaggio_ape_50-18190810#sid=fc1ba5a1-5b4f-496b-a687-ac5e4f7a09e2

 

szegedijoe Creative Commons License 2022.04.20 0 0 12780

Az biztos hogy nem kis munka. Az enyém csak 50 ccm, robogó blokkot épített be az előző tulaj. Biztosítás is van már rajta. Így ha jól értelmezem a szabályokat,közlekedhetek vele másodmagammal is a közutakon.

Előzmény: Bakancs4 (12777)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.04.15 0 0 12779

Ha netán azon tűnődnék , hogy miért olyan alacsony a fórum látogatottsága -- kissé döglöttek vagyunk -- akkor némileg magyarázatként szolgálhat a járművek ( főleg az APE-k ) beszerezhetetlensége . Az árak valami elképesztő módon az egekben , a kínálat pedig szinte nincs . Most hirdetik ezt a TM702-est ( vagy mit ) . 

https://www.hasznaltauto.hu/kishaszonjarmu/piaggio/ape/piaggio_ape_tm-18133388?sid=e4df0f4c-e7cb-413a-9e4b-1341c7d5903e

 A motorkormányos , jó állapotúnak mondott jármű 218 cm3-es a leírás szerint , okmányai nincsenek , a hirdető szerint segédmotoros jogosítvánnyal vezethető , és így a forgalomban is részt vehet . Mindezt baráti 670 ezer Ft-ért .

Ez némileg összecseng az előző hozzászólásaimmal : az tud valamit , aki rendszámot varázsol a háromkerekűjére .

 

Bakancs4 Creative Commons License 2022.04.15 0 0 12778

Ja igen : és úgy tudom mostanában alakítják át a veterános vizsgarendszert is . Nem tudom ez könnyítést , vagy nehezítést jelent-e majd egy ilyen esetben ?

 

Előzmény: Bakancs4 (12777)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.04.15 0 0 12777

Nyilván nem kis meló szépre megcsinálni egy ilyen  autó-imitációt , de az igazi neheze : rendszámot varázsolni rá . Mivel jobbára nincsenek meg az eredeti okmányai azért szinte az egyetlen esély veteránként összeépíteni , akkor lehet papírtalan gépet legalizálni itt Magyarisztánban . Néha még úgy is körülményes -- hallottam olyan esetről amikor megunta a hazai hatóságok packázásait a szépem restaurált jármű tulajdonosa : kivitte Németországba , ott levizsgáztatták ( ott elegendő volt egy nyilatkozat a jármű eredetéről ) majd német rendszámmal hazahozta .

Ha ebből a videóból indulok ki akkor látszik milyen messze vagyunk egy normálisan működő jogállamtól -- arról nem is szólva , hogy milyen messze sikerült kerülni tőle az elmúlt hetekben :

https://totalcar.hu/belsoseg/2022/04/08/az-nkh-szabotalja-a-vizsgat

Előzmény: szegedijoe (12776)
szegedijoe Creative Commons License 2022.04.15 0 0 12776

De jól néz ki! (Remélem egyszer az enyém is olyen lesz...)🤔

Előzmény: Bakancs4 (12774)
oljeg12 Creative Commons License 2022.03.28 0 0 12775

Van egy család, akik 30 éve ott élnek. És a férj sok videót készít a szakácskodásáról. De sokat filmezi az utazásait is ha bevásárolni megy, vagy éppen kirándulnak valahova. A youtube-on teszi ezeket közzé, és én az egyik ilyen videójából fotóztam ezt a háromkerekűt. A nyugdíjamból csak olyan utazásra telik, hogy reggel elindulok, de este már itthon vagyok.

Előzmény: Bakancs4 (12774)
Bakancs4 Creative Commons License 2022.03.28 0 2 12774

Mikor jártál te Floridában ? Nem gondoltam volna , hogy ennyire vastag volt a nyugdíjprémium -- bár ahogy egyes sajtók tálalták , mintha Dárius szabadította volna magát a földre .

Ezt viszont az egyik barátom fotózta pár napja Budapesten . A nyilvántartás szerint tavaly februárban kapott rendszámot és műszakit 5 évre . A motor 250 cm3-es , benzines , 8 kW és automata váltó ( variátor) , a masina 2 személyes .

Hát 3 kerekűn még soha nem láttam OT-s rendszámot . Egyébként ezeknek a szerkezeteknek szinte végzetes törvényszerűséggel szoktak eltűnni a papírjai -- én papíros géppel ebben a műfajban nem találkoztam . Ennél is valami összeépítést emleget a forgalomba helyezési záradék ami annyit jelent : ennek se voltak meg az okmányai .

Legalább megcsinálták , minden elismerésem .

 

Előzmény: oljeg12 (12773)
oljeg12 Creative Commons License 2022.03.22 0 2 12773

Igaz, hogy ez nem Ape kategória. De mint 3 kerekű, számunkra érdekes járművet akarom ezzel megmutatni. Ez Floridába, Bradenton városába lett lencsevégre kapva.

Bakancs4 Creative Commons License 2022.03.20 0 0 12772

Vannak árak : https://www.vatera.hu/pavilon-kisauto-badog-206x95x210-cm-piros-2988566333.html

Pavilon kisautó bádog 206x95x210 cm piros FIX ár: 728 090 Ft

Bakancs4 Creative Commons License 2022.03.17 0 1 12771

Ha igen : a plató hátsó fala megmaradt belőle , mert az eredeti alumínium eltűnt a kocsimról ( elveszett , leesett , ellopták ) és ebből csináltam meg , de nem egyezett a szélessége , szabni kellett .

Előzmény: Bakancs4 (12770)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!