Keresés

Részletes keresés

full speed Creative Commons License 2024.03.22 0 2 76139

 

 

 

Tavaszi rajzás

Törölt nick Creative Commons License 2024.03.04 0 0 76138
Előzmény: Maci1986 (76137)
Maci1986 Creative Commons License 2024.03.04 0 0 76137

Elbontották?

Előzmény: Zsivany3 (76132)
2M62U-0386 Creative Commons License 2024.03.02 0 2 76136

Sosem ugyan az az EVN és az MPSZ szám a szekcióknál. Az MPSZ szám logikusabb az EVN kevésbé...

Előzmény: paca664 (76131)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.29 -1 0 76135
Előzmény: Zsivany3 (76134)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.29 -1 0 76134
Előzmény: paca664 (76133)
paca664 Creative Commons License 2024.02.29 0 0 76133

Portugáliában társa volt egy általam közelebbről ismeretlen Dacia és egy UDJ is.

 

Itt voltak:

https://maps.app.goo.gl/fj3wNYvmgTn7rdgc8

Előzmény: Zsivany3 (76132)
Zsivany3 Creative Commons License 2024.02.29 -1 4 76132

2000.szeptember, Csajág

R.I.P.

paca664 Creative Commons License 2024.02.25 0 1 76131

Nem vagyok benne biztos, ezért nyitott kérdésként teszem fel: van olyan 2M62 ami kettészedés után, a két szekciója ugyanazt az EVN-t hordozza egyedüli azonosítóként? Egyedül ez volna aggályos, minden más inkább csak érdekesség.

Előzmény: Alexander Pistoletov (76130)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.25 0 1 76130

Tudtommal pont fordítva nevezhető a két számsor pályaszámnak, illetve azonosítónak.

Mindenesetre függetlenül attól, hogy mit minek is nevezünk pontosan, felettébb problémásnak tartom, ha esetleg két, műszaki értelemben véve egy-egy önállónak számító és egymástól függetlenül működni képes vontatójárművet továbbra is ugyanazon a számon tartanánk nyilván az egységes európai rendszerben. Hogy ez mennyire érvényes mondjuk egy 2TE116-ra vagy más, jelenleg is több szekciós gépre, az még lehet véleményes, de egy olyan 2M62-re, amit gyakorlatilag két külön M62-essé alakítottak, már nem az.

Előzmény: paca664 (76129)
paca664 Creative Commons License 2024.02.22 0 0 76129

Jó példa, de pont arra hogy a pályaszámban (ami történetesen az eredeti nómenklatúra szerint maradt) ott van az A és B. A 12-jegyű EVN ezeknek a mozdonyoknak NEM pályaszáma, csak kiegészítő azonosítója.

Előzmény: Alexander Pistoletov (76128)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.22 0 1 76128

Én azért nem vennék mérget rá - itt pl. mindkét szekció pályaszáma 92 25 0000 959-7.

A szovjet/FÁK számozás viszont különbséget tesz a szekciók között, itt pl. a számok 16311656 és 16311664, nagyjából az UIC-hez hasonlóan az utolsó számjegyet a többiből képezve önellenőrzőként.

Előzmény: paca664 (76127)
paca664 Creative Commons License 2024.02.21 0 1 76127

A két vagy több szekciónak szerintem sehol nem volt, nem is lehetett ugyanaz a pályaszáma. Az eredeti nómenklatúra szerint is legalább az A/B/V-ben eltérnek, amik a pályaszám szerves részei.

Előzmény: Alexander Pistoletov (76123)
gabiS8 Creative Commons License 2024.02.17 -1 1 76126

628 311 Dubicsánynál

Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.15 0 2 76125

Kösz! A tulajdonviszonyt, vagyis hogy a tulajdonos maga a felújító (Skinest/DLRR) marad, a V-Híd pedig csak bérel, valahol sejtettem, de csak nem mertem megkockáztatni.

Viszont akkor lenne egy újabb kérdésem: a kék flottaszínt kapó, de lett lajstromban maradt 2M62 felekkel (0345B, 0718B) is ugyanez a helyzet?

Előzmény: 2M62U-0386 (76124)
2M62U-0386 Creative Commons License 2024.02.14 0 3 76124

-Nem.

-Ők a tulajdonosai. 

Előzmény: Alexander Pistoletov (76123)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2024.02.08 0 0 76123

Random kínzó kérdések:

- a 2M62U-0268 normál Szergejjé átépített két fele ugye nem ugyanazt a pályaszámot (92 25 0000 268-3) kapja?

- mi lehet az oka a tömeges Skinest-flottaszínre festésnek?

1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 76122

"Amikor csak 10 db 1047-es beszerzésére futotta,"

 

 

Ez a GySEV 5 darabjával cáfolható.(Hálózat-,feladatnagyság arányosan.)

 

 

 

 

"Na, ebben a környezetben kell feltenni a 150-ért remot vs 400/700-ért Herki kezdetű kérdést."

 

 

A teljesebb képhez már akkor hozzátartozott,hogy az elavult hajtásrendszerű,vonatfűtésre nem képes,előre bejelentetten 15 éves élettartam hosszabbítás volt 150 millió Ft,a 15 év letelte után is 15 évig fűteni tudó,korszerű hajtású meg 400 millió Ft.

Előzmény: rm40 (76120)
Matulabácsika Creative Commons License 2024.01.16 -5 0 76121

Szerencsecsomag.........Nyilván valami nyóckeres okostojás lehetsz....

Előzmény: M63FUN (76108)
rm40 Creative Commons License 2024.01.16 -1 7 76120

> Lehet tűnődni mi lett volna jobb...

 

A tűnődéshez pedig megnézni, hogy milyen járműállománya volt a MÁV-nak anno, az ezredforulón (tehát lassan egy emberöltővel ezelőtt). Amikor csak 10 db 1047-es beszerzésére futotta, Samuk sorozatgyártására nincs pénz, Flirtek még sehol, a fővonalakon a trakció gerincét a műszakilag és nagyrészt naptárilag is öreg Szilik bonyolították, a Desirók is csak tervben, az egomi vonalon Bz-kígyók, az elővárosban akkor újak a szürke Bhv-k, másutt nagyrészt hugyos ingák. Sorra kapják a kanócot a fontosabb, még dízeles vonalak, így a dél-balatoni vonal és a szombathelyi dízelsziget is.

Na, ebben a környezetben kell feltenni a 150-ért remot vs 400/700-ért Herki kezdetű kérdést.

Előzmény: EVM (76114)
M63FUN Creative Commons License 2024.01.16 0 2 76119

Hát te meg valószínüleg agyoniskolázott gyerek lehetsz, ha már személyeskedünk. tehát a kérdés nem az, hogy miért kell ebben a pillanatban kevesebbet fizetni, mert az az olcsóbb........ hanem az, hogy hosszú távon hogy járunk jobban. és megpróbálom úgy leírni, hogy a kevésbé tanultaknak is átjöjjön, miről volt szó: valami miatt a nagyérdemű remotot istenítő elvtársak sem volgával, pobjedával, moszkviccsal, meg zaporozseccel járnak már, pedig mikor ki kellett fizetni a suzukit (vagy bármi más kocsit) akkor az sokkal többe került, csak ugye komoly többlet műszaki tartalmat is kaptak a pénzükért. Ahogy a régi dakota mondás mondja "Lehet sz@rból várat építeni, de csak ha fagy"

Előzmény: misi967 (76113)
EVM Creative Commons License 2024.01.16 0 1 76118

Az akkori vez.iges prominens személyiség a teknők fradis próbáin jelentette ki ezt az összeget,hogy a teknő 750,a hercules meg 700. De ennyi pénzért nem vesznek vonali dízelt amíg ő van ebben a pozícióban.Akkor már a protó szergej már próbázgatott.

Előzmény: 1047 005-2 (76115)
trebront Creative Commons License 2024.01.16 0 0 76117

már nem is tudom hányadik szemem sír a jómagyar állami tulajdonú döntéshozó rendszer eredményein :(

valahol valaki mindig felhoz egy új sírnivaló sztorit. és gondolom ma is ugyanígy megy minden...

ezért tartunk itt, és ezért maradunk is ezen a színvonalon (vagy még lejjebb csúszunk).

Hofi megmondta: "a szar mindig felül van"

Előzmény: r1232 (76116)
r1232 Creative Commons License 2024.01.16 0 0 76116

Emlékeim szerint a Szergej vs Herkules összehasonlítás nem annyira vetődött fel, ellentétben a Csörgő vs Herkulessel.

Előzmény: EVM (76114)
1047 005-2 Creative Commons License 2024.01.16 0 2 76115

".Akkor a Hercules ára 700 milla volt ."

 

 

A Dórémi volt 750 millió Ft,a Hercules 400 millió Ft körül.

Előzmény: EVM (76114)
EVM Creative Commons License 2024.01.16 0 2 76114

A 2000-es években a szergejek remot programja volt 150 milla/gép volt.Akkor a Hercules ára 700 milla volt .Ment a vita,mi legyen.Maradtak a szergejek remot programjánál,foglalkoztatás politikai okok miatt.(a járműjavítóknak lett munkája hosszabb távon.)Lehet tűnődni mi lett volna jobb...

Előzmény: misi967 (76113)
misi967 Creative Commons License 2024.01.15 -8 0 76113

És van rá pénz, csak

politikusainknak is ennyi esze van.... 400 milliárd az autópálya zalaegerszeg világvárosba (még az M6 is üres,

pedig Pécs nem Zalaegerszeg) abból mennyi mozdonyt lehetne venni? kb. 200 db-ot...........

 

 

Igazi pesti gyerek lehetsz....a kerékpárutas lánchidat+ beborítani a dunába,legalább lenne belőle látványosság.

 

De ha már eszetlen hsz.... valaki írja már le(persze aki tudja,nem csak tippeli fröcsögve)hogy egy m62 felújítása vagy egy vadi új hasonló dízel vásárlása közt hány x10millió van.

Előzmény: M63FUN (76108)
M62-149 Creative Commons License 2024.01.15 0 2 76112

Egyik legérdekesebb dolog, hogy az A oldalán a fülke szellező és fényszóró mellett ott a henger alakú "púp", ami a 2M62-esekre jellemző (talán antenna?).

Az a 104-esen nem volt... ahogy egy magyar gépen sem.. akkor azt magyarázza meg valaki, hogy a felújítás során arra miért volt szükség?

Előzmény: Maci1986 (76111)
Maci1986 Creative Commons License 2024.01.04 -1 4 76111

felesleges vitatkozni ezen Daugavpils koronázatlan királyával :)

Előzmény: r1232 (76098)
HBweb hu Creative Commons License 2024.01.03 0 0 76110

T. Szakik!

 

Két és fél kérdés: 

 

Az m62-kötőjel-family-pont-kom (ezen a címen meg ne nyisd!) megszűnt, vagy elköltözött?

Illetve a br232-pont-kom-on hogy lehet léptetni egyik mozdonyportréről a másikra? Mert valahogy ez a menü eltűnt onnan. 

És az ehhez hasonló baureihe-oldalak is mintha eltűntek volna. Tudtok róluk valamit?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!