Nem vagyok benne biztos, ezért nyitott kérdésként teszem fel: van olyan 2M62 ami kettészedés után, a két szekciója ugyanazt az EVN-t hordozza egyedüli azonosítóként? Egyedül ez volna aggályos, minden más inkább csak érdekesség.
Tudtommal pont fordítva nevezhető a két számsor pályaszámnak, illetve azonosítónak.
Mindenesetre függetlenül attól, hogy mit minek is nevezünk pontosan, felettébb problémásnak tartom, ha esetleg két, műszaki értelemben véve egy-egy önállónak számító és egymástól függetlenül működni képes vontatójárművet továbbra is ugyanazon a számon tartanánk nyilván az egységes európai rendszerben. Hogy ez mennyire érvényes mondjuk egy 2TE116-ra vagy más, jelenleg is több szekciós gépre, az még lehet véleményes, de egy olyan 2M62-re, amit gyakorlatilag két külön M62-essé alakítottak, már nem az.
Jó példa, de pont arra hogy a pályaszámban (ami történetesen az eredeti nómenklatúra szerint maradt) ott van az A és B. A 12-jegyű EVN ezeknek a mozdonyoknak NEM pályaszáma, csak kiegészítő azonosítója.
Én azért nem vennék mérget rá - itt pl. mindkét szekció pályaszáma 92 25 0000 959-7.
A szovjet/FÁK számozás viszont különbséget tesz a szekciók között, itt pl. a számok 16311656 és 16311664, nagyjából az UIC-hez hasonlóan az utolsó számjegyet a többiből képezve önellenőrzőként.
A két vagy több szekciónak szerintem sehol nem volt, nem is lehetett ugyanaz a pályaszáma. Az eredeti nómenklatúra szerint is legalább az A/B/V-ben eltérnek, amik a pályaszám szerves részei.
Kösz! A tulajdonviszonyt, vagyis hogy a tulajdonos maga a felújító (Skinest/DLRR) marad, a V-Híd pedig csak bérel, valahol sejtettem, de csak nem mertem megkockáztatni.
Viszont akkor lenne egy újabb kérdésem: a kék flottaszínt kapó, de lett lajstromban maradt 2M62 felekkel (0345B, 0718B) is ugyanez a helyzet?
Ez a GySEV 5 darabjával cáfolható.(Hálózat-,feladatnagyság arányosan.)
"Na, ebben a környezetben kell feltenni a 150-ért remot vs 400/700-ért Herki kezdetű kérdést."
A teljesebb képhez már akkor hozzátartozott,hogy az elavult hajtásrendszerű,vonatfűtésre nem képes,előre bejelentetten 15 éves élettartam hosszabbítás volt 150 millió Ft,a 15 év letelte után is 15 évig fűteni tudó,korszerű hajtású meg 400 millió Ft.
A tűnődéshez pedig megnézni, hogy milyen járműállománya volt a MÁV-nak anno, az ezredforulón (tehát lassan egy emberöltővel ezelőtt). Amikor csak 10 db 1047-es beszerzésére futotta, Samuk sorozatgyártására nincs pénz, Flirtek még sehol, a fővonalakon a trakció gerincét a műszakilag és nagyrészt naptárilag is öreg Szilik bonyolították, a Desirók is csak tervben, az egomi vonalon Bz-kígyók, az elővárosban akkor újak a szürke Bhv-k, másutt nagyrészt hugyos ingák. Sorra kapják a kanócot a fontosabb, még dízeles vonalak, így a dél-balatoni vonal és a szombathelyi dízelsziget is.
Na, ebben a környezetben kell feltenni a 150-ért remot vs 400/700-ért Herki kezdetű kérdést.
Hát te meg valószínüleg agyoniskolázott gyerek lehetsz, ha már személyeskedünk. tehát a kérdés nem az, hogy miért kell ebben a pillanatban kevesebbet fizetni, mert az az olcsóbb........ hanem az, hogy hosszú távon hogy járunk jobban. és megpróbálom úgy leírni, hogy a kevésbé tanultaknak is átjöjjön, miről volt szó: valami miatt a nagyérdemű remotot istenítő elvtársak sem volgával, pobjedával, moszkviccsal, meg zaporozseccel járnak már, pedig mikor ki kellett fizetni a suzukit (vagy bármi más kocsit) akkor az sokkal többe került, csak ugye komoly többlet műszaki tartalmat is kaptak a pénzükért. Ahogy a régi dakota mondás mondja "Lehet sz@rból várat építeni, de csak ha fagy"
Az akkori vez.iges prominens személyiség a teknők fradis próbáin jelentette ki ezt az összeget,hogy a teknő 750,a hercules meg 700. De ennyi pénzért nem vesznek vonali dízelt amíg ő van ebben a pozícióban.Akkor már a protó szergej már próbázgatott.
A 2000-es években a szergejek remot programja volt 150 milla/gép volt.Akkor a Hercules ára 700 milla volt .Ment a vita,mi legyen.Maradtak a szergejek remot programjánál,foglalkoztatás politikai okok miatt.(a járműjavítóknak lett munkája hosszabb távon.)Lehet tűnődni mi lett volna jobb...
politikusainknak is ennyi esze van.... 400 milliárd az autópálya zalaegerszeg világvárosba (még az M6 is üres,
pedig Pécs nem Zalaegerszeg) abból mennyi mozdonyt lehetne venni? kb. 200 db-ot...........
Igazi pesti gyerek lehetsz....a kerékpárutas lánchidat+ beborítani a dunába,legalább lenne belőle látványosság.
De ha már eszetlen hsz.... valaki írja már le(persze aki tudja,nem csak tippeli fröcsögve)hogy egy m62 felújítása vagy egy vadi új hasonló dízel vásárlása közt hány x10millió van.
Egyik legérdekesebb dolog, hogy az A oldalán a fülke szellező és fényszóró mellett ott a henger alakú "púp", ami a 2M62-esekre jellemző (talán antenna?).
Az a 104-esen nem volt... ahogy egy magyar gépen sem.. akkor azt magyarázza meg valaki, hogy a felújítás során arra miért volt szükség?