Szeretnék véleményeket, észrevételeket hallani. Milyen úton, s miként sikerült rátalálnotok a zene eme világára. Kritikákat (+), és akár (-) értelemben is. Kérdéseket, de főként válaszokat! Vitatkozzunk! :)
Nem mászkál az sehova! Jó elenállásokkal, és osztási aránnyal olyan mint a szög. Mitől mászkálna?...
A belinkelt ák ban van potenciál, csak más típusú alkatrészekből kelett volna összetákolnom, nem smd -ből, ez már biztos. De egyenlőre marad a cd, mert nem sok korongom, és pénzem maradt.
Uhh... de ez a mod erősen színez. Feltéve, ha a mod-olt verziót építetted.
Megépítem én a sajátot, de még vagy 1-2 hét amíg megkapom a chipeket. Addig beszerzek mindenféle jóságot hozzá és juhéj! :)
Eldöntöttem, az első kísérlet 2 fok közti passzív lesz. A prototípuson potis erősítésszabályozással. :) Így majd simán kiderül, mit is számít az RC-n a jelszint.
A -70dB-t simán hozza az egyébként ~10dB-vel felülszintezett E-MU 1820m-em phono in-je, bekötött hangszedővel. Akkor -80dB cirka, ahogy elnéztem 5mV-os MM hangszedővel. Na jó, ilyenkor nincs fent lemez. :) Ha egy _viszonylag_ zajtalan, jó minőségű lemezes ki-be futást nézünk, az emlékeim szerint olyan -30dB körüli zaj.
Ha igazán nyitott és tiszta közép (és magas)tartományt akarsz, a beruházást egy jó mozgótekercsessel kell kezdeni. Ha a sterilitástól mentes hangzás is nagyon fontos, szomorú, de egyre mélyebben kell a tárcába nyúlni.
Fontos eldönteni már az elején, mi a távlati célunk.
Sokat számítanak az erősítők, de nem igazán éri meg a hangszedő értékének sokszorosát beleölni. Barkácsolásba főleg nem.
Nem akarom minősíteni a szimulátor program íróját, de kevés félrevezetőbb diagram képzelhető el az ide berakottnál. Alapfokú elektronika tankönyvek is kiemelik: jel-zaj viszonyt adott frenkvenciasávra lehet és szabad csak értelmezni!
Nyilván úgy működik a beépített algoritmus, hogy egészen keskeny sávra számol... így már nem meglepőek a 130 dB körüli értékek - viszont semmitmondóak. L'art pour l'art időtöltésnek persze elmegy.
Ha már jel-zaj viszonyt "specifikálunk", nem ártana kicsit egyértelműsíteni!
- súlyozatlan vagy valamelyik IEC-szűrős kiértékeléssel értendő?
- mit értsünk 0dB bemeneti szint alatt?
<70dB (IEC"A"szerinti) jel-zaj viszony hajszolásának még a legcsendesebb mozgótekercsesek esetén sincs értelme, rendeltetészerű használatra vonatkoztatva
/Meglepő módon nem éppen zajtalan hanglemezek hangját erősitjük ezekkel:-)/
Viszont probléma nélkül meghaladható, házilagos építésnél is. Mindössze a "V1"-re kell kicsit jobban odafigyelni. /Kiszajú típus + válogatás./
A fázismenetről, egyebekről pedig már írtam, miért ne lehetne megcsinálni a +-3 fokot passzívval, ha egyszer ez a szívünk vágya? Hadd idézzem az erre vonatkozó tételt:
"A neked nem jött még össze, és a nincs ilyen, az két külön dolog."
Ismét adódik a kérdés: mi értelme egyes paramétereket a végletekig hajszolni?
/Közben nem jut idő arra, ami ténylegesen számít.../
Az igazság az, hogy amit én szeretnék, az egy jó "ízes" hangzású valami, ami nem csontszáraz, "mindent kipucol a zenéből" fajta. Legyenek mély és magas hangjai is, ne csak mutogassa, hogy ilyen is van a zenében. A középtartománya pedig legyen nyitott és tiszta, ne legyen befulladva középen hátra. Szal, valami ilyesmit szeretnék.
Meg jó lesz nekem a 70-85-100x, majd másodiknak a cirka 1,55x-ös erősítés is sztem. A második fok erősítését MC-hez átkapcsolhatóra 1,55/2,6-ra lehet csinálni, hogy ne kelljen 100 fölé menni az első fokozattal... De egyáltalán nem tudom, hogy hogyan módosul a kettő közti passzív lánc hangja a feszültség függvényében.
A vicc az, hogy a fülem szerint a legjobb passzív csövesek szólnak kontúrosabban, akár a hangok "felbontására", akár térhatásra értve. Például éppen a drágább AN-ek vagy az AI 1000.
Általánosságban (nehéz így megfogalmazni) a nagy vcs-t alkalmazó kapcsolások hangját éppenséggel mosottabbnak és/vagy a felhangjait torzabbnak, kevésbé kiterjedtnek, fojtott vagy erőltetett, természetellenes kicsengésűnek hallom. A gyakori színezettségről nem is beszélve!