"A MÁV-VOLÁN-csoport minden tőle telhetőt elkövet azért, hogy kezelje a forróság okozta problémákat: fenntartsa a vasúti közlekedés folyamatosságát és biztosítsa a megfelelő körülményeket az utazáshoz.
A MÁV-VOLÁN-csoport ezért több tanáccsal, illetve kéréssel is fordul az utazóközönséghez.
Kérjük azokat a kritikus hőségre érzékeny, egészségügyileg veszélyeztetett utasainkat, akik számára a helyközi buszszolgáltatás párhuzamos megoldást kínál, hogy használják ki a vármegye- és
országbérletek előnyeit: ezekkel a díjtermékkel már a Volánbusz helyközi járatain is korlátlanul utazhatnak, az érintett buszaink 84 százalékán pedig klímaberendezés működik."
Még vastagon is van szedve: "Kérjük azokat a kritikus hőségre érzékeny, egészségügyileg veszélyeztetett utasainkat, akik számára a helyközi buszszolgáltatás párhuzamos megoldást kínál, hogy használják ki a vármegye- és országbérletek előnyeit: ezekkel a díjtermékkel már a Volánbusz helyközi járatain is korlátlanul utazhatnak, az érintett buszaink 84 százalékán pedig klímaberendezés működik."
A cseheknek valahogy sikerült a klímakérdést megoldani, tegnap remek idő volt a Metropolitanben. Szerencsére negyed órát késett a belépő, így több mint fél órával hamarabb hazaértem, maradhatna is így!
Ma nem késett, hanem be se jött. Az összes Szob helyett Rajkán lépett be.
115722, 115723, 115727 rejtélyes módon eltűnt, pedig egyikre szerettem volna reagálni mint vonatfontossági sorrend (IC vs. balatoni fürdős vs. személy/zónázó/egyéb ev. vonat) ügyben - így már nincs mire.
Az lett volna a válaszom, hogy irányítója meg a "vonali protokoll" válogatja. A 30-ason lehet, hogy a Balaton/Tópart és a Göcsej/Bakony fontosabb az xy tekergőnél, meg a szobi emeletesnél, viszont a 100-ason kirakatják az IC elé akkor is, ha amúgy bármely random kiválasztott forgalmi szolgálattevő tudja, hogy az egymotoros szilivel vontatott, fűtésben hiányt nem szenvedő és eleve 30-60 perc késéssel közlekedő szerelvényt egy állomással odébb utol fogja érni a traxxos IC, és idővel a kisses személy/zónázó is.
Vonalat meg nem nevezve pedig az a gyakorlat is előfordul, hogy egyvágányozáskor pedig kb. szarnak a fontossági sorrendre - és a személyvonatot elengedik előre, ami a végállomásig feltartja a mögötte közlekedő IC-ket, IR-eket és expresszeket is. Mert hát "azt engedjük előre, amelyik régebb óta várakozik az állomáson".
Azt a "mundérvédő PR cikket" kár volt kirakni. Egy vasúttársaság NE mondja azt, hogy inkább a buszt válasszák az utasok! Én ezt egy rejtett üzenetként értékeltem, hogy a MÁV-Volán Csoport terelné buszra az utasokat, hogy újabb vasútvonalakat lehessen bezárni.
A cseheknek valahogy sikerült a klímakérdést megoldani, tegnap remek idő volt a Metropolitanben. Szerencsére negyed órát késett a belépő, így több mint fél órával hamarabb hazaértem, maradhatna is így!
Most sincs legalább az egyik szegedi ic-ben 21-es kocsi, és abban a szerelvényben az ic+ban is gagyi a légkondi. Odafelé viszont délelőtt a 20-44 légjavítója is egész ok volt, pedig teltházas volt a kocsi (és persze ültek a helyemen, megint háborúzni kellett, ráadásul a kutyája is nyalakodni akart a banyának).
Ezt nem is vitatom, írtam én is , mekkora szívás volt az egész reggel a használhatatlan Máv appal együtt.
Mindezt azután, hogy tegnap kitettek egy mundérvédő PR cikket, hogy tájékozódj, csak kérdés, hogy az átlagutas honnan, ha még a Máv appról sem lehet. De ezek a kisgyerekes családok a sok vízi herkentyűvel biztos nem indulnak neki még egyszer vonattal a Balatonnak, hiába a filléres vonatjegy.
Egy szégyen az egész rendszer, az ÉKM és Lézerdzsoni hozzáállásával együtt...
És elment egészen Kelenföldig az a másik szerelvény a kizárt szakaszon át? Ugyan már...
A MÁV app szerint 7:11-kor volt Gyömrőn, de ez hazugság, nem jött csak egy gyorsított, ami a többi állomáson námeg sem állt. Kelenföldre pedig fizikailag sem tudott volna 7:59-re megérkezni, ez szintén ott virít a Máv appon még most is.
Egyébként 10-től az összes S60-as is bent volt az appban havária üzenet és tényadat nélkül, holott a Z50-esek jártak csak, fél órája indult a Keletiből az első S60.
A helyzet az, hogy ma megint zéróhoz közeli volt az utastájékoztatás, a Máv appal megint kitöröhettük... Amit a Balatonra utazó, lesz@rt családokkal műveltek, az meg már több, mint tragikus...
Vitorlás végül Kelenföldtől közlekedett le 2 óra késéssel, gondolom szerelvénynek átpasszírozták valahogy a 100a-n. Máv appban persze azóta is ott van Szolnok-Kelenföld között a fals adat 20 perc késésről.
Jelenleg se sok infó van, honlap szerint Z60 továbbra is csak Rákoshegyig, S60-ról csend. Máv app szerint S60 gond nélkül megy, bár üres minden várható adat. A valóság meg talán néha egy Z60 ad hoc. Tragikus, hogy most már azt a szintet sem sikerül megütni, ahová 1-2 éve legalább eljutottunk...
Ha a 100a szopás volt, akkor a 120a nem tudom mi...
Oltári mázlim volt hogy a 6009-el be tudtam jönni dolgozni, bár látszott mikor felébredtem Ferihegyen, hogy van rajta késés, de ez a +7 még semmi volt ezekhez képest.
100a szopás ma reggel. 120-as vonali vonatokat is ide terelik, meghát a balatoni fürdősöknek is menniük kell - fontosabbak még az IC-nél is.
Cegléd-Abony közé be kellett volna építeni egy teknőt, és akkor nem egy 16 km-es szakaszon kellene egyvágányozni, kellemetlenebb esetben még 15-tel totyogni vagy 40-nel állomástávolságozni.
Ceglédre most érkezett egy, három összecuppantott vonatból álló szerelvény, gyanítom a 7400+73-2+7402, két taurus meg egy szili van rajta.
Frissítés: Cegléd és Abony között megjavították a biztosítóberendezést, már nincsenek korlátozások.A Budapest–Cegléd–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza–Záhony vonalon csökkennek a vonatkésések és fokozatsoan áll helyre a menetrendszerű vonatközlekedés.
Látom van vasutas, akinek nem tetszik, ha leírjuk a valóságot. Pedig egy szóval sem szidtam a vasutat. Ez pusztán tényközlés volt, nem írtam, hogy így vacak a máv, meg ott pusztulnának el.
Csak a fiam, aki a 7h15-ös IR-rel jött volna Pestre, telefonált, hogy az Index cikkével ellentétben nem késésekre kell számítani, hanem Szolnokról a Nyugatiba gyakorlatilag áll a közlekedés, az IR vonatok csak Szolnokig mennek például. A többi meg áll Szolnokon, vagy keletebbre valahol.
Ergo: Szolnok - Bp. Nyugati között lehet autóba ülni...
120-as vonalon felsővezeték szakadás, a vonatok csak Rákoshegy állomásig közlekednek.
100-as vonalon Abony - Cegléd között biztosító berendezés hiba. A Szolnokról 7h15-kor induló IR vonat lemondva, csak Szolnokig közlekedett. A fonyódi express, és a 6h22-kor Nyugatiba induló zónázó mág Szolnokon van, a 7h21-kor Nugatiba induló IC még nincs az állmáson.
Ez sem a MÁV napja, aki utazna, az készüljön arra, mint a légi utasok! Késnek, de legalább órákat.
Update: most kaptam az infót, még az 5h40-es személyvonat is Szolnokon van, a Nyugatiba jelenleg semmi nem indul tovább Szolnokról, az IC-sem!