Nem tagadom, a korábbi hozzászólásodat olvasva kezdtem utánakeresni, mihez használták még ezt a ZF-váltót. Pár munkanapon belül kiderül, hogy kívülről azonosak-e.
Hogy miket meg nem jegyeztél. :-) Köszi szépen. Írom is a facebookos bejegyzésemben, hogy anno nem tetszett a formája, és most is drabálisnak gondolom - de mivel minden autó megnőtt azóta, kevésbé nehezedik az utcaképre.
Most kaptam meg a karosszériás munkájáról készült képeket - mit nem mondjak, csoda, hogy végigcsinálta, és az sem kisebb, hogy volt, aki megfinanszírozta.
A 250 ezer feletti példányszám, a közönséges dízelmotor, illetve úgy egyáltalán, a korszak sok feledhető járművei közé beleilleszkedés miatt kultuszautó nem lesz belőle, ezt elfogadtam. A cél a lehető legszebb állapot elérése és a kellemes használhatóság fenntartása. Működik a klíma, jó a futómű, a fék, a kormányzás, kényelmesek az ülések, és igazából szép a színe, tetszetős a belseje. Nem is tudom, mikor ültem utoljára olyan kocsiban, aminek ilyen alacsony az övvonala. Oké, nyilván kevésbé biztonságos, mint a mai tankszerű autók, de attól még szeretem.
Szeretnék tartalék alkatrészeket felhalmozni. Ha igaz, a váltója kompatibilis a Saab 9000-esével, azt leakasztjuk a sok éve álló, megmentésre már rég reménytelen állapotú svédről. Jó lenne egy múködő motor, minden sallangjával. Meg ami még akad esetleg.
Gyari Clarion szerviz, hohe. 93x46-ban van a kod (rotalt labkiosztasu 93c46, clarion kretenseg), mint az osszes korabeli Clarionban. 30k irealis ar, 10k, max.
Van már kettő.... 30e nagyon sok érte szerintem, főleg kód nélkül, mert a megfejtéshez gyári Clarion szerviz kell, az pedig nincsen már túl sok errefelé.
Középkonzol külső keretét nem kell levenni, ugye? Én is ezt láttam (a másik, cseredarabon), hogy csak két rugó tartja, és nem értem miért nem jön ki. Ha a két imbusszal megnyomom, akkor kihúzni külön célszerszámmal, vagy a két imbuszt kifelé feszítve érdemes szerinted?
Néztem már korábban, de nem mertem, mert szerintem felesleges (értsd, nyuszi vagyok :) ). Azt tudom, hogy a Kárászyék nem vállalták, és nem tartom valószínűnek, hogy a gödöllőiek rendelkeznek a megfelelő technológiával.
Aki szedett ki már motoros előlapú gyári Clariont (dotmárix-kijelzőset), az mondja már meg, hogyan tud megakadni? Van két kis nyílás, ahol imbuszkulccsal benyúlva a rugót kiütve kihúzható az egész, de nekem ez most sehogysem akar menni. Emlékeim szerint a fejegység nincsen csavarral rögzítve (a cseredarabon nincs is furat csavarnak), csak betolja az ember, és két kis rugó bepattanva tartja az egészet.
Maradtak az elektronikusak, nem vettem előre hagyományosat, mert nem tudtam előtte kipróbálni. Ha valakinek van egy bontott hagyományos első lengéscsillapítója, azt szívesen összehasonlítanám az enyémmel. Egyébként egy lengyel cég foglalkozik az elektronikus Kayabák felújításával, de csak az elsőket csinálják meg, nekem meg jellemzően a hátsók gyengék most. Patthelyzet.