Bocs, összekevertem a hidegzsíroldót valamivel, de lényegtelen.
De ha vesz hozzá még gyűrűket, hajtókarcsapágyakat és hajtókarcsavarokat, akkor nem sokkal kerül többe, időben + néhány munkaóra, és akkor biztosan jó lesz. És az előbbi alkatrészek nem drágák.
Ne keverj, éppen óva intettem a hidegzsíroldótól. És nem, nem annyi cucc kell. Kb. egy felsőtömítéskészlet, hengerfejcsavarok, esetleges vezérlésszett, meg amit még ilyenkor javallott cserélni, jó eséllyel egy hengerfejfelújítást is bele akar venni majd a szerviz.És nincs két motorszétszedés, olvasd el amit írtam és kérdezz, ha nem érted.
És hogy tiszta legyen, ezt a módszert szerelők ajánlják, legalábbis amíg nem érdekeltek anyagilag. Én két autóról tudok, aminél kipróbálták és bevált.Új nyilván nem lesz tőle az autó, de az alapvető problémát fillérekből megoldhatja. Ha nem, jöhet a nagy javítás.
Lehet benne valami, elvégre kb. onnantól kezdett növekedni az olajfogyasztás amióta oda viszem. De ez lehet puszta véletlen is. Előtte ismerőshöz vittem, csak hát ő... szakmát váltott. :)
Egyébként pont, hogy csak zömében hosszútávra használom, és nem szoktam fukarkodni a fordulatszámmal sem. Szóval lehet inkább az olaj. Amíg nem ette, addig Motul 5W30 X-cess-t kapott mindig, aztán elkezdtem a márkaszervízbe vinni és ők (állításuk szerint) mindig Honda olajat tettek bele (szintén 5W30).
Ha van valakinek jótanácsa hova vigyem, ne tartsa magában. :)
Nem vagyunk annyira szegények, hogy megengedhessük magunknak a legolcsóbbat.
A motormegbontásos dolog csupán annyi többlettel jár, hogy venni kell gyűrűt és hajtókarcsapágyat.
Ki az az állat, aki ezen spórol, és hidegzsíroldóval kísérletezik, kockáztatva, hogy kétszer kell szétszedni a motort dupla anyag és munkadíjért?
Aki látott már ilyet, a gyűrű megmozdulni sem tud a gyűrűhoronyban a koromtól és koksztól, nemhogy olajat lehúzni. A dugattyún a gyűrűhornyokat és az olajfuratokat patyolat tisztára kell takarítani (fűrészlap, drótkefe, ár), és utána jó lesz, ha a hengerfal nem sérült. Új gyűrűkkel és hajtókarcsapágyakkal összerakni.
És utánanézni, hogy belevaló olajat használtak-e eddig.
Mérés-megbontás-vizsgálódás nélkül senki sem fog tutit mondani. ilyen mérvű olajfogyasztás szinte csak gyűrűproblémánál fordul elő. Jó esetben csak letapadt, ez esetleg meg lehet oldani a leírtakkal, rossz esetben lehet gyűrűtörés, azt csak megbontással. Amit én leírtam, az filléres dolog, viszont egy nagyobb szerviz sem fogja bevállalni szerintem, mert nem ebből élnek meg és nem tuti a végeredmény.
A motormegbontásos dolog valahol félmillás nagyságrend, biztosan nem arra szervizre bíznám, ahová eddig hordtad.
A gyűrűletapadás nem a semmiből jön, lehet benne sáros a szervized, például ritkán cserélt, nem megfelelő minőségű olajjal, ehhez jöhet még, ha rövid távokon használod a gépet, hideg motorral, esetleg alacsony fordulaton használva, hogy ne fogyasszon sokat.
Nem érzem gyengébbnek az autót. Szerintem ezt inkább rábízom egy szakértőre, én magam biztos nem kezdek el ilyeneket csinálni. De akkor a néhány tízezertől a csillagos égig bármennyibe is fájhat. Nem kerültem közelebb. :) De akkor megy vissza a Honda Budaörsbe, eddig is oda hordtam, csak tudják mit kell vele csinálni.
Dugattyú-gyűrű letapadás valószínűleg, esetleg gyűrűkopással is egybekötve.Bitang gyorsan meg kellene szüntetni, amíg az olaj el nem tömíti a katalizátort. Ha jól sejtem, itt már a kraft is kevesebb érezhetően.
Én kíváncsiságból méretnék először egy kompressziót minden hengeren, de most még nem muszáj.Aztán a motorolajat leengedni, olajteknőt levenni, főtengelyt beforgatni úgy, hogy a dugattyúk egy magasságban álljanak, aztán minden hengert felönteni valami motorblokk lemosóval. Egyszerű brigéciol is jó lehet, de hallottam már panaszt, hogy gyenge, lehet mást is. Van pld. a K2 nevű motorblokk-mosó priccantós flakonban, veszel kettőt, kb elég lesz. Hidegzsíroldót véletlenül se használj, az alu nem szereti!
Szóval hengereket felönteni és várni türelmesen, hogy leszivárogjon, ez jó pár óra.A hengereket nem tölteném csurig első körben, 1-2 deci/henger mondjuk. Ha nem folyik le az összes anyag, akkor fecskendővel+gumicső le kell szívni a maradékot. Aztán karter vissza, olaj bele, indítás, füstölni fog, mint állat az elején. Nem árt, ha motorszerelésben jártas valaki csinálja az egész bulit, amúgy pénzben nem sokba fáj.
Ha kész a műtét, akkor menni kellene párt 10 km-t, hogy kiégjenek a dolgok, és aztán mérni kompressziót, esetleg veszteséget. Ha minden okénak tűnik, akkor ennyiből megúszod olcsón.
Ha nem, akkor motormegbontás-gyűrűzés, ugye hengerfej le, karter le, dugattyúk ki, tisztogatás, mindent ellenőrizni kell, mi mennyire kopott. Itt sok minden bejöhet a képbe, ha nem akarsz félmunkát, ugye hengerfej felújítás, hajtókarcsapágyak cseréje, ne adj isten vezérlés csere. Ehhez azért megbízható műhely kellene, hogy tényleg azt csinálja meg amit kell, és úgy, ahogy kell.
Ha elkezd a 2.4 benzines Accord olajat zabálni (kb. 7-8dl / 1000km) akkor nagyjából mire lehet számítani? Mi szokta az ilyen hibákat okozni? Most kb. 180e km van benne, eddig olyan 1-1,5dl-t evett meg 1000km alatt.
Automatikus tükörbehajtás az autó bezárásakor hogy lehet beállítani?
A másik kérdésem hogy kiégett a bal első helyzetjelző. Érdemes e valami ledes re lecserélni? És hogy hogyan kell kicserélni? YouTube on találtam egy videót de szétszedi hozza a fél autót. 😟
Sziasztok most látam csak a fejegységgel kapcsolatos írásokat nekem is van egy,... beállítottam mindent amit lehetett, a hőmérő nekem nem lett meg,... itt minden be lett dugva kivéve egy antenna féleség ugyan olyan csati mint az antennáé csak keskenyebb...
A hangzása nem olyan jó mint a gyárinak...
Olyan sokat szórakoztam vele hogy megunam és visszacseréltem a régire egy év után...
Auto beállítás-Gyári beállítások-kód 8888 ok-Protocol settings-itt ki lehet választani az autó tipusát, nekem jelenleg, ami segített a Daojun-ban kiválasztva Honda Accord Dual.
Még tanulgatom a beállításokat, mert az ajtó nyitva jelzést például fordítva jeleníti meg a kijelzőn.
Szóval van vele macera, de szuper kütyű.
Nagyon fontos, hogy a műszerfalon nem lesz látható a külső hőmérséklet, mert elméletileg a kütyű mutatná, de még ezt sem találtam meg, hogy hol.