Keresés

Részletes keresés

Dufi Creative Commons License 2024.08.12 0 0 94010

Köszi!!!

Előzmény: sárviXT660 (94009)
sárviXT660 Creative Commons License 2024.08.11 0 0 94009

https://xt1200z.ch/images/Motorrad-Technik/SERVICE_MANUAL_XT1200Z.pdf

 

3-32 lapon találod a megoldást.

PDF-ben a 169. oldal

Előzmény: Dufi (94008)
Dufi Creative Commons License 2024.08.10 0 0 94008

Sziasztok. XTZ 1200 2010-es. Első lámpa állítható fel, le? És ha igen, hol? Köszi a választ! 😉👍🤟

gencsydani Creative Commons License 2024.07.17 0 1 94007

Némileg OFF (nem Teneré), de szvsz egy megnézésre érdemes lehet itt is:

https://www.youtube.com/watch?v=pYsNCRFcmks

https://www.youtube.com/watch?v=8w_l_k7X28c

Szmuk Creative Commons License 2024.06.30 0 2 94006

INFO!

 

III. Magyar Ténéré 700 Találkozó

2024. aug. 9. -11. Gyöngyöspata, Hidegkút

 

    A Mátrában Hidegkúti Túristaháznál megrendezésre kerül a III. Magyar T7 Találkozó.

 

-Péntek délután érkezés 16h-tól(este tábortűz szalonnasütés)
-Szombat reggeli(amit hozol), ebédre

 pörkölt+krumpli+savanyú+kenyér...stb. 
-Szombat este tábortűz -sütés amit hozol(opcionális, hogy tárcsán sütünk).
-Vasárnap reggel reggeli, érzékeny búcsú.

 

Szombat reggel 8-kor indulás Offroad túra igény szerint!
Ha jönni akarsz legyen off gumid, ez nem himbilimbi alföld, meg homok , itt fincsi emelkedők ill. lejtők is lesznek!

Előtte való nap, ha esik akkor nem lesz!

Sajnos a szállás jelen állás szerint huzavona van körülötte, így még nincs megnyitva a nagyközönség előtt.
Így sátor-hálózsák a szálláslehetőség.
Áram nincs, akkubank a megoldás.
Víz, WC van .

Kérdés esetén keressetek:).

 

Üdv_Szmuki

Mistral1 Creative Commons License 2024.06.21 0 0 94005

Amikor a félművelt tulajt szopatja a félművelt eladó :-(
Íbéj:
Teilenummer (dient nur zum Vergleich): 3yf-14940-00 / 3yf1494000

Passend für: Yamaha SZR 660 4SU 1995-2000 Yamaha XTZ 600 3AJ 1988-1991 Yamaha XTZ 660 3YF 1990-1999

A PartNumber egyezik: 14940!  Ámde a 3AJ az XT600Z, sohase is volt XTZ! (az xtz-vel az "AHAMAY" csak az egész világot zavarta össze, mert kizárólag a 91-99 (kb) közötti Tenerék - az XT sorozatból a Z-s kialakításúak  kapták az XTZ tagot, az XTZ660 és az XTZ750.
Aztán 2008-ban jött a sáska: XT660 Z-ként :-) Vagyius volt az XTZ660  és az XT660Z - kicsit egészen teljesen mások :-) :-)

Eszirint viszont, ha tényleg jó a 3AJ-s 600-ba - akkor 1formák :-) :-)

 

 

Előzmény: Gyöször (94003)
Mistral1 Creative Commons License 2024.06.21 0 0 94004

Kaptam egyet kölcsön - amíg ideér az enyém :-)
Aliexpress-en párezer Ft (1-2!!)  csak a gumi hermónika' - lehet, annyit megér egy próba...  De ott meg csak 600-ra írják, nem 660-ra :-(

Előzmény: Gyöször (94003)
Gyöször Creative Commons License 2024.06.21 0 2 94003

Én aznap megnéztem, hogy nem egyeznek a cikkszámok, de aztán közbejött valami és elfelejtettem megírni 😊

Lehet annyira nem is igyekeztem, mert hüle vagyok hozzá, Tenerét csak alattatok látok szökőévente egyszer, ezek a 3 betűs kódok meg assetom micsodák 😄

Előzmény: Mistral1 (94002)
Mistral1 Creative Commons License 2024.06.21 0 1 94002

Nna, addig már eljutottam, hogy a 600-ban TEIKEI Y27PV karbi vagyon, a 660-ban pedig Y26PV :-)

A Wemoto-nál van 660-as mebrán, már intézem is...

Előzmény: Mistral1 (94001)
Mistral1 Creative Commons License 2024.06.19 0 0 94001

A régi 660-as, 3YF karbi-membrán és a 3AJ 600-as egyforma vajon?

Mistral1 Creative Commons License 2024.06.18 0 2 94000

"Ne felejts el élni,

hogy legyen az unokáknak mit mesélni..."  :-)

A szép emlékek!!!

Most megnit voltunk egy négynaposon - emiatt nemigazán értem rá kukászni a képeim között - de most majd előszedem :-)

(legközelebb gyere Te is!!!) Lesz még aon a környéken elég bejárás is - most kiestem a bandából, a négyszázasom megmakacsolta magát és nem indult, a kölcsönmotoron meg kiszakadt a karbi-membrán - haza kellett jönnöm "gyalog" és kocsival-futóval vissza a két motorunkért :-(

Hagyományt szeretnék ebből csinálni - "A megbékélés túrája - ManóÚr és MaTi emlékére" címmel. MInden évben kimegyünk és megemlékezünk majd rúluk, ki-ki a maga módján, csöndben emlékezve vagy egy szál virággal.

Előzmény: nafm. (93999)
nafm. Creative Commons License 2024.06.12 0 1 93999

Szia!

A 10 éves túrán (aminek idén szeptemberben lesz 10 éve...) nem emlékszem ilyenre. Annak a végéről nekem is hamarabb el kellett mennem.

 

2016-ban Te szerveztél egy hármas túrát a Dokival, akkor is nagyon jót motoroztunk.

Vagy esetleg a a 2012-es Bálnatúra, és leszakadtunk a többiektől? Nem tudom, de jó volt most visszanézni a képeket.

Előzmény: Mistral1 (93998)
Mistral1 Creative Commons License 2024.06.12 0 0 93998

Misi!
MIkor volt az a túra, amikor Matival hármasban csapattunk egy jót fölfelé vhol Erdélyben? (délután volt, az biztos - és erősen felhős :-))

(előtte vmi kis kápolnánál gyűlt össze a csapat... A 14-es BIG-Tenere 10 éves buli lett volna?) (arról viszont Mati biztosan hazament, a DR-en a hátsótelója elhalt :-( )


Vagy esetleg rosszul emlékszem és Csoki lett volna a Beta-val a harmadik??

Előzmény: nafm. (93996)
MankoJ Creative Commons License 2024.06.06 0 0 93997

Misi!

 

Köszönöm. Beszéltem Csók Lacival.

 

Üdvözlettel

 

Mankó

Előzmény: nafm. (93996)
nafm. Creative Commons License 2024.06.06 0 2 93996

Naná hogy olvas! 

 

Mistral leírta a lényeget, ha nincs hosszú idejű nagy tempó akkor nincs gond. Autópályán meg nem megyünk.

Az olajszint mérése is lehet gond. Ez egy szárazkarteres motor, nehéz egymás után kétszer ugyanazt a szintet mérni. 

Egy 10 évvel ezelőtti írásom bemásolom ide. 

 

Az én motorom XT660R amelynek kenési rendszere ránézésre megegyezik az XTZ 660-nal.

 Az én metódusom a következő. Legalább 20-30 km motorozás után megállva, a motort mindvégig függőleges helyzetben tartva (középsztender) kb. 10 perc alapjárati üzem után a motort leállítom. 1-2 perc várakozás után a szintjelző pálcát kitekerem, megtörlöm, majd betekerés nélkül visszadugom a helyére. Ismét kivéve leolvasom a pálcáról az olajszintet. Kb. három ilyen mérés átlagolása után közelítőleges sejtésem lesz az olajszintről. :-) Az, hogy a mérés előtt milyen tempóval motoroztam, nagyban befolyásolja az eredményt!
 Ez az én eljárásom, nekem ez vált be. Remélem más is leírja a módszerét. (És remélem nem az lesz, hogy a tükörben figyeli a füstöt és ha megszűnt utánatölt egy kis olajat... ;-) )

 

Nekem az 5000km-es olajcsere cikluson belül nem kell olajat utántöltenem. (100 000+km)

 

Ui. Jut eszembe, a Doki 660-as  Teneréje a rossz levegőszűrő kialakítás (beszívott por) miatt idejekorán motorfelújításra szorult. Előtte biztos itta az olajat. Szóval bármi is lehet. ;-) 

Előzmény: MankoJ (93992)
MankoJ Creative Commons License 2024.06.05 0 0 93995

Szia Mistral!

Köszi a válaszod!

Mankó

Előzmény: Mistral1 (93994)
Mistral1 Creative Commons License 2024.06.05 0 0 93994

Figyelni kell arra is, hogy "egy hengernek nincsen párja"! Vagyis, páratlan (ul megugorhat az olajfogyi tartós nagy fordulaton...)
Volt rá példa, hogy 150-es tempóval lenullázták a belsejét. Nyilván ez extrém, de a hosszú löketű motorok nem a magas fordulaton hajtásról közismertek :-)
SZóval a hajtás módjától is erősen függ. kb 105-115-ös tempóig nem kellene felugrania.

 

Esetleg még Náfrádi Misi hátha olvas minket :-) neki is vannak hosszútávú tapasztalatai.

Előzmény: MankoJ (93992)
Mistral1 Creative Commons License 2024.06.05 0 0 93993

SárviPisti 170ekm-nél bontotta szét a Minarelli blokkot. Semmi baja nem volt - csak nem akarta elhinni :-) Így meg is győződött róla :-)

 

Nem szabadna sokat fogyasztania, Nicasil-os henger. A "sok" alatt az egy-másfél decit értem. Elvileg még ennyit sem kellene - de nagyjából ez a lélektani határ...

Nekem az előd xtZ660 van, így mennyiségeket nem írok, mert nem tudom :-(

Előzmény: MankoJ (93992)
MankoJ Creative Commons License 2024.06.04 0 0 93992

Sziasztok!

2008-as XT660Z esetén (47 ekm) mennyi lehet a szokásos, ill. még elfogadható olajfogyás 1000 km-en?

Létezik ilyen gyári adat?

Mennyi lehet a min és max szintjelzés közötti térfogat?

Előre is köszönöm a visszajelzéseteket.

Mankó

ronya1 Creative Commons License 2024.05.19 0 0 93991

a 2100 forintosból kellett volna betárolni pár szettet

csináltatni nem lehet? ha jól emlékszem a páldugattyú régebben csinált méretre dolgokat, gondolom nem egy pro minőség de a briggs motorba  a lézervágott lemezből készített gyűrű is elenne egy ideig 

Előzmény: Gyöször (93990)
Gyöször Creative Commons License 2024.05.17 0 0 93990

Én a CRben 20 óránként gyűrű 60 óránként dugócserét tartok. Erre írja a könyv, hogy 8 óránként gyűrű 30 óránként dugó, de versenyszerű használat esetén. Nálam ez hobbi alatt van erősen. Viszont ígysem törik el a dugó tapasztalatok szerint. Kb 8 dugót cseréltem eddig, de azokat meg is vette mindig valaki aki meg akármeddig használta legnagyobb megelégedettség mellett. De a CRnek nicasilos a hengere.

 

Szóval ja. Tmk szervíz vagy komplett generál. Belerottyantani egy sor gyűrűt az lényegében adni a tudjukminek egy pofont. Pénzköltés magasiskolája.

Ilyen olajra amolyat önteni az meg csak olaj lehetett a tűzre.

 

Na de ennyire ne legyek közhelyes. A rotát amit írtam az egy 4HP briggs kicseréltem a gyűrűket mert 1 óra alatt megvolt és 2100Ft be került, úgygondoltam a saját tanításom bebizonyítom vele. És helyette... Tökéletes lett. Előtte minden tankolásnál leette a nívót már 10w60 eurol rally olajjal próbálkoztam :-))), a gyűrűzés után meg 50 órás olajcserék alatt nem kellett rátölteni 10w40ből. Csak hümmögtem neki kb 6 évig, idén hajtókaros lett, azt kicseréltem egy használt, kicsit jobbra. Gyűrű ment vissza a már megkopott anno 2100Ft szett , a legrosszabb amit lehet tenni. Semmi erő nincs most benne :-) már kínoztam 5 órát a kertben, de árnyéka önmagának. Esélytelen volt, hogy ugyan úgy tegyem vissza, ahogy kivettem. Az oválisra kopott gyűrűt visszatettem az ovális hengerbe, csak máshogy :-) ugyanitt gyűrűsort keresek a '84es öreg harcosra :-DDD

 

Amit írta

Előzmény: ronya1 (93989)
ronya1 Creative Commons License 2024.05.17 0 0 93989

gyűrűzni akkor érdemes egy motort ha még jó, amikor  még nincs hordósra kopva, ekkor elodázhatjuk a fúrást, mondjuk nem 100 ezernél jön el a fúrás ideje hanem 120 vagy éppen 150 ezernél(hasraütéses számok)

csak ugye amíg jó addig az ember nem is gondol ilyenre, plusz ha az ember nem otthon csinálja jelentős összeg egy gyűrű csere is

ha már füstöl akkor vagy öntögetjük az olajat bele serényen vagy megcsináljuk rendesen

Előzmény: Gyöször (93988)
Gyöször Creative Commons License 2024.05.17 0 0 93988

Nem tudok mit mondani rá. Ha a 20w50et nem kajálta és rászánsz egy kanna olajat töltsd fel újra azzal. De szerintem nem lesz jó, kicsit hordós kicsit ovális a henger, kapott egy új gyűrűt akkor most minden gyűrű 2 helyen érintkezik csak a hengerrel, a többi helyen meg átenged. Egyszer lehet, hogy odakopna de nem szokott ez jó lenni, meg kellett volna hónolni ha nincs sok benne. De azzal meg nincs tapasztalatom, milyen hónolni fúrás nélkül.

Előzmény: karesz151 rex (93987)
karesz151 rex Creative Commons License 2024.05.15 0 0 93987

Igen azért

Előzmény: Gyöször (93986)
Gyöször Creative Commons License 2024.05.14 0 0 93986

Gyűrű csere azért volt mert előtte is ette az olajat?

Előzmény: karesz151 rex (93985)
karesz151 rex Creative Commons License 2024.05.14 0 0 93985

Kéken füstöl és van olaj fogyasztás, amikor szétszedtem elvittem esztergályos hoz a hengert és a dugattyút és nem volt vészes a kopás azért lett csak a gyűrűk cserélve

Előzmény: Gyöször (93984)
Gyöször Creative Commons License 2024.05.14 0 0 93984

Hááát, én magát a 20w50et sem komálom, de nekem suzukim van. A keverés megint nem egészséges. A gyűrű csere meg megint nem a legnagyobb ötletek közé tartozik, bár egyszer egy rotációs kapánál olyan jól sikerül, hogy én vagyok a legjobban meglepve a sikeren. Esetleg ha hónolva lett a henger úgy mondjuk jobb.

 

Nemtom, észrevehető lett az olajfogyasztás? Van egy ótvar endoszkóp kamerád? Ha zabálja az olajat akkor a dugó tetején a vastag korom jól láthatóan tocsog az olajtól.

Egyébként benzintől is tud füstölni, ha pld túlfolyik az úszótűszelep, vagy magasra lett állítva.

Előzmény: karesz151 rex (93983)
karesz151 rex Creative Commons License 2024.05.14 0 0 93983

Menni megy,15 üzemóra van benne ki lettek cserélve a gyűrűk most nem tudom hogy ennyit bírt vagy az olajtól van

Előzmény: Gyöször (93982)
Gyöször Creative Commons License 2024.05.13 0 0 93982

De legalább már megyen a masina fasszájosul?

Előzmény: karesz151 rex (93981)
karesz151 rex Creative Commons License 2024.05.13 0 0 93981

Sziasztok olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy van egy yamaha xt 600 2 kf motorom  és részszintetikus motorolajjal töltöttem utána kb fél litert és most elkezdett füstölni létezik az hogy az olajtól kezdett el füstölni vagy  kopott lehet a motor? 20w50 ásványi volt benne

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!