pörkölt+krumpli+savanyú+kenyér...stb. -Szombat este tábortűz -sütés amit hozol(opcionális, hogy tárcsán sütünk). -Vasárnap reggel reggeli, érzékeny búcsú.
Szombat reggel 8-kor indulás Offroad túra igény szerint! Ha jönni akarsz legyen off gumid, ez nem himbilimbi alföld, meg homok , itt fincsi emelkedők ill. lejtők is lesznek!
Előtte való nap, ha esik akkor nem lesz!
Sajnos a szállás jelen állás szerint huzavona van körülötte, így még nincs megnyitva a nagyközönség előtt. Így sátor-hálózsák a szálláslehetőség. Áram nincs, akkubank a megoldás. Víz, WC van .
A PartNumber egyezik: 14940! Ámde a 3AJ az XT600Z, sohase is volt XTZ! (az xtz-vel az "AHAMAY" csak az egész világot zavarta össze, mert kizárólag a 91-99 (kb) közötti Tenerék - az XT sorozatból a Z-s kialakításúak kapták az XTZ tagot, az XTZ660 és az XTZ750. Aztán 2008-ban jött a sáska: XT660 Z-ként :-) Vagyius volt az XTZ660 és az XT660Z - kicsit egészen teljesen mások :-) :-)
Eszirint viszont, ha tényleg jó a 3AJ-s 600-ba - akkor 1formák :-) :-)
Kaptam egyet kölcsön - amíg ideér az enyém :-) Aliexpress-en párezer Ft (1-2!!) csak a gumi hermónika' - lehet, annyit megér egy próba... De ott meg csak 600-ra írják, nem 660-ra :-(
Most megnit voltunk egy négynaposon - emiatt nemigazán értem rá kukászni a képeim között - de most majd előszedem :-)
(legközelebb gyere Te is!!!) Lesz még aon a környéken elég bejárás is - most kiestem a bandából, a négyszázasom megmakacsolta magát és nem indult, a kölcsönmotoron meg kiszakadt a karbi-membrán - haza kellett jönnöm "gyalog" és kocsival-futóval vissza a két motorunkért :-(
Hagyományt szeretnék ebből csinálni - "A megbékélés túrája - ManóÚr és MaTi emlékére" címmel. MInden évben kimegyünk és megemlékezünk majd rúluk, ki-ki a maga módján, csöndben emlékezve vagy egy szál virággal.
Misi! MIkor volt az a túra, amikor Matival hármasban csapattunk egy jót fölfelé vhol Erdélyben? (délután volt, az biztos - és erősen felhős :-))
(előtte vmi kis kápolnánál gyűlt össze a csapat... A 14-es BIG-Tenere 10 éves buli lett volna?) (arról viszont Mati biztosan hazament, a DR-en a hátsótelója elhalt :-( )
Vagy esetleg rosszul emlékszem és Csoki lett volna a Beta-val a harmadik??
Mistral leírta a lényeget, ha nincs hosszú idejű nagy tempó akkor nincs gond. Autópályán meg nem megyünk.
Az olajszint mérése is lehet gond. Ez egy szárazkarteres motor, nehéz egymás után kétszer ugyanazt a szintet mérni.
Egy 10 évvel ezelőtti írásom bemásolom ide.
Az én motorom XT660R amelynek kenési rendszere ránézésre megegyezik az XTZ 660-nal.
Az én metódusom a következő. Legalább 20-30 km motorozás után megállva, a motort mindvégig függőleges helyzetben tartva (középsztender) kb. 10 perc alapjárati üzem után a motort leállítom. 1-2 perc várakozás után a szintjelző pálcát kitekerem, megtörlöm, majd betekerés nélkül visszadugom a helyére. Ismét kivéve leolvasom a pálcáról az olajszintet. Kb. három ilyen mérés átlagolása után közelítőleges sejtésem lesz az olajszintről. :-) Az, hogy a mérés előtt milyen tempóval motoroztam, nagyban befolyásolja az eredményt! Ez az én eljárásom, nekem ez vált be. Remélem más is leírja a módszerét. (És remélem nem az lesz, hogy a tükörben figyeli a füstöt és ha megszűnt utánatölt egy kis olajat... ;-) )
Nekem az 5000km-es olajcsere cikluson belül nem kell olajat utántöltenem. (100 000+km)
Ui. Jut eszembe, a Doki 660-as Teneréje a rossz levegőszűrő kialakítás (beszívott por) miatt idejekorán motorfelújításra szorult. Előtte biztos itta az olajat. Szóval bármi is lehet. ;-)
Figyelni kell arra is, hogy "egy hengernek nincsen párja"! Vagyis, páratlan (ul megugorhat az olajfogyi tartós nagy fordulaton...) Volt rá példa, hogy 150-es tempóval lenullázták a belsejét. Nyilván ez extrém, de a hosszú löketű motorok nem a magas fordulaton hajtásról közismertek :-) SZóval a hajtás módjától is erősen függ. kb 105-115-ös tempóig nem kellene felugrania.
Esetleg még Náfrádi Misi hátha olvas minket :-) neki is vannak hosszútávú tapasztalatai.
SárviPisti 170ekm-nél bontotta szét a Minarelli blokkot. Semmi baja nem volt - csak nem akarta elhinni :-) Így meg is győződött róla :-)
Nem szabadna sokat fogyasztania, Nicasil-os henger. A "sok" alatt az egy-másfél decit értem. Elvileg még ennyit sem kellene - de nagyjából ez a lélektani határ...
Nekem az előd xtZ660 van, így mennyiségeket nem írok, mert nem tudom :-(
a 2100 forintosból kellett volna betárolni pár szettet
csináltatni nem lehet? ha jól emlékszem a páldugattyú régebben csinált méretre dolgokat, gondolom nem egy pro minőség de a briggs motorba a lézervágott lemezből készített gyűrű is elenne egy ideig
Én a CRben 20 óránként gyűrű 60 óránként dugócserét tartok. Erre írja a könyv, hogy 8 óránként gyűrű 30 óránként dugó, de versenyszerű használat esetén. Nálam ez hobbi alatt van erősen. Viszont ígysem törik el a dugó tapasztalatok szerint. Kb 8 dugót cseréltem eddig, de azokat meg is vette mindig valaki aki meg akármeddig használta legnagyobb megelégedettség mellett. De a CRnek nicasilos a hengere.
Szóval ja. Tmk szervíz vagy komplett generál. Belerottyantani egy sor gyűrűt az lényegében adni a tudjukminek egy pofont. Pénzköltés magasiskolája.
Ilyen olajra amolyat önteni az meg csak olaj lehetett a tűzre.
Na de ennyire ne legyek közhelyes. A rotát amit írtam az egy 4HP briggs kicseréltem a gyűrűket mert 1 óra alatt megvolt és 2100Ft be került, úgygondoltam a saját tanításom bebizonyítom vele. És helyette... Tökéletes lett. Előtte minden tankolásnál leette a nívót már 10w60 eurol rally olajjal próbálkoztam :-))), a gyűrűzés után meg 50 órás olajcserék alatt nem kellett rátölteni 10w40ből. Csak hümmögtem neki kb 6 évig, idén hajtókaros lett, azt kicseréltem egy használt, kicsit jobbra. Gyűrű ment vissza a már megkopott anno 2100Ft szett , a legrosszabb amit lehet tenni. Semmi erő nincs most benne :-) már kínoztam 5 órát a kertben, de árnyéka önmagának. Esélytelen volt, hogy ugyan úgy tegyem vissza, ahogy kivettem. Az oválisra kopott gyűrűt visszatettem az ovális hengerbe, csak máshogy :-) ugyanitt gyűrűsort keresek a '84es öreg harcosra :-DDD
gyűrűzni akkor érdemes egy motort ha még jó, amikor még nincs hordósra kopva, ekkor elodázhatjuk a fúrást, mondjuk nem 100 ezernél jön el a fúrás ideje hanem 120 vagy éppen 150 ezernél(hasraütéses számok)
csak ugye amíg jó addig az ember nem is gondol ilyenre, plusz ha az ember nem otthon csinálja jelentős összeg egy gyűrű csere is
ha már füstöl akkor vagy öntögetjük az olajat bele serényen vagy megcsináljuk rendesen
Nem tudok mit mondani rá. Ha a 20w50et nem kajálta és rászánsz egy kanna olajat töltsd fel újra azzal. De szerintem nem lesz jó, kicsit hordós kicsit ovális a henger, kapott egy új gyűrűt akkor most minden gyűrű 2 helyen érintkezik csak a hengerrel, a többi helyen meg átenged. Egyszer lehet, hogy odakopna de nem szokott ez jó lenni, meg kellett volna hónolni ha nincs sok benne. De azzal meg nincs tapasztalatom, milyen hónolni fúrás nélkül.
Kéken füstöl és van olaj fogyasztás, amikor szétszedtem elvittem esztergályos hoz a hengert és a dugattyút és nem volt vészes a kopás azért lett csak a gyűrűk cserélve
Hááát, én magát a 20w50et sem komálom, de nekem suzukim van. A keverés megint nem egészséges. A gyűrű csere meg megint nem a legnagyobb ötletek közé tartozik, bár egyszer egy rotációs kapánál olyan jól sikerül, hogy én vagyok a legjobban meglepve a sikeren. Esetleg ha hónolva lett a henger úgy mondjuk jobb.
Nemtom, észrevehető lett az olajfogyasztás? Van egy ótvar endoszkóp kamerád? Ha zabálja az olajat akkor a dugó tetején a vastag korom jól láthatóan tocsog az olajtól.
Egyébként benzintől is tud füstölni, ha pld túlfolyik az úszótűszelep, vagy magasra lett állítva.
Sziasztok olyan kérdéssel fordulnék hozzátok hogy van egy yamaha xt 600 2 kf motorom és részszintetikus motorolajjal töltöttem utána kb fél litert és most elkezdett füstölni létezik az hogy az olajtól kezdett el füstölni vagy kopott lehet a motor? 20w50 ásványi volt benne