Ja ez nem rossz, csak kicsit marketingszagú:) Nekem olyan tapasztalatok kellenének, amik felhasználóktól jönnek. Én itt leírtam, hogy mi a véleményem a Scalaról. Összességében pozitív. Viszont drága. Na ehhez képest nem tudom, hogy mit tud nyújtani az általad említett rendszer, de ha létjogosultsága lesz, utána fogok érdeklődni és felveszem velük is a kapcsolatot.
A kategorizalas tenyleg erosen szubjektiv, de termeszetesen nem munkavallalora hanem munkaallomasra vonatkozik... es degressziv a dijszabas. A felhasznaloi lemorzsolodas tudomasom szerint igen alacsony, 1 felhasznalorol tudok az utobbi 4 evben, szerintem ez nem rossz eredmeny.
Én azokra a konkrét hibákra reagáltam, amiket TaXiN írt. Ha már konkrétumok: az árakat elnézve egy 20fős licence itt sem olcsó... Egy kicsit meglepő, hogy nagyvállalatnak nevezik a 16főnél többeket foglalkoztató cégeket. Olyan, mintha egy kis cégnek készült szoftot próbálnának nagyoknak is eladni. Persze ez csak amolyan "megérzés" ;)
Gondolom az en hozzaszolasomra akartal valaszolni....
A hatareset azt jelenti, hogy pl. a penztar bizonylatot akkor nem lehet megcsinalni, ha elotte csinalt egy penztaratkonyvelest, de egy kilep-belep utan muxik... (hasra utott pelda)
A szamviteli resz teszteleserol csak annyit, hogy ~50 ceg (koztuk tobb mrdFt-os forgalmu) konyveleset is vegzi a ceg egyik reszlege.. ennel jobb tesztelest nehez elkepzelni...
Ezek elég durva hibák, nem "határesetek". Ilyeneket nem véthet egy ügyviteli rendszer. Elég lehangoló, hogy nincs magyar versenytársa a külföldi a szoftvereknek...
Nezd, izlesek es pofonok kulonbozoek... lehet hasznalni relativ draga, de rossz programot is...
Azt hiszem ha azt mondom neked, hogy hibatlan program nem letezik, akkor ezen felteves ellen te sem fogsz tiltakozni. Nem mindegy, hogy egy hiba felmerulese eseten mi tortenik:
1, vaskos hibajegyzek es osszegyujtott mukodesi logikai hibak atadasa utan a fejleszto-adaptalo ceg kepviseloje altal benyogott "Nem kotelezo SAP-ot venni!" erdemi hozzaszolas (es kb 2mrdFt-os SAP project 90%-os keszultsegi fokanal)
2, jobb esetben aznap, rosszabb esetben 1-2 napon beluli javitott verzio
A Te altalad kiemelt hibak nem a generalis mukodest akadalyozo problemak altalaban, hanem hataresetekben jelenkezo hibak.. Van olyan felhasznalo, akinek csak a szamviteli es ado tv. valtozasai miatt van szukseg a frissitesekre...
Gondolom, mint kiderult, van nemi kozom a program fejlesztesehez (bar nem a szamviteli reszehez), igy termeszetesen nem vagyok elfogulatlannak tekintheto. De miutan mar csak szakmai erdeklodesbol is ismerem (legalabb is nagyvonalakban) az adott arkategoria integralt rendszereit, bizvast allithatom, hogy az egyik legjobban supportalt es a felhasznalok egyedi nyugjeit (ami mondjuk az atlag felhasznalo szamara nem mindig a legjobb) leginkabb a sziven viselo tarsulatrol van szo...
"ezen a szofton mar laccott hogy nagyon megert egy alapos frissitesre"
Ezt nem nevezném "frissítésnek"
És azt hiszem elég egyértelmű, hogy mit kifogásolok. Azt, hogy az egyik héten problémák vannak a számlanyomtatással, a másikon a megrendelésállományban olyan tétel van ISMÉT, ami már beérkezett, a harmadik héten az értékcsökkenést a második negyedévre már nem hozza...
"Te megbízol egy olyan programban, aminek hetente jelenik meg frissítése?"
szerintem nincs jelentosege annak, hogy a fejlesztok napi, heti, havi, vagy akar eves frissitesi ciklusokkal dolgoznak, ez technikai reszletkerdes, a kerdes, hogy az egyes frissitesek mielott felhasznalohoz kerulnek, milyen szinvonalu tesztelesi folyamaton mennek keresztul. bar dolgoztam nemregiben egy (as400-on futo) csodaszofttal, amit az utobbi tizenhet evben egyszer frissitett a fejleszto, amikor a fokonyvi kivonat es az afa-analitika nevu listaknak megcsinalta a magyar fejlecet, szoval ezen a szofton mar laccott hogy nagyon megert egy alapos frissitesre, peldaul celszerunek tunt egy menuvezerelt felhasznaloi felulet bevezetese, hogy ne kelljen a fokonyvi szamokat, munkaszamokat, vevo-szallito kodokat miazmast egy vastag konyvbol kinezni bepotyoges elott, hanem valamifele menubol a gepben ki lehessen azokat valasztani:-(
"az mplayer (linux) ami az előző gépemen volt. A KONKRÉT változata nem boldogult az ü betűvel"
apt-get install mplayer-686 mplayer-fonts, es maris sokkal alaposabban tesztelt verzioid lesznek, mintha forrasbol forditod magadnak.
"egy pénzügyi programnak ne legyenek 121b-2 verziói"
nemtom miert ne legyen, a fejlesztoknek valahogy megiscsak dokumentalniuk kell az egyes verziokat, amiota megvettem a mostani konyveloprogimat, naponta keresi a frissiteseit, most neztem, az egyik modul julius 27.-en frissult, a verzioszama x.y.z, egy masik modul majus 25.-en frissult, verzioszama z.x.y, amiota megvettem masfel eve a szoftot, ez volt az elso eset, hogy verzioszamot neztem, es gyanitom, hogy ez volt egyben az utolso eset is. a verzioszam olyan technikai jellegu informacio, amivel nincs dolgom:-)
a korabbi szoftomat viszont het evig hasznaltam, ebbol az utolso haromban semmifele frissitest nem voltam hajlando rarakni, mert folyamatosan tobb volt bennuk a hiba mint a javitas, a fejleszto a sajat bevallasa szerint soha egyetlen javitast se probalt ki, o programozo es nem tesztelo, utobbu munkakor meg a cegnel nem volt betoltve, a programozo atirta a forrast, leforditotta, kikuldte, aztan ha a juzerek panaszkodtak, akkor ujra nekifutott:-(((
Te megbízol egy olyan programban, aminek hetente jelenik meg frissítése?
A Librának 2 éve jelent meg a Win-es verziója és a "kapcsolattartó" maga mondta, hogy nagy cég vagyunk, egy éven belül ne vegyük meg, kis cégeknek adják el jelenleg, hogy kiderüljenek a hibák. A DOS-osnak (amit akkor használtunk) évente 40 körüli javítása jött ki, és KÉZZEL kellett visszajavítani dolgokat, (minden alkalommal) amiket a telepítő elszart és minden negyedévben bele kellett nyúlni az adatbázisba, és kézzel átjavítani hibát.
Itt van pl az mplayer (linux) ami az előző gépemen volt. A KONKRÉT változata nem boldogult az ü betűvel feliratoknál. Nem érdekelt, mert attól még nagyon szuperül ment.
DE egy pénzügyi programnak ne legyenek 121b-2 verziói, és az éves bug/feature listája ne legyen olyan vastag, mint a hongkongi telefonkönyv.
miert, van jo program is?:-( egyesek szerint a "jo" program abban kulonbozik a szrtol, hogy sokkal tobbe kerul, igy a management mar nem mondhatja azt a tulajdonosnak hogy bocsi, szrt vettunk, jovo januarban lecsereljuk masikra, mert erre a tulajdonos meg aszondja hogy o meg a managementet csereli le. igy aztan, nem nagyon hallani sikertelen sap vagy mas hasonlo arkategoriaju szoft bevezeteserol:-((
A bevezetés költségeit anno nálunk alálőtték, most nem tudom hogy kalkulálnak. Az viszont tuti, ha a ti kapcsolattartótok jól kiképzi magát a technikai részből és a modulokból is, mert sokat tud spórolni a cégnek.
Licensz: 60.000 Euró Bevezetés: 40.000 Euró Éves karbantartás: 12.000 Euró
+winszerver 20 kliensre +MS SQL 20 kliensre
(mert olyan baromi bonyolult lett volna, hogy a szerveren fusson egy alkalmazás és a kliensről befutó kéréseket az a saját nevében adja tovább... és az is baromi bonyolult lett volna, hogy ne CSAK MS SQL-lel menjen (mert ugye minden utasítás felbontható egyszerűbb utasítások sorozatára, és akkor már egy ingyenes SQL-en is elfutna))
A javasolt szerver: ami épp kapható duálprocis kivitelben
Én anno dolgoztam egy cégnél, ahol Scala lett bevezetve. Kb.6 évvel ezelőtt volt ez és a progi cca 10M Ft-ot kóstált. Ez egy kereskedelmi vállalat volt, tehát raktár, számlázás, főkönyv, vevő-szállító nyilv, jelentésszerkesztő modulokból állt emlékezetem szerint. A bevezetés további költsége kb.mégegyszer ennyi volt, de kb.2évre elosztva. Hihetetlen magas az óradíjuk (20-50eFt/óra) és bizony a program beállítása, paraméterezése, munkatársak kiképzése sok-sok órát vett igénybe. Aztán ahogy beletanultunk a kezelésbe, sőt egy idő után a program szintű változtatásokba, úgy tudtuk elhagyni a konzulenseiket. Nem mondom, hogy alkalmatlanok voltak a feladatra, de amikor mi csináltuk, sokkal gördülékenyebben és frappánsabban ment a verziócsere, paraméterezés, stb. Az elején viszont tutira rájuk vagy utalva.
A szoft maga szerintem nagyon jó volt, iszonyat sok beállítási lehetőséggel és nagyon jó jelentésszerkesztővel (Crystal Reports). Jó beállítással és üzemeltetéssel pontos és naprakész információkat lehetett lekérni. A bevezetés kb.egy évig tartott, ezalatt futtattuk a régi rendszert is párhuzamosan. Aztán kellett még fél-egy év, mire mindenki teljesen képben volt a program használatát illetően. Semmiképpen nem megy gyorsan a váltás, ugyanis a cégnek is át kell alakítani bizonyos folyamatait a program elvárásainak megfelelően!
A Scalanál a konzulensekre kevésbé, de a helpdeskre nagyonis sikerült támaszkodni. Telefonon szinte mindent meg tudtunk oldani, már név szerint kértem azt az egy-két embert, akihez bármikor fordulhattam.
Hardver: a munkaállomásoknál nem kell semmi különös, normál gép és egy jó hálókártya. Ellenben a szerver legyen izmos, a hálózati kapcsolat pedig igen jó!
SAP milyen? Árakat én is szívesen vennék, akár Scala, akár SAP, akár más ügyviteli rendszerről.
en ugy gondolom, hogy a szoftceg alkalmazottainak atlagos arcmerete forditottan aranyos a szoft hasznalhatosagaval. volt dolgom peldaul megatrend infosyssel, csupa nyakkendos meg kosztumus egyed, kivetitos-prezentalos a marketingjuk, a szoftjuk viszont ugy volt csak mukodokepes, hogy egy adott, aldott allapotnak tuno idopontban kiadtuk a portasnak, hogy a megatrendtol senki nem johet be az epuletbe, ha pedig floppyval vagy cd-vel kozelitenek, akkor hivja a rendorseget:-), harom ev utan ki is lett dobva az egesz a szemetbe. eccer meg egy bagazsomnal szamadot vezettek be, ezek is nagy arcuak, csak kevesebb a kivetito, na, ott is eppen harom evig szenvedtek, akkor meguntak, hogy minden (haloba kotott) geprol nezve/nyomtatva masok a fokonyvi-forgalmi adatok:-( szkalat meg navizsont vegyen akinek ket anyja van, vannak tokjo magyar szoftok, kicsi es rugalmas cegek altal elkovetve, amik mukodnek is, es meg is fizethetoek.
Ennyit tudok: M$ -os (szerver + SQL) 1300 E / fő + átlag 2 modul / fő és 300 E modulonként. Erőforrásigénye (kliens) pedig mint egy játékgépnek. Min 600 MHz
Tapasztalatok?
"Hozzánk is járnak szkálás dolgozók - éljen az integrált vállalatirányítási rendszer -, de kevés hozzájuk foghatóan bunkó emberrel találkoztam eddig."
Ennyire jutottam eddig, de nem hiszem, hogy mértékadó vélemény lenne.