Ezen a topicon remélhetőleg nyugodt és békés körülmények között beszélgethetünk a sokunk által méltán kedvelt, legendás mozdonytípusról. Mindenkit szerettel várunk, szabad véleményt formálni, de csak kultúrált keretek között. Ide várunk képeket, híreket eseményekről, történetek leírásait, élményeket, videókat, linkeket, és mindent ami a NoHABbal kapcsolatos!
Isten óvja a NoHABokat!!!
Elvileg tengelyvéggenerátoros kocsik vannak rajta. Kivétel a kivétel, de mivel világosban megy, jó akkuval kibírhatja egy energiás kocsi is Hatvan-Hatvan között.
Emlékezzünk meg ezen a fórumon is arról, hogy tegnap a 15502/15503 menetrend szerinti vonatpárt a 019-es Nohab húzta a forda szerint dízeles szakaszon (Hatvan-Balmazújváros és vissza).
Bár (szerencsére) számos alkalommal megérhettük már a márka ideiglenes visszatérését a menetrend szerinti vonatok élén, ez volt az első alkalom 2000.12.21. óta, amikor nem jó előre eltervezetten és meghirdetve történt mindez, hanem csak úgy beugrott pótolni a Nohab mintha ez lenne a világ legtermészetesebb dolga.
Az kerékabroncs miatt volt, minden M61-nél előfordult az élete során (legalábbis a 90-es években biztosan), hogy amikor már utolsó méreten volt az abroncs és a profil túlkopott, akkor az abroncscseréig 80-ra engedélyezve még futtatták. Mivel a 017-nek anno nem volt semmilyen fix feladata azon kívül, hogy egy mindig működő gépként minden létező feladatra beugró volt, nála ez az állapot sokáig fennállt.
A sebesség egyébként csak ökölszám, a lényeg az, hogy milyen fordulatot bír a forgórész, ill. hol kezdenek csupán a fordulatszámtól beleveregetni a kefék a kommutátorba. Minél újabb a motor annál jmagasabb ez az érték, az M61 a gyári áttétellel, a névleges kerékátmérővel és legalább D77B motorokkal kb. 117-nél forogja az arra a motorra engedélyezett maximumot, ez az EMD ismert túlbiztosítását figyelembe véve simán engedélyezhetővé tenne egy üzemszerű 120-at. A gyári D47 motorokkal 107 körül van ez a technikai vonal, de nem titok, hogy a 120 km/óra sem hatotta meg különösen a széria M61-eseket sem, amikor a 30a-n sietni kellett.
Igaz, most olvastam egy olyat, hogy a hajtó és a hajtott fogaskerék együttes fogszámösszege (a D77-es típussal bezárólag) 77. Ebben a rendszerben a 62:15 a 65 mérföld/órás áttétel, az 59:18 pedig a 80 mérföld/órás.