Keresés

Részletes keresés

tom sawyer Creative Commons License 2020.03.03 0 0 40435

A kazán felőli végen. Képem van, de utána kell nézni. Egy egyszerű kétajtós , perforált lemezzel burkolt szekrényeket képzelj el.

Előzmény: tothgun modells (40434)
tothgun modells Creative Commons License 2020.03.03 0 0 40434

Üdvözletem!

 

A típust ismerőktől kérdezném, hogy a NoHAB vezetőállásának hátfala melyik végen nyúlik jobban bele a vezetőállás terébe? A két vég vezetőállása között mekkora az eltérés? Esetleg képe valakinek a két vezetőállás hátfalán lévő elektromos szekrényekről?

 

A válaszokat ide vagy a publikus mail címemre várom! Köszönöm!

 

Üdv, tothgun

nohab Creative Commons License 2020.02.20 0 1 40433

csak a power pack 645-ös, semmi más, a kivett teljesítmény is maradt (nem is bírna lényegesen többet a villamos rendszer, pláne ennyi év (el)használat után).

Előzmény: _Metzger_ (40428)
Izsó001 Creative Commons License 2020.02.18 0 3 40432

Próbáltál már írni neki? ;)

Előzmény: Dagirobi71 (40431)
Dagirobi71 Creative Commons License 2020.02.18 0 0 40431

Sziasztok! nohabsx@citromail.hu   ... Ismerős valakinek? Fontos lenne megtalálnom a tulajdonosát.

Dash 9 Creative Commons License 2020.02.15 0 0 40429

Szerintem mivel a többi cucc maradt a régi, a teljesítmény ahhoz lett beállítva a 006-ban.

Előzmény: _Metzger_ (40428)
_Metzger_ Creative Commons License 2020.02.15 0 0 40428

Helló!

 

Nemrég tudtam meg, hogy az egyik NoHAB-ban (melyikben?) nem 567-es, hanem 645-ös EMD van. Ott mennyi a névleges teljesítmény? Mert a +24500 köbcenti azért nem elhanyagolható.

Lapostalpfa Creative Commons License 2020.02.04 0 1 40427

Köszönöm a gyors választ! Megértettem. Régi H0 PIKO NOHAB mozdonyomat akarom jobban megismerni.

Persze a nagyvas még érdekesebb! Üdvözlettel:

Lapostalpfa

EMD sound is music Creative Commons License 2020.02.04 0 3 40426

A gázolajtartály felőli a béla, az akkuszekrény felőli az aladár! 😁

Előzmény: Lapostalpfa (40425)
Lapostalpfa Creative Commons License 2020.02.04 0 0 40425

Kedves NOHAB Barátok!

Szeretettel üdvözlök mindenkit, és okosítást kérek:

melyik vége az "A" és melyik vége a "B" a NOHAB mozdonynak?

Köszönöm előre is a válaszotokat!

Üdvözlettel: Lapostalpfa

zjakabfi Creative Commons License 2020.02.03 0 1 40424
20-as vonal Creative Commons License 2020.01.15 0 0 40423

Celldömölkre? Mi célból? 

Előzmény: k.fecó (40421)
150-es vonal Creative Commons License 2020.01.15 0 1 40422

Üdv a hazai pályákon Di3 629 :)

 

 

k.fecó Creative Commons License 2020.01.15 0 0 40421
martinaxe7 Creative Commons License 2020.01.02 0 3 40420

Matulabácsika Creative Commons License 2019.12.31 0 0 40419

Azon mosolyogtak ott többen is, hogy kerülgették az emberek a gépét, mint a tüzes vasat. Egyébként most semmi gáz nem volt.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (40416)
150-es vonal Creative Commons License 2019.12.30 -1 0 40418

Nagy hűhó, semmiért... :(

Előzmény: Nohabf (40417)
Nohabf Creative Commons License 2019.12.29 0 0 40417

Az ominózus eset után egy héttel már ő volt a 017-esen a wachaui meneten.

Előzmény: Tősgyökeres szentesi (40416)
Tősgyökeres szentesi Creative Commons License 2019.12.29 -1 2 40416

Jól láttad, mivel kiderült, hogy akkor aznap nem ő hibázott, így az elbocsájtása is jogszerűtlen volt. Még a nyáron visszatért a 017-es Nohabra, és tegnap is ott volt a 017-sen.

Előzmény: misi967 (40415)
misi967 Creative Commons License 2019.12.29 0 0 40415

A megismételt napon, június 9-én a 17-es volt a továbbító gép /?/. Az agresszív dolgozót láttam valahol viszonylag friss képeken ugyanazon a mozdonyon. Nem rúgták ki mégsem, vagy már másik zászló alatt hajózik...

 

?? Szerintem tegnap is a 17-en ült.... :P (vagy rosszul láttam...?)

Előzmény: Törölt nick (40307)
nohabrok Creative Commons License 2019.12.29 0 8 40414

Mindenkinek boldog új esztendőt kívánok.

MTU-890 Creative Commons License 2019.12.05 0 2 40413

Dash 9 jól írta.

Menet közben minden pozícióhoz egy dízelmotor fordulatszám és töltés, így egy adott dízelmotor teljesítmény tartozik. Az indítási időszak kivételével ezen a 8 munkaponton dolgozik a motor. A regulátor terhelésszabályzója (a fődinamó külső gerjesztésének változtatásával) biztosítja, hogy a dízelmotor teljesítménye mindig egyensúlyban legyen az erőátvitel és a segédüzem teljesítményfelvételének összegével. Mivel a segédüzemi teljesítmény a dízelmotor teljesítményének kb. 8-10%-a, egy fokozaton belüli változása pedig nem jelentős, ezért gyakorlatilag egy fokozatban a vontatási teljesítmény is közel állandónak vehető. Ezért minden pozícióban közel ideális hiperbola a vonóerő-sebesség jelleggörbe.

A felszabaduló segédüzemi teljesítményt (pl. a légsűrítő üresjárata esetén) a regulátor érzékeli, és az erőátvitel számára felhasználja (fordulat kicsit nő, regulátor a töltést kicsit csökkenti, egyúttal a generátor gerjesztését növeli, a fordulat csökken az eredeti értékre, a töltés szintén az eredeti értékre nő).

Előzmény: tom sawyer (40408)
Dash 9 Creative Commons License 2019.11.25 0 0 40412

Na még egyszer, mert az előző még nekem is kusza!

 

Abban igaza van, hogy a motor fordulatszámát egy fokozaton belül a regulátor szabályozza. De csak kis mértékben és leginkább az átkapcsolásnál és a  söntöléseknél fellépő terhelésváltozásoknál.

Alap esetben a fordulat az egyes fokozatokon belül közel állandó, ezáltal a teljesítmény is.

Ha a mozdony elértte a kívánt sebességet, nem úgy történik annak a szinten tartása, hogy az addigi fokozaton belül a motor töltését változtatjuk, hanem kissebb fokozatba kapcsol az mv. egészen addig, míg a teljesítmény annyi lesz, ami a sebesség tartásra elég.

A másik módon a fokozatmentes szabályzással rendelkező gépek dolgoznak, pl a LÁEV hibrid mozdonya, ami fix fordulaton működteti a dízelmotort, és a generátor szabályzásával változtat a leadott teljesítményen.

Előzmény: Dash 9 (40411)
Dash 9 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 40411

Az igaz, hogy a töltést a regulátor állitja be, de minden egyes fokozathoz tartozik egy motorfordulat és egy generátor teljesít mény.

A Nohabnál nem az van, hogy ha erted a sebességet, akkor csak a motor töltésén változtatsz, hanem kisebb fokozatba kapcsolsz, ezálltal változtasz a motor töltésén és a generátor gerjesztésén. Tehát a mozdony leadott teljesítményén, ami vagy elég, vagy sok, és akkor tovább csökkented a teljesítményt a kontroller kisebb pozícióba helyezésével.

De a mozdony egyes fokozataiban leadott teljesítménye ettől még ugyan annyi lesz.

Előzmény: r1232 (40410)
r1232 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 40410
Pedig jól írta..
Előzmény: Dash 9 (40409)
Dash 9 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 40409

Üdv!

 

De itt nincs köztes állapot. Vagy csak terhelés nélkül pörgeted a motort, vagy a fokozatokhoz megadott terheléssel. 

 

Egy mozdony fogyasztása elsősorban a vonat elegytömegétől, hosszától, kocsik és a tengelyek darabszámától, valamint a pálya lejtviszonyaitól függ.

Előzmény: tom sawyer (40408)
tom sawyer Creative Commons License 2019.11.24 0 2 40408

A töltést a regulátor fogja beállítani a terhelés függvényében, elvégre az a feladata, hogy a beállított fordulatszámot közel állandó értéken tartsa, ezt pedig a töltés tól-ig határok között való önműködő változtatásával fogja megvalósítani. 

Előzmény: MTU-890 (40407)
MTU-890 Creative Commons License 2019.11.24 0 0 40407

Az eredeti kérdés a motor fogyasztására vonatkozott, azért írtam a teljesítményt (telj. /munka/ -> fajl. fogy. -> órás fogyasztás).

 

Tehát minden pozícióhoz egy dízelmotor fordulatszám és töltés, így egy adott dízelmotor teljesítmény tartozik.

 

 

"Ha a fordulatszámot kisebb teljesítménnyel is tudja tartani, kevesebbet fog fogyasztani."

 

Ez nem így van. Adott fordulathoz adott töltés, így adott dm. teljesítmény tartozik. Pl. 8. pozícióban a névleges, maximális teljesítményt fogja nyújtani, ott nem tud részteljesítményt. (Kivétel, ha alacsony sebességnél a tapadás korlátoz.) Ha kisebb teljesítményre van szükség, akkor a kontrollert alacsonyabb pozícióba kell tenni.

Előzmény: kihúzóvágány (40398)
anker-tg Creative Commons License 2019.11.22 0 2 40406

Ha elolvassuk a 40399. számú hozzászólásodat, akkor nem éppen ugyanazt írtuk. Lehet és érdemes erről beszélgetni, de tartok tőle, hogy itt "elbeszélünk", "elírunk" egymás mellett. Nagyon szép és érdekes ez a téma, érdemes alaposan ismerni, ha már egy topik nyilvánossága előtt boncolgatjuk. Állításomat fenntartom: minden egyes  kontrollerpozícióhoz egy adott dízelmotor-fordulatszám és ahhoz egy maximális teljesítmény, vagy ha úgy tetszik, egy teljesítmény-tartomány tartozik. A 0. és 1. pozíció kérdéséhez csak annyit, hogy 0-ban se nulla a motor teljesítménye, hiszen a saját működéséhez és a segédüzemek hajtásához is teljesítmény kell. Vagyis a dízelmotor teljesítménye nem azonos a mozdony vontatási teljesítményével. (Tudom, ezt nem is állította senki...) Itt és most befejezem, és nem a kedélyek borzolása céljából, de megemlítek egy kis darabszámban épült, hazai gyártású, nagy teljesítményű dízelmozdonyt, amelynek a fordulatszám- és teljesítménykiosztása a Nohabtól és sok más típustól eltérő volt: bizonyos pozíciókban nem emelt motorfordulatot, "csak" a töltést és azzal a vontatási teljesítményt növelte... De ebbe (itt) ne menjünk bele. Maradok barátsággal.      

Előzmény: nohab (40404)
kihúzóvágány Creative Commons License 2019.11.22 0 3 40405

Nem ugyanazt írtam:

hanem azt, hogy minden pozícióhoz egy fordulatszám tartozik; és a 0. és 1. pozícióhoz ugyanaz a fordulatszám, mert közben az erőátviteli rendszer kapcsolásai megtörténnek.

Előzmény: nohab (40404)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!