A 80-s évekig az analóg védelmekről csak éles helyzetben derült ki --nem működik!
Nem egy esetről lehet tudni, hogy a fedővédelemből is csak a 6. !!!!! működött.
Azóta digitális lett a védelem is a fontos kapcsolatokban .Van saját hiba ellenőrzése ,s mégis mindig lessz 1-2 rossz egy nyári zivatar/villámcsapás után.Ami nem jelzödött ki!
Ilyenkor mindig felmerül bennem a kérdés: Miért nem működtek a védelmek? A videón bőven több mint egy percig látható a zárlat, holott normál esetben másodperc töredéke alatt le kéne kezelni a védelmeknek az ilyen szituációt.
Vasúti felsővezetékekkel kapcsolatban tudnátok valamilyen összefoglaló oldalt vagy könyvet ajánlani? Az érdekelne elsősorban hogy milyen rendszerek vannak a különböző országokban. Mitől függ pl. hogy egy felsővezeték alkalmas egy nagysebességre?
Lenne egy olyan kérdésem, hogy hol lehetne beszerezni ezt a könyvet: Villamosmű-kezelő.
Elektronikus formában érdekelne a legjobban. Egyenlőre nem találom sehol papir formában sem. Antikváriumokban volt, de sehol nem kapható már. Ez áll a legközelebb, a villamos alállomás kezelő tananyagaként. Természetesen az oktató adott saját készítésű ppt fájlokat, de szívesen tanulnék az emlitett könyvből is. Ha esetleg tudna valaki linket, ahol el lehet érni pdf, ne adj isten epub formátumban, de akármilyenben is jó, akkor azt nagyon megköszönném. Privátban is szivesen venném, ha valakinek megvan. szilikon.joe@gmail.com Köszönöm.
Amikor 1998-ban Nagykanizsát állomást villamosították, sok szlovák dolgozott ott. Ők ugyanígy csinálták. Rajta álltak a gerendán, amíg a daru helyére emelte. Már akkor eszembe jutott, mit szólna ehhez egy munkavédelemben jártas szakember ......
Nem lehetetlen, hogy van ilyen. A régi alállomásokon amik fix 6 MVA-s trafókkal épültek azokban szinte biztosan mindkét trafó azonos fázison van a párhuzamos üzem lehetősége miatt. A 12-16 MVA-s trafókal épültek szerintem már nincsenek azonos fázison. Amenyire rémlik a teljesítmény bővítésen átesett alállomásokban sem változtatják meg a csatlakozó fázisokat.
Van-e arról összesítés, hogy az alállomásainkon mi a jellemző: a vontatási trafóink egy alállomáson belül a 120 kV hálózat mindig azonos, vagy más-más fázisára csatlakoznak?
Nyilván, hiszen a számítgatás fogyasztásmentes visszatápra vonatkozott, de képzeld el, ha itt lesz a 430H helyett a vágyakozott 115 új mozdony a Startnál... :-)
A vissatáplálási teljesítmény azér valószínüleg elmarad a csúcs vontatási teljesítménytől. (1db 4.8MVA találtam a múlt hónapot végignézve inkább a max 2MVA tüskék a jellemzőbbek)