Keresés

Részletes keresés

Cs. András Creative Commons License 2004.11.09 0 0 13

Tudod mit, ne vegyük Nyugat-Európát. Vegyük Példaként Pozsonyt ha már szolgáltatásokról beszélünk. Ha az átlagfizetéseket nézzük, kb. egyformák a jegyárak, sőt, szerintem drágábbak. És ezért mit kapnak? Azokat a buszokat, amikbe itt Pesten az emberek már bele sem lennének hajlandók ülni. A járatok sokkal ritkábban járnak mint Pesten, metró nincs. És az északai járatok nem járnak 10-15 percenként, mint itt a 4-6 vonalán éjfél környékén.

Előzmény: Fabrik (12)
Fabrik Creative Commons License 2004.11.09 0 0 12

Így van, ez nem alkudozás tárgya. És nem is a piaci fölénnyel, vagy a monopóliummal való visszaélésé.

 

Én anno csak egy gyakorlatot követtem: ha 1 hónapban a BKV 3 alkalommal szerződést szegett, akkor a következő hónapra nem vettem bérletet. 3 évig nem kellett bérletet vennem... Igaz nem 3x, hanem majd minden alkalommal szerződést szegett (a kifüggesztett hírdetmény szerinti menetrendet nem követte, de még közel sem).

 

Azóta le is szoktam a BKV-ról. Sajnos viszont a tömegek nem szokhatnak le róla. Sőt, ha megtehetnék és megtennék, az is baj lenne.

 

Ha harmada áron lenne a jegyár (azaz a szolgáltatáshoz mért árú lenne), akkor szerintem elég szépen csökkene Bp autós leterheltsége. Ezt is figyelembe kellene venni.

 

A példa meg rossz, mert ha drágállom a somlóit, akkor másikat veszek, máshol, mert ott nyitott a piac.

 

És még mindig nem értem, hogy miért ekkorák az árak? Mérjük nyugathoz. Ja, ott is ekkora az ár? Igen? És ott is ekkora a sofőr fizetése, amiből másik szolgáltatást vesz? Nem... Azaz itthon lényegesen drágább a tömegközlekedés, mint bárhol Európában.

Előzmény: Cs. András (10)
Cs. András Creative Commons License 2004.11.09 0 0 11
Ja, egyébként nem is értem, hogy lehet kiszámolni, mennyi kár a van nekik a bliccelők miatt. Mindegy. Járatritkítás, azt' kész :o) Annyi szent, hogy a BKV gazdálkodásával valami nincs rendjén.
Cs. András Creative Commons License 2004.11.09 0 0 10

50 Ft. Ez nem alkudozás tárgya szerintem. Ez olyan, mintha a boltból naponta lenyúlnék egy somlót azzal a dumával, hogy nem vagyok hajlandó kiadni 400 forintot egy olyan somlóiért, amiben nincs/van mazsola. Ha 200 lenne kifizetném... De inkább ellopom, mert az kevésbé erkölcstelen, mint elkérni 400 forintot egy mazsolás/mazsolátlan somlóiért.

 

Én most éppen meg vagyok szorulva, minden filléren spórolok, ezért nem vettem bérletet. Nem engedhetem meg magamnak a buszt? Akkor nem ilyen ócska kifogásokat keresek, hogy 120 helyett legyen 99, és akkor nem bliccelek, hanem felülök a bringára. Vettem egy 10-es gyűjtőjegyet vészhelyzetre. (Amit néha kiegészítek 1-2 megállós blicceléssel :o) Akkor most hiteltelen lettem? :o)

 

Kicsit OFF. Egyébként anno Berlinben a pofám leégett, mikor 4 napból 3 napon át blicceltem. Megfogadtam, hogy többet nem megyek külföldre, ha még egy rohadt bérletet sem tudok megvenni. Aki sóher, maradjon a seggén. Asszem...

Előzmény: Fabrik (5)
GEFE Creative Commons License 2004.11.09 0 0 9
A történet ott kezdődik, hogy a tömegközlekedő emberek jövedelme alacsony. A vonat és buszjegyek egyre megfizethetetlenebbek. Itt lehet az árak, és bérek viszonyát emlegetni (EURÓPAI UNIÓ). Amíg a jegyek árai 1-2 ft volt a bliccelő is kevesebb volt. A jegyárak emelkedésével  bliccelés is nő. Ez nem jóslat, hanem tapasztalati tény! Ez egy 22-es csapda. Sajnos attól nem kell tartanunk belátható időn belül, hogy a béreink látványosan nőnek az árakhoz viszonyítva, ez sem jóslat, hanem tény (lásd politikusaink hozzáállását)stb!
Előzmény: pROF (-)
pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 8
3-4x
Előzmény: pROF (7)
pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 7
Érdémes lenne pontosan megnézni ezeket a számokat, már csak azért is, mert Budapesten nem csak a budapesti lakosok utaznak naponta, hanem az agglomerációból bejáró újabb milliók, és a többség nem éves, hanem havi bérlettel jár. Plusz a turisták, stb, stb. Nem lepne meg, ha 3x4 több lenne az a jegybevétel. De igazából nem is ennek kéne szempontnak lenni, hanem az éves költségvetés összegének, mindegy, hogy azt milyen forrásból fedezik.
Előzmény: Buratínó (6)
Buratínó Creative Commons License 2004.11.09 0 0 6

Ha megpróbálunk úgy kalkulálni, hogy Bp. lakosságának fele utazik a BKV-n, akkor az az egyszerűség kedvéért az éves bérlet árával számolva a jegybevételekből évente kb. 50-60 milliárd Ft bevételt jelent. Ehhez képest, igazad van, elenyésző a 2-3 milliárdos veszteség.

Viszont én továbbra is azt mondom: ellenőrök nélkül nem lenne meg annak az 50-60 milliárdnak legfeljebb csak a töredéke. Hiába szolgáltatás, ha nincs következménye, akkor a magyarember inkább elblicceli. A BKV-nak muszáj valamilyen jegyellenőrzési rendszert alkalmaznia, ha érzékelhető bevételt akar szerezni a jegyeladásokból.

Előzmény: pROF (4)
Fabrik Creative Commons License 2004.11.09 0 0 5

A kárt a BKV okozza! A varázsszó: Hatékonyság!

 

De úgysem fogják sosem megtanulni, így minden marad a régiben. Maradnak a leaggott járművek, sínek, bárdolatlan alkalmazottak, garantáltan hozzáértésmentes vezetés és a bliccelők is. Mire fizetne az ember ennyit? Kisebb egységben meg nem kapható jegy... 50 Ft ezért a szolgáltatásért talán reális lenne, de az is nagy jóindulattal.

pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 4
Elvileg azért kéne, mert igénybe vesznek egy szolgáltatással, amelynek az ellenértékét méltányosnak is találják. Nem?
De igazából nem az ellenőrökkel van a probléma, hanem azzal a filozófiával, amivel a BKV-t vezetik, és ahogy kommunikálnak. Képmutató dolog a bliccelőket említeni a BKV veszteségeinek egyetlen forrásaként, mintha az egész budapesti közlekedés jövője ezen az egyébként a BKV költségvetésében jelentéktelen tételen múlna...
Előzmény: Buratínó (3)
Buratínó Creative Commons License 2004.11.09 0 0 3

Szerinted kötelességtudatból, vagy azért, mert tudják, hogy bevételek nélkül nem működne a BKV? Ugyan már. Az emberek korlátoltak és szűk látókörűek. Ha nem lenne ellenőr, végképp nem vennének jegyet.

Előzmény: pROF (2)
pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 2
Szerinted az ellenőrök miatt veszik az emberek a jegyet és a bérletet? Ez elég rosszul hangzik...
Előzmény: Buratínó (1)
Buratínó Creative Commons License 2004.11.09 0 0 1
Ezt így nem lehet számolni. Ha nem lenne ellenőr, akkor senki nem venne jegyet-bérletet. Úgyhogy bármennyire is szeretnéd védeni őket, a bliccelők okozzák a kárt.
Előzmény: pROF (0)
pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 0
Számoljunk csak!
420 ellenőr. Ez átlagbérrel számolva, közterhekkel kb 1 milliárd forint bérköltség. Emelett a 420 ellenőr és a családtagjaik ingyen utaznak. Ez is kerülhet vagy 1 milliárdba, ha a bliccelők tudnak 2-3 milliárd kárt okozni. Akkor most ki is okoz kárt a BKV-nak, és azon keresztül nekem, adófizetőnek, akinek a pénzéből finanszírozzák a BKV növekvő veszteségeit?
Előzmény: pROF (-)
pROF Creative Commons License 2004.11.09 0 0 topiknyitó
Több milliárdos kár a bliccelés miatt

Csaknem hatmilliárd forint kárt okoztak a bliccelők tavaly a MÁV-nak, a BKV-nak és a Volánbusznak- írja a Népszabadság.

Hiába reklámozzák posztereken, hogy "lógni" nem helyes, hiába tartanak nagyszabású akciókat, s hiába segítenek olykor a rendőrök is, továbbra sincs az eddiginél kevesebb bliccelő a nagy tömegközlekedési vállalatok járatain. Az utazóközönség egy része, főként a fiatalok - legyen szó távolsági autóbuszról, elővárosi vonatról vagy éppen metróról - megpróbálnak jegy nélkül utazni: tavaly hatmilliárd forint kárt okoztak a BKV-nak, a Volánbusznak és a MÁV-nak.

A Volánbusz Közlekedési Rt. tájékoztatása szerint évente csaknem félmilliárd forint bevételtől esik el a cég a bliccelők miatt. A dokumentumok szerint ezt a hiányt a múlt évben 6275 utas okozta.

A MÁV-nak évente 2,5-2,7 milliárd forint kára származik a bliccelések miatt. A nagyságrend érzékeltetése okán a vasúttársaság illetékesei hozzáteszik: ennyiből öt új Desiro típusú, korszerű motorkocsit vásárolhatnának, vagy felújíthatnának három tucat elővárosi szerelvényt

A három nagy tömegközlekedési vállalat közül a BKV-nak okozzák a legnagyobb kárt a jegy nélkül utazók: minden évben két-hárommilliárd forintot villamosoznak, buszoznak, metróznak el a bliccelők. Évente átlagosan egymilliói utas ellen indítanak úgynevezett pótdíjazási eljárást. Naponta 420 ellenőr igyekszik rajtakapni a jegy nélkül utazókat.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!