Az első hat jegyű szám a gyári szám (Werk Nr.), utána a gyártási év (Baujahr), esetünkben 1971, amit még nagyjából ki is lehet venni. A gyári tábláról óvatosan le kéne szedni a festéket, és akkor kiderülhet, hogy egyeznek-e ezek a számok.
Ellenben tök érdekes, egy többféle gyári táblával jöttek ezek a kis mozdonykák. VEB LKM* Babelsberg, TAKRAF, most ez a szellőző- és hűtéstechnikai kombinát... Milyenek vannak még vajon? :)
Egyetértek az előttem szólókkal. Lehet érdeklődni Bobó kft.-nél Miskolcon, vagy a MÁV-Nosztalgiánál. De több van még több cég is akik mozdony javítással, üzemeltetéssel, bérbeadással foglalkoznak, de vannak külföldi gépkereskedések is ahol többek közt mozdonyokat is lehet találni az eladó portékák között.
Csak a magam nevében tudok szólni, de én is köszönöm hogy egyáltalán gondolsz erre. Látszik hogy fedett helyen áll, nem balesetes és kívülről nem vészesen korrodált. Egy ilyen mozdonynak még alkatrészként is jobb jövője van mint ócskavasként leadva. Ahol használják még ezeket, esetleg kiválthat olyat aminek már ócskavasban a helyet.
A képek alapján (070-es) talán nincs rossz állapotban és ha leállításkor nem hajtómű hibával állt meg, nem érte fagykár stb. akkor szakszerű átvizsgálás után még üzemképes jármű lehet. Biztos hogy van olyan üzem ahol a még üzemelő mellé, akár csak alkatrésznek is beszerezhetnék. Bontási (ocskavas) árnál biztos hogy többet lehet elérni ha nem kapkodnak. Kiállításra (ocskavas áron átvenni) kicsi a remény, ilyesmire általában nincs pénz, ha csak a helyi önkormányzat vagy más üzem egyéb nosztalgikus okból nem állítaná ki például turisztikai célból. Más helyeken, ahol nem üzemelt, vagy vasút barátok kevésbé érdeklődnek iránta mert nem magyar gyártmány. Ennek ellenére például a 063 és a 064 talált munkát magának a Vasúttörténeti Parkban. Szóval lehet rá találni vevőt, ha nem kapkod az ember. Nyíregyházának az ipari közelmúlt bemutatására nem hiszem hogy vannak erre lehetőségei, ha csak nem kapják meg adományba, de azt meg a jelenlegi tulajdonos nem fogja meg tenni. Lehet helyben is érdeklődni. Nyír-D-Tech Kft. - de ők is eladták a (más típusú) A26-osukat tudtommal. De jól ismerik az igényeket, lehet abban is tudnak segíteni, hogy eladják.
Még egy kérdés, hogy mit érdemes tenni az ilyen régi mozdonyokkal? A helyet foglalja, van jobb megoldás a vastelepnél? Valakik ezt felújítják, kiállítják esetleg?
Még üzemel pár darab Magyarországon . Az NDK-ban gyártották (ott V22-es típus azonosítással), nálunk A26-os pályaszám csoportba lettek besorolva. Kifejezetten üzemi tolató szolgálatra készítették. A kérdésekre a gyári számra és évre vonatkoztatva a fotón lévő tábláról lehetne leolvasni. Azt mindkettőn meg kell nézni. De ehhez egy kis kromofágos, vagy savas lemosás kellene mert pont az nem látszik kinagyítva sem (feltéve hogy a gyáriszámot - Werk-Nr. nem festették esetleg, túl lapos a képen). A képeken szereplő 35-ös szám a megengedett sebessége.
A gyárunk telephelyén nagyon régről tárolunk két ugyanolyan dízel mozdonyt, tudnátok segíteni a képek alapján meghatározni, hogy milyen típusú, gyártási év lehet? Illetve, hogy mit lehet ezekkel kezdeni, ipari műemlék lenne már?
Sziasztok! Végig lapoztam a topikot, de nem találtam semmit arról, hogy az A23-001 és A23-031 mikor, milyen körülmények között cserélt számot, csak a megtörténés tényét. A topikba töltött fotó alapján láttam, hogy Bakonyszentlászlóra az Egyiptomból hazaérkezett gép dolgozott már 031-es számon. Győrbe került 001 pedig már a volt 031-es lehetett. Mikor cseréltek? A volt Péti Kőolajipari Vállalat területén történt?
Más: Több, itt megosztott listában szerepel, hogy az Ózdi 61 és 62-es gépek gyáriszámai a 279 és 293. (igaz, egy helyen helyesen van feltüntetve) Pontosítanék, hogy a 61 és 62-es gépek gyáriszámai a 304 és 305. (a 303-as az akkori Jugoszláviába került, ahol 1972-es motorcsere után 1987-ig dolgozott egy vasműben) -279-es gép LKM-be került (M31-01)_ A23-012
Egy kis segítséget kérek. Meg tudná valaki mondani, hogy hol készült a lenti kép (tippem van rá, de az elég bizonytalan), esetleg, hogy melyik mozdony szerepel rajta? Sajnos a készítés időpontja is ismeretlen.