Keresés

Részletes keresés

paca664 Creative Commons License 2021.02.06 0 1 5658

Az egyik ilyen független közvetítő például: https://www.rail-assets.de/

De előtte valóban a Noszinak és a Bobónak érdemes írni.

Előzmény: tom sawyer (5655)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.02.05 0 1 5657

Ennyit találtam róla:

 

262320 71 1435 B-dh  V22B  UNGARN PAPIERFABRIK NYIREGYHAZA (A26-070)

 

Az első hat jegyű szám a gyári szám (Werk Nr.), utána a gyártási év (Baujahr), esetünkben 1971, amit még nagyjából ki is lehet venni. A gyári tábláról óvatosan le kéne szedni a festéket, és akkor kiderülhet, hogy egyeznek-e ezek a számok.

 

Ellenben tök érdekes, egy többféle gyári táblával jöttek ezek a kis mozdonykák. VEB LKM* Babelsberg, TAKRAF, most ez a szellőző- és hűtéstechnikai kombinát... Milyenek vannak még vajon? :)

*Lokomotivbau Karl Marx

Előzmény: GaborDP (5648)
gumidani Creative Commons License 2021.02.05 0 0 5656

Nagyon jó fényképeket készített róla. Köszönet értük.

Előzmény: GaborDP (5648)
tom sawyer Creative Commons License 2021.02.05 0 0 5655

Egyetértek az előttem szólókkal. Lehet érdeklődni Bobó kft.-nél  Miskolcon, vagy a MÁV-Nosztalgiánál. De több van még több cég is akik mozdony javítással, üzemeltetéssel, bérbeadással foglalkoznak, de vannak külföldi gépkereskedések is ahol többek közt mozdonyokat is lehet találni az eladó portékák között.

paca664 Creative Commons License 2021.02.04 0 2 5654

Csak a magam nevében tudok szólni, de én is köszönöm hogy egyáltalán gondolsz erre. Látszik hogy fedett helyen áll, nem balesetes és kívülről nem vészesen korrodált. Egy ilyen mozdonynak még alkatrészként is jobb jövője van mint ócskavasként leadva. Ahol használják még ezeket, esetleg kiválthat olyat aminek már ócskavasban a helyet.

Előzmény: GaborDP (5651)
GaborDP Creative Commons License 2021.02.04 0 0 5653

Köszönöm a tájékoztatást!

Előzmény: vasúttörténet (5652)
vasúttörténet Creative Commons License 2021.02.04 -1 1 5652

A képek alapján (070-es) talán nincs rossz állapotban és ha leállításkor nem hajtómű hibával állt meg, nem érte fagykár stb. akkor szakszerű átvizsgálás után még üzemképes jármű lehet. Biztos hogy van olyan üzem ahol a még üzemelő mellé, akár csak alkatrésznek is beszerezhetnék. Bontási (ocskavas) árnál biztos hogy többet lehet elérni ha nem kapkodnak.
Kiállításra (ocskavas áron átvenni) kicsi a remény, ilyesmire általában nincs pénz, ha csak a helyi önkormányzat vagy más üzem egyéb nosztalgikus okból nem állítaná ki például turisztikai célból.
Más helyeken, ahol nem üzemelt, vagy vasút barátok kevésbé érdeklődnek iránta mert nem magyar gyártmány. Ennek ellenére például a 063 és a 064 talált munkát magának a Vasúttörténeti Parkban.
Szóval lehet rá találni vevőt, ha nem kapkod az ember.
Nyíregyházának az ipari közelmúlt bemutatására nem hiszem hogy vannak erre lehetőségei, ha csak nem kapják meg adományba, de azt meg a jelenlegi tulajdonos nem fogja meg tenni. Lehet helyben is érdeklődni. Nyír-D-Tech Kft. - de ők is eladták a (más típusú) A26-osukat tudtommal. De jól ismerik az igényeket, lehet abban is tudnak segíteni, hogy eladják.

Előzmény: GaborDP (5651)
GaborDP Creative Commons License 2021.02.04 0 0 5651

Nagyon köszönöm az információt. 

Még egy kérdés, hogy mit érdemes tenni az ilyen régi mozdonyokkal? A helyet foglalja, van jobb megoldás a vastelepnél? Valakik ezt felújítják, kiállítják esetleg?  

Előzmény: vasúttörténet (5650)
vasúttörténet Creative Commons License 2021.02.04 -1 1 5650

A linket sikerült elrontanom
Egyéb infók
https://hu.wikipedia.org/wiki/A26_sorozat

Előzmény: GaborDP (5648)
vasúttörténet Creative Commons License 2021.02.04 -1 1 5649

Még üzemel pár darab Magyarországon .
Az NDK-ban gyártották (ott V22-es típus azonosítással), nálunk A26-os pályaszám csoportba lettek besorolva. Kifejezetten üzemi tolató szolgálatra készítették.
A kérdésekre a gyári számra és évre vonatkoztatva a fotón lévő tábláról lehetne leolvasni. Azt mindkettőn meg kell nézni.
De ehhez egy kis kromofágos, vagy savas lemosás kellene mert pont az nem látszik kinagyítva sem (feltéve hogy a gyáriszámot - Werk-Nr. nem festették esetleg, túl lapos a képen).
A képeken szereplő 35-ös szám a megengedett sebessége.

https://img.index.hu/imgfrm/1/4/7/7/THM_0016461477.jpg

Előzmény: GaborDP (5648)
GaborDP Creative Commons License 2021.02.04 0 2 5648

Sziasztok,

 

A gyárunk telephelyén nagyon régről tárolunk két ugyanolyan dízel mozdonyt, tudnátok segíteni a képek alapján meghatározni, hogy milyen típusú, gyártási év lehet? Illetve, hogy mit lehet ezekkel kezdeni, ipari műemlék lenne már? 

 

Üdv.,

Gábor 

varjan01 Creative Commons License 2021.01.31 0 3 5647

Sziasztok!
Végig lapoztam a topikot, de nem találtam semmit arról, hogy az A23-001 és A23-031 mikor, milyen körülmények között cserélt számot, csak a megtörténés tényét. A topikba töltött fotó alapján láttam, hogy Bakonyszentlászlóra az Egyiptomból hazaérkezett gép dolgozott már 031-es számon. Győrbe került 001 pedig már a volt 031-es lehetett. Mikor cseréltek? A volt Péti Kőolajipari Vállalat területén történt? 

Más:
Több, itt megosztott listában szerepel, hogy az Ózdi 61 és 62-es gépek gyáriszámai a 279 és 293. (igaz, egy helyen helyesen van feltüntetve)
Pontosítanék, hogy a 61 és 62-es gépek gyáriszámai a 304 és 305. (a 303-as az akkori Jugoszláviába került, ahol 1972-es motorcsere után 1987-ig dolgozott egy vasműben)
 -279-es gép LKM-be került (M31-01)_ A23-012

 -293 pedig úgyszintén LKM (M31-02) _A23-024.

paca664 Creative Commons License 2021.01.31 0 1 5646

Itt a 4. oldalon írják hogy 10 mozdony volt 2019 szeptemberében üzemképes.

http://dunaferr.hu/ckfinder/images/09_DFE-szeptember-2019-web.pdf

Előzmény: paca664 (5644)
RhB Creative Commons License 2021.01.31 0 6 5645

 

 

Előzmény: djt-123 (5642)
paca664 Creative Commons License 2021.01.30 0 0 5644

Melyikek járnak még ezek közül?

Előzmény: _öreg_ (5465)
paca664 Creative Commons License 2021.01.30 0 0 5643

Van, de csak doku papírkép és nincs szkennerem.

Előzmény: djt-123 (5642)
djt-123 Creative Commons License 2021.01.23 0 0 5642

Sziasztok.A kőbányai sörgyár mozdonyáról nincs képe valakinek?A 28 006.Esetleg mi lett vele?

SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.01.22 0 1 5641

Bocsánat, rosszul fogalmaztam. Az alábbi kavicsbányákban tudom, hogy voltak valaha :)

 

A bányákhoz semmi közöm, illetve jó eséllyel egyik mozdony sem ott van már, ahol eredetileg dolgoztak.

Előzmény: daruguru (5640)
daruguru Creative Commons License 2021.01.22 0 0 5640

Vajon van esély (akár egy szervezett, csoportos látogatás keretében) megnézni őket munka közben? 

Előzmény: SÜNÖCSKe (5639)
SÜNÖCSKe Creative Commons License 2021.01.22 0 1 5639

V18B (A26) mozdonyokról az alábbi kavicsbányákban tudok:

 

Hegyeshalom (002, 003, 022)

Adony (014)

Gyékényes (013)

Délegyháza (015, 023)

Előzmény: Tastam (5638)
Tastam Creative Commons License 2021.01.21 0 1 5638

 Egy kis segítséget kérek. Meg tudná valaki mondani, hogy hol készült a lenti kép (tippem van rá, de az elég bizonytalan), esetleg, hogy melyik mozdony szerepel rajta? Sajnos a készítés időpontja is ismeretlen.

V63 001 Creative Commons License 2021.01.15 -1 0 5637

Szia!

 

A publikus mail-emre ha küldenél, nagyon megkösszöném.

Előzmény: A26-086 (5626)
A26-086 Creative Commons License 2021.01.04 0 1 5636

Értem, köszi az infót! 

Előzmény: m40 117 (5635)
m40 117 Creative Commons License 2021.01.04 0 2 5635

A26 051, 065, 098,  működnek és használják őket. 

Előzmény: A26-086 (5634)
A26-086 Creative Commons License 2021.01.02 0 0 5634

Csak a 051-et használják? Illetve a Bobón kívül az összes A26 a Rak-Trans Kft-é? 

Előzmény: m40 117 (5633)
m40 117 Creative Commons License 2021.01.01 0 2 5633

A26 051 Meg van még és vadonatúj motor van benne. De csak január 31-ig dolgozik. Mivel a cég  átáll a kamionos fuvarra. 

Előzmény: Tastam (5629)
A26-086 Creative Commons License 2020.12.30 0 0 5632

Ez az 1 gép szolgál csak ott? 

Előzmény: ES 64 F4 088 (5625)
Tastam Creative Commons License 2020.12.30 0 1 5631

 Köszönöm és B.Ú.É.K.!

Előzmény: A26-086 (5630)
A26-086 Creative Commons License 2020.12.29 0 1 5630

Üdv! Igen megvan még, Ajkán a timföldgyárban.

 

Előzmény: Tastam (5629)
Tastam Creative Commons License 2020.12.29 0 0 5629

 Szép estét mindenkinek. Az A26 051, amelyet vagy 15 éve Dudaron fotóztam, megvan még?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!