:) Még Kőbányán laktam, amikor egyszer egy viharos estén jött a Cargolux 747-ese. Előbb 31-es irányból akart leszállni, átstartolt, jó alacsonyan tett egy kört fölöttünk, aztán megpróbálta megint 31-es irányból, ismét átstartolt, jó alacsonyan került egyet felettünk, és ezúttal 13-as irányból próbálta meg letenni, az végül sikerült. Nem volt rossz. :) Most meg a 31-es végső egyenes alatt lakom... :)
Amúgy ne legyünk igazságtalanok, előfordulhat, hogy indokolt ilyen cikk-cakkokat tenni. Pl. lehet, hogy a Gödöllőig elrepült gépnél még úgy volt, hogy 31-es irányból fog leszállni, aztán fordult a szél, irányt fordítottak, és inkább 13-as irányból szállt le. Vagy két leszálló gép közé kellett besorolni ezért kellett egy kis késleltetés, hogy a megfelelő helyre érkezzen a gép...
Nézegetem a fr24.com oldalon az érkező, induló gépeket.
Régebben többé-kevésbé egyenesen mentek a reptérre.
Mostanában nagyon gyakori, hogy mondjuk nyugatról érkezik, berepül Gödöllőig, ott 180 fokos forduló és Újpest felett elrepülve száll le.
Vagy olyat is láttam, hogy a Balaton irányából érkező gép S alakban repült kicsit, mintha meg akarta volna mutatni a Velencei tó környékét az utasoknak.
Újraforgatta Korda György Reptér című dalának 40 éves videóklipjét a Budapest Airport
Hatalmas meglepetéssel készült a Budapest Airport a retro slágerek szerelmesei és Korda György rajongói számára, egyben megünnepelve a járvány miatti utazási korlátozások enyhítését. A repülőtér üzemeltetője az ország egyik legelismertebb rendezőjének együttműködésével újraforgatta Korda György Reptér című dalának immár 40 éves videóklipjét, amelyet július 5-étől láthat a közönség. Az utazás izgalmait, a repülés hangulatát, a nagy találkozásokat és önfeledt mosolyokat felidéző ikonikus dal a már jól ismert helyszínek mellett a megújult repülőtéri környezetbe is betekintést enged, amellyel remélhetőleg egyre több utas találkozik majd a következő hónapokban a forgalom növekedésének köszönhetően.
Március végén volt szerencsénk egy motoros vitorlázó repülővel keresztezni a ferihegyi reptér légterét 1500 lábon, illetve a Duna mentén átrepülhettünk Budapest belvárosa felett 4000 lábon.
Ilyesmire esélyünk se lett volna a tornyos és közelkörzeti légiforgalmi irányítók rugalmassága és jófejsége nélkül, akiknek nagyon hálásak vagyunk! <3 :)
Ha van kedvetek, nézzétek meg a repülésről készült videót:
A koronavírus-járvány miatt drámai mértékben, 57,9 százalékkal csökkent a Budapest Airport utasforgalma márciusban a tavalyi azonos hónaphoz viszonyítva. Az áruforgalom 7,1 százalékos növekedéssel, a gépmozgások száma 33,6 százalékos csökkenéssel zárta az év harmadik hónapját.
Utas2: Ne mond hogy nem tudtad azt, hogy "2014-ben Soros György alapítványától, az Open Society Foundationstól 49 500 dollár támogatást kapott a parlamenti választással kapcsolatos rendellenességek nagyközönséghez való eljuttatására."
A támogatás tényét Uj Péter főszerkesztő már 2014-ben elismerte a Magyar Nemzetnek. Bevéded őket, hiszel nekik, semmi baj ez a te dolgod. Szegény Hardy is a csapatukba tartozik.
Nem tudom, de a Croatia az ne legyen már Crotia a BUD Linkedin megnyilvánulásaiban.....avagy fidess trója legalább basic English-t megtanulhatott volna, mielőtt posztol. (Szegény Hardy, még ő hívta fel a figyelmet a correct spelling-re a kommentekben...)
De persze tessék bátran erre is sorosozni. Ha más nincs....
Készek végrehajtani bármilyen szükséges lépést a mostani járvány miatt, de a reptér nem kezdheti el magától zaklatni az utasokat. A kormánnyal és fővárossal jó a viszonyuk, és teljesen a levegőbe beszéltek Tarlósék, amikor egy új reptér lehetőségével puhították volna őket. 2-300 méterre lesz az új vasúti megálló, ami négy-öt év alatt elkészülhet. A zaj ellen próbálnak segíteni, de egy reptér zajjal jár, különösen, ha valaki közel lakik hozzá. A taxisok nyomulásának egyszerűen nincs helye a reptéren, a drónozók pedig talán nem is tudják, milyen veszélyt okozhatnak. Rolf Schnitzlerrel, a Budapest Airport vezérigazgatójával interjúztunk.
A taxishiénák reptérről történő kiszorítása céljából szerződtetett biztonsági szolgálat egyik munkatársa fizikailag bántalmazta az egyik budapesti taxitársaság gépkocsivezetőjét a repülőtéren. A megvert taxis utasért, rendelésre érkezett a reptérre.
Érdekes. Mármint az, hogy a fidess trójai falova (katika) mellé egy 444-es zsurnalisztával kompenzálnak. Mondjuk, legalább az egyikük ért a sajtóhoz....
Laci több mint 10 éve a BUD-nál van. Jelenleg Albert Ákos (a 444-től) és a kormányzati tapasztalattal is rendelkező Valentinyi Katalin áll a kommunikáció élén.
most 6 millióra tervezik. az, hogy mi volt 15 éve, nem igazán releváns. nem csak az épületen, hanem a technikán is múlik, hogy hány utast tudnak kezelni.
tehermentesítést jelentene a 2-re, ha csak 2-3 millió utast elvisz, az is óriási előrelépés.
illetve a képek nem mondanak semmit. belső burkolatokat látunk rajta. igen, azok szépek, hiszen az épületet folyamatosan használták. de egy repülőtérhez "picit" más is kell, mint szép belső burkolatok :) és abból viszont sehogy sem áll az 1-es. picit én is kérdezősködtem most, nem túl rózsás a kép, ahogy hallom. iszonyat pénzbe lenne újranyitni. nem biztos, hogy megéri majd, bár a további bővülés T2-n nehezen képzelhető el.
Passz, de ma többször is mutatták, mármint nyalatkozott is, az m1 Híradóban ez az (általam még sose látott) ember, Kurucz László, mint "kommunikációs vezető, Budapest Airport":