These 9 charts from the Statistical Review Of World Energy expose the myth of the energy transition & show hydrocarbons are growing faster than alt-energy.
Norvvégi egy élhetö ország, a norvég meg tányleg baráságos, ilyen a természete
A EV természetes eszköz, meg a kis repölök "hazája" europába, Cesna, Meg PiperCheroky egyszerü formága egy közllrkrdési eszköz, sok kis válalkozo használja, cdsöszerelö vagy elektomos, stb
Mamár a EV egy a sokközül, mnél felyletteb egy ország anál terészetesseb a használata
megbizhato, egy jo munkaeszköz
de soha nemfogja vagy belátato idön bellül meghoditani a világot
még europába is nagy diferenciák lesznek sokáig
meg ugy a benzingondolkodást is nehéz feladni, bármely auto általába 100-200 km környezetbe mozog, ritkán hagya el ez a rádiuszt, nem ül 4.6 orát a kormánynál, hogy elérje a célját
Húgom Norvégiában él egy elektromos Polestar-ja van és imádja, napi ingázásra használja, pedig egy Lexus-ból ült át. A céges autója meg egy Tesla, azzal is sokat jár. Nagyon sok villanyautó van és sokan azzal járnak. Annyi elektromos kocsi van, hogy minden kedvezményt elvettek tőlük. A statisztika meg statisztika, azt hoznak ki belőle sokszor amit akarnak... Ki tudja melyik év volt a viszonyítási alap lehet valamelyik covidos évet néztek... Most jól megy Norvégiának mióta nincs orosz gáz... olcsóbb az üzemanyag, lehet többet is mennek az emberek. A másik ,hogy rengeteg kis hajó és kis repülő is van ami jelentősen fogyaszt, meg egy háztartásban ahány jogosítvánnyal rendelkező van általában annyi, vagy több autó van. A "régieket" odaadják a gyerekeknek sokszor azért is, hogy tanuljanak meg manuális váltós autót vezetni.
Lehet használni, de a norvégok nem használják valami okból, legalábbis benzint nem tankolnak csak 10% al kevesebbet mint amikor még egyáltalán nem, vagy a mainál sokkal kevesebb volt.
Semennyit se használtam, nem is tudtam volna arra amire a zasztvaát. Most megfelelne.
De ez a magyar gazdaságnak nem bíztató, hogy hobby autó gyártásba kapcsolódva arra alapozni. A cikk szerint a norvégok csak úgy vették, de továbbra is ugyan annyi benzint használnak.
Alapvetőleg abból indulok ki, hogy az emberek értetlenek és képtelenek lemondani arról a kényelmi szintröl, amit már egyszer megszoktak. A fejlődő országokkal az a baj, hogy sokkal többen vannak mint amekkora népességet megengedhettek volna, kb 5-10X-vel. A fejlett tőkés országokkal az a baj, hogy túlfogyaszt, kb 2X-esen biztosan.
Nem hiszek a csodákban, pedig ide most az kellene. Egyszerűen semmi reményt nem látok. Ez az elektromos jármű téma, ez vakítás.
Jelen pillanatban, lehet készülni lelkiekben meg minden, mert úgy látom a gyérítés elkerülhetetlen.
Pardon? Norvégiában a sok elektromos autó ellenére minimálisan csökkent csak a benzin fogyasztása. Passzióból vették, amúgy ebben az adovacatusnak van igaza, jelen állapotában lényegében használhatatlan. Hobby autó mint egy oldtimer.
Nem szó szerint a kenyérre gondoltam, hanem általában a "kenyérre". Persze világos, lehet egyes dolgok áráról önmagában is beszélni. Annyit fűztem hozzá, hogy ne tévesszük össze az életszínvonallal ha esetleg olcsóbb az üzemanyag. Azt írtam, hogy olyan értelemben drágult is az üzemanyag mert többen többet kénytelenek vásárolni belőle.
Értelmetlen dolgon vitáztok, mindegy lenne ha a benzin ingyen is lenne ha a kiló kenyér meg 10 000. De én se akartam megérteni, 40 évvel ez előtt, hogy nyugaton drágább a benzin pedig kevesebbet fizetnek érte munkabér arányosan.
mert minden akugyárto a világon "sorbaál" akugyárat épiteni németbe
És teszik is
Söt már üzemelnek is páréve a Tesla Gigafactory meg a Northvolt és nemcsak németbehogy csak a "nagyokat" hozam fela kinaiaknak konkurálni kell ezekkelmongyuk magyarba még elmegy
Ez nem így működik, az autók nem annyira kevesebbet fogyasztanak inkább kényelmesebbek, biztonságosabbak, ezért általában nagyobb lett a tömegük. Bonyolultabbak is, jelentősen megemelkedett a fenntartás üzembentartás szervíz költsége is.
Magyarországon lehet megvenni az elitet. Kb.... vagy nem is kb. hanem nagyon pontosan a csauseszku kori románia esete valósult itt meg. Nem csak a kínai, hanem a barátság Izraellel, az is olyan csauseszkus. A nemzeti szuverenitás hangsúlyozása is arra volt a jellemző, annak is lényegesen másmilyen volt a politikai rendszere mint a többi szocialista országnak.
Szerintem általában az akkumulátoros autók terjedése ami látszik megtorpanni. Fog az növekedni de közel se olyan tempóban mint nem rég méd várhatónak látszott.