Keresés

Részletes keresés

pik20d Creative Commons License 2003.12.19 0 0 35
Itt nagy halál lenne.
Ráadásul a repülők nem is 1 irányba haladnak. :)
Előzmény: Vgyuri (33)
brembo Creative Commons License 2003.12.19 0 0 34
Szép álom. :-D Talán majd 100 év múlva!
Előzmény: Vgyuri (33)
Vgyuri Creative Commons License 2003.12.19 0 0 33
Én valahogy így képzeltem

[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]

Minden esetre boldog Új Évet repülés

sdragon Creative Commons License 2003.12.19 0 0 32
Kedves KÁELEM!
Az MRSZ köteléke budaörsi felszállás után Pest feletti repülés után csatlakozott az ünnepi kötelékhez. 10:35-kor indultunk és kb 10-15 percig körözött az öt gép a város felett. Népstadion, Nyugati pályaudvar feletti légtérben.
Előzmény: KÁELEM (12)
jager Creative Commons License 2003.12.19 0 0 31
Bado!!!!!!!!!!
Mit tettél Fricivel?????????
Két bikát látott egymás mellett, mégsem lőtt rá egyikre sem.
Punk
brembo Creative Commons License 2003.12.18 0 0 30
Örül a szívem a sok link láttán. Csak sajna nem vagyok szélessáv közelében. De talán holnap! S akkor majd áradozhatok. :-D
Clidey Creative Commons License 2003.12.18 0 0 29
Hehe... akkor jó, ha érted! ;-)
De mit nem adtam volna érte, ha én lehettem volna! De jelen pillanatban sajnos csak a virtuális világban (próbálom) helyettesíteni Pítör Bezenyájt... :-)
Előzmény: bado (28)
bado Creative Commons License 2003.12.18 0 0 28
Jól van, most, hogy megnéztem a képeid, már értem :-))
Előzmény: bado (27)
bado Creative Commons License 2003.12.18 0 0 27
Előzmény: Clidey (21)
Vgyuri Creative Commons License 2003.12.18 0 0 26
Ha ráklikkeltek a cikkre, nem maga a cikk jelenik meg, hanem az ujság első oldala. A fejlécben az 1-et át kell írni 16-ra, így eljuttok az igazi cikk oldalára.

Ja, még mielőtt megindul a találgatás, mi az a mázga az Albák körül. Mivel azok messzebb voltak és gyorsan mozogtak, életlenek lettek, megpróbáltam őket kicsit élesíteni, ettől raszteres lett, a raszteres részt megpróbáltam kissé felülpingálni. Ezek a mázgák a Photoshopban nem látszottak, itt meg igen. Miért látszanak jobban a disznóságok a neten, mint a saját gépemen?

Előzmény: Vgyuri (25)
Vgyuri Creative Commons License 2003.12.18 0 0 25
Én is gratulálok mindenkinek. Egy szerencsés pillanatfelvétel a sok vacak közül, az Albatroszok látogatása a "D"(?) köteléknél.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
"És egy kiváló cikk az eseményről (én irtam)a Miskolc-Nyiregyháza-Debrecen megyei lapokból egy nagyon jó MTI képpel">
pilotilka Creative Commons License 2003.12.18 0 0 24
Készítettem én is néhány (80) képet, amit szívesen megosztok Veletek. Mivel új vagyok a fórumon, nem tudom, hogyan tudom felrakni. Segítene valaki? (fotók készítésének helyszíne: Charlie kötelék, HA-JUV)
Előzmény: H. Balázs (23)
H. Balázs Creative Commons License 2003.12.18 0 0 23
Szintén gratulálok minden szervezőnek és résztvevőnek! Na és persze arra a CD-re én is vevő lennék!
Előzmény: RJancsi (22)
RJancsi Creative Commons License 2003.12.18 0 0 22
Sziasztok!

Sajnos én is csak a földről láthattam az eseményt, de a szívem fenn volt veletek!
Csak gratulálni tudok a szervezőknek és az összes résztvevőnek.
Amiért írok: nincs valakinek kedve/ideje egy-két CD erejéig összegyűjteni az ezzel kapcsolatos fotókat? Szerintem nagy kereslet lenne iránta. Egy biztos vevő már van a személyemben :)))

RJancsi

Clidey Creative Commons License 2003.12.18 0 0 21
A magyar Flight Simulator Klub is méltóképpen megemlékezett eme repüléstörténelmi eseményről. Sok szép képet találhattok ebben a galériában.
(Az Extra ülésében azonban most én foglaltam helyet ;-D)

Üdv,
C.

lborli Creative Commons License 2003.12.17 0 0 20
Ő az. Megismerem. :-)
Előzmény: bado (18)
brembo Creative Commons License 2003.12.17 0 0 19
Szia KÁELEM!
Bár nem engem szólítottál meg, s nem is tisztem magyarázkodni, ezért csak röviden: Sajnálom, hogy nem lehettél közelebbi részese e eseménynek. :-(
Azon topic látogatóknak, akik nem olvashatták Talabos Gábor bevezetőjét a „Száz éves a motoros repülés” információs anyagából, az ő kedvükért bemásolom ide.
Az én szerény véleményem, hogy aki ezeket a sorokat papírra vetette, megtette azt, amire lehetősége kínálkozott. A szervezőknek egy kis plusz segítség biztosan jól jött volna az előkészületek, s a lebonyolítás során. Kevesen voltak/vannak, akik aktívan is tettek/tesznek valamit a repülésért. Ez is benne van a 100 évben.

SZÁZ ÉVES A MOTOROS REPÜLÉS

Tisztelgő repülés 100 db motoros repülőgéppel
2003. december 17-én

Tisztelgő repülés azokért, akik megálmodták, kísérleteztek érte, életüket, családjukat, egzisztenciájukat áldozták Neki, felejthetetlen élményeket, sportsikereket, megélhetést kaptak és kapnak a mai napig is tőle.
Ez a valami a REPÜLÉS. Száz év.
Ha csak a repülés – szűkítve a motoros repülés – írott történetét kívánnánk áttekinteni, rá kellene döbbennünk arra, hogy napokig tartó konferenciákat, üléseket kellene tartanunk ahhoz, hogy csak a legfontosabb emberekről – tervezőkről, gyártókról, szerelőkről, pilótákról, navigátorokról, repülőtéri dolgozókról, repülésirányítókról, meteorológusokról, orvosokról, stb. – és azok történeteiről, csodálatos repülőgépeiről szót lehessen ejteni.
Ezt az emlék és tisztelgő repülést azért gondoltuk megszervezni, hogy a száz darab repülőgép átrepülése azon magyar repüléstörténeti helyek felett – Rákosi gyakorlótér, Mátyásföld, Ferihegy, Budaörs, Bicske – ahol a magyar aviatika hőskora és kifejlődése történt, kellően demonstrálja azt, hogy a repülés mindig egy szoros egyűvé tartozást, mérhetetlen bizalmat egymás iránt és tisztességet jelentett és jelent a mai napig is.
A repülésben résztvevő emberek – a szó valódi és átvitt értelmében is – mindig képesek voltak felülemelkedni a napi politikai, gazdasági célokon, célszerűségeken, mert a szívük, a becsületük vezérelte Őket. És a magas szakmai tudás után talán ez a legjellemzőbb erre az embercsoportra. Ezért válhatnak a repülésben dolgozó emberek mások szemében érdekessé, különlegessé, kissé misztikussá.
Ezzel a repüléssel szeretnénk megemlékezni azokról, akik már oly magasságból szemlélnek bennünket, ahol már nem kell a négy erő eredőjére vigyázni, tisztelegni azok előtt, akik megértve különös „életünket” biztos családi, közösségi hátteret adtak hozzá és emlékeztetni a ma „repülőseit” arra, hogy a repülők legfontosabb jellemvonásait nekik kell úgy megőrizni, hogy a következő száz évről is tiszta szívvel írhasson majd valaki néhány elismerő sort, rólunk. Talabos Gábor

Előzmény: KÁELEM (12)
bado Creative Commons License 2003.12.17 0 0 18
Előzmény: tfrici (16)
bado Creative Commons License 2003.12.17 0 0 17
Csodálatos volt! Beszámoló később.
felvételek itt
tfrici Creative Commons License 2003.12.17 0 0 16
Szevasztok!

Nem mindennapi élmény volt ez a mai!!!

Köszönet barátaimnak, részt vehettem a mai 103 repülőgépből álló kötelék repülésen.Gyönyörű időben jó hangulatban indult az akció. Én egy IAR-ban (benne van Brembo tipus felsorolásában?)repültem, harmadik gépként jobb szárnyon a LI-2-es után.(Clidey képén a 410-es jobb szárnyán van és három gépnyit hátra). Meseszép volt a város, a táj és a repülők. Voltak akik tartották a köteléket, voltak olyanok kik szabadabra vették. Első volt a biztonság!!! Mindenki a saját tudásának megfelelően repült. A belinkelt képeket nézegetve, valószinűnek tartom, hogy rDave a bal szárnyon repülő 410-en ült. Amennyiben lenne légifelvételed rólunk, kérlek küld el mail cimemre.
Nekem is van nagyon sok képem, de én csak a hét végén tudom őket belinkelni, mert most még Pesten vagyok, és a hét végéig a Bakonyban fogok vadászni.
A képek elég jónak látszanak. Olyan közel voltak a gépek, hogy kilógnak a képekből.Majd valahogy összevágom őket!:o)))

üdv.
Tfrici

Előzmény: Clidey (9)
pik20d Creative Commons License 2003.12.17 0 0 15
Szia KÁELEM!

Valóban, egy kicsit később lett bevezetve a köztudatba ez az esemény, de kb. 1 hete elég sok helyen meg lehetett találni az infokat róla.
Úgy tudom, hogy az összes engedélyt csak az utolsó napokban sikerült beszerezni, és a szervezők addig nem akarták kinyomni a médiába. Szerintem azért jó pár nappal ezelőtt már elég sok helyen fent volt a hír.
1ébként - ezt mindenkinek ajánlom - érdemes legalább heti 1szer rápillantani a repülős portálokra. (pl. sportrepules.hu, jetfly.hu ...)

Üdv: pik

Előzmény: KÁELEM (13)
brembo Creative Commons License 2003.12.17 0 0 14
Clidey, XANTI:
Köszönöm a kiegészítést a légijármű típusokat illetően. A paradicsom szememnek köszönhető, hogy lemaradt a felsorolásból az MD500-as és a MI-2 helikopterek. Pedig az utóbbival állítólag egy kötelékben repültünk. :-D A Bückerre én is vetettem volna 1-2 pillantást, de csak a híre ért el engem. Van valakinek fotója róla?
KÁELEM Creative Commons License 2003.12.17 0 0 13
Bocs, nem ezt a Topicot, hanem, a PILOTAt olvasom régen.

KÁELEM

KÁELEM Creative Commons License 2003.12.17 0 0 12
Üdv mindenkinek!

Most írok először ebbe a Topicba, bár már régen olvasom. Most olyan "sérelem" ért, hogy nem állom meg szó nélkül.

Biztosan nagyon szép lehetett. Kár, hogy:

- semmi előzetes propagandát nem kapott az esemény, pedig már nagyon régen vártunk erre a napra, vadásztunk rá - lehet, hogy nem eléggé. Kiváncsiak voltunk, hogy mi hogyan ünnepelünk. Igy teljesen lemaradtunk róla.

- ha már csak a rádiók reggeli hireiből értesültünk a dologról, jó lett volna, ha legalább egy kis kötelék áthúz Budapesten a Duna felett, hiszen mégis csak ez a főváros. A Duna feletti légtér látható sok olyan ember számára, aki az utolsó pillanatban nem tudott munkahelyéről elszabadulni. Csak vártunk, vártunk az ablak előtt...

- miután a kötelék repüléstörténeti helyeket járt körbe miért maradt ki a Duna, hiszen az első magyar "városi" reptér a Dunán volt a Gellért előtt.

Ez különösen szomorú az olyanoknak, mint mi vagyunk a mellettem álló barátommal, akik a rossz szemük miatt csak álmodozhatnak a repülésről, legfeljebb csak spotterkedhetnek, hiénázhatnak és játszhatnak a Flight Simulatorral.

Nem marad más, mint késő este a CNN-t lesni, hogy megnézhessük élőben mi történik Kitty Hawk-nál.

KÁELEM

belic Creative Commons License 2003.12.17 0 0 11
Hello!

Csinaltam par kepet a fel es leszallasokrol. Nekem nagyon tetszett, ha egy kicsit nagyobb a reklam, biztos sokkal tobben lettunk volna nezok.

Bel

Előzmény: brembo (5)
rDave Creative Commons License 2003.12.17 0 0 10
Sziasztok!
Nálam is felértek a fotók! :))



Dave

Clidey Creative Commons License 2003.12.17 0 0 9
Nos, felértek a képek!


A többi képet itt láthatjátok.

Üdv,
C.

Előzmény: brembo (2)
Törölt nick Creative Commons License 2003.12.17 0 0 8
Sziasztok!
Még 2 típus a listához, bár ők a sajtót képviselték: HA-RTL MD500 és egy MI2 heli.Ja és volt egy lengyel lajstromu Bücker 131 is.
Külön köszönettel tartozunk az égi főrendezőnek a csodálatos napfényért. A szél meg kellett, hogy kikergesse a trutyit a levegőből. Egyszóval csodálatos volt.(B kötelék 41.pozició, HA-SJC)
Tóni
Atrox Creative Commons License 2003.12.17 0 0 7
Köszönöm a részletes választ.
Előzmény: brembo (3)
Clidey Creative Commons License 2003.12.17 0 0 6
Mr. Brembo!

De! Kihagytál egy típust! Állítólag voltak L-39 Albatrosok is! Mondjuk én nem láttam őket a két szememmel...legalábbis LHDK fölött nem süvítettek át. Nem tudsz valami bővebb infót?

Üdv,
C

Előzmény: brembo (5)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!