"Nem vagyok autófényező, de szerintem inkább csiszolják a karosszériát mintsem pepecselnének a teljes felületen, kétes eredményű várakozást igénylő vegyi eltávolítással amit úgyis utó kell csiszolni."
Az biztos... már csak azért is, mert nagyobb "smirgligyilkos" nem létezik, mint a felpuhult, ragacsos festék. Keserű tapasztalat! ;)
Szóval ha valaki egyszer kromofághoz nyúl, akkor nincs visszaút: addig kell maratni, amíg az uccsó festékmolekula is el nem hagyja a felületet.
Szép elmélet, de az alapozóig húzott árokhoz fér az oldószer nem a teljes felülethez.
Nem vagyok autófényező, de szerintem inkább csiszolják a karosszériát mintsem pepecselnének a teljes felületen, kétes eredményű várakozást igénylő vegyi eltávolítással amit úgyis utó kell csiszolni.
Meg aztán megtévesztett a 2K-s autófesték említése mint jármű fényezés, mert nem arról van szó.
Aztán a gyári alapozó ha az nem pereg le kár lenne is eltávolítani. Tapasztaltam hogy a melegítés (pörkölés) hatására sem hólyagosodik inkább megég és porlik utána.
Sokszor megbántam hogy eltávolítottam,sosem sikerült jó minőségű alapot felvinnem. Állítólag a gyári alapozók a fémhez szinte adhéziósan tapadnak.
Bár sok termék létezik mindegyik drága hogy kísérletezzek. Sajnos többnyire nem tudjuk a festék tulajdonságait csak annyit tudunk hogy útban van.
Leginkább csak arra kellene ha az alap könnyen sérül pl: fa, alumínium,spiáter...stb a mechanikai eltávolítás nem jöhet szóba, vagy olyan bonyolult forma hogy nem lehet hozzáférni. A régi termék (zöld üveges) nem volt válogatós, ritkán kellett másodszor nekifutni. Nem kellett azt kapargatni,érdesíteni elég volt ha tiszta felületre kentük.
Amivel próbálkoztam csak az idöt és a pénztárcát rabolta,és csak itt ott gyűrögette a feséket ha előtte "felszántottam" neki.
Idézetek Töled:"Már ha érted. De úgysem,Látod, tényleg nem érted."
Ha valaki okos ,és látja a másik,mások nem értenekvalamit elmagyarázza,az egy okosember erénye,mindenetellehetmagyarázni érthetöen ,( még egy laikusnak is)az esetbenn ha az okosabb (vagy aki annakvéli magát)tudatábannvan mitkell elmagyarázni.
Szóval mit nem értek???Talán más forumtárs is tanul magasröptü eszmefuttatásodbol..
A régi jó volt, annak a fő összetevője diklór-metán volt, de betiltották. A 2k-s festékekkel nehezen, de megbirkózott. Az újnak butilacetát a fő hatóanyaga, de még az 1k festékeknél is az esetek nagy részében szart sem ér.
Mert látom 6 minusszal "jutalmazták"hozzászolásom,tehát hülyeségnektekintik..
A magyarázat:
A 2) szintelenlakkréteg,és a1) festékréteg az ellenállóréteg eltávolitani(nehézségifoka eltávolitani 1-2) az alapozóréteg a kétfelsöréteghez viszonyitva könnyebben eltávolitható (pl. festék eltávolitóval)
Az alapozóréteg anyaga nem olyan tömör ,kemény mint a lakk és a festégrétegé..azért relativ könnyebben oldhato ,eltávolitható,mimt a kétfelsöréteg..
Tehát ha megvan érdesitve a felület az alapozórétegig,(ami ideális)felolgya az alapozóréteget, a festék /lakkréteggel együtt altávolodik a fémfelületröl mind a héromréteg..
Lehet mondani a festékoldó alulrol felfele fejtiki a hatását ..(nyil jelzi)
Autófesték éltávolitása mástipusu festék eltávolitoval is nehézkes,de segit nagymértékbenn az eltávolitandó festékfelületet elötte érdesiteni.
ha nagyon "konok" a festékréteg egy forró levegős pisztolyal jólelömelegitik a felületet,ami bizonyosmértékbenn lazitja a régi festékréteget,és lehülésutan alkalmazzák a festék eltávolitót..
ezeket a modszertalkalmazzák oldtimer restauráló mühejben.(én nem csináltam, csak láttam)
a festékréteg érdesitése:vagy ezzel vagy ezzel
ha kivagycombosodva, vagy gépiszerszámodnincs egy ilyen kézikészülékkel is nekiveselkedhetsz a munkának: