Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

D-414 Creative Commons License 2025.06.11 0 0 18682

Szia! hagarapontgaborkukacalap-tronikponthu 

Előzmény: Furak (18681)
Furak Creative Commons License 2025.06.07 0 0 18681

Szia!

Küldj valamit amire tudok elérhetőséget küldeni.

Előzmény: D-414 (18676)
roncsfelújító Creative Commons License 2025.06.01 0 1 18680

Tegnap ki is lett cserélve kompletten a két fékbetét, és a dob.

Ilyenek:

 Talán egy korábbi olajos szennyeződés miatt(tavaly ki lett cserélve a féltengely szimmering) kisebb lehetett a fékhatás, a késést viszont ez nem indokolta szerintem.

Vettem féltenengelyestől egy komplett féket, ennyit hagytam belőle, a többi ment fel az autóra. Pedál benyomására nem hallani robogást a fékdob belsejéből, tehát a feszítő mindig a dobhoz közel tartja a betéteket, nem csúszkál ki minden egyes alkalommal.

Kíváncsi leszek, hogy holnap mit mutat a fékpad.

roncsfelújító Creative Commons License 2025.05.30 0 1 18679

Azt nem mondták a fékpadon, csak hogy később fog. Mondjuk szét nem szedtem, mert a dobozából vettem ki, dugulás elméletileg nem lehetne benne. Tegnap viszont vettem egy komplett bal oldali dobféket, holnap szisztematikusan átnézek minden alkatrészt, meg szerintem az önállítóját átcserélem, ha már újra leveszem a dobot.

Előzmény: D-414 (18678)
D-414 Creative Commons License 2025.05.29 0 0 18678

Az elengedésnél nem késik? Pl. dugulás miatt.

Előzmény: roncsfelújító (18677)
roncsfelújító Creative Commons License 2025.05.27 0 0 18677

Sziasztok! Az mitől lehet, hogy késik a bal-hátsó fékem? A munkahenger működik, nincs berohadva. A dob belső átmérője még bőven méreten belül van. Új fékpofák vannak mindkét oldalon. Az előfeszítése is működik a féknek. Legalábbis az udvarban felrakva a fékdobot majd párszor erősen benyomva a pedált nem ment vissza a bekarcolt jeltől. Most kíváncsi leszek, ott lesz-e a jel ahol nekünk is volt. Már háromszor volt fékpadon, de mindig 40 százalékot késik. Az előfeszítőt utoljára kivettük, kicsit egyengetve, reszelve lett a beverődések és sorják miatt. A főfékhenger viccelhet meg? Az ki lett cserélve tavaly egy újra, de lehet nem kellett volna, mert akkor a szervódob okozta a hibát.

D-414 Creative Commons License 2025.05.19 0 0 18676

Szia! Bp. XVIII. kerületben vagyunk. A Skodri és én. Előre is köszi.

Előzmény: Furak (18675)
Furak Creative Commons License 2025.05.19 0 0 18675

Szia!

Merre vagy helyileg? Pesten az egyik ismerősnél lehet hogy van.

Előzmény: D-414 (18674)
D-414 Creative Commons License 2025.05.18 0 0 18674

Szervusztok! Vasalólámpás 120-ashoz keresek műszerfal-héjat. Az előző tuladonos szerelt rá pár tuningot, és a nap is kikezdte már.

Breki28 Creative Commons License 2025.04.20 0 0 18673

Breki28 Creative Commons License 2025.04.20 0 0 18672

A képek lemaradtak. :)

Breki28 Creative Commons License 2025.04.20 0 0 18671

Sziasztok!

Az alábbi képeken látható Skoda 105 alkatrészek ingyen elvihetőek. Átvehető személyesen Tárnokon, vagy előre megbeszélt időpontban Siófokon a főtéren , Budapesten Kelenföldön vagy Budapesten a Budapartnál (Mol székház környéke).

Örökölt ház padlásán talált alkatrészek, szóval remélem működnek. :)

 

0630/562-6975

s cross tulaj Creative Commons License 2025.03.30 0 0 18670

180 mm -r a kűlső átmárő

 

Előzmény: roncsfelújító (18669)
roncsfelújító Creative Commons License 2025.03.29 0 0 18669

Egy mérőszalaggal le tudnád mérni az átmérőjét? A KGST együttműködés miatt pl a Zsiguli lámpák is PAL gyártmányúak voltak, szóval a Skodán kívül még más is szóba jöhet.

Előzmény: s cross tulaj (18668)
s cross tulaj Creative Commons License 2025.03.29 0 0 18668

Tiszteletem az uraknak! Napokban ráakadtam egy fényszóróra, melyről nem tudom mié.

Mivel cmade is cseszlovákia felirat van az üvegen skodára tippelnék.

Ebben kérnék segítséget megerősíteni, vagy megcáfolni a gondolatom. Köszönöm a segítséget.

Komesz76 Creative Commons License 2025.03.14 0 1 18667

Kedves D-414 és roncsfelújító!

 

Nagyon szépen köszönöm a segítőkészségeteket! Elnézést, hogy most válaszolok csak, de az előző napjaim eléggé "telítettek" voltak. Hétvégén a tanácsaitok szerint átnézem a motorteret és megírom az eredményt.

 

roncsfelújító Creative Commons License 2025.03.11 0 0 18666

Szép tiszta állapotban van ez a motortér, így könnyű felderíteni a szivárgásokat:) A képeken nem látszik egyik cső sem hibásnak, persze a valóságban azért máshogy nézhetnek ki a dolgok. Annyit viszont látok, hogy a jobb oldali motortér burkolaton van némi nedvesség, szóval a motor jobb oldaláról szivároghat a folyadék. Azon a tájékon van egy elég hosszú acél cső és kettő kisebb. Ezek csatlakozásait ellenőrizd még, ha nem tetted meg, valamint a motor mögötti csövet, amiről D-414 kolléga is írt előttem.

Előzmény: Komesz76 (18664)
D-414 Creative Commons License 2025.03.10 0 0 18665

Szia! Nekem azon a környéken a fűtés vízcsövei könnyeznek. Az egyik a hengerfej mögött csatlakozik a termosztátházhoz, hideg motoron tapogasd meg a csőcsatlakozásokat, és amelyiknél kissé nedves lesz a kezed, ott a baj. Persze a hengerfej alól is jöhet a víz, de először a csöveket kellene kizárni.

Előzmény: Komesz76 (18664)
Komesz76 Creative Commons License 2025.03.09 0 0 18664

Nagyon szépen köszönöm a válaszod!

 

A kartonlapon színtelen, szagtalan folyadékcseppek voltak, szóval a sejtésed szerint tényleg víz lehet.

 

Mellékelek még néhány fotót a motortérről!

roncsfelújító Creative Commons License 2025.03.08 0 0 18663

Szia!

 

A bekarikázott részen valószínűleg olaj szivároghat a szelepfedél alól, de az elmondásod alapján inkább víz szivárgása lehet az autónak. Tegyél alá egy kartonpapírt, azzal könnyen behatárolható a szivárgás helye. Még a motor elejét is lefényképezhetnéd, nekem pl a motortartó szilentre csöpögött a hűtővíz a vízpumpa utáni cső csatlakozásánál.

Előzmény: Komesz76 (18662)
Komesz76 Creative Commons License 2025.03.08 0 0 18662

Sziasztok!

 

Egy 1988-as Skoda 120l boldog tulajdonosa vagyok, laikus vagyok, szentimentális, családi emlékek felelevenítése miatt vettem az autót. 

 

A segítségeteket kérném: az autó működik , alapjárat stabil, víz nem forr, viszont amikor leállok, utána szépen lassan a motor alatt cseppekben folyadékot tapasztalok. 

A motorban úgy tűnik, hogy a lent pirosan karikázott részen nedves a terület, talán az a forrása.

 

Tudnátok segíteni, mi lehet a gond és milyen irányba induljak el?

 

Előre is köszönöm a szakértő segítségeteket!

 

zolidoktor2 Creative Commons License 2025.02.18 0 1 18661

Kérdésedre a választ a Skoda biblia 2.18.2. pontja (A II. fokozat) tartalmazza: "Fő rendszere (a motor nagyobb terhelése esetén), átmeneti rendszere és kiegészítő alapjárati rendszere van. A mechanikus kireteszelés után lép működésbe, amikor az I. fokozat pillangószelepe (fojtószelepe) 43°-ra nyitva van."

Tehát a vákuum önmagában nem nyithatja ki a II. torkot az I. torok pillangószelepe nélkül. Az viszont lehet, hogy nagyobb gázpedál állásnál, tehát az I. torok nagyobb pillangószelep-állásánál a hideg motor leáll. 

Én így indítottam be télen az autót: AC kézzel felpumpál, amíg hallom a tűszelep sercegését. Utána szivató kihúz, gázpedállal 3 gázfröccs, kuplung kinyom, majd indítózás. Ha elsőre leáll, az még nem probléma, újraindítózok. Ha beindult, kuplungot felengedem, szivatót addig visszatolom, amíg 1500-as fordulaton szépen jár. Amíg ketyeg a gép, addig az ablakokról lekaparom a jeget, lesöpröm a havat. Utána beülök, és indulok, kb. félig kihúzott szivatóval. Tapasztalat, hogy kb. 60°C-os vízhőfoknál lehet teljesen visszatolni a szivatót. Ha gázadásra még torpan, hörög, akkor szivatót kissé visszahúzom. Nyáron annyi a különbség, hogy beindítás után megvárom, míg "az olaj egyszer körbemegy", ez 2-3 perc, és utána indulok. Nyáron hamarabb bemelegszik, így a szivatót is hamarabb vissza lehet tolni.

Előzmény: D-414 (18660)
D-414 Creative Commons License 2025.02.17 0 0 18660

Köszönöm, nekifutok az AC-nek még egyszer. Még egy ötlet: az lehetetlen, hogy a felpörgő motor magasabb fordulata kinyissa a második torkot, és ezért a szegényülő keveréktől leáll?

Előzmény: zolidoktor2 (18657)
zolidoktor2 Creative Commons License 2025.02.17 0 1 18659

A gyújtáselosztón a kondenzátor feladata, hogy a megszakító kalapács érintkezőin keletkező szikrát kioltsa, megnövelve ezáltal az érintkezők élettartamát. Mivel semmi sem örök, ezért egy idő után a megszakító kalapács érintkezői is beégnek. A kondenzátor és a trafó is szokott meglepetéseket okozni, ugyanis van, amikor csak meleg állapotban jönnek elő a hibák. 

Előzmény: roncsfelújító (18656)
zolidoktor2 Creative Commons License 2025.02.17 0 0 18658

Köszi. Ha valaki másként oldotta meg, tegye közkinccsé, hogy tanuljunk belőle. :-)

Előzmény: Nem értek a fotózáshoz (18654)
zolidoktor2 Creative Commons License 2025.02.17 0 1 18657

Az AC pumpa és a karburátor szűrőjét tisztítsd ki. A benzinszintet a karbiban a Skoda bibliában leírtak szerint állítsd be az úszóval. A régebbi AC pumpánál, tehát amelyiknél a nyomócsonk fölfelé állt, annál még lehetett cserélni a felső fedélben lévő két szelepet. Volt hozzá pótalkatrészként szelep, szeleprugó. Az újabb fajta AC pumpánál, amelyiken már oldalra (hátrafelé) van a nyomócsonk kivezetése, a felső részt kompletten lehet cserélni, ha jól emlékszem itt már nem kiszerelhetők a szelepek. Ellenőrizni kell a szelepek működését. Érdemes még megnézni az AC membránt is, nincs-e nagyon megnyúlva, esetleg átszakadva. Ha szakadt, akkor a motorolajszint emelkedik, mert beledolgozza a benzint az AC. Hidegindítás előtt ajánlott az AC pumpa kézi működtetése, addig, amíg hallhatóan elzár a tűszelep a karbiban. A benzincsövek bilincsei pedig zárjanak légmentesen az AC szívó-, illetve nyomóágán is.  

Előzmény: D-414 (18653)
roncsfelújító Creative Commons License 2025.02.15 0 0 18656

Egy újabb fejlemény a Skodával. A megszakító kalapács be volt égve kissé, kicseréltem másikra majd polírpapírral fényesre lett csiszolva mindkét érintkező. Most már fordulaton is csak 1 körüli a CO érték, elvileg jó lesz. Aztán hogy a kondenzátor miatt volt-e a beégés nem tudni, az egyelőre maradt a helyén. Elmegy újból műszakira az autó, aztán utána meglátom ha elkezdem használni, hogyan alakul a megszakító érintkező. Ez egy próbaidőszak lesz. A kalapács használt, egy CZ dinamóról való, ha ez is beégne kap új megszakítót és kondenzátort, bár én az új kondenzátorokban nem bízok, ezért is adok esélyt a réginek.

roncsfelújító Creative Commons License 2025.02.14 0 0 18655

Szia! AC pumpa rendben?

Előzmény: D-414 (18653)
Nem értek a fotózáshoz Creative Commons License 2025.02.14 0 0 18654

Szép munka, gratulálok!

 

UI: Közben én is felvettem a kapcsolatot Péterrel.

Előzmény: zolidoktor2 (18649)
D-414 Creative Commons License 2025.02.13 0 0 18653

Szervusztok! Segítség! 120-as hidegen könnyen beugrik, majd 1-2 másodperc múlva leáll. Aztán megint, megint, megint. Hosszas szenvedés után járva marad, és a következő hidegindításig jó. Cseréltem porlasztót és gyújtáselosztót...Hálásan köszönök bármilyen ötletet.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!