Tegnap ki is lett cserélve kompletten a két fékbetét, és a dob.
Ilyenek:
Talán egy korábbi olajos szennyeződés miatt(tavaly ki lett cserélve a féltengely szimmering) kisebb lehetett a fékhatás, a késést viszont ez nem indokolta szerintem.
Vettem féltenengelyestől egy komplett féket, ennyit hagytam belőle, a többi ment fel az autóra. Pedál benyomására nem hallani robogást a fékdob belsejéből, tehát a feszítő mindig a dobhoz közel tartja a betéteket, nem csúszkál ki minden egyes alkalommal.
Azt nem mondták a fékpadon, csak hogy később fog. Mondjuk szét nem szedtem, mert a dobozából vettem ki, dugulás elméletileg nem lehetne benne. Tegnap viszont vettem egy komplett bal oldali dobféket, holnap szisztematikusan átnézek minden alkatrészt, meg szerintem az önállítóját átcserélem, ha már újra leveszem a dobot.
Sziasztok! Az mitől lehet, hogy késik a bal-hátsó fékem? A munkahenger működik, nincs berohadva. A dob belső átmérője még bőven méreten belül van. Új fékpofák vannak mindkét oldalon. Az előfeszítése is működik a féknek. Legalábbis az udvarban felrakva a fékdobot majd párszor erősen benyomva a pedált nem ment vissza a bekarcolt jeltől. Most kíváncsi leszek, ott lesz-e a jel ahol nekünk is volt. Már háromszor volt fékpadon, de mindig 40 százalékot késik. Az előfeszítőt utoljára kivettük, kicsit egyengetve, reszelve lett a beverődések és sorják miatt. A főfékhenger viccelhet meg? Az ki lett cserélve tavaly egy újra, de lehet nem kellett volna, mert akkor a szervódob okozta a hibát.
Az alábbi képeken látható Skoda 105 alkatrészek ingyen elvihetőek. Átvehető személyesen Tárnokon, vagy előre megbeszélt időpontban Siófokon a főtéren , Budapesten Kelenföldön vagy Budapesten a Budapartnál (Mol székház környéke).
Örökölt ház padlásán talált alkatrészek, szóval remélem működnek. :)
Egy mérőszalaggal le tudnád mérni az átmérőjét? A KGST együttműködés miatt pl a Zsiguli lámpák is PAL gyártmányúak voltak, szóval a Skodán kívül még más is szóba jöhet.
Nagyon szépen köszönöm a segítőkészségeteket! Elnézést, hogy most válaszolok csak, de az előző napjaim eléggé "telítettek" voltak. Hétvégén a tanácsaitok szerint átnézem a motorteret és megírom az eredményt.
Szép tiszta állapotban van ez a motortér, így könnyű felderíteni a szivárgásokat:) A képeken nem látszik egyik cső sem hibásnak, persze a valóságban azért máshogy nézhetnek ki a dolgok. Annyit viszont látok, hogy a jobb oldali motortér burkolaton van némi nedvesség, szóval a motor jobb oldaláról szivároghat a folyadék. Azon a tájékon van egy elég hosszú acél cső és kettő kisebb. Ezek csatlakozásait ellenőrizd még, ha nem tetted meg, valamint a motor mögötti csövet, amiről D-414 kolléga is írt előttem.
Szia! Nekem azon a környéken a fűtés vízcsövei könnyeznek. Az egyik a hengerfej mögött csatlakozik a termosztátházhoz, hideg motoron tapogasd meg a csőcsatlakozásokat, és amelyiknél kissé nedves lesz a kezed, ott a baj. Persze a hengerfej alól is jöhet a víz, de először a csöveket kellene kizárni.
A bekarikázott részen valószínűleg olaj szivároghat a szelepfedél alól, de az elmondásod alapján inkább víz szivárgása lehet az autónak. Tegyél alá egy kartonpapírt, azzal könnyen behatárolható a szivárgás helye. Még a motor elejét is lefényképezhetnéd, nekem pl a motortartó szilentre csöpögött a hűtővíz a vízpumpa utáni cső csatlakozásánál.
Egy 1988-as Skoda 120l boldog tulajdonosa vagyok, laikus vagyok, szentimentális, családi emlékek felelevenítése miatt vettem az autót.
A segítségeteket kérném: az autó működik , alapjárat stabil, víz nem forr, viszont amikor leállok, utána szépen lassan a motor alatt cseppekben folyadékot tapasztalok.
A motorban úgy tűnik, hogy a lent pirosan karikázott részen nedves a terület, talán az a forrása.
Tudnátok segíteni, mi lehet a gond és milyen irányba induljak el?
Kérdésedre a választ a Skoda biblia 2.18.2. pontja (A II. fokozat) tartalmazza: "Fő rendszere (a motor nagyobb terhelése esetén), átmeneti rendszere és kiegészítő alapjárati rendszere van. A mechanikus kireteszelés után lép működésbe, amikor az I. fokozat pillangószelepe (fojtószelepe) 43°-ra nyitva van."
Tehát a vákuum önmagában nem nyithatja ki a II. torkot az I. torok pillangószelepe nélkül. Az viszont lehet, hogy nagyobb gázpedál állásnál, tehát az I. torok nagyobb pillangószelep-állásánál a hideg motor leáll.
Én így indítottam be télen az autót: AC kézzel felpumpál, amíg hallom a tűszelep sercegését. Utána szivató kihúz, gázpedállal 3 gázfröccs, kuplung kinyom, majd indítózás. Ha elsőre leáll, az még nem probléma, újraindítózok. Ha beindult, kuplungot felengedem, szivatót addig visszatolom, amíg 1500-as fordulaton szépen jár. Amíg ketyeg a gép, addig az ablakokról lekaparom a jeget, lesöpröm a havat. Utána beülök, és indulok, kb. félig kihúzott szivatóval. Tapasztalat, hogy kb. 60°C-os vízhőfoknál lehet teljesen visszatolni a szivatót. Ha gázadásra még torpan, hörög, akkor szivatót kissé visszahúzom. Nyáron annyi a különbség, hogy beindítás után megvárom, míg "az olaj egyszer körbemegy", ez 2-3 perc, és utána indulok. Nyáron hamarabb bemelegszik, így a szivatót is hamarabb vissza lehet tolni.
Köszönöm, nekifutok az AC-nek még egyszer. Még egy ötlet: az lehetetlen, hogy a felpörgő motor magasabb fordulata kinyissa a második torkot, és ezért a szegényülő keveréktől leáll?
A gyújtáselosztón a kondenzátor feladata, hogy a megszakító kalapács érintkezőin keletkező szikrát kioltsa, megnövelve ezáltal az érintkezők élettartamát. Mivel semmi sem örök, ezért egy idő után a megszakító kalapács érintkezői is beégnek. A kondenzátor és a trafó is szokott meglepetéseket okozni, ugyanis van, amikor csak meleg állapotban jönnek elő a hibák.
Az AC pumpa és a karburátor szűrőjét tisztítsd ki. A benzinszintet a karbiban a Skoda bibliában leírtak szerint állítsd be az úszóval. A régebbi AC pumpánál, tehát amelyiknél a nyomócsonk fölfelé állt, annál még lehetett cserélni a felső fedélben lévő két szelepet. Volt hozzá pótalkatrészként szelep, szeleprugó. Az újabb fajta AC pumpánál, amelyiken már oldalra (hátrafelé) van a nyomócsonk kivezetése, a felső részt kompletten lehet cserélni, ha jól emlékszem itt már nem kiszerelhetők a szelepek. Ellenőrizni kell a szelepek működését. Érdemes még megnézni az AC membránt is, nincs-e nagyon megnyúlva, esetleg átszakadva. Ha szakadt, akkor a motorolajszint emelkedik, mert beledolgozza a benzint az AC. Hidegindítás előtt ajánlott az AC pumpa kézi működtetése, addig, amíg hallhatóan elzár a tűszelep a karbiban. A benzincsövek bilincsei pedig zárjanak légmentesen az AC szívó-, illetve nyomóágán is.
Egy újabb fejlemény a Skodával. A megszakító kalapács be volt égve kissé, kicseréltem másikra majd polírpapírral fényesre lett csiszolva mindkét érintkező. Most már fordulaton is csak 1 körüli a CO érték, elvileg jó lesz. Aztán hogy a kondenzátor miatt volt-e a beégés nem tudni, az egyelőre maradt a helyén. Elmegy újból műszakira az autó, aztán utána meglátom ha elkezdem használni, hogyan alakul a megszakító érintkező. Ez egy próbaidőszak lesz. A kalapács használt, egy CZ dinamóról való, ha ez is beégne kap új megszakítót és kondenzátort, bár én az új kondenzátorokban nem bízok, ezért is adok esélyt a réginek.
Szervusztok! Segítség! 120-as hidegen könnyen beugrik, majd 1-2 másodperc múlva leáll. Aztán megint, megint, megint. Hosszas szenvedés után járva marad, és a következő hidegindításig jó. Cseréltem porlasztót és gyújtáselosztót...Hálásan köszönök bármilyen ötletet.