Ma szètszedtem, a lefolyó csövet, illetve a doblemezt is levettem.
A csőben is volt egy kis sár,meg a doblemez mögött,viszont szerintem annyira nem volt vèszes,el nem tudom kèpzelni,hogy a lábunk alatti rejtett tárolóban honnan ment víz, szerintem nem mehet a lefolyóból,, legalábbis nèztem ott de nem jöttem rá
Sajnos ma azt vettem észre hogy az anyós ülèsnèl a rejtett tárolóban a lábtörlő alattiban víz van csak ezen az oldalon. Körülötte sehol nem nedves,ezèrt nem is èrtem. A vájat is száraz tiszta.
Valamikor régen láttam valahol, hogy létezik valami javító kit vagy mi a turbó csőre. Oda a nyakára. De az istennek nem találom sehol. Lehet olyat még szerezni valahol?
Létezik (persze, hogy igen, hiszen ez a helyzet), hogy az egyik oldalon megint elhagytam a féltengely gumiharang rögzítő bilincset? Ott van a lengőkarba beleesve.
3/4 év alatt a jobb oldoalon ez a 3.-ig, pedig legutóbb már gumiharangot is cseréltek...
Szóval hiába ütöttem ki a hibakódot, ha csak behúztam a kéziféket (de a középső gombot nem nyomtam) valamint indulásnál nem nyúltam hozzá, mozgásra engedett ki igy tökéletesen működött.
Diagnál azonban hiába nem volt hibajelzés a műszerfalon, a C1172 hibakódot azonnal bedobta.
De ha a gombhoz nyúltam azonnal bedobta a hibakódot.
A kapcsolót kivéve, mechanikusan hibátlannak tűnt (mikrokapcsolók helye a nyák-on, a vezető sinek és a kis pöckök helyzete is jó volt.)
Kapcsoló csere megoldotta.
Szervizes szerint a ha az ülés alatti kapcsoló ázik szét, akkor más hibák is jelentkeznek a kéziféken kívül (pl hátsó ablakemelők működése)
Ha már találtam egy videot gondoltam megosztom. Renault Scenic szolenoid (vezérlés módosító, renault valve phase regulator csak a keresés miatt) szelep csere
A féltengelygumi harang rögzítéséhez sem szerszámom nincs sem akna (persze emelőről is meglehet csinálni..)
A szoleonid szelepnél a gyári tömítés könnyedén felment a baloldali első peremig (de akkor nem ment a helyére, mert a kis lemezfülnek fel kellene feküdni a szelepfedélre). Nagy nehezen felvarázsoltam a jobb oldali peremig, igy pontosan illeszkedik a helyére.
Már a szétmállott, megkeményedett tömítésből is nehezen tudtam kivenni a szoleonid szelepet (persze létezhet erre valami jó kis trükk vagy szerszám)
Ha most újból kivenném (fogalmam sincs, hogy férnék hozzá a szívósortól) akkor ha rajta marad a tömítés újból nem egyszerű feltenni a másik szelepre. Ha meg a a szelepfedélben marad oda nem tudom berakni az új szelepet. Ha meg kiveszem, lehet már nem fog tömíteni (mondjuk az ára nem kérdés, csak macera volt nekem felrakni.)
Ugyanakkor a kézifék hibát (komolyabb diagnosztika hiányában nem tudom pontosabban detektálni. A 1179, 1181 hibát ki tudom ütni, de a 1172 az első behuzás és kiengedés után visszajön.
Persze lehet valamit rosszul csináltam a szoleonidnál...