Egyre többször látok félszemű buszt, kamiont is; 120-szal verető, 3 bömöst szállító trélernél egyenesen előírás a fél szem.
Szerintem az is az oka, hogy olyan szuperek már a fényszórók, hogy amikor beszarik egy, akkor nem cserélik ki a kúton egy ezresért anyaggal + borravalóval annak is, aki észre sem vette, hanem a többségnek hónapokig vagy a következő műszakiig kell rá spórolni, mire be tudnak ruházni egy új világításba.
Szóval akinek van és jó, az kiválóan lát vele, csak másokat vakít, aztán amikor befosik, akkor nem lát vele, cserébe mást sem vakít.
Olyan szuper elektronikus már minden autó, egymilla benne csak a lámpa, de azt nem lehet megoldani, hogy szar lámpával ne menjen a kocsi, csak mondjuk 10 kilométert még normálisan, utána meg még 90-et lekorlátozva?
Mindennap arra tekerek a körforgalomtól Gyömrő felé. Hát, ha oda kiállítanának egy rendőrt, kb. a közlekedők negyedétől elvehetné a jogosítványt. Van ott minden: a gyorshajtás alap, az, hogy beláthatatlan kanyarban előznek, alap, álló kocsisort röhögve, pofátlanul előzni és bevágni valaki elé, ha jönnek szembe alap, egészen félelmetes ami ott megy. Van is baleset bőven, vagy a beláthatatlan kanyarban nincs szerencséje, és jönnek szembe, vagy a gyorshajtás során sikerül kisodródni. Gyömrőn ki van téve a 12 t korlátozó tábla, telibe van sz.rva, dugig van kamionokkal a város. Az ott autózók egy részének fogalma sincs a kreszről, tőlem is kérdezték már, miért tekerek az úton, mert ott nem tekerhetek, csak a járdán (!), egészen félelmetes a tudatlanság. Ja, meg a félszemű, lerobbant autók tömkelege, nem tudom, ezek hogy mennek át a műszakin. Illetve sejtem. A csúcs múltkor volt: olyan kocsi jött szembe, amelynek egyik lámpája már nem égett, a másik is igen halovány volt. Igen, emberünk ezzel vezetett sötétben. Sejtem, milyen lehet ott mondjuk a fék állapota, ha arra is igénytelen, hogy lásson. Elkeserítő azon az úton a helyzet, nagyon kell figyelnem, hogy el ne csapjon valami hülye.
Szerintem nehéz egyensúlyozni az egyes esetek miatti népi elvárások (rolleres elüt egy nénit a járdán --> miért nincs szabályozva a rollerek közlekedése; autó szűken előz egy kerékpárost --> miért nincs szabályozva a minimális oldaltávolság) és az általad (és általánosan általam is) kívánt "nézzük felnőttnek az embereket" elv között.
Végigolvastam a javaslatcsomag pontjait, nekem általában jónak tűnik, mert:
- Korábbi vakfoltokat (rollerek) eltüntet
- Könnyítéseket tartalmaz (elsősorban kerékpárosoknak/motorosoknak, de autósoknak is): vegyes használatú sávrész, járdán haladás engedélye, magasabb sebességhatár bizonyos esetekben.
- KOnkretizál/korlátoz alkohol befolyása alatti kerékpározásnál, a felnövő generációban általánossá teszi a kerékpáros sisakviselést.
Fontos hozzátennem, hogy én általában vidéken/országúton autózom és városban/országúton kerékpározom (ügyintézés + szabadidős céllal), ezek a nézőpontom fő meghatározói.
Ezek nem gondolkodnak. Van egy olyan mentális agyhalál, hogy a személyek mindent és mindenkit leszabályozni, lekorlátozni, betiltani akarnak. Na ilyen aberráltak akik most a bicajra akarnak sebességhatárt.
Ugyanezek csinálnak például szükségtelen körforgalmat egy út közepére, "forgalomcsillapítás", értsd forgalomakadályozás felkiáltással.