Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2006.04.01 0 0 50
A kérdés az, hogy egy betáplálási szakaszon hány villamos fordulhat elő egyszerre.
Ha eddig két magányos kocsi közlekedett, holnaptól meg csatolva járnak, attól az összes energiafelvétel nem növekszik.

---
Persze ez nem pontos, mert a csatolt kocsik mindig egyszerre gyorsítanak, tehát a kilengések nagyobbak lehetnek. De minél több kocsi jut egy szakaszra, annál kevésbé érdekes ez az effektus. Meg ha van valami energiatároló, az is csökkenti a problémát.
Előzmény: boembike13 (49)
boembike13 Creative Commons License 2006.03.31 0 0 49
Akkor ide is beraknám a kérdést, mert fontos lenne tudni rá a választ:

Azt tudjuk hogy a kombik miatt át kell alakítani a betápot. Ami szintén tudható egy TW-6000 páros annyit eszik mint egy kombi. A kérdés tehát, ahol csatolva közlekedne a TW (párban), ott szükség szerűen át kell alakítani a betápot is (pl. V3)?
Uezbeck Creative Commons License 2006.03.29 0 0 48
Én még csak két szerelvényt láttam csatolva, azt is műszaki okok végett.
Előzmény: GA 96 00 (47)
GA 96 00 Creative Commons License 2006.03.28 0 0 47

"Amúgy maximum 4 kocsit lehet csatolni, és utasokat szállítani. De (tudtommal) Hannoverben csak 3 kocsival közlekedett üzemszerűen, amikor már tényleg sok utast kellett vinni."

Hannoveri Expora-ment 3 kocsis szerelvény.

A 3 kocsi=85 méter ha jól tudom.

Mindegy lényeg hogy több mint a Németországban megengedett 75Méter!!!

Így külön engedély kellett hozzá!

Azért megnéztem voltna!! :)

Meg a Bp-i 4 kocsis különmenetet is (állitólag volt) :)

Előzmény: Uezbeck (43)
Uezbeck Creative Commons License 2006.03.27 0 0 46
Ja, jobb is, hogy kijebb rakják a déli oldali végállomását a HÉV-hez. De később komolyan megfontolandó lehetn, hogy Csepelre vigyük ki a vonalat (hű, akkor aztán ez lenne talán a leghosszabb vonal...:-D). Sajnos, mivel nincs elég ilyen jármű, nem nagyon látok reális esélyt arra, hogy csatoltan közlekedjen. Esetleg csak ha vezérlő pótot gyátrtanánk/gyártatnánk hozzá. Bár annyira nem vagyok benne, hogy ez mennyiből jönne ki. De mondjuk reggelente (vagy délután) az 50-esre sem tudok felszállni, annyian vannak, oda is kéne vmi megoldás...
Előzmény: boembike13 (45)
boembike13 Creative Commons License 2006.03.25 0 0 45
Persze akkor jön az aktális svédcsavar. A V3 vonalán a jövőben szükség lehet a dupla TW-re más okoból is. Ugyanis a tervek szerint a V3 megnyúlik egy megállóval és közös állomása lesz az RHÉV-vel. Itt pedig ugye a 6MXA->1TW konverzió kicsit meredek, a 6MXA->2TW viszont már jobban hangzik...
Előzmény: Uezbeck (43)
boembike13 Creative Commons License 2006.03.25 0 0 44

"Pl a csatláshoz szükséges eszközök is ilyen helyen vannak elrejtve, mert máshová nem lehet tenni, meg a csukló felöli 2-es ülés alatt van a RET fék oldó is. "

Hát ha te mondod...

Előzmény: Uezbeck (42)
Uezbeck Creative Commons License 2006.03.25 0 0 43
hopp, kimaradt még:
Az igaz, hogy ma a legnagyobb akadályok egyike a csatolt közlekedésnek az, hogy alig van ilyen jármű, mivel szinte mindegyik egyfolytában megy. De ugye föl lett ajánlva még 23 kocsi....
A peronokat pl nem ártana hosszabítani is. De tudtommal már kellene akkor egy külön engedély is aVasút hatóságtól, mivel ha csatoltan közlekedtetnénk üzemszerűen, akkor átlép egy szintet a hosszúsága, amivel már vasútnak felel meg (mivel 2 méterrel hosszab a Ganznál).
Az is igaz, hogy így magasabb az áramfelvétel, mint ha szólóban menne, de mégis egy visszatáplálós járgány -aminek akor volna igazi értelme, ha az ELMÜ is olyan áramátalakítókat telepítene, ami képes fogadni ezt az áramot-.
Amúgy maximum 4 kocsit lehet csatolni, és utasokat szállítani. De (tudtommal) Hannoverben csak 3 kocsival közlekedett üzemszerűen, amikor már tényleg sok utast kellett vinni.
Előzmény: boembike13 (41)
Uezbeck Creative Commons License 2006.03.25 0 0 42
Láttad már, hogy mi van az ülések alatt?
Azért, mert te, mint utas úgy ítéled meg, hogy az ülés alakja miatt nem lehet semmi se ott, az még nem jelenti azt, hogy nincs ott semmi. Pl a csatláshoz szükséges eszközök is ilyen helyen vannak elrejtve, mert máshová nem lehet tenni, meg a csukló felöli 2-es ülés alatt van a RET fék oldó is.
Annak azért örülök, hogy te is úgy gondolod, hogy a TW6000 a legjobb járgány Budapesten. Legalább ennek van normális forgóváza, (s ez már nem is királycsap-pal illeszkedik a kocsiszekrényhez, hanem görgős koszorún keresztül, melyen jobban tud ívekben haladni, mint a többi).
Előzmény: boembike13 (41)
boembike13 Creative Commons License 2006.03.24 0 0 41
"A kettős ülések alatt van minden, ami csak fontos: kocsiselejtező, a rugóerő tárolós fék oldókarja, de még a tűzoltó berendezés is."
Mégegyszer, a csukló felöli oldalon lévő kettős ülések, illetve a végeken lévő négyes blokkból a középső kettő kettős. Ezeket az utastérből megszemlélve ezeket hegesztett és zárt idomok tartják. Ráadásul az alakjuk is kizárja hogy bármi legyen alattuk. Az ajtó felöli kettős üléseknél tele vannak tömve szerelvényekkel, ahhoz nem szabad nyúlni.

"hogyha csatoltan közlekednének, mint Németéknél"
A TW-6000 pillanatnyilag a főváros legkényelmesebb tömegközlekedési eszköze (és ez a kombik bejövetelével sem fog változni). Ennek oka a nagy és kényelmes ülésekben keresendő. Tényleg jó volna csatoltan járatni, csakhogy ez rögtön drasztikusan emeli a JkM költséget is (no meg honnan lesz plusz jármű?).
Előzmény: Uezbeck (40)
Uezbeck Creative Commons License 2006.03.24 0 0 40
A kettős ülések alatt van minden, ami csak fontos: kocsiselejtező, a rugóerő tárolós fék oldókarja, de még a tűzoltó berendezés is. Nem lehet csak úgy szétbombázni az utasterét. Tényleg az volna a megoldás, hogyha csatoltan közlekednének, mint Németéknél.
Mellesleg jelenleg ez a legmodernebb villamos a forgalmoban Budapesten, szerintem csak ilyen járgányokat volna szabad közlekedtetni (mármint ami a zajterhelést illeti, meg a fűtés, utastájékoztatá, stb.) Valóban elég nagy probléma, hogy nincs egyszintben a felszállóhellyel, de legalább van normális forgóváza, nem úgy, mint a Kombinének... Ha meg már itt a forgóváznál tartunk, érdekes dolog, hogy ugyan a motor a forgóvázban van, míg az ICS-knél az alvázon helyezkedik el, mégis, annak alacsonyabb valamivel a padlómagassága.
(amúgy, ha a napokban látjátok a tanuló Hannoverit -1514-, akkor valószínűleg én (is) rajta vagyok:-))
Előzmény: boembike13 (36)
V63004 Creative Commons License 2006.03.22 0 0 39

Ha már láttad a Combino utasterét, akkor rájössz hogy ahhoz képest a TW-6000-en rengeteg hely van! Nem szabad szétbarmolni egy villamost azal hogy kiveszel egy sor ülést, amúgy sem tehetnéd meg, mert az ülések alatt számtalan berendezés van elhelyezve( Ret-fék átkapcsoló, motorselejtező stb. stb) Ezeknek ott van a helye a dupla ülések alatt, s gondolom mivel 1975-1993-ig 260-at szinte ugyanúgy építettek meg, annyira nem lehet rossz a konstrukció! A villamos úgy jó ahogy van kellene még Budapestre legalább 100db!

Mondjuk igaz, nem ártana hozzá magaperonokat építeni és akkor full extrás lenne a szolgáltatás!

Előzmény: kozlekedokozeg (32)
boembike13 Creative Commons License 2006.03.20 0 0 38
Sajnos néhány hónappal ezelőtt minden műszaki adatot legyalultak a netről. De emlékeim szerint ilyen részletes sosem volt. Ezért kénytelen voltunk személyesen megszaglászni...
Előzmény: titan_m (37)
titan_m Creative Commons License 2006.03.20 0 0 37
Dokumentációt találtál a TW6000-ről vagy csak felszálltál és megnézted? Az előbbi esetében ugyanis szívesen megnézném én is, ha online, akkor plz linkeld be, ha offline, akkor légyszi adj valami elérhetőséget!
Előzmény: boembike13 (36)
boembike13 Creative Commons License 2006.03.19 0 0 36
Közben kicsit megnéztem a lehetőségeket. Az ajtó felüli üléspár alatt szerelvények vannak (fűtés?), ezért az nehezen mozdítható. Kompromisszum lehet egy olyan megoldás ahol a csukló felöl eső és a két szélső négyesből a középső kettő székpárat kiszedik. Ezek alatt fém tartók vannak, ami némi munkával eltávolítható. A megoldás előnye hogy egyszerűen kivitelzhető, hátránya hogy az ajtók környékén marad a "szűk" bejáró. Itt lehet egy olyan megoldás is hogy átalakítják csavarkötésesre hogy bármikor visszatehető legyen.
Előzmény: titan_m (34)
Téboy1 Creative Commons License 2006.03.18 0 0 35

Sziasztok!

 

Kedves Barátaim!

 

Más EU-s országokban kb a közlekedési társaságok megoldják a zsúfoltság problémáját,azzal úgy mint Nálunk UV-k nál a duplakocsis,vagy esetleg 2 motor és pót csatlását....De TW6000-res túl hosszú lenne,mint pl az új körúti villamosok esetében,ahol felújítják a peronokat,mert nem felel meg a hosszúsága,illetve mélysége az idősek,Családos Embereknek Akik babakocsival igyekeznek bárhova tömegközlekedési ezközökkel...Nálunk rengeteg probléma van ilyen téren....

Lásd Buszok,ill.Villamosok indulása.....Tömve,tülekedve kell utaznunk,de van menetidő is,amit a Sofőröknek tartani kell,de közülük is van lusta!Utálom az ilyet!

Csúcsidőben viszont miért nem indulnak hamarabb mint öt perc?

Ahol nagy utazóközönséget visznek oda valamivel több járművet kéne forgalomba állítani,vagy kisebb időközönként kéne indulni!Nos?Jó tudom a BKV-nek új járműre is ritkán van pénze....Lásd az elmúlt 20 évet!Mosmár beléptünk EU-ba ott is meglehet pályázni támogatást,a kisebb költségvetésű Fővárosoknak,járműpark fejlesztés ügyében...Legutóbb: Volvók,és a Siemens Combinók...Új járművek gyárból jöttek ki...

Bár TW6000-res már futott eleget Hannóverben,csak Nekünk új járművek,és örülhetünk Neki hogy egyáltalán kapunk segítséget külföldtől!

Nézzétek meg,akkor látnátok,hogy olyanok lennének mint anno Bengálik utastere!

Elhiszem Nektek itt is vannak problémák a TW6000-res utasterében,de így építették őket,majd Mi megkaptuk őket...Most ezen nem lehet változtatni.......

Én Magam is tolongtam reggeli,és déli forgalomban Feléd,nem volt leányálom!

Ja,és akkor még régi kedvenc villamosom közlekedett 50-sen az UV-k!

Iskolás koromban...Sőt!Néhány éve még ezek lettek volna körúti vilik!Combinók előtt!

 

 

Ha ezzel megbántottalak Benneteket,azért bocsánatot kérek!

Viszont kicsit pocskondiázásnak vettem,pedig jó kis vilga akkor is!

 

Sziasztok!

 

 

Logoff!

titan_m Creative Commons License 2006.03.17 0 0 34
Hát abban én is egyetértek, hogy néhány helyről kiszedhetnék a kettős üléseket (pl a csukló körmyékéről, ugyanis az kanyarban szépen leszűkíti az utasteret.... )
dorysboy Creative Commons License 2006.03.17 0 0 33

A kedves topiknyitó gondolom a 3750-es pályaszámú Hungaroplan kisérleti villamost, alias Csufit láthatta a Mester utcában vagy a Ferenvárosi kocsiszín környékén.

Ő nem a Hannorei TW6000-es!

Csufika kb. két év múlva a Szentendrei járműskanzenbe megy nyugdíjba.

Megjegyzem, előtte azért ráférne némi ráncfelvarrás.

kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.03.17 0 0 32

Téboy NYUGI!

ez nem volt túl kedves levél tőled, hiszen olyan dolgokkal vagdalkoztál amit olvtársad nem tett indokolttá és itt már nem csak, kihangsúlyozásnak hangzik az ÜVÖLTÖZÉS!

Ki kell álnom boembike szék kiszedős ötlete mellett, histen személyszerint az 50-es vonalban valamelyest érintett vagyok, lehet, hogy pl. a középrészen kilehetne alakítani egy főleg álló részt (vagy az első hátsó ajtónál lásd Combinó ajtóelrendezéses kérdések).

Üdv!

Előzmény: Téboy1 (30)
boembike13 Creative Commons License 2006.03.17 0 0 31
Hát ez téboly!

"Utaztál már vele"
Persze, és rendszeresen tolongok rajta. Ilyenkor sokat nem adnék ha három helyett csak 2 széksor volna...

"NEM vertek át Minket"
"Kicsit rossz szemmel nézed"
"Csak jókat lehet mondani,írni róla,nem pocskondiázni!"
Már bocsánat, de hol írtam én ilyesmit?
Előzmény: Téboy1 (30)
Téboy1 Creative Commons License 2006.03.16 0 0 30
Sziasztok! Kedves Boembike! Utaztál már vele?Szerintem IGENIS JÓ KIS VILGA! Kaphattunk volna SELEJTET IS HELYETTÜK,DE HANNÓVER RENDES VOLT VELÜNK,ÉS NEM NEKÜNK KELLETT FELÚJÍTANI,HANEM SAJÁT LÓVÉBÓL MEGCSINÁLTÁK,ÁTADTÁK ŐKET CSILIVILIBEN!Nézd meg csak!NEM vertek át Minket!Kicsit rossz szemmel nézed,pedig örülhetnél neki...Szerintem Aki utazott vele,és TAPASZTALTA az élményeket!Csak jókat lehet mondani,írni róla,nem pocskondiázni! Vannak olyanok mint elődje az UV-k! Neked amúgy melyik tipus a libling? Sziasztok! Logoff!
Előzmény: boembike13 (29)
boembike13 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 29
Azért egy dolgot érdemes lenne meggondolni bármily szentségtörtés is. Budapesten szokás koppra tömni a villamosokat (is). A TW egyik legnagyobb hátránya hogy az utasok kényelmét teszi előtérbe. Ennek ára hogy sok ülő és kevés álló hely van. Ha a 3 soros székekből egy sort kiszednénk akkor a tömött járatokon (3-as és 50-es) jobban elférnének az utasok, de persze kevesebb tudna ülni belőle.
Téboy1 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 28

Maradjunk! ;)

Előzmény: kozlekedokozeg (26)
Téboy1 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 27

JUJJ!

 

Mármint a hibák a Combínókra értettem....

És lemaradt előző irományomról!

Atöbbi maradék UV mehetne 19/41-RE!

Na ezt még megírtam! Huh!

Esetleg további fejlemények Combínókról?

 

Sziasztok!

 

 

Logoff!

kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.03.14 0 0 26
Maradjunk inkább Csufinál ;-)
Előzmény: Téboy1 (25)
Téboy1 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 25

Sziasztok!

 

Kedves Közlekedő Közeg!

 

Az mán NEM a MI problémánk!

Ossza be a BKV! :)

Nekem tökmindegy,de jóval jobbak az ICS-knél!Én má kipróbáltam,utaztam vele,és REMEK VILIK!

 

Rájuk majd kivi leszek....Sok hibát felemlegettek náluk,de majd meglátjuk melyik igaz,melyik nem.....

 

Sziasztok!

 

 

Logoff!

Előzmény: kozlekedokozeg (24)
kozlekedokozeg Creative Commons License 2006.03.14 0 0 24
Nem túl sok esélye van ötletednek... érdekes lenne, bár mondjuk 23-mal nem tudsz kiadni két vonalat.
Előzmény: Téboy1 (23)
Téboy1 Creative Commons License 2006.03.14 0 0 23

Sziasztok!

 

Remélem megvesszük azt a 23 DB TW6000-est 47/49-re!

Jobban járnánk velük mint azzal a vacak gyenge ICS-kkel!!!

Selejtezzék má le azokat is!

 

Sziasztok!

 

 

Logoff!

andiku Creative Commons License 2006.03.03 0 0 22
Tudnál neki szólni, hogy szeretnék képeket tőle? Nagyon megköszönném! Előre is köszönöm: andiku
Előzmény: Téboy1 (21)
Téboy1 Creative Commons License 2006.03.01 0 0 21

Sziasztok!

 

Kedves Andiku!

 

Még futniuk kell nekik...Nézik milyen adatok jönnek üres próbafutásban,és utánna fokozatosan terhelik őket majd Utasokkal,arról is gyűjteni kell az INFÓT!

Hamster Kollégának vannak vhol fotói a viliról,ráadásul gyárban járt a Siemensnél!

(Gyárlátogatás!)

 

U.I.: Jó kis Banánokat hozzanak Nekünk a Hannóveriek!

 

Sziasztok!

Előzmény: andiku (20)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!