Az egyiket Q8-nak, másikat Q8 E-tronnak. Várj, tán jobban megérted: van egy focista, Tóth Jóska. Meg egy másik focista, a csapattársa, Tóth Jóska Pista. Ha nagyon felületes az ember, mindkettő Tóth Jóska, de valójában két külön fickó. Na, így már érted?
Q8 [akármilyen szám] TSI/TDI [akármilyen kivitelnév] -> egy autó
Q8 [akármilyen szám] e-Tron [akármilyen kivitelnév] -> egy másik autó
Hasonlítanak picit mert nagy SUV-ok, de két másik kocsi.
A hahu nem tudja tartani a lépést a modellnevekkel, így náluk egyben van, de ne egy olyan szájt legyen a mérvadó ahol a mai napig köbcentire is szűrheted a villanyautókat és akkuméret sincs az adatok között.
De bonyolult neked. Azt próbálták elmagyarázni, hogy a Q8 etron -nak semmi köze a Q8-hoz, mindegy hogy sportback e vagy sem, az egy teljesen más platform tök más autó, csak elkezdték q8-nak hívni az e-tron-t attól még e-tron maradt.Tehát az e-tronból amit már q8 e-tronnak hívnak nincs dízel meg benzines mert az egy tök másik platform , nem is lehet belőle ICE-t építeni.
Csak nem érti az Audi jelenlegi katyvasz modellneveit. Próbálom összeszedni:
Van a Q8, ami egy hagyományos autó, van benne dugattyús motor, váltó, stb.
Van a Q8 E-tron amit régen simán E-tronnak hívtak, facelift után lett Q8 E-tron a neve, de ez attól még nem egy Q8 csak villanyhajtással, külön modell. És ebből van "kupé" seggű, sportback néven.
(Én amúgy abban a hitben voltam mostanáig hogy a Q8 megszűnt/kifutott a Q8 E-tron megjelenésével, de megvallom, nem figyelem a germán 2.5+ tonnás suvok piacát.)