Keresés

Részletes keresés

mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 215

nem vagyok képben a definícióját illetően mert érdeklődésem - már  - semmilyen értelemben sem tudományos szempontú, v igényű vagy milyen.

ráadásul csak az Emlékeimet olvastam, meg a Gondolatok az álomról és az önismeretről...gyűjteményt;

no és hogy definiálta? az archetipus projekciójának manifesztálódása :-))) vagy mi

Előzmény: ténylegAlfahím (214)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 214
Visszatérve egy kicsit a szimbólumokra, eddig a Jung féle definíció volt a legérthetőbb, persze nem önmagában.
Előzmény: ténylegAlfahím (213)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 213
Persze. A története, valamint az ember kezenyoma, stb...sokrétű dolog, tulajdonképpen az összes korszellemnek meghatározó részét képezi, de ez nem ennek a topicnak a témája, így is elkanyarodtunk telljesen. Tulajdonképpen engem ez a buzizás nemis érdekel...
Előzmény: mindenszentek (212)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 212

abból csak egy asztalit ismerek...

na és a borkultúra...mint szimbolikus szakrális izé...gondolom ez a témád, nem pedig annak fejtése, érlelése, hordózása meg ilyesmi.   

Előzmény: ténylegAlfahím (211)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 211
Ouú, nem figyeltem, bocs! Szóval az Egri bikavért parázna bornak is tartják, pl. nem illik esküvőre vinni... A Magyar borok tényleg egyedülállóak, de a Spanyol borok is nagyon karakteresek, érdemes néhányat kipróbálni, valami finom ételhez.
Előzmény: mindenszentek (210)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 210

nem; ott a borhoz egy szőke csaj magyarázott...meg volt vmi vetítés...meg ami kell.

felejthetetlen...mert ahhoz hogy a magyar bort valóban helyre tegyük...nem árt ha tudjuk hogy a többi szörnyű:-)

a barokk zenét itthon nyomom hozzá,

világos...nem fogyasztási hanem élvezeti; nekem versenytársak; ha az még érdekelne;

aszittem a meleg dolog elég lesz célzásnak.

Előzmény: ténylegAlfahím (209)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 209
Barokk zene egy bormúzeumban? Biztos hogy nagyszerű élmény lehetett! A hölgyek nem fogyasztási cikkek a szememben.
Előzmény: mindenszentek (208)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 208

bennem genetikai hiba van...a legdrágább francia bort is kólával iszom (a bordeauxi bormúzeumban nem adtak hozzá...majd asztal alá estem)

és barokk zenével; hölgyeket nem fogyasztok...ha már meleg topicba vagyunk... 

Előzmény: ténylegAlfahím (207)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 207
Én személy szerint a bort mindíg társítom valamihez, ez alapján választok. Nem minden bor olyan savas, még a száraz borok között se. Pl. egy Egri bikavért, négyszenközt szeretek inni, hölgytársaságban, valami finom, fűszeres ételhez. De ez már ízlés dolga.
Előzmény: mindenszentek (206)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 206

ollasmi; méregtelenít stb.

milyen szénsavas izé? kólával? én úgy iszok...mer útálom a csersavat neki.:-) 

Előzmény: ténylegAlfahím (205)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 205
Helyreállít. Szénsavas izé :D
Előzmény: mindenszentek (204)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 204

klassz. ma már azonban gyorsérlelésű csersavas izét kell inni. de azért abból is lemegy egy üveg...este.

roborálja a szervezetet:-) azt nem tom mit jelent pontosan de roborálja

Előzmény: ténylegAlfahím (202)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 203

ja láttam...a teremtés kontrában.

 

Előzmény: ténylegAlfahím (201)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 202
A bor több mint alkotórészeinek fizikailag-kémiailag leírható összessége. A kutatók persze vizsgálhatják a cukor, a savak, az alkohol, a glicerin és a szén-dioxid arányát, de amikor ezt teszik, akkor csak egy alkotórészekre bontható folyadékot elemeznek. A borból ennél több mutatkozik meg, amikor a borívóval, a borkóstolóval találkozik. Megízlelheti, vizsgálhatja a színét, érezheti az illatát, ám a borhoz társítható élmények ennél jóval többet mutatnak. Lehet a borban valami spirituális, és itt elsősorban nem a túl sokat ívó kavargó álomképeire kell gondolni. Ez a spiritualitás, ez a "lélek" akkor tárul fel, ha a borhoz a kultúra összefüggésében közeledünk . Amikor azt mondjuk, hogy a bornak lelke van, akkor többet állítunk mint csupán azt, hogy a bor élőlény. Ez a lélek az emberben van. Az ember társítja e lelket a borhoz, miként oly sok mindenhez a kultúra világában. A bor kulturális sokszínűsége, szellemi gazdagsága nagymértékben segíthet bennünket abban, hogy életünket emberibbé és élhetőbbé tegyük, ha megértjük a bor igazi üzenetét. Ez pedig a mítoszokba rejtett üzenet. Az ember által a mítoszok segítségével véghezvitt teremtő és önteremtő folyamat régmúltjába vezető szellemi utazás során feltárul a bor szerepe az ember természetből való kiválásának tudatosításában és egyben a természet erőinek megszelídítésében. A mítoszokban a bor jelképezte az ember felsőbb hatalomnak való alávetettségét a halál és a szenvedés keserű poharaként és az ember Istenhez való felemelkedését szolgálta, mint a vigasz és a remény itala, az áldozatok nélkülözhetetlen kelléke, az ünnepek elmaradhatatlan kísérője, a művészetek újító ihletője és a megváltás kelyhének isteni nedűje. A bor a termékenység, az élet és a halhatatlanság ősi szimbóluma, a vérrel azonosított mitológiai jel. A Napistennek áldozott bor az óhettita rítusokban jelent meg először (később a római mitológiában is bort áldoztak Jupiternek). A borral szoros kapcsolatban áll a görög mitológia Dionüszosza (a rómaiak Bacchusa), mint az öröm, a mámor és tombolás istene (meghaló és feltámadó istenek). Az Ószövetségben az öröm jelképe (Noé). A keresztény felfogás Krisztus ószövetségi előképének tekintette Melkishedeket, aki Ábrahámnak kenyeret és bort nyújtott át. A kereszténységben az Istennel kötött újszövetség jelképe, Krisztus kenyér és borszíne alatt van jelen az áldozatban, s az oltáriszentségben a bor vérré változik (ennek előképe a"kánai menyegző", ahol Jézus a vizet borrá változtatta). A magyar népköltészetben a bor a legény, a kenyér a leány szimbóluma. Régi, pogány szokás szerint a ház vagy a házi tűzhely istenének, ill. a tűz szellemének bort cseppentettek a földre vagy a tűzbe (italáldozat). Faluhelyen a megkötött alku megpecsételéseképpen szokás volt boráldomást inni.
Előzmény: ténylegAlfahím (194)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 201
A minap a Villámlóval néztük, hogy a Teremtés kontra evolúcióban történt e valami, mert a Palaokrites írt valamit. Vártuk a változást. Erre hív a Villámló, hogy: "Képzeld! A mindenszentek fölment a teremtésre!" Huh! Milyen mondat ez? :D Ezt leírom! Beírtam, erre látom, hogy Ő is beírta, csak Ő a teremtésbe, én meg a HITBÜFÉbe. Utána megnéztük és szinte egy időbr írtuk. :D
Előzmény: mindenszentek (199)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 200
Hú de jó! Nem én mutattam, de ezt nagyon köszönöm! Sokat segítettél! Most lesz majd szigorlatom és ezek kellenek hozzá. Egyébként fölfedtem magam, nem vagyok titkos, a HITBÜFÉben megnézheted, az összes nickemet kiírtam.
Előzmény: mindenszentek (199)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 199

van még várjá, én ottan láttam a Bélát:

hacsak nem Te mutattad másik nick alatt:-)

http://www.tradicio.org/

 

Előzmény: ténylegAlfahím (198)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 198
Jaja! A Terebessről szedtem le a Hamvas Béla hivatkozásokat a dolimba. Tényleg jó.
Előzmény: mindenszentek (197)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 197

ezt nézd meg....ez egy tárulj szezám:

http://www.terebess.hu/keletkultinfo/

Előzmény: ténylegAlfahím (195)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 196

azt tudom:-) de volt már szerencsém pl a szt3romságról és isten országáról olvasnom teológustól; az isten mentsen meg az összestől.

...a szimbolika értelmezésével Jung is foglalkozott:-) nekem nagyon szimpi a pasas, de még csak az Életem emlékeim v. mi önéletrajzi izéjét olvastam...lényegébe.

de legjobb  az... amit súg az ember szíve-)

van Jungnak olyanja hogy: A nyugati és a keleti vallások lélektanáról; kicsit drága de jól mutat a polcon:-)

Előzmény: ténylegAlfahím (194)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 195
Első ránézésre jó ez az oldal, köszi! Erre szükségem lesz az elkövetkező időkben.
Előzmény: mindenszentek (193)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 194
A szimbólumokról, egyébként nem feltétlenül a teológiai művekben lehet alapos ismeretekhez jutni, hanem a kultúra megközelítésekben. Ugyanis egy kultúra, több mindent hordoz magában; dalokat, verseket, képeket, épületeket, szokásokat és még sok minden mást is. Ahhoz, hogy ezeket egybefogva, vagyis az egész szellemiségét ki lehessen fejezni, vagy megjeleníteni, mint egy jelet, erre születtek meg a szimbólumok. Namost nekem a borkultúráról kellett írnom, ezért az írásomban foglaltak ezen keresztül közelítik meg a témát, de azért remélem, hogy a lényeg kihámozható lesz belőle!
Előzmény: mindenszentek (192)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 193

http://www.bkiado.hu/netre/Net_szimbolum/szimbolumszotar.htm

jó kis oldal a szimbólumokról jelentéséről stb. isten országát ippeg nem ecseteli.

 

Előzmény: ténylegAlfahím (191)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 192

köszi., hozzad,

úgy sem olvastam még semmi érthetőt a témában, bár komolyabb teológusból asszem csak 4 volt a kezemben; nem ártottak ha nem is használtak. 

egéybként oda vagyok...itt... ui. az a menet.., hogy de nem így, meg nem úgy, meg nem teljesen és pont fordítva, tévedsz. rossz. meg ilyenek:-) 

Előzmény: ténylegAlfahím (191)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 191
Jó, világos (a számomra). Szerzek definíciót a szimbólumokra, hogy tovább tudd bontani, mert szerintem jók a gondolataid. ( legalábbis tudok vele azonosulni) Nemrég írtam dolgozatot, ahol a szimbólumok is szerepeltek, felkutatom és hozom.
Előzmény: mindenszentek (190)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 190

egyébként aMózes óta lenézendő csillagvallások uezt fejezik ki: nem vagy király az országodban, azaz nincs hatalmad magad felett...mert különöbző erők rángantak ide oda; aztán mindenki olyan feltételezésekkel él ezen erők midenlétét illetően,,,milyennel tud.

a karma is ezt fejezi ki...azzal hogy a bűn kérdéskörét is tisztázza.

bűnt is az követ el ui. aki nem király a saját országában.

ahogy ezt ez a hindu v buddhista (nem emlékszem) ima is mutatja:

Vétkeztem, mert nem volt bennem önismeret

stb.

itt olvastam valahol:

http://www.terebess.hu/keletkultinfo/

Előzmény: ténylegAlfahím (188)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 189

nem nagyon tom kibontani mert a hivatalos verziót nem értem, és amit a szimbolika teológiai értelmét illetően összeolvastam azt sem.

 

szerintem az ország...a király szimbólumot egészíti ki, ahhoz illeszkedik... része a teljes szimbolikának

 

..tiéd az ország a hatalom és a dicsőség...

...itt inkább az a kérdés, hogy mit/kit értünk azon, aki "tiédként" van említve... 

 

szóval az ország a királyé, a királyé a hatalom. király az aki bejárta a Mester által példázott utat: ön-ismerettel rendelkezik.

aki ui. nem rendelkezik ön-ismerettel az nem király a saját országában...azaz ön-magára és sorsára nézve...hanem általa nem uralt erők uralma alatt áll, mely erők persze ettől még nem vmi tőle elkülönült izék:-) 

 

ha makro értelmezésre vagy kiváncsi ahhoz annyti tok mondani hogy a makro és mikro világ megkülönbözetése látszólag helyes....valójában a kettő ugyanaz. 

Előzmény: ténylegAlfahím (188)
ténylegAlfahím Creative Commons License 2006.10.22 0 0 188
Ez jól hangzik. Gyanítom, hogy mire gondolsz. Kibontanád ezt a megállapítást, hogy milyen vonatkozásban értetted?
Előzmény: mindenszentek (186)
mindenszentek Creative Commons License 2006.10.22 0 0 186

az isten országa az a szimbólum.

 

Előzmény: Törölt nick (184)
nazuna Creative Commons License 2006.10.22 0 0 182
Hát, Serenic, amiről írtál, azt csak bátor emberek merik megtenni - heteroszexuális létére tudatosítani magában, hogy egy másik azonos nemű lelkileg és testileg is vonzó. Hasonló esetben rögtön be is ugrott, hogy "szabad-e ezt éreznem?" .. amire a válaszom, hogy érezni mindent "szabad" - illetve ez nem kérdés -, mert attól még érezzük, hogy letagadjuk magunk előtt is. Az ilyen szituációk közelebb visznek önmagunk és mások megértéséhez, elfogadásához, ahhoz, hogy az ilyen érzések nem veszélyeztetnek minket, sőt mások hasonló érzései sem veszélyeztetőek.
Előzmény: Törölt nick (174)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!