Citelis trolival még nem utaztam, mert csak Bukarestben és Medgyesen közlekednek, (no meg Temesváron, de ott koda emblémával!!!). Agora trolival viszont utaztam, nálunk Kolozsváron van is belőle 27 db, 12 méteresek és Aradon szerelte őket az AstraBus. Természetesen jobban bírják, mint a buszok, mert a villanymotor tartósabb és a rezonálás is kisebb emiatt. A becsült élettartamuk 30 év, míg a buszoké csak 20. Gyorsulásuk elképesztően jó, de aki utazott már trolin az tudja miről beszélek.
Néhány adat a 12 méteres változatról: A motor állandó teljesítménye: 210 kW/285 LE Hosszúság: 11,99 m, Hosszúság leeresztett áramszedőkkel: 12,86 m Szélesség : 2,5 m Magasság: 3,5 m Padlómagasság az ajtóknál: 32 cm Maximális sebesség: 65 km/h Helyek száma: 99 (30 ülő, 69 álló)
18 méteres változatot úgy tudom csak a csehek gyártanak koda emblémával! Íme: http://tramclub.org/Static/www.spvd.cz/cz/ceskebudejovice/novevozy/20060101_jp_60+101.jpg
Agoráinkon télen kondenz-problémák jelentkeztek. A következő fórumon a román kollégák erről vitáznak+KÉPEK: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=4093&postdays=0&postorder=asc&start=175
Mikor azt írtam "kár, hogy már nem gyártják" akkor inkább a dizájnra gondoltam, nem pedig a menettulajdonságokra és az ergonómiára. Vagyis, hogy az Agora szebb, mint a Citelis. A hátulja vitathatatlanul ronda, az eleje viszont maradhatott volna busz kinézetűnek, számomra rejtély, miért kísérleteznek ilyen futurisztikus formákkal (lásd: Citelis, Cristalis).
Ami a busz többi tulajdonságát illeti, a kritika megállja a helyét, akár én is írhattam volna, mivel nap mind nap utazok velük. De elhiheted, hogy amit a franciák gyártanak maguknak, azok sokkal jobban össze vannak rakva, és vigyáznak a részletekre (pl: oldalablakok fölött végig légrostély, amelyen keresztül levegő áramolhatott az ablakokra így azok télen nem párásodnak, stb.). A csuklós változatokra meg egyáltalán nem jellemző a menet közbeni billegés, a szólókra sajnos igen.
Valamiért a Renaultnál nagyon bejött ez a 253 lóerős motor, az előző generációs R312-ekbe is ez volt szerelve, persze ahogy telt az idő egyre csökkentették a káros-anyag kibocsájtását. Hogy a tiéteknek leszakadt a motorja? Háát erre mit mondjak... Attól még jól néz ki azzal a festéssel amit kapott. Amikor meg az Ikarust összemosták az Irisbussal, akkor az Ikarusnak már rég vége volt. De szerencsére újra feltámadni látszik, a v187 pedig lehetne az 1 db Agorátok utóda, na meg az összes többi csuklósé...
Azt tudjátok, hogy a tiéteket hol szerelték össze?
Sziasztok Agorások! Meglep, hogy ilyen aktív a fórum, egy olyan buszról, amiből ha jól tudom egyetlen egy fut Budapesten. Nagyon szép példány! Kár, hogy már nem gyártják és helyébe a csúf Citelis lépett. Bekapcsolódnék én is, mert nálunk Kolozsváron egész sok fut belőlük. Sőt trolik is. A 12 méteres változatokat Aradon gyártották, elég fapados felszereltséggel. De vannak 18 méteres, 3 ajtós csuklósok is, ezeket Párizsból vásárolták használtan, darabonként 25.000 euróért. Legtöbbjükön még Renault embléma van. Éppen ma állt forgalomba még 15 db csuklós, így a csuklós Agora-flotta 25-re nőtt. 8 évesek és a közszállítási vállalat szerint még legalább 10 évig bírják a gyűrődést. Renault(Irisbus) Agora L: 253 lóerős, Euro4-es motor, 12 m-es fordulókör, 156 férőhely (42 ülő és 114 álló). Ha érdekel, nézzétek meg őket ennek a román srácnak a honlapján(az oldal magyar változata csak tükörfordítással sikerült): http://cluj.stfp.net/?la=M