Keresés

Részletes keresés

vrobee Creative Commons License 2010.09.24 0 0 1250
http://www.youtube.com/watch?v=V-H-B6nB0js&NR=1
Előzmény: coolR23 (1249)
coolR23 Creative Commons License 2010.09.24 0 0 1249
Könnyen borulnak az Agorák..... főleg ha megijesztik őket :))

VIDEÓ: http://www.youtube.com/watch?v=4_N1_C5JOEs&feature=related
coolR23 Creative Commons License 2010.09.22 0 0 1248
Citelis trolival még nem utaztam, mert csak Bukarestben és Medgyesen közlekednek, (no meg Temesváron, de ott Škoda emblémával!!!). Agora trolival viszont utaztam, nálunk Kolozsváron van is belőle 27 db, 12 méteresek és Aradon szerelte őket az AstraBus.
Természetesen jobban bírják, mint a buszok, mert a villanymotor tartósabb és a rezonálás is kisebb emiatt. A becsült élettartamuk 30 év, míg a buszoké csak 20. Gyorsulásuk elképesztően jó, de aki utazott már trolin az tudja miről beszélek.

Néhány adat a 12 méteres változatról:
A motor állandó teljesítménye: 210 kW/285 LE
Hosszúság: 11,99 m, Hosszúság leeresztett áramszedőkkel: 12,86 m
Szélesség : 2,5 m
Magasság: 3,5 m
Padlómagasság az ajtóknál: 32 cm
Maximális sebesség: 65 km/h
Helyek száma: 99 (30 ülő, 69 álló)


18 méteres változatot úgy tudom csak a csehek gyártanak Škoda emblémával! Íme: http://tramclub.org/Static/www.spvd.cz/cz/ceskebudejovice/novevozy/20060101_jp_60+101.jpg
Előzmény: 18-09 (1247)
18-09 Creative Commons License 2010.09.22 0 0 1247
És a Citelis trolik, hogy bírják?:)
Előzmény: coolR23 (1246)
coolR23 Creative Commons License 2010.09.21 0 0 1246
Agoráinkon télen kondenz-problémák jelentkeztek. A következő fórumon a román kollégák erről vitáznak+KÉPEK: http://tramclub.org/viewtopic.php?t=4093&postdays=0&postorder=asc&start=175
BPI-553 Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1245
Csak egy egyszerű keresztkérdés volt. ;-) XĐ
Előzmény: Törölt nick (1244)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1244
Egy kicsit nézz körül ebben a topicban! ;-)
Előzmény: BPI-553 (1243)
BPI-553 Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1243
Honnan tudod?
Előzmény: Törölt nick (1242)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1242
"Ilyenkor ment sokszor 950-be."

Életében csak egyszer volt 950-es! :o
Előzmény: BPI-791 (1239)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1241
Mivel az Agora valójában Renault modell. Az Irisbus Citelis meg az Agora továbbfejlesztett változata.
Előzmény: Aron_son (1238)
BPI-553 Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1240
2008. szeptember 01. óta 54/55-ös kocsi. ;-)
Előzmény: BPI-791 (1239)
BPI-791 Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1239

Ahogy én tudom az Agora pályafutását:

2003 január: 7

2003 június: 7M

2004: 73

sokáig állt majd délpestre került

2004-2006 áprilisáig a Reptér busz kocsija volt ritkán volt szünetje..

2006-tól volt 136-os kocsi itt is sokat járt és leállásai voltak de heti 5-6X mindig itt volt.Ilyenkor ment sokszor 950-be.

2008 közepe óta 54-55-ös kocsi.

 

Előzmény: Törölt nick (1235)
Aron_son Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1238
A gyáritáblájából ítélve Franciaországban.
Előzmény: Dante001 (1237)
Dante001 Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1237
Passz, tekintve hogy akkor az Ikarus név az Irisbusé volt, elképzelhetőnek tartom, hogy Mátyásföldön.
Előzmény: coolR23 (1226)
Fzolee Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1236
Volt a többi vonalon is gond, de két nap alatt kijavították.

Ez így ebben a formában nem igaz...
Előzmény: Törölt nick (1234)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1235
Akkor így...

Ago csak 8 éves, és abból a 8 évből sokat járt a 7, 73-on.
Előzmény: BPI-553 (1232)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1234
Na, látod, sokat ment, és a Reptér-buszon is járt. Amióta az 54/55-ön jár, azóta vannak vele gondok.*

*Volt a többi vonalon is gond, de két nap alatt kijavították.
Előzmény: Fzolee (1231)
BPI-553 Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1233
Sokáig pedig repteres kocsi volt.
Előzmény: Fzolee (1231)
BPI-553 Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1232
10 éve még nem létezett, de a 7, 73-ason sokat volt? Eldönthetnéd! ;-)
Előzmény: Törölt nick (1230)
Fzolee Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1231
Sokat... A 136gy-n is sokat járt, aztán időnként eltűnt 3-5 hónapra vmi piti alkatrész hiánya miatt...
Előzmény: Törölt nick (1230)
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1230
"Az elmúlt 10 évben többet állt, mint ment..."

Tíz éve még nem is létezett, és a 7-es 73-as vonalakon sokat járt! :o
Előzmény: Fzolee (1229)
Fzolee Creative Commons License 2010.09.17 0 0 1229
Mér nem dobják már ki végre... Az elmúlt 10 évben többet állt, mint ment...
Előzmény: BPI-553 (1228)
BPI-553 Creative Commons License 2010.09.16 0 0 1228
A változatosság kedvéért Ago ismét le lett állítva. :-( Megint a fékbetétjeivel. :-/
Aron_son Creative Commons License 2010.09.16 0 0 1227
Franciák...műszaki dolgokhoz nem igazán értenek, így hát áttervezik a külsőt.
Előzmény: coolR23 (1226)
coolR23 Creative Commons License 2010.09.15 0 0 1226
Mikor azt írtam "kár, hogy már nem gyártják" akkor inkább a dizájnra gondoltam, nem pedig a menettulajdonságokra és az ergonómiára. Vagyis, hogy az Agora szebb, mint a Citelis. A hátulja vitathatatlanul ronda, az eleje viszont maradhatott volna busz kinézetűnek, számomra rejtély, miért kísérleteznek ilyen futurisztikus formákkal (lásd: Citelis, Cristalis).

Ami a busz többi tulajdonságát illeti, a kritika megállja a helyét, akár én is írhattam volna, mivel nap mind nap utazok velük. De elhiheted, hogy amit a franciák gyártanak maguknak, azok sokkal jobban össze vannak rakva, és vigyáznak a részletekre (pl: oldalablakok fölött végig légrostély, amelyen keresztül levegő áramolhatott az ablakokra így azok télen nem párásodnak, stb.). A csuklós változatokra meg egyáltalán nem jellemző a menet közbeni billegés, a szólókra sajnos igen.

Valamiért a Renaultnál nagyon bejött ez a 253 lóerős motor, az előző generációs R312-ekbe is ez volt szerelve, persze ahogy telt az idő egyre csökkentették a káros-anyag kibocsájtását. Hogy a tiéteknek leszakadt a motorja? Háát erre mit mondjak... Attól még jól néz ki azzal a festéssel amit kapott.
Amikor meg az Ikarust összemosták az Irisbussal, akkor az Ikarusnak már rég vége volt. De szerencsére újra feltámadni látszik, a v187 pedig lehetne az 1 db Agorátok utóda, na meg az összes többi csuklósé...

Azt tudjátok, hogy a tiéteket hol szerelték össze?
Dante001 Creative Commons License 2010.09.14 0 0 1225
"kár hogy már nem gyártják"

Szerintem nem. 2 év sem telt el üzembe helyezése után és máris váztörés, meg leszakadt a motorja?

Ráadásul még szóba hozták az Ikarus névvel? Az külön gyalázat.. :)

Olvasd el ezt a kis kritikát :)
Előzmény: coolR23 (1222)
I9-62 Creative Commons License 2010.09.14 0 0 1224
Inkább el kell adni... Túl nagy költség egy darab jármú fajta fenn tartása :S
Előzmény: Aron_son (1223)
Aron_son Creative Commons License 2010.09.14 0 0 1223
Szia!

Lehet, hogy csak 1 db, de azt az egy darabot úgy "dédelgetik" :))
Előzmény: coolR23 (1222)
coolR23 Creative Commons License 2010.09.13 0 0 1222
Sziasztok Agorások!
Meglep, hogy ilyen aktív a fórum, egy olyan buszról, amiből ha jól tudom egyetlen egy fut Budapesten. Nagyon szép példány! Kár, hogy már nem gyártják és helyébe a csúf Citelis lépett.
Bekapcsolódnék én is, mert nálunk Kolozsváron egész sok fut belőlük. Sőt trolik is. A 12 méteres változatokat Aradon gyártották, elég fapados felszereltséggel. De vannak 18 méteres, 3 ajtós csuklósok is, ezeket Párizsból vásárolták használtan, darabonként 25.000 euróért. Legtöbbjükön még Renault embléma van.
Éppen ma állt forgalomba még 15 db csuklós, így a csuklós Agora-flotta 25-re nőtt. 8 évesek és a közszállítási vállalat szerint még legalább 10 évig bírják a gyűrődést.
Renault(Irisbus) Agora L: 253 lóerős, Euro4-es motor, 12 m-es fordulókör, 156 férőhely (42 ülő és 114 álló).
Ha érdekel, nézzétek meg őket ennek a román srácnak a honlapján(az oldal magyar változata csak tükörfordítással sikerült): http://cluj.stfp.net/?la=M
Törölt nick Creative Commons License 2010.09.07 0 0 1221
Minek kellett megváltoztatni...... :-(
Előzmény: Törölt nick (1220)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!