"A csarnok berendezését és a gyártóeszközök telepítését követően 2023-tól – többműszakos munkarendben – 1.000 autóbusz vázszerkezete is készülhet majd a Kühnében, és kerülhet Győrbe, ahol az összeszerelés zajlik."
mivel elhangzott az 1000 buszos ígéret, nem gondolnám hogy ne tartanák be.
--------------------------------
Az 1000 db új busz biztosan megérkezik.
Csak az nem mindegy, hogy az eredeti ígéret szerint 1 év alatt, vagy négy év alatt ?
S ez ügyben a civilnek mindegy, hogy az eredeti ígéretet nyilvánosan elmondó, büszkélkedő már nem államtitkár.
A törvények sem úgy vannak, hogy X törvényt azért nem tartjuk be mert amikor hozták akkor Y miniszterelnök írta alá a törvény kihirdetését, s Ő már nem is miniszterelnök.
Hát, ha a kormány nagyon akarta volna az új buszokat, akkor az off 160db-os (Setra, Iveco) tender keretein belül is már rég rendelhettek volna. 1-1,5 éven belül azok is megérkeztek volna.
De nem tették…
pedig a Credok mellett ezek is elfértek volna, gyorsan lett volna hova betenni ezeket, kiváltva öreg példányokat.
2009 óta követem - nemcsak a hazai - villamos és busz ökoszisztéma fejlődését, így a nemzeti buszgyártó cégek vezéreinek megnyilvánulásait. Ezek között évi 1 000 egységes szállítás sem volt ritka.
Most itt lehetett volna az aratás ideje, de aszály sújtja a magyar rónaságot.
Őszintén kívánok az állami személyszállító társaságnak törésmentes, gondtalan üzemeltetést a honi utakon, utasaiknak európai színvonalú LE utazást a hazai termékben,a Kravtex visszafogottan ígérgető egyedül maradt tulajdonosának tisztes "eredményt" 74 milliós ár mellett.
"A verseny hiánya vélhetően több tényezőre vezethető vissza, köztük az első, kötelezően lehívandó, 269 darabos szállítási ütem szűk határidejére, amelyet 2025 végéig kell teljesíteni."
Az Ikarus meg az ITK hol/hogy tudna felmutatni majd' 300 kész buszt decemberig?
Csak az Iveco Defence Vehicles válik ki, az FPT Industrial is benne van a csomagban, szóval az is megy a TATA-hoz (ez egyébként a TATA és az Iveco közleményében is benne van). Sőt az Agnelli-Elkann család az összes hasonló érdekeltségétől meg fog szabadulni az elkövetkezendő években és másba fognak fektetni.
Az FPT Industrial nem része a FIAT-konszernnek. A személyautókhoz és könnyű haszongépjárművekhez, valamint az ipari és nehézgépjárművekhez kapcsolódó hajtáslánc-fejlesztési tevékenységeket 2011-ben szétválasztották. Az utóbbi területre létrehozott FPT Industrial az Iveco tevékenységéhez került, és ma az Iveco Group része. A személygépjárműves ágat viszont Fiat Powertrain néven a FIAT S.p.A. alatt tartották meg. Ennek megfelelően a Tata Motors által bejelentett felvásárlás az Iveco motorgyártó üzletágára is kiterjed, mivel az FPT Industrial az Iveco Groupon belül működik.
A motorokat szerintem nem érinti. Asszem FPT Cursor néven fut jelenleg a Fiat konszern motorgyartasa. Konszernen belül is rengeteg felhasználója van a motoroknak, Case IH és New Holland traktorok, kombajnok, építőipari gépek (markolók), külsős gyártóknak is adnak el, és akkor a teherautók, Iveco néven, nemtudom más közúti jármű gyártó márka is tartozik-e hozzájuk.