Hosszú történet.
A mese 90 %-a meg nem is ide való.
Az ITK élt a buszos kaland előtt is és él a buszos kaland után is.
Sok mindenből ami itt OFF.
Nem volt halva született ötlet a buszos ügy.
Bár a a kicsi PLASMA elektromosítása már felvetett bizonyos előre gondolkodási hiányokat.
Utána pedig a REFORM menedzselése lehetett volna kevésbé harsány de a szakmába jobban, szélesebb körbe beágyazottabb is.
A hirtelen felfutó karrier sprirálban felpörgők sajnos soxor elhiszik a felpörgetők bülbül szavait.
(Elnézés a virág nyelvért de ennél konkrétabban pláne nevekkel, nem írhatom.)
Egyetértek torgmatic olvtárssal abban, hogy a helyközi (például 501) busznak mindíg volt-van-lesz hazai piaca is.
Ezt a vasat kellett volna inkább úgy ütni, hogy a közlekedésért felelős államtitkárok (részleges döntéshozók) igen sűrű személy cseréje ne tegye szárazra az ITK autóbusz gyártó részlegét.
Ez a társaságon kívüli állami kapkodás majdnem padlóra küldte a KRAVTEX-t is.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
az ITK kudarcból szerintem mégsem az ITK-nak kell vagy kellene legnagyobbat tanulnia, hanem LÁZÁR-nak és csapatának vagy LÁZÁR utódjának és a jövő ez ügyben döntéshozó csapatának.
Ugyanis most LÁZÁR tűvé tesz minden hazai gyártót, hogy gyártson neki a következő 5 évben magyar buszt.
(bízik abban hogy jövőre is ők nyernek)
De már nincs kit feltüzelni.
Ha most kihirdeti a CREDO-t-t győztesnek a 900 buszos pályázaton - nagyon drukkolok Krankovicsnak - az kb. kb. 700 új autóbusz legyártásával leköti a 2026 év egész kapacitását és a 2027 év felét is Győrben.
A 900-ból ugyanis már kb. 200 busz készen van Győrben.
Ez a most átadott 131 db-on felül értendő.
Így szól a 900 valójában 700-ról.
De ez kevés a beígért 2000 db-hoz.
Ezért jönne most jól Lázárnak és utódjának, ha KOSSA még mindíg tudná gyártatni az 501-t Debrecenben.
Akkor is ha csak évi 100-150 db tudna összeszereltetni.
De ez a hajó már elment.
Lázár pedig az utolsó pillanatig vagy az utolsó pillanat után is akadályozni, lassítani fogja, hogy külföldi buszt vegyen a VOLÁNBUSZ.
----------------------------------------------------------------------------
Egér útnak marad a tíborczok (3-5 tíborcz) bevonása akik nyugodtan hozhatnak Vysoké Mytóból is vagy máshonnan buszt akár évi 100-100 db-kat is.