Keresés

Részletes keresés

kristoof Creative Commons License 2025.08.10 0 0 57998

Ez egy keretszerződés. Nem "KELL" legyártani semmit.

 

(Teljesen biztos vagyok abban, hogy soha sem fogják lehívni a teljes mennyiséget.)

Előzmény: trizs77 (57993)
mc figyelo Creative Commons License 2025.08.08 0 0 57997

2009 óta követem - nemcsak a hazai - villamos és busz ökoszisztéma fejlődését, így a nemzeti buszgyártó cégek vezéreinek megnyilvánulásait. Ezek között évi 1 000 egységes szállítás sem volt ritka.

 

Most itt lehetett volna az aratás ideje, de aszály sújtja a magyar rónaságot.

 

Őszintén kívánok az állami személyszállító társaságnak törésmentes, gondtalan üzemeltetést a honi utakon, utasaiknak európai színvonalú LE utazást a hazai termékben,a  Kravtex visszafogottan ígérgető egyedül maradt tulajdonosának tisztes "eredményt" 74 milliós ár mellett. 

Előzmény: toto92 (57996)
toto92 Creative Commons License 2025.08.07 0 1 57996

Elolvastad a pár hsz.-szel lejjebb betett cikket?

 

"A verseny hiánya vélhetően több tényezőre vezethető vissza, köztük az első, kötelezően lehívandó, 269 darabos szállítási ütem szűk határidejére, amelyet 2025 végéig kell teljesíteni."

 

Az Ikarus meg az ITK hol/hogy tudna felmutatni majd' 300 kész buszt decemberig?

Előzmény: mc figyelo (57995)
mc figyelo Creative Commons License 2025.08.07 -1 0 57995

A 131 tudtommal nem része a 3 éves gigabeszerzésnek.

Eszerint egy, csak egy legény van a (Rába) gáton.

 

Ikarus sehol? ITK nem tudta kivárni?

 

Pedig a LE nem kíván űrtechnológiát.

 

A korábbi 85 helyett most ugyanazért 74 egység 3 évig - nem tudom milyen "nagyságrendben megfelelő"

Ha eladják az összes kocsit, a különbség 9,56 mrd Ft. Nem az a kerekítési hiba nagyságrend.

 

Amúgy volt már rá példa a Magyar buszok történelmében, hogy egy gyártó önként csökkentette a szerződésben rögzített vételárat.

 

 

Előzmény: trizs77 (57993)
Dante001 Creative Commons License 2025.08.07 0 0 57994

A legjobb az lenne, ha ahogy elkészülnek, mennének is a volánhoz, havonta 20-30as csomagokban, nem megint 2,5 évig rohasztani a gyárudvaron őket. 

Előzmény: MCA-001 (57992)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.07 0 1 57993

kb. így :

 

131-t már leszállított.

 

Kb. 200 db már készen van.

 

Még kb. 670 db-t le kell gyártani.

Az kb. másfél éves gyártási kapacitás.

 

Nagyjából 2026 végére leszállíthatják az utolsót is.

Előzmény: MCA-001 (57992)
MCA-001 Creative Commons License 2025.08.07 0 1 57992

A Kravtex szállíthatja a 869db elővárosi szóló LE buszt a MÁV-nak.
Ebből 2025 végéig 269db-kell leszállítani.

A gyártás jelenleg hogy áll?
Mennyi kész Next áll a gyár udvarán?
https://magyarbusz.info/2025/08/07/a-kravtex-nyerte-a-volan-869-darabos-tenderet/?fbclid=IwY2xjawMBb35leHRuA2FlbQIxMQBicmlkETA0MHEyUlZUaEdMUlcyUmd5AR7Q_MRF_D3YNlK1rM9Mv1OSNxifCSv8TWbRThHuyUdc3atu6MvKWdFBv3m2GA_aem_syrUvqAbu7P0YSNPIpksQA

IkarusEAG Creative Commons License 2025.08.05 0 2 57990

Olvass lentebb és rájössz mit keress itt ez a diskurzus! (Ha meg megtetted, akkor csak simán kötekedés...) Pont ezért nem emelkedett fel a tárcsa... 

Előzmény: mc figyelo (57987)
IkarusEAG Creative Commons License 2025.08.05 0 0 57989

Miért nekem célzod  kérdést ember? XD

Előzmény: mc figyelo (57987)
nemeza Creative Commons License 2025.08.04 0 3 57988

A Credo szerintem ide tartozik, és annak szerves része a hajtáslánc, ami ugye Iveco / FPT..

Előzmény: mc figyelo (57987)
mc figyelo Creative Commons License 2025.08.04 -7 1 57987

Ha nem tévedek, ez itt a Magyar Nemzeti Busz fórum.

A máskor a topik patrióta jellegén oly szigorúan őrködő ellenőrök mit szólnak ehhez a disputához?

Mikor emelkedik fel az OFF tárcsa?

Mivel foglalkozik ezek után az Európai buszok fóruma?

Előzmény: IkarusEAG (57985)
Tomsz85 Creative Commons License 2025.08.04 -1 0 57986

Én is ezt mondtam. De majd meglatjuk, mert más meg mást mond. 

Előzmény: kristoof (57984)
IkarusEAG Creative Commons License 2025.08.03 0 0 57985

Csak az Iveco Defence Vehicles válik ki, az FPT Industrial is benne van a csomagban, szóval az is megy a TATA-hoz (ez egyébként a TATA és az Iveco közleményében is benne van). Sőt az Agnelli-Elkann család az összes hasonló érdekeltségétől meg fog szabadulni az elkövetkezendő években és másba fognak fektetni. 

Előzmény: kristoof (57984)
kristoof Creative Commons License 2025.08.03 -1 0 57984

Csak a nehéz teherautók és a buszok mennek a Tatához. A harcjárműgyártó- és a motorrészleg marad.

Előzmény: Tomsz85 (57979)
IkarusEAG Creative Commons License 2025.08.01 0 2 57983

Az FPT Industrial nem része a FIAT-konszernnek. A személyautókhoz és könnyű haszongépjárművekhez, valamint az ipari és nehézgépjárművekhez kapcsolódó hajtáslánc-fejlesztési tevékenységeket 2011-ben szétválasztották. Az utóbbi területre létrehozott FPT Industrial az Iveco tevékenységéhez került, és ma az Iveco Group része. A személygépjárműves ágat viszont Fiat Powertrain néven a FIAT S.p.A. alatt tartották meg. Ennek megfelelően a Tata Motors által bejelentett felvásárlás az Iveco motorgyártó üzletágára is kiterjed, mivel az FPT Industrial az Iveco Groupon belül működik.

 

Előzmény: Tomsz85 (57982)
Tomsz85 Creative Commons License 2025.08.01 0 0 57982

Elolvastam a cikket amit betettél, szerintem motorgyartast nem adták el. 

Előzmény: Dante001 (57981)
Dante001 Creative Commons License 2025.08.01 0 1 57981

Sztem mást se fog, marad az Iveco név csak más tulajdonolja, ennyi. A Solarisnál sem változott sok minden hogy a CAF lett a tulaj.

Előzmény: Tomsz85 (57979)
Dante001 Creative Commons License 2025.08.01 0 0 57980
Előzmény: rezgaras (57978)
Tomsz85 Creative Commons License 2025.08.01 0 0 57979

A motorokat szerintem nem érinti. Asszem FPT Cursor néven fut jelenleg a Fiat konszern motorgyartasa. Konszernen belül is rengeteg felhasználója van a motoroknak, Case IH és New Holland traktorok, kombajnok, építőipari gépek (markolók), külsős gyártóknak is adnak el,  és akkor a teherautók, Iveco néven, nemtudom más közúti jármű gyártó márka is tartozik-e hozzájuk. 

Előzmény: rezgaras (57978)
rezgaras Creative Commons License 2025.08.01 0 0 57978

MCA-001 írta az Európai buszok fórumán:

 

"Az Iveco is megszűnt, mint európai buszgyártó:("

 

Ez mit jelent a Credo számára? A motorja Iveco (Fiat), nem?

trizs77 Creative Commons License 2025.07.30 -1 1 57977

Hosszú történet.

A mese 90 %-a meg nem is ide való.

 

Az ITK élt a buszos kaland előtt is és él a buszos kaland után is.

Sok mindenből ami itt OFF.

 

Nem volt halva született ötlet a buszos ügy.

Bár a a kicsi PLASMA elektromosítása már felvetett bizonyos előre gondolkodási hiányokat.

 

Utána pedig a REFORM menedzselése lehetett volna kevésbé harsány de a szakmába jobban, szélesebb körbe beágyazottabb is.

 

A hirtelen felfutó karrier sprirálban felpörgők sajnos soxor elhiszik a felpörgetők bülbül szavait.

(Elnézés a virág nyelvért de ennél konkrétabban pláne nevekkel, nem írhatom.)

 

Egyetértek torgmatic olvtárssal abban, hogy a helyközi (például 501) busznak mindíg volt-van-lesz hazai piaca is.

Ezt a vasat kellett volna inkább úgy ütni, hogy a közlekedésért felelős államtitkárok (részleges döntéshozók) igen sűrű személy cseréje ne tegye szárazra az ITK autóbusz gyártó részlegét.

 

Ez a társaságon kívüli állami kapkodás majdnem padlóra küldte a KRAVTEX-t is.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

az ITK kudarcból szerintem mégsem az ITK-nak kell vagy kellene legnagyobbat tanulnia, hanem LÁZÁR-nak és csapatának vagy LÁZÁR utódjának és a jövő ez ügyben döntéshozó csapatának.

 

Ugyanis most LÁZÁR tűvé tesz minden hazai gyártót, hogy gyártson neki a következő 5 évben magyar buszt.

(bízik abban hogy jövőre is ők nyernek)

 

De már nincs kit feltüzelni.

 

Ha most kihirdeti a CREDO-t-t győztesnek a 900 buszos pályázaton - nagyon drukkolok Krankovicsnak - az kb. kb. 700 új autóbusz legyártásával  leköti a 2026 év egész kapacitását és a 2027 év felét is Győrben.

 

A 900-ból ugyanis már kb. 200 busz készen van Győrben.

Ez a most átadott 131 db-on felül értendő.

Így szól a 900 valójában 700-ról.

 

De ez kevés a beígért 2000 db-hoz.

Ezért jönne most jól Lázárnak és utódjának, ha KOSSA még mindíg tudná gyártatni az 501-t Debrecenben.

Akkor is ha csak évi 100-150 db tudna összeszereltetni.

 

De ez a hajó már elment.

Lázár pedig az utolsó pillanatig vagy az utolsó pillanat után is akadályozni, lassítani fogja, hogy külföldi buszt vegyen a VOLÁNBUSZ.

 

----------------------------------------------------------------------------

 

Egér útnak marad a tíborczok (3-5 tíborcz) bevonása akik nyugodtan hozhatnak Vysoké Mytóból is vagy máshonnan buszt akár évi 100-100 db-kat is.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Előzmény: mc figyelo (57976)
mc figyelo Creative Commons License 2025.07.30 0 0 57976

Azt nem értem,

- miért szállt be ebbe a biznicbe a MOL, rajta keresztül egynegyedes részesedéssel az állam, ami ugyebár mi vagyunk

- miért nem szállt ki a biznicből, ha már nem hitt a szakértői elemzéseknek és szembesült a veszteségek valóságával 

Előzmény: trizs77 (57975)
trizs77 Creative Commons License 2025.07.29 0 3 57975

Amikor én ismertem az ITK-t, (2010 körül)  foglalkoztak mindennel.

Jézuskától a géppuskáig.

 

Amikor elkezdték az autóbuszos bulit akkor is az csak egy volt az N+1 tevékenység között.

Még ha látványos is volt.

Már olyan háztömbkörüli, peremvárosi látványosság.

 

Az lmár átható volt az indulás pillanatában is, hogy :

 - Nem forgatják fel Európa autóbusz gyártási piacát,

 - Európában autóbusz ipari innovációban nem fognak évtizedes, el nem múló emlékeket hátra hagyni.

 

 

Előzmény: kristoof (57974)
kristoof Creative Commons License 2025.07.29 0 1 57974

 

Ja és leírják, hogy: Kevés megrendelés, veszteséges működés

 

Ezt úgy hívják, hogy: CSŐD

Előzmény: torqmatic (57973)
torqmatic Creative Commons License 2025.07.29 -1 1 57973

Jó eséllyel? Hónapok óta lehet már tudni, hogy vége...

Előzmény: Ikarus 120e (57971)
kristoof Creative Commons License 2025.07.28 -1 5 57972

Emlékszem, amikor pár éve beszélgettem erről Kossa Úrral. Meggyőzhetetlen volt, szerinte minden rendben volt a cégnél és majd meglátom, hogy jó koncepció mentén haladnak. Most megláttam. :-)

Előzmény: Ikarus 120e (57971)
Ikarus 120e Creative Commons License 2025.07.28 0 1 57971
Gábrisvitéz Creative Commons License 2025.07.21 0 4 57970

A korabeli Fővárosi Közlönyöket olvastam el. Kb. három éve kezdtem ehhez az anyaggyűjtést és egy fél év volt az írás. Persze közben mást is írtam.

Előzmény: rezgaras (57969)
rezgaras Creative Commons License 2025.07.21 0 0 57969

Alapos leírás! Úgy néz ki, rengeteg munkád van benne. Végigolvastad az összes városházi jegyzőkönyvet? (amúgy az eseményekről az jut az ember eszébe, hogy nincs új a nap alatt... :-))

Előzmény: Gábrisvitéz (57968)
Gábrisvitéz Creative Commons License 2025.07.19 0 6 57968

Sziasztok!

Új írásomat szeretném a figyelmetekbe ajánlani, melyben egy kereken 100 éve indult 100+10 darabos autóbuszbeszerzés történetét dolgoztam fel két részben. Ezek a fakarosszériás MÁVAG-Mercedesek 1929-ből. Az első rész már olvasható, a folytatás hamarosan következik. Természetesen bármilyen javítást, kiegészítést szívesen fogadok.
Jó szórakozást hozzá mindenkinek!

https://www.busworldblog.com/post/mavag-mercedes-bp1

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!