Keresés

Részletes keresés

Dante001 Creative Commons License 2025.08.10 0 2 58008

Bocs, volt itt buszos kijelentés is:

 

"Az új gyártóhellyel a cégcsoport elméleti autóbuszgyártó kapacitása 2022-től többműszakos munkarendet figyelembe véve 1.000 db/év-re növekszik."

 

https://credobus.hu/media/2021/10/14/credobus-econell-18-next-magyar-vilagujdonsag/

Előzmény: Dante001 (58007)
Dante001 Creative Commons License 2025.08.10 0 1 58007

"A csarnok berendezését és a gyártóeszközök telepítését követően 2023-tól – többműszakos munkarendben – 1.000 autóbusz vázszerkezete is készülhet majd a Kühnében, és kerülhet Győrbe, ahol az összeszerelés zajlik."

 

https://credobus.hu/media/2022/03/25/huszezer-negyzetmeteresre-bovult-a-legnagyobb-magyar-buszgyar/

 

Tudom, a vázszerkezet nem busz, de azért a szám is, meg a több műszak is a gyártól magától hangzott el.

Előzmény: trizs77 (58006)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.10 -2 0 58006

A KRAVTEX mindíg azt mondta évi 300 maximum 400 autóbuszt tud gyártani.

 

De volt sajnos nem is egy firkász aki azt írta, hogy két műszakban 1000 buszt is tudnának gyártani.

De ez sohasem a gyáriak mondták.

 

A firkász majdnem mindíg túloz.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

OFF

 

megjelent pár éve kb. 20-30 cikk :

 

 - Két óra érünk majd vonattal Belgrádba

címmel.

nagy betűkkel.

 

nem sokára átadják majd a vonalat.

szerintetek hány firkász fog bocsánatkérő cikket írni azzal a címmel, nagy betűkkel, hogy :

 

 Hebehurgya voltam, hülyeségeket írtam  !

 

ON

 

 

 

 

Előzmény: mc figyelo (58005)
mc figyelo Creative Commons License 2025.08.10 0 0 58005

Pontosabban a nagyotmondó hazai gyárvezetők évi ezres nagyságrendű gyártókapacitást ígértek.

 

Gyártónként...

Előzmény: mc figyelo (57997)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.10 0 0 58004

változott a személy, változtak a határidők is.

Előzmény: Alexander Pistoletov (58003)
Alexander Pistoletov Creative Commons License 2025.08.10 0 0 58003

Azt hiszem, most már nem ígérnek egy évet.

Előzmény: trizs77 (58002)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.10 0 2 58002

mivel elhangzott az 1000 buszos ígéret, nem gondolnám hogy ne tartanák be.

 

--------------------------------

 

Az 1000 db új busz biztosan megérkezik.

 

Csak az nem mindegy, hogy az eredeti ígéret szerint 1 év alatt, vagy négy év alatt ?

 

S ez ügyben a civilnek mindegy, hogy az eredeti ígéretet nyilvánosan elmondó, büszkélkedő már nem államtitkár.

 

A törvények sem úgy vannak, hogy X törvényt azért nem tartjuk be mert amikor hozták akkor  Y miniszterelnök írta alá a törvény kihirdetését, s Ő már nem is miniszterelnök.

 

 

 

Előzmény: Dante001 (58000)
7-es troli Creative Commons License 2025.08.10 0 1 58001

Hát, ha a kormány nagyon akarta volna az új buszokat, akkor az off 160db-os (Setra, Iveco) tender keretein belül is már rég rendelhettek volna. 1-1,5 éven belül azok is megérkeztek volna. 

De nem tették…

pedig a Credok mellett ezek is elfértek volna, gyorsan lett volna hova betenni ezeket, kiváltva öreg példányokat.

 

https://magyarbusz.info/2023/09/19/alacsony-belepesu-iveco-es-setra-autobuszok-is-erkezhetnek-a-volanbuszhoz/

Előzmény: Dante001 (58000)
Dante001 Creative Commons License 2025.08.10 0 0 58000

+ mivel elhangzott az 1000 buszos ígéret, nem gondolnám hogy ne tartanák be.

Bár tudjuk, a kormánynál ez nem garancia semmire, de mostanság nagyon promózzák.

Előzmény: torqmatic (57999)
torqmatic Creative Commons License 2025.08.10 0 0 57999

Miért ne hívnák? Nem áll meg az idő, lecserélendő buszok mindig lesznek, nem is látok arra semmi racionális indokot, hogy ne Credót vegyenek.

Előzmény: kristoof (57998)
kristoof Creative Commons License 2025.08.10 0 0 57998

Ez egy keretszerződés. Nem "KELL" legyártani semmit.

 

(Teljesen biztos vagyok abban, hogy soha sem fogják lehívni a teljes mennyiséget.)

Előzmény: trizs77 (57993)
mc figyelo Creative Commons License 2025.08.08 0 0 57997

2009 óta követem - nemcsak a hazai - villamos és busz ökoszisztéma fejlődését, így a nemzeti buszgyártó cégek vezéreinek megnyilvánulásait. Ezek között évi 1 000 egységes szállítás sem volt ritka.

 

Most itt lehetett volna az aratás ideje, de aszály sújtja a magyar rónaságot.

 

Őszintén kívánok az állami személyszállító társaságnak törésmentes, gondtalan üzemeltetést a honi utakon, utasaiknak európai színvonalú LE utazást a hazai termékben,a  Kravtex visszafogottan ígérgető egyedül maradt tulajdonosának tisztes "eredményt" 74 milliós ár mellett. 

Előzmény: toto92 (57996)
toto92 Creative Commons License 2025.08.07 0 1 57996

Elolvastad a pár hsz.-szel lejjebb betett cikket?

 

"A verseny hiánya vélhetően több tényezőre vezethető vissza, köztük az első, kötelezően lehívandó, 269 darabos szállítási ütem szűk határidejére, amelyet 2025 végéig kell teljesíteni."

 

Az Ikarus meg az ITK hol/hogy tudna felmutatni majd' 300 kész buszt decemberig?

Előzmény: mc figyelo (57995)
mc figyelo Creative Commons License 2025.08.07 -1 0 57995

A 131 tudtommal nem része a 3 éves gigabeszerzésnek.

Eszerint egy, csak egy legény van a (Rába) gáton.

 

Ikarus sehol? ITK nem tudta kivárni?

 

Pedig a LE nem kíván űrtechnológiát.

 

A korábbi 85 helyett most ugyanazért 74 egység 3 évig - nem tudom milyen "nagyságrendben megfelelő"

Ha eladják az összes kocsit, a különbség 9,56 mrd Ft. Nem az a kerekítési hiba nagyságrend.

 

Amúgy volt már rá példa a Magyar buszok történelmében, hogy egy gyártó önként csökkentette a szerződésben rögzített vételárat.

 

 

Előzmény: trizs77 (57993)
Dante001 Creative Commons License 2025.08.07 0 0 57994

A legjobb az lenne, ha ahogy elkészülnek, mennének is a volánhoz, havonta 20-30as csomagokban, nem megint 2,5 évig rohasztani a gyárudvaron őket. 

Előzmény: MCA-001 (57992)
trizs77 Creative Commons License 2025.08.07 0 1 57993

kb. így :

 

131-t már leszállított.

 

Kb. 200 db már készen van.

 

Még kb. 670 db-t le kell gyártani.

Az kb. másfél éves gyártási kapacitás.

 

Nagyjából 2026 végére leszállíthatják az utolsót is.

Előzmény: MCA-001 (57992)
MCA-001 Creative Commons License 2025.08.07 0 1 57992

A Kravtex szállíthatja a 869db elővárosi szóló LE buszt a MÁV-nak.
Ebből 2025 végéig 269db-kell leszállítani.

A gyártás jelenleg hogy áll?
Mennyi kész Next áll a gyár udvarán?
https://magyarbusz.info/2025/08/07/a-kravtex-nyerte-a-volan-869-darabos-tenderet/?fbclid=IwY2xjawMBb35leHRuA2FlbQIxMQBicmlkETA0MHEyUlZUaEdMUlcyUmd5AR7Q_MRF_D3YNlK1rM9Mv1OSNxifCSv8TWbRThHuyUdc3atu6MvKWdFBv3m2GA_aem_syrUvqAbu7P0YSNPIpksQA

IkarusEAG Creative Commons License 2025.08.05 0 2 57990

Olvass lentebb és rájössz mit keress itt ez a diskurzus! (Ha meg megtetted, akkor csak simán kötekedés...) Pont ezért nem emelkedett fel a tárcsa... 

Előzmény: mc figyelo (57987)
IkarusEAG Creative Commons License 2025.08.05 0 0 57989

Miért nekem célzod  kérdést ember? XD

Előzmény: mc figyelo (57987)
nemeza Creative Commons License 2025.08.04 0 3 57988

A Credo szerintem ide tartozik, és annak szerves része a hajtáslánc, ami ugye Iveco / FPT..

Előzmény: mc figyelo (57987)
mc figyelo Creative Commons License 2025.08.04 -7 1 57987

Ha nem tévedek, ez itt a Magyar Nemzeti Busz fórum.

A máskor a topik patrióta jellegén oly szigorúan őrködő ellenőrök mit szólnak ehhez a disputához?

Mikor emelkedik fel az OFF tárcsa?

Mivel foglalkozik ezek után az Európai buszok fóruma?

Előzmény: IkarusEAG (57985)
Tomsz85 Creative Commons License 2025.08.04 -1 0 57986

Én is ezt mondtam. De majd meglatjuk, mert más meg mást mond. 

Előzmény: kristoof (57984)
IkarusEAG Creative Commons License 2025.08.03 0 0 57985

Csak az Iveco Defence Vehicles válik ki, az FPT Industrial is benne van a csomagban, szóval az is megy a TATA-hoz (ez egyébként a TATA és az Iveco közleményében is benne van). Sőt az Agnelli-Elkann család az összes hasonló érdekeltségétől meg fog szabadulni az elkövetkezendő években és másba fognak fektetni. 

Előzmény: kristoof (57984)
kristoof Creative Commons License 2025.08.03 -1 0 57984

Csak a nehéz teherautók és a buszok mennek a Tatához. A harcjárműgyártó- és a motorrészleg marad.

Előzmény: Tomsz85 (57979)
IkarusEAG Creative Commons License 2025.08.01 0 2 57983

Az FPT Industrial nem része a FIAT-konszernnek. A személyautókhoz és könnyű haszongépjárművekhez, valamint az ipari és nehézgépjárművekhez kapcsolódó hajtáslánc-fejlesztési tevékenységeket 2011-ben szétválasztották. Az utóbbi területre létrehozott FPT Industrial az Iveco tevékenységéhez került, és ma az Iveco Group része. A személygépjárműves ágat viszont Fiat Powertrain néven a FIAT S.p.A. alatt tartották meg. Ennek megfelelően a Tata Motors által bejelentett felvásárlás az Iveco motorgyártó üzletágára is kiterjed, mivel az FPT Industrial az Iveco Groupon belül működik.

 

Előzmény: Tomsz85 (57982)
Tomsz85 Creative Commons License 2025.08.01 0 0 57982

Elolvastam a cikket amit betettél, szerintem motorgyartast nem adták el. 

Előzmény: Dante001 (57981)
Dante001 Creative Commons License 2025.08.01 0 1 57981

Sztem mást se fog, marad az Iveco név csak más tulajdonolja, ennyi. A Solarisnál sem változott sok minden hogy a CAF lett a tulaj.

Előzmény: Tomsz85 (57979)
Dante001 Creative Commons License 2025.08.01 0 0 57980
Előzmény: rezgaras (57978)
Tomsz85 Creative Commons License 2025.08.01 0 0 57979

A motorokat szerintem nem érinti. Asszem FPT Cursor néven fut jelenleg a Fiat konszern motorgyartasa. Konszernen belül is rengeteg felhasználója van a motoroknak, Case IH és New Holland traktorok, kombajnok, építőipari gépek (markolók), külsős gyártóknak is adnak el,  és akkor a teherautók, Iveco néven, nemtudom más közúti jármű gyártó márka is tartozik-e hozzájuk. 

Előzmény: rezgaras (57978)
rezgaras Creative Commons License 2025.08.01 0 0 57978

MCA-001 írta az Európai buszok fórumán:

 

"Az Iveco is megszűnt, mint európai buszgyártó:("

 

Ez mit jelent a Credo számára? A motorja Iveco (Fiat), nem?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!