Kár, mert rizsát még tudtam volna mondani:)
Egyenlőre nem találtam tecnikai adatokat az osztályról, de mindenképpen figyelemreméltő darab lehetett akkor.
Pár érdekesség róla:
1944. július 7-én fektették le az U-2511-es(egyesek szerint U-2540) gerincét Hamburgban.
1944. szeptember 29-én nevezték ki első és egyetlen kapitányát Adalbert Schnee korvettkapitányt.
1945. április 30-án futott ki első és egyben utolsó útjára Bergenből.Célkörzet a karib-tenger térsége.
Május 4-én kapták meg a tűzszüneti parancsot, pár órával később találkoztak egy brit hadihajó csoportosulással.500 m-re megközelítették a Norfolk cirkálót anélkül, hogy felfedezték volna őket, majd tüzelés nélkül megfordultak és visszatértek a saját támaszpontjukra.
Pár nappal később Schnee-nek volt szerencséje beszélni a Norfolk tisztjeivel, akik hitetlenkedtek, hogy képesek voltak annyira megközelíteni a hajójukat sonár visszaverődés nélkül.
1946. január 7-én reggel 7 óra 40 perckor az U-2511-et 120 társához hasonlóan a szövetségesek elsüllyesztették.A hajó eredeti legénységéből senki sem veszett oda.
Szerintem azért a Tigris jelentősebb volt, mint ahogy beállítod.Az rendben van, hogy drágább volt, tovább tartott az előállítása, több alapanyagból, de az amerikai angol harckocsik számára(azthiszem 2 kivételével) kilőhetetlen volt.A Párduc azért nem.Amennyiben figyelembe vesszük azokat amiket írtál, akkor igazad van, mert ha már benzint és lőszert sem tudtak nekik adni, akkor lassan oda a tecnikai előny.
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
PzKpfw V Panther Ausf G, SdKfz 171
Gyártó: MAN, MNH, Daimler-Benz
Gyártási év: 1944-45
Fegyverzet: 1 x 75mm KwK L/70; 3 x 7.92mm MG
Személyzet: 5
Harci súly: 44.8 tonna
Teljes hossz: 6.87m
Magasság: 2.95m
Szélesség: 3.27m
Lánctalp szélesség: 66cm
Maximum sebesség(úton): 46km/h
Hatótávolság(út): 160km
Hatótávolság(terep): 100km
Motor: Maybach HL230 P 30 V-12 petrol
Teljesítmény: 700 le; 3,000 rpm
Hengerűrtartalom: 23,880 cc
Benzintank: 730 liter
Páncélzat: torony 45-100mm; test 40-80mm
[A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n] [A hivatkozott kép már nem található meg a tar.hu-n]
PzKpfw VI Tiger II Ausf B, SdKfz 182
Gyártó: Henschel
Gyártási év: 1944-45
Fegyverzet: 1 x 88mm KwK 43 L/71; 2 x 7.92mm MG
Személyzet: 5
Harci súly: 68 tonna
Teljes hossz: 7.26m
Magasság: 3.09m
Szélesség: 3.625m
Lánctalp szélesség: 60 v. 80cm(a keskeny a vasuti szállításhoz)
Maximum sebesség(úton): 40km/h
Hatótávolság(út): 120km
Hatótávolság(terep): 80km
Motor: Maybach HL230 P 45 V-12 petrolTeljesítmény: 700 le; 3,000 rpm
Hengerűrtartalom: 23,880 cc
Benzintank: 860 liter
Páncélzat: torony 80-180mm; test 80-150mm
Ha jól tudom, az volt a gond, hogy a Tiger II-ből csak keveset tudtak gyártani az alapanyaghiány és a bonyolultsága miatt. Sok lúd disznót győz! :-)
Félig-meddig igaz. A Tiger II. tényleg félelmetes fegyver volt, de a rendszer ekkor már pipaszár lébakon állt, volt egy amúgy döbbenetesen hatásos harckocsijuk, viszont már alig volt üzemanyaguk, és kevés volt a lőszerük, és nem voltak képesek megfelelő légvédelmet biztosítani. A Tigris II. majd 400 liter benzit evett 100km-en, 44-ben már egyik német harckocsi sem indulhatott teljes lőszerkészlettel a harcba, ezek után nem csoda, hogy a Tigris II.-ket legtöbbször nem kilőtték, hanem egyszerűen kifogyott az üzemanyaguk, és a saját személyzete robbantotta fel)...
Te egy zseni vagy!
Ha jól tudom, az volt a gond, hogy a Tiger II-ből csak keveset tudtak gyártani az alapanyaghiány és a bonyolultsága miatt. Sok lúd disznót győz! :-)
Tömege: 45,5 tonna
Max. sebessége: 46 km/h
Személyzete: 5 fő
Fegyverzet: 1db 75mm-es L/70 hk.ágyú (KwK 42) - 79 lőszer
3db MG34 (1 a test elején, 1 párhuzamosított, 1 a torony tetején) - 4800 lőszer
És ez a Tigris II.
PzKpfw VI. Tiger II. ausf B
Tömege: 68 tonna
Max. Sebessége: 35 km/h
Személyzete: 5 fő
Fegyverzete: 1db 88mm-es L/71 hk.ágyú (KwK 43) - 86 lőszer
3db MG34 (1 a test elején, 1 párhuzamosított, 1 a torony tetején) - 5850 lőszer
A Panther a T-34-el egy kategóriás, de "németesen" precízebb tank, ami egyben azt is jelenti, hogy gyártása bonyolultabb, mint a "kotyogós" T-34-esé.
4 motoros bombázók terén 1937-ben kezdték felismerni, hogy nincs igazi nagy hatótávolságú, 4 motoros bombázójuk, de csak 1942-ben állt szolgálatba az első ezek közül, a Heinkel HE-177, ami ráadásul nem is "igazi" négymotoros volt, mert két-két DB606-os (a prototipuson még DB601-es) volt összekapcsolva, és ezek hajtották meg a két propellert... A 177-es ráadásul sose lett megbízható tipus, de a valódi négy légcsavaros gépek már túl későn kezdtek megjelenni...
WaseK:
Tény, hogy a tengeralatjárófejlesztések 1940-től 42-ig gyakorlatilag álltak (csak a Walter-tengeralatjárókat tesztelték, de ezekből harcképes verzió nem lett). Tény, hogy a sugárhajtású gépek fejlesztése parkolópályán mozgot 42-ig, tény, hogy a háború vége fele nem az olyan fegyverekre helyezték a ahangsúlyt, mint a Hetzer, hanem az olyan óriásokra, mint a Tiger II...
Az is tény, hogy a háború rosszra fordulásakor kezdtek neki az igazán gigantikus terveknek, mint a P1000/P1500 (1000/1500 tonnás mozgó erőd!), a Maus (188 tonnás szupernehéz tank), a H-44, stb....
Azért a második bekezdésed csak feltételezés.A Me262-es sem készülhetett el korábban, mert nem volt megfelelő hajtóműve.Pedig igazán nagy prioritást élvezett mindennel szemben.
És ez csak egy példa.Igaz volt olyan amire érdemesebb lett volna áldozni, de egyáltalán nem biztos, hogy változtattak volna valamin.Mondjuk ezt már nem tudjuk meg:)
Hú, miket tudsz!
Mi a különbség a Tiger II. és a Panther között?
Azt hallottam, hogy akosabban tették volna, ha simán lekoppintják a T-34-et.
Nem volt 4 motoros bombázójuk?!
Mondjuk ez a H-44 project is jelzi, milyen nagyratörőek voltak a német tervek, még akkor is, amikor még tengeralatjárókból sem voltak képesek megfelelő mennyiséget gyártani, és mindennapos volt a nyersanyaghiány - és milyen ostoba is volt Hitler, mikor olyan terveket akart, amelyeken 800mm-es ágyúk lettek volna. El tudom képzelni, milyen lelki állapotban lehettek a mérnökök, miközben megpróbálták elmagyarázni a náci vezetőknek, hogy amit kérnek, az fizikai lehetettlenség.
Belegondolni is rossz, mi lett volna, ha hagyják, hogy azok hozzák meg a döntéseket, akik értenek is hozzá...
Már 1942-ben repült volna a Me-262 és a HE-280, a Me-262-őt sose alakitották volna "blitzbomberré", a nyersanyagokat az olyan rettenetek helyet, mint a Tiger II. inkább a Panther-ra költhették volna, nem állitották volna le a tengeralatjárófejlesztéseket 1940-ben, és már 1940-ben rendszerbe állhatott volna az első 4 motoros bombázó, és a többi...
Na megjött a könyv, ki is olvastam:)
Vannak benne érdekes dolgok, úgy nézem mindegyikre van valamennyi alapja, de egy része feltételezés.
Rohamtigirs pl. nagyon dúrva:)
Nem tudja esetleg valaki, hogy a H hajóosztály tervei napvilágra kerültek?Kiváncsi lennék rájuk, mert nagyobbak lettek volna mint az amúgy is óriási Tirpitz és Bismarck!
a www.luft46.com-on be kell irni a be nem jovo linkek ele a "members." vagy "users."-t, hogy http://users. vagy http://members. kezdesu legyenek, akkor bejonnek. Ki isvan irva a honlapra.
Azert a Vertex Agyun, a Nap Agyun, a Hang Agyun es a Szel Agyun meglepodtem. Azt hittem kamu, amig nem lattam egy amcsi katonat egy Hang Agyu elott diszelegni. A taviranyitos raketa sem semmi.