Keresés

Részletes keresés

Vgyuri Creative Commons License 2010.11.28 0 0 250

Itt sem alatta lakik mind az 5000, és a légtér körzővel megjelölt része nem azt jelenti, hogy ott mindenütt lehet és kell alacsonyan műrepülni. Valahogyan meg kellett határozni geometriailag a légteret, de az A2-be bekrülő területre is vonatkoznak az egyéb szabályok.

 

Ha viszont ti azt is meg akarjátok tiltani, hogy olyan magasan a fejetek fölött sem repülhet egy műrepülőgép, ahonnan a zaja már nem éri el az óvoda szomszédjában nyitott ablakon át kihallatszó 130 dB-es heavy metal zenéét, az már a korábban már említett egománia körébe tartozik. Nincs jogotok az esetleges szabálytalankodásokat a szabályos igénybevétel megtiltásával megelőzni.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (214)
sdragon Creative Commons License 2010.11.28 0 0 249

Akkor miért nem a polgármestert baszogatod? Ezek szerint ő volt a fő ludas abban, hogy a repülőtér közelében megépültek ezek az intézmények.Gondolom kis jutalékot kapott is a telek eladás után. Ha már nemzetközi példákat kétsz, akkor én is kérek egyet. Említs meg légyszíves még egy települést, ahol a repülőtér közvetlen közelébe építenek iskolát, óvodát, nyugdíjas otthont?

Különben azért nem vagy hiteles, mert csak az egyik oldal véleményét szajkózod. A belinkelt filmben is csak az agódó lakosok szólalnak meg. Miért nem kérdeztétek meg a pilótákat, a repülőtér üzemeltetőjét, a közlekedési hatóságot?

Nekem akkor lennél hiteles. Különben nem értem, hogy miért nem fér bele az Élhető Környezetbe a műrepülés egy olyan repülőtér közelében, ahol közel 70 éve folyamatosan repülés folyik. Miért nem cseszegetetd az átmenő forgalmat? A riport alatt a tanár úrat nem lehetett hallani az autók zajától, az nem zavar benneteket?

Ezért nem értettem az óvónőt se, aki 20 éve költözött oda. Ő mire számított, eltűnik majd a repülőtér?

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (248)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 248

Kedves Trog Air!

 

1. Szerinted csak az iskolát zavarja a dolog? Mi van a lakókkal? Nekik nincs joga napközben pihenni? Nincs joga a kisbabának aludni nappal? Ha nyáron csukva tartod az ablakot akkor ahhoz illik klíma is.....

 

2. könnyű a másik ismeretbeli hiányosságaival elterelni a szót a lényegről :D

 

3. http://hu.wikipedia.org/wiki/Hal%C3%A1sztelek mint írtam más, a 70-es évek első felében már korlátoztak a szovjet parancsnokság a reptér használatát, nem repültek pl pihenőidőben, hétvégén és talán csak 1 nap volt, hogy este repültek. 1988-ban meg heti 1 napra csökkentették a repüléseket. Utána, hogy kivonultak a ruszkik, csak szórványosan használták a repteret, volt évi párszáz művelet. A Magyar Állam átadta Tökölnek a volt tiszti laktanyát, azt felújították, piaci áron eladták. Óvodát, bölcsödét, iskolát, nyugdíjasotthont létesítettek a területen (ekkor volt az, hogy az ÁNTSZ csak úgy járult hozzá az óvoda, iskola, bölcsöde megnyitásához, hogy lenyilatkozta Tököl városa, hogy nem kívánja később fejleszteni a repteret)

Ha érdekel a lakosság véleménye nézd meg ezt: http://suicid.utca.hu/eke/forum.mp4

Esetleg ezeket is elolvashatod, ha kíváncsi vagy az előzményekre: http://www.elhetokornyezetunkert.hu/hirek/szigethalom/szigethalmi-kozmeghallgatas-jegyzokonyve

http://www.elhetokornyezetunkert.hu/hirek/szazhalombatta/szazhalombattai-kozmeghallgatas-jegyzokonyve

http://www.elhetokornyezetunkert.hu/hirek/tokol/ontsunk-tiszta-vizet-poharba

 

 

Előzmény: Trog_Air (240)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 247

Kedves Trog Air!

 

A második feljelentésem pontosan arról szólt, hogy az itt műrepülő pilóták folyamatosan elhagyták a repteret és lakott területek felett végezték a gyakorlatokat. Mivel itt Tökölön éves szinten 11 000 műveletet végeznek (és ehez még hozzájön az iskolakörözés, ami ugye nem külön művelet és 6-10 kört is tehetnek közben) a műrepülést nem tudják a beton felett végezni. Úgy gondolom ezért volt az, hogy folyamatosan Halásztelek felé berepülve végeztek műrepüléseket, mert a betontól a kerítésig terjedő rész nem elég minden figura gyakorlásához.

Az általam említett jogszabályhely úgy gondolom pontosan azért tiltja a műrepülő légtérben más gép tartózkodását, mert a műrepülő pilóta nehezebben tud a gyakorlat közben más gépre figyelni, pláne ha éppen tanulja a műrepülést (ebben a légtérben műrepülés oktatás is folyik) Szerinted jól van az úgy, hogy az üzemeltető ilyen alapvető biztonsági előírást nem tart be itt az A2-ben, ahol ráadásul a normális műrepülőbox terület sincs meg? Hol van a zéró tolerancia amit az autósoknál bevezettek?

Előzmény: Trog_Air (239)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 246

Ja és mint korábban írtam, többször előfordult már, hogy valaki vasárnap is felment műrepülni. Volt is egy eset, amikor egyik halásztelki kisgyermekes apuka bement a reptérre vasárnap este 8 órakor, megvárta a tisztel műrepülő urat, hogy leszáll és átadott neki 10 db tojást....

Szerintem aki itt Tökölön repül hallania kellett erről is.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (245)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 245

Akkor a kedvedért pontosítva: Minden nap amikorra az engedély szólt volt műrepülés, tehát hétfőtől szombatig. Elnézést a pongyola fogalmazásért.

Szóval tisztelt repülős urak! Miért is nem kell betartani egy jogszabály előírását? Lehet azt mondani, hogy rossz az a jogszabály és nem tartom be a benne foglaltakat?

Előzmény: Törölt nick (237)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 244

Kedves Clidey!

Hétfőtől szombatig folyt a műrepülés minden nap. Ha nem hiszed, olvass utána:

http://halasztelekma.hu/2010/04/besenyei-peter-levelei-repter/

Előzmény: Clidey (242)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 243

Kedves Xanti!

 

Aki itt hazudozik az nem én vagyok! Vagy szerinted hamisítottam a légügyi levelet amit az első feljelentésemre kaptam válaszul?

http://www.szigethalom.net/tokoli-repter/a-legugyi-igazgatosag-valaszolt-a-feljelentesre.php

 

Előzmény: Törölt nick (238)
Clidey Creative Commons License 2010.11.28 0 0 242

H A Z U D SZ!!!!!!

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (235)
Trog_Air Creative Commons License 2010.11.28 0 0 241

Lemaradt a vege. Szoval ennyi erovel en is kikoltozhetnek a Sasadi ut/Budaorsi ut sarkara, es anyazhatnek mindenkit, mert nagy a forgalom. Vagy a 18. keruletben a Szepes vagy Gomor utcaba es anyazhatnam a repteret.

 

Ez a XANTI-s hasonlat jo: aki kurvanak megy, ne sirjon, ha basszak.

 

Előzmény: Trog_Air (240)
Trog_Air Creative Commons License 2010.11.28 0 0 240

1. Te, a riport elejen azt mondja az egyik ovoneni, hogy a gyereknek meg tetszett is. :) Ha az iskolaban meg zavar a murepules, akkor tessek az ablakokat kicserelni, es max. megkerni a repteret, hogy valamennyivel szalljanak be ok is.

 

2. Riportercsaj keveri a szezont a fazonnal. "Hallottuk azt is hogy teherszallitmanyozast is szeretnenek folytatni." Te, ha szallitmanyozast csinalnak, akkor nincs gond, mivel a szallitmanyozas fuvarszervezest jelent :D

 

3. Arra meg mindig nem valaszolt senki, hogy:

- Tokolon 1941 ota van repter. Akkor epitettek fel az akkor Horthy-ligeti repteret, meg huztak fel a repulogepgyar csarnokat.

Halasztelken 1949-ben (korabbi adatot nem talaltam, sorry) 1401 fo lakott. 2007-ben 8199. Szigethalom lakossaga 1949-ben 1747, 2008-ban 15 970. Tokol passz, de gondolom az is hasonloan nott. Na most Tokolt nem szamitva az eltelt durvan 60 evben Halasztelekre 6798 embert es Szigethalomra 14 223 embert az AVH koltoztetett ki, vagy miatokom? (Erdet, Szazhalombattat mar nem volt kedvem kiguglizni)

 

Ennyi erovel en is kikoltozhetnek

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (231)
Trog_Air Creative Commons License 2010.11.28 0 0 239

De, be kell tartani, mert a repules szabalyait verrel irtak.

Az a gond az emlitett esetben, hogy az R10-et ugyebar azert csinaltak, hogy ne kandikaljon be a gaztarozok koze az, akinek motorhiba miatt kenyszereznie kell, hanem kerulje el. (A korlatozott legterek nagyreszt ezert vannak) Csak olyan nagyra csinaltak a legteret, hogy bizony LHHO-n csucskos a fel es leszallas, es aki iskolakorozik, az veletlenul bele-belekarcol. (Nem kell nagyra gondolni, 30-50 meterekrol van szo, es az elso tartaly tobbszaz meterrel arrebb kezdodik. Aki meg iskolakor vonalarol kenyszerezik, az ugyis a repter fele indul el :D ) Anno, amikor csinaltak, nem osztottak-szoroztak, hanem csinaltak egy 10 km atmeroju kort, es helo. Ennyi az egesz. VFR-ben amugy se tudod pontosan, hol kezdodik a legter, csak ugy nagyjabol. Persze az, aki keresztulrongyol rajta (szandekosan vagy balfaszsagbol) annak ofkorsz ugrik a szakszoja. Es mielott Balkant kialtanal, kozlom, hogy ez Europa boldogabbik felen is igy mukodik.

 

Egyebkent meg az A2-nel is hiaba van ott a 3 km atmeroju kor, a tokoli repterrendben benne van, hogy a keritesen kivul ne murepulj. 1-2 kicsuszas elofordulhat, ha eppen nem ugy fuj a szel... (a versenymurepulesben is pillanatok alatt ki tud fujni a boxbol, aztan kapod a minuszokat.)

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (229)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.28 0 0 238

Egyébként volt hivatalos déli szünet is

 

Mindezekért a csúsztatásokért hiteltelen a véleményed.

 

 

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (234)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.28 0 0 237

Valótlanság!!!

Egyrészt időjárás miatt sem igaz, másrészt hétvégére sem igaz!!!!

A minden nap az ugyi 7/7 napot jelent.

Imétlem: valótlanság az állítani, hogy többezer embert zavar.

Több ezer ember hallja . Idáig igaz.

A többi költői túlzás. Finoman szólva.

 

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (235)
sdragon Creative Commons License 2010.11.28 0 0 236

Melyik jogszabályra ggondolsz, amit nem tartanak be?

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (234)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 235

Ja és minden nap volt műrepülés!

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (234)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 234

A nyílt levelem megírása előtt kb 11-16 ig 5-10 perces megszakításokkal 25-30 perceket műrepültek, összességében talán 4-5 órát is.

De légyszíves te is válaszolj az én kérdésemre. Miért gondolják azt a repülős urak, hogy nem kell a jogszabályokat betartani? Milyen jogon mondják egy jogszabályra, hogy az rossz, ezért saját szabályaik alapján felülbírálják azt?

Előzmény: sdragon (233)
sdragon Creative Commons License 2010.11.28 0 0 233

Érdekes riport.

-Ha nézted a felvételeket, az a műrepülőgép elég magasan végezte a gyakorlatait, bőven 65 méter felett. tehát betartotta a szabályokat.

-Kicsit irányított kérdések alapján hangzottak el nem egyértelmű válaszok. A tanárnő szerint 11-1 óra között repülnek, az óvonő szerint 13-14 óra között, a tanár úr szerint pedig egész nap. Akkor mi a valóság? Bár a tanár úr szavait alig hallottam a kamionok miatt. Azok nem zavarják a gyerekek pihenését, tanulását?

- Ha már környezetvédelem, nézzetek már utána melyik okoz nagyobb környezeti károkat, egy Extra 300 egy órás műrepülése vagy a folyamatosan áthaladó kamionok?

- Egy fontos kérdés, ha a települések lakóit ennyire zavarják a civilizáció hatásai( nagy az autó forgalom, a HÉV és a vonat zajos, a repülő környezetet szennyez és zajos) akkor minek élnek ott?Itt Kecskemét környékén nagyon sok kis falu van, ahol csönd, béke, nyugalom van és szívesen várják a beköltözőket.

- Véletlenül nem ez a tiltakozó polgármester adta a falsch infot az ÁNTSZ-nek, és így eltt az óvoda?

 

 

A feltett kérdésemre még mindig nem kaptam meg a konkrét választ, de hátha egyszer ez is összejön.

 

Az idei évben havonta, hetente hány és milyen hosszú műrepülés okozott zavart?

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (231)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 232

Mióta megírtam a nyílt levelemet sok műrepülő átköltözött Kiskunlacházára. Ahogyan Trikó olvtárs is írta, (mint repülős), ide nem való az A2. Azt szeretném, ha a többi pilóta is belátná ezt és nem olyan helyen gyakorolna, ahol többezer embert zavar vele.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (231)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 231
Előzmény: sdragon (230)
sdragon Creative Commons License 2010.11.28 0 0 230

Felteszem ismét a kérdést, hátha kapok rá választ.

Idén havonta, hetente, hány órát műrepültek felettetek?

 

 

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (229)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.28 0 0 229

Tehát úgy gondolod, hogy a jogszabályokban előírt szabályokat nem kell betartani? Miért más a repülés, mint az autóvezetés? Ha este átmegyek a piroson, mert nincs forgalom, akkor is megbűntet a rendőr, hiszen megsértettem a KRESZ előírásait. Miért nem büntetik meg a repülősöket ilyen jellegű jogszabálysértések miatt? Vagy szerinted rosszak a jogszabályok és ezért nem kell betartani? Tapasztalatom szerint itt Tökölön sok más jogszabályt, előírást nem hajlandók egyesek betartani, de sajnos a hatóságok nem hajlandók eljárni. Volt olyan, hogy az egyik pilóta vasárnap este 19-30-kor ment fel műrepülni. Amikor betelefonáltam a toronyba, hogy miért is műrepülnek tiltott időben az volt a válasz, hogy most javították meg a gépet és muszáj kipróbálni. Miért gondolják a tisztelt repülős urak, hogy ők megszeghetik a szabályokat?

Aki itt nem figyel a másikra az a repülőtér üzemeltetője, hiszen neki minden ilyen szabálysértés esetében el kellene járnia, fel kellene szólítania a pilótát, hogy hagyja abba a tiltott időben, tiltott helyen történő műrepülést. Ehelyett folyamatosan letojják a környék lakosait. Hadd idézzem Trikó olvtárs szavait egy másik topicból:

 

"Szakmailag már rég tiszták a dolgok:

A műrepülő légtérnek nincs itt helye, nem is fér be. Szakmailag. Kényelmileg meg haverilag persze jópofa mások fülével verni a csalánt, de kb 15 perc autózásba kerülne annak a tizenpár embernek arrébb menni. Ez szándék kérdése. A szabálysértés pedig kultúráé. Azt pedig tanítani nem lehet, fórumon teleportálni főképp nem. Emberileg.
Lehet visszaélni azzal, hogy a hajdan kötelező lajstromjel mára eltűnt a szárnyakról, meg azzal is, hogy amíg nincs baleset, nincs szigor. Haveri meg érdekkapcsolatok vannak.
Ez nem szakmai kérdés."

Előzmény: Trog_Air (228)
Trog_Air Creative Commons License 2010.11.27 0 0 228

Nezd, a kedvedert nem fogom az osszes europai AIP-t atturni. Te megteheted nyugodtan, ha van ra szabadidod, regisztralsz a EUROCONTROL honlapjan az EAD-re (ingyenes) a kapott jelszoval bejelentkezel, majd a PAMS-ben vegignezed az osszes allamot. Az ENR 5.5-os fejezetet kell keresni, "AERIAL SPORTING AND RECREATIONAL ACTIVITIES " a cime.

 

(217)-re: ezt senki se veszi olyan szigoruan. Ha murep. megy, a murepulo nem megy pl. 450 m ala, igy nem zug at ket iskolakorozo Cessna kozott :D - van egy-ket hulyen megkonstrualt dolog, nem ez az egyetlen.

Ha ezeket mindenki komolyan venne, Hajduszoboszlon pl. senkinek se lenne mar szakszoja, mert a repter kozel van a R-10-be-hez (Nagyhegyesi gaztarozok feletti korlatozott legter) az iskolakor vonala eleg komolyan belevag a karikaba.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (213)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.27 0 0 227

Nem vagyok jogász. De egy légtér felhasználása szerintem SZAKMAI kérdés. Nehogy már a befőtt tegye el a nagymamát.

A repterekre vannak zaj és más szabályzók. Azok betartésa törvényi kötelesség. Ha betartják a törvényeket, végezzék a dolgukat.

Van elég barom és értelmetlen jogszabály így is.

Ha havi 2 percet repülne valaki, biztos lenne olyan polgár, aki pont akkor és pont csak akkor tudja etetni az orrszarvúját és ezért kellene betiltani mindent.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (221)
Törölt nick Creative Commons License 2010.11.27 0 0 226

Ez a többezer ember otthona felett   című dolog is jól hangzik baromira. Ha így vesszük, egész Budapest felett, tehát 2 000 000 ember felett repkednek a Ferihegyre/ről jövő gépek.

Ez egy valaki véleményét juttatja eszembe, aki azt jelentette ki, hogy a Tököl a magyar Srebrenica. Ugye ismerős?

A környéken pedig a zemberek az mondják, amit hallani szeretnének tőlük.

Érdekes módon, mikor eladó kis ház vagy ingatlan után érdeklődtem, mindenki azt mondta, hogy őt nem zavarja. S az árakban is ez látszik.

Sőt, a nagy átmenő autóforgalom por és zaj terhelését tartotta mindenki a legfontosabb gondnak.

Bárki tud úgy becsengetni a szomszédhoz, bárhova, hogy a feltett kérdésre eleve benne legyen a válasz. Szinte függetlenül a valóságtól!

De ha ilyen aljas gazemberek a repülősök, miért nem dönt népsavazás? Esetleg kiderülne, hogy a lakosok nagyobb részének ez egyáltalán nem probléma. Vagy legalább is nem akkora, mint aminek egyesek felhabosítják.

Munkám folyamán az ügyfeleimről, ha kiderül, hogy tököli, miklósi, halmi meg szoktam kérdezni a véleményét a reptérről úgy egészében. Érdekes módon NAGYON más a vélekedés.

Azok közt is akik régen a MIG-ek kora óta ott laknak, de az újabb betelepülők közt is.

Ha ennek a szerencsétlen országnak a nagyságrenddel fontosabb dolgaiban ekkora egyetértés lenne, "kicsit" többre mentünk volna.

Ami persze nem zárja ki, hogy sokaknak szálka a szemében. Szívük joga. Oszt jónapot!

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (221)
sdragon Creative Commons License 2010.11.27 0 0 225

Kedves Sándor,

Elárulnád Nekünk, hogy az idei évben hetente hányszor műrepültek Tökölön?

malazs Creative Commons License 2010.11.27 0 0 224

Bocsánat hogy véletlenül kis "s"-el írtam, Természetesen helyesen Sándor.

Előzmény: malazs (223)
malazs Creative Commons License 2010.11.27 0 0 223

Kedves sándor, nem tudom mi az oka hogy az én hozzászólásomra nem reagáltál. Természetesen 1 dologban igazad van, hogy az emberek legyenek tekintettel egymásra, így ti is arra a 2-3-4 pilótára akik felkészülnek,gyakorolnak hogy elismerést szerezzenek mind maguknak, mind ennek az országnak. Sajnos igen kevés sportágban jeleskednek a sportolóink, ebben viszont igen, erre legyetek ti is tekintettel. Nem hinném hogy napi szinten és napi 4-5 órában történnének ezek a dolgok. Ha pedig heti 2-4 óráról van szó, ami ugye valószínűbb,illetve ettől talán kevesebbről,az ugye mégsem annyira zavaró. Tudod egy hülye szomszéd ettől több zajhatást produkál egy héten. A dolog önkormányzati részét meg már írtam. Szerencsére a leesősdi játék sem gyakori ám, pláne nem ilyen gépeknél. Gondolj bele NY C-ben retteghetnének az emberek hogy mikor esik be az udvarukra egy 747-es,A340-es,stb... Mert bizony azok ott szállnak le és fel a fejük fölött. Élni veszélyes, nagyobb esély van arra hogy vadászbaleset ér az otthonodban,mint hogy beessen hozzátok egy gép.

Előzmény: Szabó Sándor Halásztelek (221)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.27 0 0 222

Tehát az idézett jogszabályrész betartása nem kötelező?

Előzmény: Törölt nick (220)
Szabó Sándor Halásztelek Creative Commons License 2010.11.27 0 0 221

Tehát szerinted az rendben van, hogy a délutáni pihenőidőben zajkorlátozás alól kivett gépek repkedhetnek többezer ember otthona mellett? Rendben van, hogy a légtér kijelölésébe nem vonták be sem az önkormányzatokat, sem azokat az embereket akik a légtér alatt élnek? Ez olyan európainak hangzik?

Ha kíváncsi vagy a környéken lakó "bámészkodó emberekre" kérdezz meg bárkit itt Halásztelken aki a kijelölt légtér alatt él, de nyugodtan mehetsz a tököli lakótelepre is érdeklődni, ki hogyan vélekedik a feje fölé a megkérdezése nélkül kijelölt A2-es légtérről.

Előzmény: Törölt nick (219)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!