Ez a szántóföldön villamos dolog qrva érdekesnek hangzik. :))) Meséld már L, + 6udsz rak6sz fel kép& is. :))) Kösz.
hihetetlen, hogy már 40 hozzászólás van. túlteljesítettük a várakozásomat.:)))írjatok még sokan. Oktatási vonalról vagytok itt? Vagy esetleg vki, akinek szép nagy kék villogó van az autóján?
Ja, ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem: járva az országot több helyen szembetalálkozom egy - vagy több hasonló - kék kabinos Iveco Eurocargo-val, amin +különböztető jelzésekkel van Llátva, a felépítménye meg egy doboz, ovális ablakokkal? Mi az istennyila ez az autó (autók)? Felirat nincs rajta, esetleg a tűzszerészek lehetnek. Szerintetek?
A 60 körüli sofőröknek meg itthon de szvsz kint is b9orítékolható a gyomorfekély a qrvayo rugózású ülésektől.
Személyesen ismerek ilyet többet is...:o((
golfi!
scannelni kéne....
(majs kaposváron megmutatom, ugyis gyakran járok arra...:o) )
Egy nemet ismerosom nemzetkozi kozlekedesben resztvevo buszvezeto. Azt mondja a sok stressz eredmenyeul ritkan elik meg az 50-ik eletevuket ezen tipusu soforok. Szivinfarktus, rak stb. A fizetes sem olyan magas. Es ez Nemetorszagban.
En meg emlekszem 1990-re amikor a Tihanyi Travellel egy oreg Ikarussal Parizsba mentunk, ugy hogy a buszsofor az indulas elott erkezett Isztanbulbol egyedul, majd rogton indult tovabb Parizsba.
(A buszt a muszaki allapota miatt nem engedtek be Nemetorszagba, igy a hegyeken keresztul Svajcon at mentunk Franciaroszagba)
Majd ha lesz időm teszek fel képet dajcslandról, eddig senki nem hitte el hogy a szántóföld kellős közepén kellett trakikkal kerülgetni a menetrend szerinti villamost...:o)
Hát ennyire még én is emlékszek :)
Mondjuk mikor először mondták hogy felbárcázzuk a kamiont azt hittem valami vallásos imával megáldjuk vagy mi van :)
Szóval ha van 5-féle UN számom akkor azt mind előre mind hátulra fel kell rakni? Csak mert én ilyen kamiont nem láttam még.
Azért remélem nem haragszotok, hogy ilyeneket kérdezek!
A sárga tábla a veszélyességi osztályról szól. Ebből tudja a tűzoltóság, PV, hogy mi van a kocsiban, és hogy mivel lehet oltani, közönbösíteni a veszélyes anyagot. Egy üres tábláról ez nehezen dönthető el.
Nos egy kis bevezető, hogy is kerülök én itt képbe. Elvégeztem külföldön egy angol nyelvű ADR tanfolyamot(légi szállitás kivül minden) de utána nem igazán kellett foglalkoznom a dologgal. Majd rá egy évre nyakamba szakadt az egész.Mivel a könyveim is angol nyelvűek ezért vannak hiányosságok. Úgy érzem (a régi könyvről beszélünk) az első könyvet értem, de a másodikról a tanfolyamon sem esett túl sok szó. Igy ott van egy két folt. Csak közuti szállitással foglalkozunk(ponyvás trélerekkel) nincs tartányos semmilyen más forma.
Ami nem világos számomra. Egy ADR ellenőrrel beszéltem a narancssárga tábla használatáról. Ő azt állitja elég az üres tábla számok nélkül a kamionra, de ilyet még csak nem is találok leirva a könyvbe. Szóval ha elmagyaráznátok ennek a táblának a használatát kicsit közelebb kerülnék a valósághoz.
Előre is köszi
Volt már, hogy direkt lefigyeltem egy-két szakit. Az M3-asról lefordulva bemegy a belsőbe, végig 30-40, persze ezzel a sebességgel végig beszopatja magát, és a sort a pirosokkal, majd a BS-nél kisorol jobbra, és megy a Kerepesire. Ez aztán a magabiztosság.
off
Igen, ezt a magyart fogom tanítani :)))) Minek az a sok betű :)))
on
hmmm. Még mindig nem halt + a topic? Tök jó.
Az az igazság, hogy szerintem a Kama3 sofőröket is meg lehet érteni. Nem ők tehetnek arról, hogy amit vezetnek az mára már 1 fostalicska :(( Valamikor biztos nagyon menő gép volt :) Arról sem ők tehetnek, hogy füstöl + minden. A bunkó, erőszakos vezetési stílus sok embernél +figyelhető, lehet, hogy a hivatásosoknál - akinek nem inge ne v1e magára - az átlagnál kicsit jobban. Okok:
1. mert sietnek az áruval, időre kell odaérni
2. mert a nagy rutin magabiztossá teszi őket
3. mert a nagy gép, a tömeg, a méretek "erőt" kölcsönöznek, mert nagy biztonságérzetet nyújtanak
Úgy szeretném, ha végre egy igazi Kamahárom sofőr is megszólalna, mert mindenki őket anyázza. Vajon hogy néz ki ez az Ő szemszögükből??? Ki kényszeríti őket a Hungárián a belső/középső sávba, hogy ott versenyezzenek 30-cal, miközben áthatolhatatlan bűzt eregetnek? A Kama3 sofőr egy külön állatfaj? Vam közöttük, aki látott internetet?
Tegnap, meg ma én voltam "KING OF THE ROAD CACHO" :)))
Az egyik sofőrünk sajnos lebetegedett, így nekem kellett elvinni egy kanyar üveget Orosházáról Dunakilitibe. Egy F16-os, 500 lovas Volvóval. 11:15 kor indultam, de félúton (az M0-áson a Shell-kúton) megvártam egy másik autónkat, aki szintén oda tartott. Vagy 2 órát vártam rá és este 7-re oda is értünk. Visszafele raklapot kellett hoznunk az üveggyárba. Gondoltam leszedik az üveget, megrakják a raklapot, legkésőbb 10-kor vissza tudunk indulni. Az üveggyárban 6-tól lehet bemenni a raklappal, addig tuti leérünk.
Persze ebből az égvilágon semmi nem valósult meg, a kollégámat fél 9-re, engem fél 11-re szedtek le. Eztán kezdtünk raklapot rakodni...
Végül hajnali 2 előtt indultunk vissza :((( Fél 4-kor ki is dőltem, mondtam a kollégámnak, hogy álljunk meg aludni. Persze ő is álmos volt, úgyhogy nem tiltakozott. Aludtunk kemény másfél órát, mert negyed 6-kor már újból úton voltunk. Álmosságot csak nagyon kis mértékben éreztem, úgyhogy jöttünk hazáig. Még megálltunk kajálni, meg tankolni, de végül 10-re Orosházán voltunk. A lerakodást már az autó igazi sofőrje végezte.
Folyt köv, nemtommikor :)