Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

apaelefant Creative Commons License 2002.09.03 0 0 40
amin = ami
Előzmény: apaelefant (39)
apaelefant Creative Commons License 2002.09.03 0 0 39
Hmmmm.

CTD!

Ez a szántóföldön villamos dolog qrva érdekesnek hangzik. :))) Meséld már L, + 6udsz rak6sz fel kép& is. :))) Kösz.

hihetetlen, hogy már 40 hozzászólás van. túlteljesítettük a várakozásomat.:)))írjatok még sokan. Oktatási vonalról vagytok itt? Vagy esetleg vki, akinek szép nagy kék villogó van az autóján?

Ja, ezzel kapcsolatban lenne egy kérdésem: járva az országot több helyen szembetalálkozom egy - vagy több hasonló - kék kabinos Iveco Eurocargo-val, amin +különböztető jelzésekkel van Llátva, a felépítménye meg egy doboz, ovális ablakokkal? Mi az istennyila ez az autó (autók)? Felirat nincs rajta, esetleg a tűzszerészek lehetnek. Szerintetek?

Előzmény: Crash Test Dummy (38)
Crash Test Dummy Creative Commons License 2002.09.02 0 0 38
csak kihagytam a linkből a http-t...:o(
Mind1, nem offolok tovább... sorry
Előzmény: Crash Test Dummy (37)
Crash Test Dummy Creative Commons License 2002.09.02 0 0 37
Előzmény: GOLFI (36)
GOLFI Creative Commons License 2002.09.02 0 0 36
Mindig mondtam kicsi ez a világ :)
Jó lesz személyesen is csak ne utánfutóssal gyere mert azzal nehéz parkolni a városban :)
Előzmény: Crash Test Dummy (35)
Crash Test Dummy Creative Commons License 2002.09.02 0 0 35
A 60 körüli sofőröknek meg itthon de szvsz kint is b9orítékolható a gyomorfekély a qrvayo rugózású ülésektől.
Személyesen ismerek ilyet többet is...:o((

golfi!

scannelni kéne....
(majs kaposváron megmutatom, ugyis gyakran járok arra...:o) )

Előzmény: Köt-Köt-Kötöde (33)
GOLFI Creative Commons License 2002.09.02 0 0 34
Amig nem szól ránk a tulaj addig jók vagyunk.
Küldd azokat a képeket :)
Előzmény: Crash Test Dummy (32)
Köt-Köt-Kötöde Creative Commons License 2002.09.02 0 0 33
Egy nemet ismerosom nemzetkozi kozlekedesben resztvevo buszvezeto. Azt mondja a sok stressz eredmenyeul ritkan elik meg az 50-ik eletevuket ezen tipusu soforok. Szivinfarktus, rak stb. A fizetes sem olyan magas. Es ez Nemetorszagban.

En meg emlekszem 1990-re amikor a Tihanyi Travellel egy oreg Ikarussal Parizsba mentunk, ugy hogy a buszsofor az indulas elott erkezett Isztanbulbol egyedul, majd rogton indult tovabb Parizsba.
(A buszt a muszaki allapota miatt nem engedtek be Nemetorszagba, igy a hegyeken keresztul Svajcon at mentunk Franciaroszagba)

Crash Test Dummy Creative Commons License 2002.09.02 0 0 32
ja...

Majd ha lesz időm teszek fel képet dajcslandról, eddig senki nem hitte el hogy a szántóföld kellős közepén kellett trakikkal kerülgetni a menetrend szerinti villamost...:o)

Bár ez is off lenne...

szal akkor hagyjuk süllyedni?

:)

GOLFI Creative Commons License 2002.09.02 0 0 31
:)
Kicsit mintha elkanyarodtunk volna a témától
Előzmény: Crash Test Dummy (30)
Crash Test Dummy Creative Commons License 2002.09.02 0 0 30
etetsz szappant előtte, ha savas a péhája...PASSZ
Előzmény: GOLFI (29)
GOLFI Creative Commons License 2002.09.02 0 0 29
Mondjuk egyik másik örömlányra tényleg rá lehetne irni milyen veszélyeket rejteget a ruha alatt :)
Mi van ha mérgező vagy netán maró hatása is van :)
Előzmény: Crash Test Dummy (28)
Crash Test Dummy Creative Commons License 2002.09.02 0 0 28
én anno a boldog békeidőkbeli örömlányok eü papírjára asszociáltam...:o)

(gy.k. bárcás qrva)

:O)

CTD

Előzmény: GOLFI (27)
GOLFI Creative Commons License 2002.09.02 0 0 27
Hát ennyire még én is emlékszek :)
Mondjuk mikor először mondták hogy felbárcázzuk a kamiont azt hittem valami vallásos imával megáldjuk vagy mi van :)
Előzmény: Crash Test Dummy (26)
Crash Test Dummy Creative Commons License 2002.09.02 0 0 26
Sztok!

Ezek hivatalos néven a veszélyességi bárcák, ugye?
Marhanagyot röhögtem amikor tanultam anno '94 környékén...:o)))

CTD, egy dajcslandi extraktoros :o)

GOLFI Creative Commons License 2002.09.02 0 0 25
Hali

Szóval ha van 5-féle UN számom akkor azt mind előre mind hátulra fel kell rakni? Csak mert én ilyen kamiont nem láttam még.
Azért remélem nem haragszotok, hogy ilyeneket kérdezek!

Előzmény: Cacho (24)
Cacho Creative Commons License 2002.09.01 0 0 24
Akkor többféle táblát kell felrakni!
Előzmény: GOLFI (23)
GOLFI Creative Commons License 2002.09.01 0 0 23
Logikus.
De mi van ha többféle anyagot szállit?
Előzmény: Asszem (22)
Asszem Creative Commons License 2002.09.01 0 0 22
A sárga tábla a veszélyességi osztályról szól. Ebből tudja a tűzoltóság, PV, hogy mi van a kocsiban, és hogy mivel lehet oltani, közönbösíteni a veszélyes anyagot. Egy üres tábláról ez nehezen dönthető el.
Előzmény: GOLFI (21)
GOLFI Creative Commons License 2002.09.01 0 0 21
Hali

Nos egy kis bevezető, hogy is kerülök én itt képbe. Elvégeztem külföldön egy angol nyelvű ADR tanfolyamot(légi szállitás kivül minden) de utána nem igazán kellett foglalkoznom a dologgal. Majd rá egy évre nyakamba szakadt az egész.Mivel a könyveim is angol nyelvűek ezért vannak hiányosságok. Úgy érzem (a régi könyvről beszélünk) az első könyvet értem, de a másodikról a tanfolyamon sem esett túl sok szó. Igy ott van egy két folt. Csak közuti szállitással foglalkozunk(ponyvás trélerekkel) nincs tartányos semmilyen más forma.
Ami nem világos számomra. Egy ADR ellenőrrel beszéltem a narancssárga tábla használatáról. Ő azt állitja elég az üres tábla számok nélkül a kamionra, de ilyet még csak nem is találok leirva a könyvbe. Szóval ha elmagyaráznátok ennek a táblának a használatát kicsit közelebb kerülnék a valósághoz.
Előre is köszi

Előzmény: Cacho (19)
Asszem Creative Commons License 2002.08.31 0 0 20
Volt már, hogy direkt lefigyeltem egy-két szakit. Az M3-asról lefordulva bemegy a belsőbe, végig 30-40, persze ezzel a sebességgel végig beszopatja magát, és a sort a pirosokkal, majd a BS-nél kisorol jobbra, és megy a Kerepesire. Ez aztán a magabiztosság.
Előzmény: apaelefant (14)
Cacho Creative Commons License 2002.08.31 0 0 19
Este 10 után, lehet, hogy csak 11-től leszek holnap.
Előzmény: GOLFI (18)
GOLFI Creative Commons License 2002.08.31 0 0 18
Leszel holnap?
Most sajnos mennem kell(otthon meg nincs net), de nagyon örülnék ha meg tudnánk beszélni.
Előzmény: Cacho (17)
Cacho Creative Commons License 2002.08.31 0 0 17
Mire vagy kíváncsi pontosan?
Előzmény: GOLFI (15)
GOLFI Creative Commons License 2002.08.31 0 0 16
Mondjuk ez kérdés akart lenni :)
Előzmény: GOLFI (15)
GOLFI Creative Commons License 2002.08.31 0 0 15
HAli

Ha ADR-rel kapcsolatban estleg kérdésem lenne tud valaki segiteni. Igazából a kamionok jelöléseivel nem vagyok tisztában.

apaelefant Creative Commons License 2002.08.31 0 0 14

Hmmmm. Tső, visszajöttem!

off
Igen, ezt a magyart fogom tanítani :)))) Minek az a sok betű :)))
on

hmmm. Még mindig nem halt + a topic? Tök jó.
Az az igazság, hogy szerintem a Kama3 sofőröket is meg lehet érteni. Nem ők tehetnek arról, hogy amit vezetnek az mára már 1 fostalicska :(( Valamikor biztos nagyon menő gép volt :) Arról sem ők tehetnek, hogy füstöl + minden. A bunkó, erőszakos vezetési stílus sok embernél +figyelhető, lehet, hogy a hivatásosoknál - akinek nem inge ne v1e magára - az átlagnál kicsit jobban. Okok:

1. mert sietnek az áruval, időre kell odaérni
2. mert a nagy rutin magabiztossá teszi őket
3. mert a nagy gép, a tömeg, a méretek "erőt" kölcsönöznek, mert nagy biztonságérzetet nyújtanak

ez kama3-ra + másra is vonatkozik. :))

Előzmény: Asszem (13)
Asszem Creative Commons License 2002.08.28 0 0 13
Sziasztok!

Úgy szeretném, ha végre egy igazi Kamahárom sofőr is megszólalna, mert mindenki őket anyázza. Vajon hogy néz ki ez az Ő szemszögükből??? Ki kényszeríti őket a Hungárián a belső/középső sávba, hogy ott versenyezzenek 30-cal, miközben áthatolhatatlan bűzt eregetnek? A Kama3 sofőr egy külön állatfaj? Vam közöttük, aki látott internetet?

Törölt nick Creative Commons License 2002.08.28 0 0 12
Yeah! Végre egy másik Expertes! :-)))

Előzmény: Tonx (7)
Cacho Creative Commons License 2002.08.28 0 0 11
Tegnap, meg ma én voltam "KING OF THE ROAD CACHO" :)))
Az egyik sofőrünk sajnos lebetegedett, így nekem kellett elvinni egy kanyar üveget Orosházáról Dunakilitibe. Egy F16-os, 500 lovas Volvóval. 11:15 kor indultam, de félúton (az M0-áson a Shell-kúton) megvártam egy másik autónkat, aki szintén oda tartott. Vagy 2 órát vártam rá és este 7-re oda is értünk. Visszafele raklapot kellett hoznunk az üveggyárba. Gondoltam leszedik az üveget, megrakják a raklapot, legkésőbb 10-kor vissza tudunk indulni. Az üveggyárban 6-tól lehet bemenni a raklappal, addig tuti leérünk.
Persze ebből az égvilágon semmi nem valósult meg, a kollégámat fél 9-re, engem fél 11-re szedtek le. Eztán kezdtünk raklapot rakodni...
Végül hajnali 2 előtt indultunk vissza :((( Fél 4-kor ki is dőltem, mondtam a kollégámnak, hogy álljunk meg aludni. Persze ő is álmos volt, úgyhogy nem tiltakozott. Aludtunk kemény másfél órát, mert negyed 6-kor már újból úton voltunk. Álmosságot csak nagyon kis mértékben éreztem, úgyhogy jöttünk hazáig. Még megálltunk kajálni, meg tankolni, de végül 10-re Orosházán voltunk. A lerakodást már az autó igazi sofőrje végezte.
Folyt köv, nemtommikor :)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!