Sziasztok ,nem tudom van e esetleg aki ért a fejegységekhez,van egy beszerelt Android rádió 4/32gb 8 magos processzorral.
Reggeli indításnál nem akar elindulni ,megjelenik az Android logo,majd elsötétül ekba gombok is meg a képernyő is,aztán újra indul az egészindezt több percig csinálja.
Most vettem észre, hogy hátul (ki tudja mióta és hogyan) a tetőkárpoton van egy folt. Barna színű penész is megjelent rajta, amit egy ruhával könnyen le lehetett dörzsölni. de a folt ott maradt.
Van valamilyen speciális kárpit vagy folttisztító, amelyik ezt kiviszi?
Most vettem észre, hogy hátul (ki tudja mióta és hogyan) a tetőkárpoton van egy folt. Barna színű penész is megjelent rajta, amit egy ruhával könnyen le lehetett dörzsölni. de a folt ott maradt.
Van valamilyen speciális kárpit vagy folttisztító, amelyik ezt kiviszi?
Jó, amit írsz! Én értelmeztem félre. Most tesztelem a gyorsabban felgyorsulós de tartáshoz fentebb váltós és motorféket kihasználó stílust. Valószínűleg ez lesz az igazi. De illúzióim városban nincsenek, sajnos a rövid hideg városi távokban csodát nem lehet várni.
Értem, nincs ezzel semmi baj, Te látod/érzed, hogy nálad mi válik be, hiszen eleve nem is egyforma körülmények között közlekedünk, ráadásul a Te autód 1,5-ös, akár még a váltófokozatok kiosztása is más lehet...
Csak azért beszélgetünk róla, mert Te is írtad, hogy szerinted magasabb a fogyasztásod, mint amiket mi írogatunk.
Ezt írtad:
"Én nem szoktam, csak szükség esetén 3000 fölé pörgetni az autót, de főként 2500-alatt használom az 1,5 GS-emet."
Ez a vastagított rész tűnt fel, ezért tippeltük, hogy vajon nem itt keresendő a nagyobb fogyasztás oka?
(Esetleg még: klíma, tükörfűtés, hátsó ablak fűtés, ülésfűtés? Télen szerintem ezek is hozzáadhatnak bőven a fogyasztáshoz, az elektromos fűtéshez is kell energia valahonnan.)
Egyébként én sem csak 3-asban járok városban. Írtam, hogy forgalom és helyzetfüggő. Használom a 4.-et, sőt 5.-iket is, utóbbit általában csak 60-as szakaszon, ahol elég tartani a tempót.
És ahol lehet, ott motorfékes lassítás a fékpedál helyett.
De nekem eleve kevesebb is a napi városi szakasz, ez már lényeges különbség lehet fogyasztási összehasonlításban.
(Bár még sok városi szakasz mellett is sokallom azt a 9-11Litert amit emlegettél.)
A korábbi mondandóm lényege annyi lett volna, hogy ha tudom, hogy intenzívebben kell gyorsítanom, akkor nem alacsony fordulatról várom, hogy majd csak felküzdi magát az erősebb tartományba, hanem inkább visszaváltok és úgy gyorsítok.
Vagy ha jó fokozatban vagyok a gyorsításhoz (pl. a 3. elég univerzális), akkor meg magasabbra engedem a fordulatot, amíg el nem érem a kívánt tempót és majd csak akkor váltok fel, ha elértem a célsebességet.
Ha nyugisabb a helyzet, akkor persze lehet rövidebbeket váltva gyorsítani (2. 3. fokozatban akár 2500-nál felváltva), csak akkor meg nem kell padlóig taposni a gázt, mert csak erőlködni fog és ez lehet fogyasztásnövelő tényező.
De mindez érzésre megy, nem nézegetem a fordulatszámmérőt közben, hanem érzem, hogy most van ereje gyorsulni vagy nincs.
Én most kipróbáltam ezt a tartsuk a fordulatot 2k felett, meg intenzív gyorsulás, meg 3-as felé nem kapcsoltam vezetési stílust városban. És nem meglepetésemre nem is hozta a csodát. 9,9L lett a fogyasztásom. Úgyhogy maradok én az "amikor csak tartom a tempót fentebb váltok" stílusnál. A gyorsításokat viszont igyekszem dinamikusan végezni.
Ha az általam linkelt spritmonitor adatokat is megnézted látszik, hogy én nagyjából az ott látható 6,4-es átlagot hozom, tehát semmi extra, gondolom ez amolyan vidéki, kisvárosi-országutas átlag lehet.
1-2liter plusz még összejöhet forgalmasabb és/vagy rövidebb városi utakkal, meg 120km/h fölötti autópályázással és akkor legyen 7-9liter között az átlagfogyasztás (ilyenből is látszik egy adag a táblázatban).
De hogy 9-10liter fölött fogyasszon rendszeresen, többféle vezetési módot kipróbálva és úgy, hogy semmi hiba sehol?
Az tényleg rejtély hová lesz ennyi üzemanyag.
(Valahol a szerelőket is meg lehet érteni ha a fogyasztás a panasz tárgya. Ha műszaki hibát nem talál az autón, nyilván elkönyveli, hogy emberi hiba áll fenn, azt meg se mérni se megoldani nem tudja.)
Neked is köszönöm a visszajelzésed és a segítséged! Neked már szerencsésebbek a távolságok a kocsid szempontjából. De én is odafigyelek, mégis 9,3-11,3 a fogyasztás, és szerelők szerint minden OK, többek között a kibocsájtási értékek is jók... 6000 rpm? Az igen.. :)
Kedves Landsmann! Köszönöm a visszajelzésed, és a segítséged. Érthetetlen számomra az odafigyeléses vezetés melett a 9,3-11,3 l-es fogyasztás, és az hogy nem találok rendes szerelőt itt Szeged környékén. Nemolyan rég volt kibocsájtás mérésem, tökéletes volt. :( vagy :) ... Nemtom... :(
Egy kis adalék a korábbi hozzászólásomhoz. Itthon vagyok és meg tudtam nézni a pontos fogyasztási adatokat. A legmagasabb fogyasztás 8,93 volt, ez egy nyári napon, tuti hogy egész távon klímával. (160 km volt a megtett út) A 14 év alatti 401 tankolásból mindössze 12 volt 8 l fölötti. A legkisebb fogyasztás 4,56 l volt. Még egy 5 l alatti volt. 65 db tankolás volt 6 l alatt. 72 db tankolás volt 7-8 l között. Az összes többi 6-7 l közötti.
Tankolni m,indig ugyanúgy szoktam, 3 kattanásig tankolom, így meglehetősen pontos a mérési eredmény. Rendszeresen ugyanannál a 4 kútnál tankolok, amikor Győrbe vagy Esztergomba megyünk, akkor az ottani kiszemelt kutaknál. Talán 4-5 alkalommal tankoltam nem prémium benzint.
Magyar Ignis 1,3 M13A klíma nélküli autó (2003-as, 250.000km).
Napi kb. 40km munkába járás átlaga 20 éve:
- tavasztól őszig: 6,2-6,4 L/100km,
- télen +bő fél liter: 7-8 L/100km az átlagom.
Mai mérés 6,8 l/100km volt, ezelőtti 7L/100km és ezekben most viszonylag kevés volt a városi szakasz (kb. 80% országút) ezért egy kicsit sokallom.
(Hidegben elindulás előtt járatom egy kicsit, érzésre jobb az autónak is meg nekem is, addig jégtelenítek, párát törlök. Bár reggel garázsból indulok, akkor ez nincs.)
Napi útvonal oda-vissza: vidéki kisvárosból indulva pár km, majd -> 16-20km országút -> majd pár km nagyobb város, ott sűrűbb forgalom. Néha a városban hozzájön még 5-10km nap közben.
Jut eszembe ebben a napi 40km-ben benne van egy nyugis kb. 4km-es 60-as tempós szakasz is 5. fokozatban, az biztos lefele húzza az átlagot.
(Autópályán viszont nem járok vele, nem is emlékszem mikor voltam.)
Országúton.
Általában nem hajtok gyorsan (mármint nem vagyok gyorshajtó, óra szerint 100km/h országúton), de gyorsítani szeretek, igyekszem dinamikusan elérni a megengedett sebességet és az előzést is szeretem gyorsan letudni.
Alacsony fordulatról gyorsítást kerülöm, amikor érzem, hogy nem lelkes az autó, inkább visszaváltok 1-et, akár 2-őt, helyzettől függően, hogy legyen erő a gyorsításhoz.
Ez főleg országúti előzésnél fordul elő, de ott megvan a 6000 rpm is ha haladni kell... (És ez nem évente 1x van.)
Városban.
Ha ismerem az adott útszakaszt, akkor normál gyorsítások forgalommal együtt és ha lehet akkor motorfékkel lassítás már előre (ha nem tartom fel a népet).
Lámpától lámpáig nem szoktam nyomni csak a ha forgalom meg az autóstársak úgy hozzák.
Városi 50-nél, sűrű forgalomban ha sok az "esemény" (pl. sávváltások, gyorsítás, lassítás) akkor 3. fokozat, ha nyugisabb a helyzet, akkor 4. fokozat.
5. fokozat csak min. 60 km/órás szakaszon, ha egyenletesen kell haladni. Ha onnan gyorsítani kell, akkor inkább vissza 4.-be.
Mindez 1főre értendő, ha meg van pakolva az autó akár cuccokkal akár utasokkal (nálam ez ritka), akkor több visszaváltás, több pörgetés/kihúzatás szükséges, hogy haladjon az ember.
Igaz, hogy Wagon, de ugyanazzal az 1.3-as Ignis motorral. 14 év átlagfogyasztása 6,6 l/100 km. Általában előrelátóan vezetek, próbálok spórolni, de ha menni kell, akkor megyek. Ebben a 6,6-ban van klíma is, illetve autópálya, városi forgalom (Debrecen).Az arányokat nem tudom megmondani, hiszen az folyamatosan változik, de például egy debreceni kanyar esetén az autópálya kb 70 km, országút 80 km, városi forgalom 20-30 km. Autópályán 110-el, míg a prémium benzin 500 Ft alatt volt, addig 130-al. Voltak győri kanyarok is, az oda-vissza kb 740 km. 4206-os út, 4-es főút, M4, M0, M1 és ugyanígy vissza. 8 liter fölé is csak 1-2 decivel ment az átlagfogyasztás amikor még a 130-as tempós autópályás közlekedés volt. Ez a győri fordulónál volt, a debreceninél 7,7 körül megállt.
És igen, Győrből hazafelé mindig kevesebb volt a fogyasztás mint odafelé. De nem azért mert nyugaton jobb az üzemanyag. MIndig a MOL-nál tankoltam és ugyanazt a típusú benzint. Egyszerű oka van az eltérő fogyasztásnak. Az uralkodó szélirány nyugati. Visszafelé gyakorlatilag hátszéllel jövök. MÉg ha csekély mértékű is, ekkora távolságon már kimutatható az eltérés. A másik ok pedig az, hogy az Alföld Győrhöz képest alacsonyabb tengerszint feletti magasságban van. Innen indulva csekély mértékben, de fölfelé kell haladni átlagban, míg visszafelé a "lejtőről" lefelé jövök. Nagy különbségre nem kell gondolni, mindössze 4-5 deci az eltérés az oda és vissza úton.
A sebességváltásoknál a sebességet vagy a fordulatot nemigen szoktam nézni, mert fülre érezni kell mikor váltok. 1-esben éppen csak elindulok, talán saccra 6-7 km/h-nál váltok kettesbe. Ha városban vagyok, akkor 3-asban úgy 45-50-ig húzatom és akkor teszem negyedikbe. Ötödikbe 75-80 körül. Persze függ a terheléstől is, nagyobb teherrel, vagy hídra, felüljáróra felhajtáskor váltások előtt jobban kihúzatom egy kicsit.
Üdv kartársak! Akkor új nézőpont felől közelítek. Örömmel venném ha segítenétek benne. Szóval várom a fogyasztási adatokat, akinek magyar gyártású 1.3-as benzines 16 szelepes VVT motorral szerelt Ignise van. Valmint, hogy milyen viszonylaton (város, országút, pálya) és milyen vezetési stílusban..? Előre is köszönöm a segítségetek!
Szerintem ezt max. azt tudja megválaszolni akinek ugyanolyan gumija van/volt, mint Neked, hiszen más márka/típus másképp teljesíthet.
Egyrészt.
Elég "vicces" útviszonyok vannak manapság, én is belefutottam többször is 1-1helyen, hogy még 3.-ban is kipörög a kerék, miközben nem látszik jegesnek az út, pedig az volt.
Egy vékony, nyálkás réteg (köd, pára) lecsapódott, megfagyott rajta.
(Mifelénk ez jellemzően 2 helyen van: reggeli, árnyékos mellékutca, ahová még nem süt oda a nap, meg kimondottan egy városszéli kereszteződés, ami nyitott a "puszta" fele, onnan megfújja a hideg szél és szépen lefagy ott minden, miközben előtte, után semmi gond. Ez a "vicces" rész, itt lehet úgy járni, ahogy írtad...
(Szerencsére én csak átmegyek rajta egyenesen.)
Másrészt.
Nem vagyok gumiszakértő (bár pár garnitúrát elhasználtam már) de nem kell, hogy elkopjon ahhoz, hogy rosszabb legyen idővel, mivel az anyaga is öregedhet.
Nem feltétlenül repedezik össze látványosan, de pl. megkeményedik, amitől télen még merevebb lesz, kevésbé tapad.
Mondjuk mindezt egy 3év körüli, 20.000km-es guminál -még ha 4vészakos is- korainak tartom.
Viszont lehet, hogy eleve ez a Nexen egy gyengébb téli/nedves tulajdonságokkal rendelkező gumi már újonnan és ilyen körülmények között, kicsit öregedve már kijönnek a hátrányai.
(Nem néztem utána milyen gumi lehet.)
Enyém szintén 4 évszakos: Goodyear Vector 4Seasons Gen-3
Viszont ez még csak most lesz 2éves (2. tele volt most) és kb. 15.000km-es.
Eddig semmi extra, teszi a dolgát, nem dícsérem, nem szidom, működik.
Amikor ezt választottam, én azt láttam, hogy a gyártók többféle alapokra készítenek 4 évszakos gumikat.
A Michelin CrossClimate pl. nyári gumi alapú 4 évszakos, a Goodyear Vector 4Season viszont téli gumi alapú. Én utóbbit választottam, gondolván, hogy a téli körülmények a problémásabbak, inkább arra alapozzunk.
(Azzal tisztában vagyok, hogy 4 évszakosat majd hamarabb kell cserélnem, mint 2 külön garnitúrát, ezért majd jobban oda kell figyelni a kopásra és hogy mikor kezdenek el romlani a tulajdonságai, akár télen, akár nyáron. )
Van egy 2003-as Ignisem. 185/60R15 Nexen 2020 decemberi négyévszakos gumi van rajta. Kb 20000km-t futottam vele, de most kicsit instabilnak érzem. Létezhet, hogy már csere érett lett? Borda megvan, nem repedezett. De folyton kipörög, még 2 be is egy gyorsításnál szinte gépészkedni kell, hogy egyenesben maradjon az autó, a múltkor neg egy éppen nedves de szerintem nem jeges úton lámpánál balra kanyarodásnál elkezdett keresztbe állni az autó, úgy kellett ellenkormányozni, pedig nem sportosan indultam vele. Szóval létezik, hogy ez ennyit bírt, vagy lehet hogy a futóművel van gond? Habár most volt vizsgán év végén a kocsi, akkor átnézték. Nem volt még négyévszakos gumim azelőtt, de korábban nem volt ezzel sem ilyen gondom, csak most ezen a télen. Vagy más típus jobban bírja? Ezt leszámítva eddig nem volt bajom vele.
Nekem VVT-s Wagonom van. Se ezzel, se az EGR szeleppel nem volt gond, pedig ebben az évben 20 éves lesz. Sőt, a motorhiba lámpa is üzemszerűen működik, azaz csak addig világít míg a motor be nem indul. Mondjuk prémium benzint kap, lehet ez is segíti, hogy nem kormos a kipufogó sem.
Az mondjuk igaz, ami nincs benne, az nem tud elromlani. :-)
(Nekem se ABS se klíma nincs, így azok sem fognak elromlani sose. :-) )
"van egy 2.5 TDe és egy 2.4 JTD motoros autóm".
Na látod, azoktól meg nem félsz, pedig azokban is legalább egy turbóval (meg ki tudja még mivel) több cucc van, mint az én egyszerű Ignisemben, amit meg féltél megvenni.
Persze értem mit akarsz mondani, azok még a régi, már bizonyított és nem kihegyezett technikák.
Igen, a vasaló Swift érdekes, abban is M13A motor van de nem változó vezérléses, csak az 1,5-ös az.
Unokatestvéremnek van ilyen 1,3-as Swiftje, nincs is benne jelen az a "4000-től elkezdek húzni" érzés, valahogy egyenletesebb az elosztás, mondhatnám kulturáltabb.
Viszont a Swift eleve áramvonalasabb, alacsonyabb mint az Ignis és a váltóban a fokozatok áttételezése is más kicsit, talán éppen a nem VVT-s motor miatt...
Ez már elég is lehet, hogy kevesebbet fogyasszon.
Szoktunk vele menni hosszabb távon együtt (nyaralás) és országúti fogyasztásban én annyi különbséget láttam, hogy neki klímával eszik annyit, mint nekem a klíma nélküli Ignis.
Bátyámnak 1,5-ös Ignise van, nekem 1,3-as Wagon. Sokat nem vezettem az Ignist, de nem is vettem észre erő különbséget. Az a pár lóerő plusz az szerintem el is vész azzal, hogy 15"-os kerék van alatta. (a téli 14-es). Hiába erősebb a motor, a nagyobb kerék átmérő miatt gyakorlatilag el is enyészik az a pár lóerő.