Akkor a légtelenítő csak azért van, mert túl sokat rendeltek a gyárak, oszt valahova be kellett szerelni. Más ötletem nincs.
De mondom, én elengedem a témát. 2 évente megfejnek 5 doboz cigi árára, túlélem. Van aki 5 év után cserél, van aki 10, meg van a szomszéd, aki soha. Ő is _tudja_, hogy jó az, jobban ért hozzá bárkinél.
A kiánál annyi szívatás van hogy valamiért km-hez is kötik. Nem tudom így van-e még, de reptéri transzferes srác mesélte hogy félêvente cserélgetik neki mert letelik a km, pedig még nem öregedett meg a folyadék. Főleg hogy alig fékez a rekuperáció miatt.
Bár most rákerestem, van légtelenítő szelep, nem mondanám, hogy nincs ott levegő, pláne cserekor.
De nem erre gondoltam, vw-nél rémlik valami "program", amin végig kell menni. De rémlik szint.
A mérésre visszatérve, de utoljára, aki méri a folyadékot, hol teszi? Mert ahogy Kígyó is írta, nem a tartályban lesz a gáz vele. Életszerű, hogy valaki a féknél, abs-kockánál vesz mintát, x időt elszórakozva, ahelyett, hogy a nem túl drága cserét megejtené? Ennél nagyobb átbaszások vannak (ha ez az), én ezt elengedem. A levegőszűrő-csere pl. anyagilag is nagyobb.
Lehet, de ha előírják, akkor ez van. Mondhatom úgy is, ha telik majomra, telljen banánra is. Ha új autót akarok, garanciával, akkor bele kell kalkulálni a költségét. Ami mondjuk annyiból gáz, hogy ha jól emlékszem, sok helyen már nem olyan egyszerű a légtelenítés >§nem olcsó. Bár éppen én írtam, Kiánál 15 e-be belefért az is a szomszédnak.
Hibátlan volt a fék és a folyadék is ami lejött belőle, híg folyós, csak a színe volt sötétebb. Teljesen újszerű még minden a féknél is meg az egész autón mindenhol. 18e km és végig tető alatt állt, esőben hóban kb sosem használva.
Azért szar amikor be esik a pedál nagy fékezésnél.
GT-R-nél volt ilyen nekem egyszer, Hring-en. Célegyenes végén 240-250-ről kellett fékezni, a pedál eltűnt, de ott alul azért fogott egy kicsit a fék. Meg váltogattam vissza és jött a 180fokos kanyar amit normál esetben 70-nel kezdesz kb, abba 130 körül rántottam rá a kormányt, némileg csúszott de elfordult, különben jött volna a gumifal az egyenes végén. 1-2 éves Motul RBF660 volt benne max 3-4e km-rel. Utána megint csere, új fékbetétet is kapott mert a vadi új hawk DTC70 kb elégett, Cabotech XP12 jött megint az volt a legjobb neki, vízpára befecskendezős hűtéssel, onnantól nem volt baj a fékkel.
Mindenesetre azért utcai körülmények között nagyon szarnak kell lennie a fékfolyadéknak hogy be tudjon esni a pedál felforrás miatt.
Igen a 80e km nevetséges, szerencsére nincs sok baj velük.
+1
És igen, azzal is egyetértek, hogy ez a kötelező szervíz körüli parasztvakítás egy ev-nél csak a pénzlehúzásról szól. Szerencsére a Tesla modellje ebben jó. Nem szab feltételt a garanciának ebből a szempontból. A lúzer manuálban, és az appban is le vannak írva az ajánlások, hogy mit mikor javasol ellenőrizni, cserélni. Pl pollen szűrőt 30k km után cseréltem. Megvettem, és saját magam kicseréltem. Tudom hogy valóban ki lett cserélve, és ki lett takarítva, és nem fizettem ki az autóalkatrész cserélő jómunkás ember vagy 40-50 ezres óradíját. Ha meg valami valós problémád van, az appból kérsz szervíz időpontot, oszt jónapot.
Ja, és a motorkerékpároknál még sokkal értelmesebb a helyzet, ott a főfékhengernél nem is érintkezik annyira levegővel mint az autóknál mert egy zárt membrán van rajta. Legalábbis a legtöbb motornál.
LOL. Ha nem mozogna (pl egyenletesen nyomod a féket) is keringene már csak a hötöl . Pl mert a fék közelébe melegszik...fizika..általános iskolás szint...
Már eleve az hogy a folyadék oda vissza mozog benn, magában hordozza a keringést, hisz egy rettenetesen vékony folyadékról beszélünk egy relatív vastag keresztmetszeten keresztül...
Nekem a tapasztalatom az hogy a nyeregben szokott a legocsmányabb lenni.
A munkahenger tömítését is ha megnézed, az sem egy diffúziómentes valami, és a csövek anyagát én is olvastam már hogy fel tudja venni.
Szerintem ezen nem szabad sprórolni, le kell cserélni 5 évente kb és kész. Olcsó, gyorsan megvan.
A suzukik ATE ABS kockája állítólag kimondottan érzékeny rá, amibe nem cseréltek az jóval hamarabb megdöglik.
Nekem van egy 60ekm-es emlékeztetőm a mazdámra, én akkor szoktam cserélni mindent. Automata váltóóolaj+szűrő, fékfolyadék, szervófolyadék, hűtőfolyadék.
Igen, ez az urban legend, hogy nem kering, holott meg dehogy nem, eleve tervezési szempont. Legalábbis a nagy fékgyártók szerint bizony az cirkulál és azért mérik a tartályban a forráspontot...