Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

MZ/Y Creative Commons License 3 napja -1 0 141745

Akkor a légtelenítő csak azért van, mert túl sokat rendeltek a gyárak, oszt valahova be kellett szerelni. Más ötletem nincs.

 

De mondom, én elengedem a témát. 2 évente megfejnek 5 doboz cigi árára, túlélem. Van aki 5 év után cserél, van aki 10, meg van a szomszéd, aki soha. Ő is _tudja_, hogy jó az, jobban ért hozzá bárkinél.

Előzmény: mica-r (141742)
kiggyo Creative Commons License 3 napja 0 1 141744

A kiánál annyi szívatás van hogy valamiért km-hez is kötik. Nem tudom így van-e még, de reptéri transzferes srác mesélte hogy félêvente cserélgetik neki mert letelik a km, pedig még nem öregedett meg a folyadék. Főleg hogy alig fékez a rekuperáció miatt.

Előzmény: MZ/Y (141739)
umnyo Creative Commons License 3 napja 0 1 141743
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 141742

Na, akkor kérdezném hogy pontosan hol jut be levegő. A tartályt ki kell üríteni, feltölteni frissel és átnyomni a rendszeren.

Előzmény: MZ/Y (141741)
MZ/Y Creative Commons License 3 napja 0 0 141741

Megesküdnék rá. :)

De mérget nem vennék.

 

Bár most rákerestem, van légtelenítő szelep, nem mondanám, hogy nincs ott levegő, pláne cserekor.

 

De nem erre gondoltam, vw-nél rémlik valami "program", amin végig kell menni. De rémlik szint. 

 

A mérésre visszatérve, de utoljára, aki méri a folyadékot, hol teszi? Mert ahogy Kígyó is írta, nem a tartályban lesz a gáz vele. Életszerű, hogy valaki a féknél, abs-kockánál vesz mintát, x időt elszórakozva, ahelyett, hogy a nem túl drága cserét megejtené? Ennél nagyobb átbaszások vannak (ha ez az), én ezt elengedem. A levegőszűrő-csere pl. anyagilag is nagyobb.

 

Előzmény: mica-r (141740)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 141740

nem kell légteleniteni, nem kerül bele levegő

Előzmény: MZ/Y (141739)
MZ/Y Creative Commons License 3 napja 0 0 141739

Lehet, de ha előírják, akkor ez van. Mondhatom úgy is, ha telik majomra, telljen banánra is. Ha új autót akarok, garanciával, akkor bele kell kalkulálni a költségét. Ami mondjuk annyiból gáz, hogy ha jól emlékszem, sok helyen már nem olyan egyszerű a légtelenítés >§nem olcsó. Bár éppen én írtam, Kiánál 15 e-be belefért az is a szomszédnak.

Előzmény: XANTIi (141714)
ojeh Creative Commons License 3 napja 0 0 141738

kering=körbejár

Szóval, szerintem.
Nem kering fékeknél...
De eloszlik-kiegyelítődik >> vándorol a rendszerben ami nem egyforma benne.

Előzmény: Panzerbear (141730)
a8lang Creative Commons License 3 napja 0 1 141737

Hibátlan volt a fék és a folyadék is ami lejött belőle, híg folyós, csak a színe volt sötétebb. Teljesen újszerű még minden a féknél is meg az egész autón mindenhol. 18e km és végig tető alatt állt, esőben hóban kb sosem használva.

Azért szar amikor be esik a pedál nagy fékezésnél.

GT-R-nél volt ilyen nekem egyszer, Hring-en. Célegyenes végén 240-250-ről kellett fékezni, a pedál eltűnt, de ott alul azért fogott egy kicsit a fék. Meg váltogattam vissza és jött a 180fokos kanyar amit normál esetben 70-nel kezdesz kb, abba 130 körül rántottam rá a kormányt, némileg csúszott de elfordult, különben jött volna a gumifal az egyenes végén. 1-2 éves Motul RBF660 volt benne max 3-4e km-rel.  Utána megint csere, új fékbetétet is kapott mert a vadi új hawk DTC70 kb elégett, Cabotech XP12 jött megint az volt a legjobb neki, vízpára befecskendezős hűtéssel, onnantól nem volt baj a fékkel.

Mindenesetre azért utcai körülmények között nagyon szarnak kell lennie a fékfolyadéknak hogy be tudjon esni a pedál felforrás miatt.

Előzmény: kiggyo (141710)
Cleaning Cloths Creative Commons License 3 napja 0 0 141736
ojeh Creative Commons License 3 napja 0 0 141735

A hőmérséklet+nyomás tűrés miatt... 

Egy vészfékezés 100-150 km/h-ról durván melegít.
és
Akkor sem keletkezhetnek benne buborékok a helyi felforrás miatt.

Előzmény: kiggyo (141710)
VéPeti Creative Commons License 3 napja 0 0 141734

Igen a 80e km nevetséges,  szerencsére nincs sok baj velük.

 

+1

És igen, azzal is egyetértek, hogy ez a kötelező szervíz körüli parasztvakítás egy ev-nél csak a pénzlehúzásról szól. Szerencsére a Tesla modellje ebben jó. Nem szab feltételt a garanciának ebből a szempontból. A lúzer manuálban, és az appban is le vannak írva az ajánlások, hogy mit mikor javasol ellenőrizni, cserélni. Pl pollen szűrőt 30k km után cseréltem. Megvettem, és saját magam kicseréltem. Tudom hogy valóban ki lett cserélve, és ki lett takarítva, és nem fizettem ki az autóalkatrész cserélő jómunkás ember vagy 40-50 ezres óradíját. Ha meg valami valós problémád van, az appból kérsz szervíz időpontot, oszt jónapot.

Előzmény: a8lang (141678)
mica-r Creative Commons License 3 napja -1 0 141733

Na ja, biztos úgy van. 3 méteres hosszon 1mm átmérőn nagyon keringhet :-)))

Előzmény: Panzerbear (141730)
Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja -1 0 141732

LOL.

Hidd el nem kering.

Engedj ki pár éves fékfolyadékot a légtelenítőn és szippants ki a tartályból. Teljesen más színe is lesz.

A higroszkópikusság változása más kérdés, mert az vándorol a folyadékban.

Ezért is elég a tartályból mérni. Bár az is igaz, hogy ott érintkezik a levegő nedvességevel kizárólag. Gumikon nem megy át nedvesség. 

Előzmény: Panzerbear (141730)
kiggyo Creative Commons License 3 napja 0 0 141731

Ja, és a motorkerékpároknál még sokkal értelmesebb a helyzet, ott a főfékhengernél nem is érintkezik annyira levegővel mint az autóknál mert egy zárt membrán van rajta. Legalábbis a legtöbb motornál. 

Előzmény: Panzerbear (141726)
Panzerbear Creative Commons License 3 napja 0 0 141730

LOL. Ha nem mozogna (pl egyenletesen nyomod a féket) is keringene már csak a hötöl . Pl mert a fék közelébe melegszik...fizika..általános iskolás szint...

Előzmény: mica-r (141728)
Panzerbear Creative Commons License 3 napja 0 0 141729

Mi akadályozza meg ebben?

Ez egy nyomás alatt álló, nagyon híg folyadék.

Előzmény: mica-r (141727)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 141728

Amikor néhány tized mm-t mozog egy mnukahengerben a dugattyú, akkor nem tudom elképzelni a teljes rendszerben keringő folyadékot

Előzmény: Panzerbear (141726)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 141727

Az nem olaj....

Honnan az a visszakeringés? Leginkább a főhengertől.

Előzmény: Panzerbear (141726)
Panzerbear Creative Commons License 3 napja 0 0 141726

Akkor mitől változik a színe pl motorkerékpárokon a kiegyenlítő tartályban az olajnak, ha nincs visszakeringés?

Előzmény: mica-r (141722)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 141725

Igen, a karmantyúknál biztos hogy mérhető a változás, egyébként ott a hőmérséklet változások is öregítik a folyadékot.

Előzmény: kiggyo (141723)
Panzerbear Creative Commons License 3 napja 0 0 141724

Már eleve az hogy a folyadék oda vissza mozog benn, magában hordozza a keringést, hisz egy rettenetesen vékony folyadékról beszélünk egy relatív vastag keresztmetszeten keresztül...

Előzmény: Capt.IQ229 (141721)
kiggyo Creative Commons License 3 napja 0 0 141723

Nekem a tapasztalatom az hogy a nyeregben szokott a legocsmányabb lenni.

A munkahenger tömítését is ha megnézed, az sem egy diffúziómentes valami, és a csövek anyagát én is olvastam már hogy fel tudja venni.

 

Szerintem ezen nem szabad sprórolni, le kell cserélni 5 évente kb és kész. Olcsó, gyorsan megvan.

 

A suzukik ATE ABS kockája állítólag kimondottan érzékeny rá, amibe nem cseréltek az jóval hamarabb megdöglik.

 

Nekem van egy 60ekm-es emlékeztetőm a mazdámra, én akkor szoktam cserélni mindent. Automata váltóóolaj+szűrő, fékfolyadék, szervófolyadék, hűtőfolyadék.

Nem nagy összegek, jobb a békesség.

Előzmény: mica-r (141718)
mica-r Creative Commons License 3 napja -1 0 141722

Sehogy.

Valami ismertetőben írták, gondolom...

Előzmény: Capt.IQ229 (141721)
Capt.IQ229 Creative Commons License 3 napja -1 0 141721

Egyetlen kerékhez menő vezetéken hogy a francba keringene?

Már ha a cirkuláción a körköröst értjük.

Láttál már fékcsövet autón?

Előzmény: Panzerbear (141720)
Panzerbear Creative Commons License 3 napja 0 0 141720

Igen, ez az urban legend, hogy nem kering, holott meg dehogy nem, eleve tervezési szempont. Legalábbis a nagy fékgyártók szerint bizony az cirkulál és azért mérik a tartályban a forráspontot...

Előzmény: mica-r (141719)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 141719

Az ABS felé kicsit kering, de a munkahengerek felé keveset. Ott csak lassú változás van a betétkopással.

Előzmény: Panzerbear (141717)
mica-r Creative Commons License 3 napja 0 0 141718

inkább a tartály felől veszi fel, ott szokott a leghamarabb megromlani

Előzmény: rfc (141716)
Panzerbear Creative Commons License 3 napja 0 0 141717

Ez szerintem butaság, a fékfolyadék a sok pumpálás miatt folyamatosan kering, még ha lassan is..

Előzmény: rfc (141716)
rfc Creative Commons License 3 napja 0 0 141716

viszont a folyadék nem mozog eleget a rendszerben

 

Ráadásul a vizet többnyire a fékcsövek anyagán keresztül veszi fel, vagyis az, hogy mit mért az ember a kiegyenlítő tartályban, az egy dolog.

Előzmény: FeZ_ (141715)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!