Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Janibacsi Creative Commons License 2002.05.27 0 0 2
Végül is, egész jól elbeszélgetsz magadban:o) De minek ehhez topicot nyitni??

JAno

zordon_ Creative Commons License 2002.05.27 0 0 1

bbks:

Én speciel gondoltam 10-15A-s biztosítékra, illetve összekötőkábelnek egy gagyibb (900-1000 ft-os) bikakábelt használnék (persze leszedve róla a csipeszeket), az csak kibírja... Bár a fene se tudja, mert hosszú távon gondolom nagyobb hőterhelés éri mint a másodpercek alatti bikázáskor...

A kocsiaksi még a régi 45Ah-s perion (Swift gyári, de jó keskeny), a pót egy Magnetti Marelli 45Ah-s 330A-s lenne (ez utóbbi full gondozásmentes, azaz nem lehet még desztvizet sem beletölteni - kisebb élettartam de kényelmesebb)

Ami még hátra van, hogy szeretném a pontos Amper számítás miatt mindkét aksi belső ellenállását kimérni (kétféle ellenállással terhelés alatti feszméréssel), hogy tudjam mennyi is lesz az az amper :)

A kérdés nekem is fúrta az oldalam, hogy mi van ha a téli indítás megkönnyítése érdekében rakok a kocsiba 150 Ah-s teherautóaksit :) Persze ez csak elméleti.

A biztit helyileg hova tegyem? A rendes és a pótaksi közé, de még a relé elé, megszakítva a kábelt? Gondolom mindkét kábelre érdemes. Apropó a pót -> eredeti testkábelt muszáj a másik aksi kivezetésére kötni, vagy megfelel erre a karosszéria is? (tipp: nem)

Az az igazság hogy relé helyett inkább alkalmaznék az utastérbe bevezetett két bikább kapcsolót (hogy mindkét kábelt megszakíthassam egyszerre), szerinted esetleg erre is van lehetőség? (nem tudom mekkora méretben egy ilyen erős relé de az is hibalehetőségeket növel meg nem tudom azt már hova teszem)

zordon_ Creative Commons License 2002.05.27 0 0 0
Találtam egy érdekes kapcsolást, egy akku-mélykisülést gátló elektronika, gondolom ide tartozik.

http://www.produktinfo.conrad.de/datenblaetter/175000-199999/197300-an-02-de-Akku-Waechter.pdf

Full leírás (sajna németül), kapcsolási rajzok miegymás.

zordon_ Creative Commons License 2002.05.27 0 0 topiknyitó
A kérdés:

"
Szeretném kivitelezni, hogy két aksi legyen az autóban fixen, egy a helyén, egy pedig a csomitartóban, ami gyújtáslevétel után (vagy akármilyen kapcsolóval) teljesen függetleníthető az autótól. Egy hűtőtáskát, notebook-ot stb szeretnék üzemeltetni a pótról, az előbbit akár a kocsi beriasztott állapotában is (ugye a hűtőtáska szakaszos üzemű a riasztóm beriasztana feszültségeséskor).

A probléma ennek az aksinak a töltése, ugyanis mondjuk a hűtőtáska autótól független 45Ah-s aksit kb 10 óra alatt totálra lenulláz (kb 9V fesz mérhető az aksin terhelés alatt).

Van arra vmilyen kapcsolásod hogy ezt az aksit tölteni lehessen (értelemszerűen menetközben)?
"

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!