Keresés

Részletes keresés

Medco Creative Commons License 2017.04.06 0 0 8484

Igaz, csak a bajor területi bajnokságot nyerte meg.

Előzmény: Törölt nick (8483)
Medco Creative Commons License 2017.04.06 0 0 8482

Valami nagyon nem stimmel azzal kapcsolatban, hogy a Spéci a Bayern edzöje lett volna 1944 nyarától, mivel a Bayern bajnok lett 1944/45-ben, de ez sehol sem szerepel a Spéci eredménylistáján. Az utolsó sikere a kupagyözelem a Ferencvárossal. A kupadöntö dátuma: 1944 július 2, Kolozsvár. Ferencváros - Kolozsvár 3:1. /Nagy Béla: Fradi futballkrónika 1974/ A Spéci tehát nagy valószinüséggel 1945 nyarán lett a Bayern edzöje és készült a csapattal a bajnokságra.  Bárcsak le tudta volna igazolni a bajor csapat 1944 júliusában/augusztusában! Mindenki jobban járt volna. Elsösorban persze a Spéci.

Előzmény: Törölt nick (8480)
Medco Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8481

Ahogy két nappal korábban írtam, Schaffer csak 1945-ben volt a Bayern edzöje a csapat hivatalos oldala alapján:

 

https://fcbayern.com/de/club/historie/trainer

 

Az olasz rendelkezéseket nem ismerem, de maga a Pápa lépett közbe a római zsidók deportálása ellen 1944-ben. Ráadásul az olasz nem voltak olyan alaposak a származás megállapításánál, mint a németek.

Előzmény: Törölt nick (8480)
Medco Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8479

Ezt nem tudjuk leellenörizni. Azt viszont konkrétan tudom, hogy A Fradi testületileg kiállt a Hungária megszüntetése ellen 1940-ben. Ezután pedig Dr Borbás Gáspár, Tóth-Potya István és többen mások is mentettek üldözötteket. A Fradi csak a Rákosi korszakban lett fasiszta csapatnak bélyegezve.

Előzmény: sazoli (8478)
sazoli Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8478

Kizártnak tartom, hogy 1943/44-ben zsidó származású edző lehetett volna a Fradinál. Az MLSZ már 1939-ben fröcsögött minden baromságot. El kell olvasni például az 1942. augusztus 6-i MTI Sportkiadásának 3. oldalát. Idézek a szövegből: "A magyar ifjúság nevelését és képzését minden téren megfelelő magyar emberek kell végezzék." Ha Spéci felmenői között (nem tudom hanyadíziglen) lett volna zsidó, akkor nem lehetett volna edző a Fradinál 1944 nyaráig.

Medco Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8477

Teljesen igaz, nem néztem utána. Eddig háromszor lett bajnok a Roma: elöször Schafferral 1941/42, ben, utána 1982/83-ban, majd 2000/1-ben legutóbb.

Előzmény: Városliget Fényőre (8476)
Városliget Fényőre Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8476

Nono: az AS Roma 2001 tavaszán ismét bajnok lett, minden idők legjobb Romá-jával. Ezt önnan tudom, hogy én is a helyszínen ünnepeltem. 

Előzmény: Medco (8475)
Medco Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8475

Igen, az AS Roma vele lett elöször bajnok. Ez azóta sem sikerült nekik. Tudni kell, hogy egyébként Olaszországban fasizmus volt, de nem volt nácizmus és a zsidókat sem üldözték. Schaffer 1935-ig az FC Nürnberg edzöje volt. 1943/44-ben pedig a Fradi edzöje, mert akkor már nem volt MTK/Hungária. Jaross Andor viszont csak 1944 augusztus 2-án lett a Fradi elnöke, aki belügyminiszterként a deportálásokat irányította 44 nyarán. Tehát a valószínü származása ezekben nem volt akadály.

Előzmény: Városliget Fényőre (8474)
Városliget Fényőre Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8474

Schäfer a negyvenes évek elején az AS Roma edzője volt, vele nyert a csapat először bajnokságot.

Előzmény: Medco (8473)
Medco Creative Commons License 2017.04.04 0 0 8473

Ez az állítás többszörösen sem igaz. Mint tudjuk, Spéci MTK:s volt kezdettöl fogva /1915/ Funkciót vállalt a Tanácsköztársaságban. Németországból 1935-ben jött haza. Hogyhogynem pont akkor, amikor ott bevezették a zsidótörvényeket. Az 1938-as VB sikerünkben kulcserepet kapott, mint szövetségi edzö, de a tablóról pont öt lehagyták. Hat MLSZ funkcionárius viszont rajta volt a képen. Tehát nem volt a rendszer kegyeltje, legföljebb a képességeire volt szükség. Ráadásul csak 1945 tavaszán/nyarán lett a Bayern edzöje. Rejtély, hogy mi történt vele 1944 agusztusától 1945 tavaszáig. Ez sötét folt. Erröl semmi konkrét adat sincs. A sok evés nem került az életébe addig, csak pont akkor. Véletlen? 

Előzmény: Törölt nick (8472)
Medco Creative Commons License 2017.04.02 0 0 8471

Pozsonyban született. Félig német, félig magyar/zsidó származású, nagy valószínüség szerint.  Lásd az életrajzát meg a Futballkirály címü blogot az nst-n.

Előzmény: Törölt nick (8469)
Városliget Fényőre Creative Commons License 2017.04.02 0 0 8470

Én is úgy tudom, hogy sváb volt.

Előzmény: Törölt nick (8469)
Medco Creative Commons License 2017.04.02 0 0 8468

Tisztelt fórumozók!

 

Szeretnék hozzászólni a Schaffer témához. Többen téves adatok alapján úgy gondolták, hogy Schaffert nem deportálhatták, mert 1944 júliusától a Bayern edzöje volt. Ez téves. Mellékelem a Bayern hivatalos oldalát az edzöikröl.

https://fcbayern.com/de/club/historie/trainer

 

Az is téves, hogy Schaffer Jaross Andor elnöksége alatt volt a Ferencváros edzöje 1943-44-ben, mivel Jaross csak 1944 augusztus 2-án lett a Fradi elnöke.

http://www.tempofradi.hu/a-ferencvarosi-torna-club-elnokei-jaross-andor-1896-1946

 

Tehát e két tény alapján nem bizonyítható, de valószínüsíthetö, hogy Schaffer 1944 augusztus 19-ig még a Fradi edzöje volt, az ezutáni sorsa ismeretlen /nem bizonyítható/, de az biztos, hogy a Bayern edzöje csak 1945 nyarán lehetett. Augusztusban holtan találták egy kisváros vasutállomásán. Akkor még csak 52 éves volt! A Bayern Münchent maguk a németek is "zsidó" csapatnak tartották:

http://www.br.de/themen/sport/inhalt/fussball/bundesliga/fc-bayern-muenchen/fc-bayern-muenchen136.html

Itt volt edzö Kürschner Izidor és Konrád Kálmán is.

 

Mindezek alapján nagyon valószínü, hogy az információ sajnos igaz. Schaffer 1944 öszétöl a Dachau-i lágerbe került. Innen 1945 tavaszán szabadult és csak pár hónappal élte ezt túl az egyik legnagyobb magyar játékos és edzö. 

kaposvar23 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 8467

A Somogyban Miklósi (Mikulics) István és Kárpáti Lajos, a többit jól írta a kolléga. A többit még én is vadászom.

Előzmény: puskásutca (8372)
kaposvar23 Creative Commons License 2017.01.28 0 0 8466

De, a Turul-pályán. Ez volt a későbbi Dózsa-pálya, 1979-ben lebontották. Illetve egy meccset (a Bocskay ellen, 1926-ban) a Rákóczi cukorgyári pályáján, mert nem tudtak megegyezni a Turullal az anyagiakban.

Apropó Somogy FC: a csapattal (esetleg elődeivel, a K. MÁV-val és a Donnervárosi Leventével, vagy amatőr csapatával, a KAC-cal, illetve a Kaposvári Turullal) kapcsolatban gyűjtők mindenfélét, tárgyi emlékeket, képeket, papírrégiséget, képeslapot, levelet, akármit. Ha bárkinek van ilyesmi, szívesen venném, akár megvételre, akár csak egy képet/másolatot róla. Sajnos nagyon szegényesek az általam fellelt archívumok.

Előzmény: nemo1117 (8451)
Palika64 Creative Commons License 2017.01.23 0 0 8465

Szép napot Tisztelt "sonomilanista" !:)

Mostanában került elő egy nagyon régi fotó,amelyen a "Pálfalva Bányatelepi-Üveggyári Sport egyesület szakosztálya 1920" bélyegző látszik (szinte tökéletes,mind nagy betűkkel) és persze a labdarúgócsapat 11 tagja 7 civil jól szituált úriember és egy pályamunkás a háttérben ,mögöttük a focikapu.A kép teljes mérete 33x24,5cm ("kerettel"..,23x17cm maga a fotó.Nagyon jó állapotú ,fekete-fehér természetesen.

Az Ön klubtörténete nagyon kerek,de a képen olvasható bélyegző szövege nem fedi az ott leírtakat.

A hátlapján egy nagyon 192(?)3(?)6. XII.30. halvány grafitceruzával írt dátum is látható.

Szívesen találkoznék Önnel Salgótarjánban és megmutatnám a képet.

Viszontlátásra!

Előzmény: sonomilanista (4187)
bohumilhrabal Creative Commons License 2016.10.17 0 0 8462

Közben magam is kutakodtam és a holland-magyar meccsre ugyanúgy azonosítottam be a játékosokat, mint te. Köszi mégegyszer!

 

Előzmény: bohumilhrabal (8461)
bohumilhrabal Creative Commons License 2016.10.17 0 0 8461

Köszi a választ! Igen, közben rájöttem, hogy az első kép az általad említett meccsről való nem pedig a 30-as 0-5-ről.

Előzmény: puskásutca (8453)
Dezső Prédl Creative Commons License 2016.10.17 0 0 8460

Szeretném megkapni az1938 0326,-án lejátszott ETO-Hungária futballmérkőzés tudósítását

Viktória FC Creative Commons License 2016.10.10 0 0 8459

Érdeklődnék, hogy mennyire hiteles forrás alapján állítja, hogy az Újpesti Törekvés FC (1902-1907) színei lila-fekete volt?

Előzmény: Ben71 (2877)
Viktória FC Creative Commons License 2016.10.10 0 0 8458

Igen itt olvastam, de ez mennyire hiteles forrás? Bárki adhat meg téves adatot! Az egyszeres válogatott Kruczler Istvánt 80 éven keresztül Kruczler Józsefként írták le minden dokumentumban! Az MLSZ által készíttetett, válogatott labdarúgók emlékművére is Józsefként írták fel! 80 év elteltével én nyomoztam ki, hogy őt valójában Istvánnak hívták, pedig Pluhártól Szepesiig rengetegen foglalkoztak ezzel a témával! Nem lennék meglepődve, ha most is megdőlne ez a lila-fekete tézis!

Előzmény: magyarfutball (8457)
magyarfutball Creative Commons License 2016.10.10 0 0 8457
Előzmény: Viktória FC (8456)
Viktória FC Creative Commons License 2016.10.10 0 0 8456

Érdeklődnék az Újpesti Törekvésről! Vettem egy piros-fehér Törekvés felíratú jelvényt, Morzsányi gyártójellel. Tehát elég régi!

A bal felső részén egy piros pajzzsal és egy ankerral. Újpest címere piros pajzson egy anker. Hozzá jön a Törekvés felirat.

Ebből én az Újpesti Törekvés FC-re gondoltam amely 1902-től 1907-ig működött. Viszont itt a fórumon egy régebbi bejegyzésben az olvasható,

hogy az 1908-ban alakult Újpesti Törekvés SE a lila-fekete színt az 1907-ben megszünt Újpesti Törekvés FC-től vette át! Mennyire

megbízható ez a megállapítás? Nem lehet, hogy az 1902-ben alakult egyesület Újpest piros-fehér színeit használta és nincs köze az 1908-ban alakult UTSE színének

megválasztásához?

Előzmény: Törölt nick (8445)
puskásutca Creative Commons License 2016.08.06 0 0 8454

Azon tünődöm mostanában, hogy mikor és miért lett a bekkirúgásból kapuskirúgás. Tud erről valaki valamolyen konkrétumöt ?

puskásutca Creative Commons License 2016.08.04 0 0 8453

Az első kép nem az említett magyar olasz /a magyar csapat fehér mezben játszott/ hanem az 1936.szeptember 27.

Budapest: Magyarország Ausztria  5 : 3 /3 : 2/ mérkőzésen játszü csapatot ábrázolja.

Balról: Szücs Gy., Toldi, Seres, Fekete, Sas, Titkos, Csikós /tartalék kapus/, Vincze, Szabó A.

gugolnak: Polgűr, Cseh II., Lázár.

A második kép tényleg az említett magyar -holland mérkőzés csapata:

Balról:Drössler, Bukovi, Kohut, Turay, Fogh III., Fehér,/takarva-tartalék kapua/, Lyka, Toldi, Aknai, Avar, Berkessy, Mándi.

bohumilhrabal 8424

Tempó Vasutas! Creative Commons License 2016.06.10 0 0 8452

Focitörténeti csoport a facebookon, lehet csatlakozni:
https://www.facebook.com/groups/589120671119071/requests/

nemo1117 Creative Commons License 2016.05.18 0 0 8451

Azt nem tudja veletlenul valaki hogy a Somogy melyik stadionban jatszotta le az otthoni merkozeseit?

 

Elore is koszonom

mezdema Creative Commons License 2016.02.03 0 0 8450

Köszönöm!

Azt ugye nem tudhatjuk, hogy hol halt meg?

Előzmény: magyarfutball (8449)
magyarfutball Creative Commons License 2016.02.02 0 0 8449
Előzmény: mezdema (8448)
mezdema Creative Commons License 2016.02.02 0 0 8448

Wagner Rudolf-ról honnan lehet több információhoz jutni vajon?  A Wikipedia- és a Tempofradi-n van némi hír róla, de többet mit tudhatunk róla? 

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!