Keresés

Részletes keresés

östermelő Creative Commons License 5 napja 0 0 78035

Mit szerencsélkedtek itt az akku szuper gyors töltésével.

Egyszerűbb a megoldás és tuti nem is drágább.

Simán azt kellene megoldani,hogy ne ezerféle típusú akksi legyen és azt a töltő állomáson gyorsan lehetne cserélni. Manapság már simán nyomon követhető hányszor volt töltve,milyen állapotban van.És nem akksit veszel hanem beletöltött energiát.

Persze ehhez a gyártók is kellenének,de azok aztán biztos leszarják.

Atis57 Creative Commons License 5 napja 0 0 78034

Szia!

 

Ha a fejlődés a hülyeséget jelenti?

 

Mert a "menedzser úr " már szinte isten felett áll ! Ezen a 0,1mm2  vezetéken átmegy a 120kW, mert én azért fizetek ! Mindenki addig dolgozzon amig ezt nem tudjuk!

 

Pl; elektromos autótöltő (légmagos trafóval 18cm légrés mellett ) mert ez működik a mobilteló töltésénél +Akkor itt is fog--most!

 

Azt a szupravezető trafót sajnálhatod -------

Előzmény: erbe (78033)
erbe Creative Commons License 5 napja 0 1 78033

Off:

Örülök neki, hogy vannak ilyen fiatalok a környezetemben. Én 50 éve kezdtem villanyszerelőként és 7 éve vonultam nyugdíjba informatikus mérnökként. Hiába, a kor senkit nem kímél, én már nem tudok lépést tartani a mai marketingesek által diktált fejlődéssel. Nálam még mindennek ellenállása van, még egy nyamvadt szupravezető trafóm sincs itthon. :-(

Előzmény: peterch (78027)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 5 napja 0 0 78032

Ok.

Mekkora legyen a kondenzátor töltési (kisütési) tartománya annál a bizonyos 600 Voltos akkufeszültségnél?Megsaccolom, hogy mennyi kell ebből a valóban szuperkondiból ekkor.

Előzmény: kiggyo (78030)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 5 napja 0 0 78031

Hacsakúgynem. :)

Előzmény: kiggyo (78030)
kiggyo Creative Commons License 5 napja -1 0 78030

Széles Gábor újraindítja a kondenzátor gyártást a videotonban, és abból szép kék fekvő 1000uF 16V-ból jó sokat összekötve már kész is :-)

Előzmény: farkaséhes oroszlán (78029)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 5 napja 0 0 78029

- Mindehhez tartozhat még csúcstöltő technika a töltőoszlopban, nagykapacitású, szuperkondenzátorokkal/akkukkal, amelyek a töltés idejére megtámogatják az eltárolt energiájukkal a töltési folyamatot, ez azt jelenti, hogy a töltés ideje alatt esetleg csak a fél teljesítményt, vagy még kevesebbet vesz fel a rendszer a hálózatból (ez még odébb van), s persze pénz...

 

Hogyan nézne ki egy ilyen szuperkondenzátor telep?

Előzmény: naiv_ (78025)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 5 napja 0 0 78028

hiszen ha a fenti pédában betöltünk az autóba 72kWh-t mondjuk 75kWh betáplálása

 

Ha valaki 4%-os veszteséggel töltögeti a MegaWattokat, akkor bizony orvoshoz kellene mennie, de hamar!

Tényleg nem lenne hátrány, ha tudnád is azt, amit itt masszívan nyomatsz!

 

xxx (mindezt nem a levegőből írom, PV(solar) és EV(electric vihacle) technológiákkal is foglalkozom, főállásban,

Meg értesz az inverterekhez, amiben bridge van.

Amúgy meg az IGBT szivárgó árama agyoncsapkodja a tetőn a napelemeket óvatlanul megtapogató faszikat.

Már mondtad, hogy értesz ehhez is.

Előzmény: naiv_ (78025)
peterch Creative Commons License 6 napja 0 0 78027

Szia !

 

Mégegyszer elnézést kérek mindenkitöl az off-ért !

 

Ha már megemlítettél , akkor reagálok , ha megengeded !

 

 " a kommunizmusban akarták megmondani, hány négyzetméteren lakj... a szabad világ másról szól. "

 

Itt nem az elektromos akkuval müködö autóról írsz , hanem az általad áhított világról !

 

Erre én így válaszoltam , egy részletet idézek :

 

 " Ne haragudj meg , de Te biztosan nagyon fiatal vagy és nem tudod még felfogni , hogy az a " szabad világ " ahová annyira el akarsz jutni , az egy börtöncella lesz , ahol csak arról beszélhetsz és úgy gondolkodhatsz , ahogyan azt neked megengedik "

 

Erre kiragadva egy részét a válaszomnak , TE ezt írod  ami abszolút nem válasz rá , mert más témáról szól . Én a " szabad világ "-ra írtam a véleményem , Te meg az EV-röl írsz :

                                                                                electric vehicle ?

xxx (mindezt nem a levegőből írom, PV(solar) és EV(electric vihacle) technológiákkal is foglalkozom, főállásban, elég régóta... / "Ne haragudj meg, de Te biztosan nagyon fiatal vagy ((nem)) és nem tudod még felfogni -Peterch"..: - de, csak másképp látom) "

 

Ha a Te világról alkotott jövöképedben az  EV az egyik fö megoldandó kérdés , hogy szabad világban élhess , hát akkor sok sikert ! 

Lehet , hogy a nagyon fiatalt úgy fogtad fel , hogy 20-30 éves . Én az amerikaiak által elterjedt Y , Z  és Alfa generációra gondoltam .:-)

 

Vagy lehet , hogy én nem értem az egészet !  Minden elöfordulhat !

 

Viszont abban egyetértek veled , hogy mindenkinek jogában áll olyannak látni a világot , amilyennek Ö szeretné .

 

on.

Előzmény: naiv_ (78025)
naiv_ Creative Commons License 6 napja 0 0 78026

Nem butaság, butaság kijelenteni, hogy butaság. A konkrétum, hogy termel. Kevesebbet, de termel. Egy 500kW-os erőmű burús időben pl. 60kW-ot. Konkrétan.

Előzmény: Nap_Mackó_ (78019)
naiv_ Creative Commons License 6 napja -2 0 78025

Már vannak 1200kW-os töltők, 30perc alatt 20-ról 80%-ra töltenek 100kW-os akkukat (több autót is paralell).
De legyünk konkrétak, s nézzük át kicsit műszakilag. Menjen az autó 600V-ról (normális) és legyen 120kW-os akkuja. Egy órás töltése kb. 120A+ -es töltőáramot igényel, 20-ról 80%-ra töltésnél (72kWh). 5 perc alatt ehhez 12x nagyobb áram, tehát 12 x 120= 1440 ~ 1500A töltőáram kell. A töltési teljesítmény kb. 900+ kW.

Ennek több gondja van:
- a töltőoszlophoz kell vinni a 900 (1200 kW-ot, fentebb) - ez általában 10kV-os nagyfeszültségű földalatti kábelen történik, nem gond, így csinálják a BHTR-eknél (betonházas elosztó tanszformátorok, szerte a városban- Bp, a 400V 3F elosztó rendszerhez) is, ez pénzkérdés

- Az autóba (akkuba) szabályozott körülmények között be kell vinni az 1500A töltőáramot, 5 percen át - ez a jelenlegi technológiával még nem megy, a szükséges rézkeresztmetszet kb. ~400 mm2, ez sok, nincsenek most ilyen hajlékony kábelek, de megoldható, meg vannak más utak is, de az már technológia módosítás, nem mennék most bele
- s persze  a csatlakozóknak is spécinek, megbízhatónak kell lennie, alacsony átmeneti ellenállással - ez megoldható (pénz...)

- s persze az autó töltőrendszerének is (szabályzó elektronika, az akkuk BMS (Battery Management System) rendszerének képesnek kell lennie ezt kezelni - jelenleg ez sem megy, de elvi akadálya nincsen
- Mindehhez tartozhat még csúcstöltő technika a töltőoszlopban, nagykapacitású, szuperkondenzátorokkal/akkukkal, amelyek a töltés idejére megtámogatják az eltárolt energiájukkal a töltési folyamatot, ez azt jelenti, hogy a töltés ideje alatt esetleg csak a fél teljesítményt, vagy még kevesebbet vesz fel a rendszer a hálózatból (ez még odébb van), s persze pénz...
A veszteség, ha rezisztív, valóban négyzetesen nő, , de ha a rendszer erre felkészített, akkor nem erről van szó, akkor mindössze annyit jelent, hogy a töltés során x% veszteség keletkezik. Azaz az 1500A-es töltőrendszer minden eleme  arra van méretezve (autón kívül és belül), hogy x% veszteség keletkezzen rajta

Persze mindez nem egyszerű, hiszen ha a fenti pédában betöltünk az autóba 72kWh-t mondjuk 75kWh betáplálása mellett, 5 perc alatt 3kWh meleget nyomunk be a rendszerbe, ennek a melegnek valahol távoznia kell, illetve melegíti az akkut, aza autót, télen ez jó, de nyáron... s még számtalan részkérdés van, de ezért írtam 20 évet


xxx (mindezt nem a levegőből írom, PV(solar) és EV(electric vihacle) technológiákkal is foglalkozom, főállásban, elég régóta... / "Ne haragudj meg, de Te biztosan nagyon fiatal vagy ((nem)) és nem tudod még felfogni -Peterch"..: - de, csak másképp látom)

Előzmény: farkaséhes oroszlán (78013)
erbe Creative Commons License 6 napja 0 2 78024

Off: Hasonlóra írtam korábban, hogy a kolléga jól képzett marketinges, de a mi szakmánkhoz halvány szellenete sincsen. :-(

Előzmény: farkaséhes oroszlán (78013)
kiggyo Creative Commons License 6 napja -2 1 78023

Köszönöm a dícsérő szavakat Pali, nem fáj.

 

Van egy véleményem a dologról, neked is, nem kell hogy egyetértsünk benne.

 

Van egy mondás is erre:

"a vélemény olyan mint a segglyuk. Mindenkinek van, mégsem kíváncsi senki sem a máséra" :-)

Előzmény: farkaséhes oroszlán (78015)
peterch Creative Commons License 6 napja -1 0 78022

Teljesen egyetértek veled . Én a lakhelyemen mindíg gyalog járok . Ha több dolgot kell intéznem , akkor megtervezem az útvonalat .:-) Igaz  a városka ahol élek  , nem túl nagy , durván 36000 lakosa van .

Előzmény: Nap_Mackó_ (78017)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 6 napja 0 1 78021

A piac és a nem hazudik, a kapitalizmus könyörtelen. A lelkemnek ugyanakkor nagyon nem normális, hogy a termőföldet jobban megéri napelemmel telerakni, mint bevetni. 

Mondom ezt mint hülye városlakó, akinek valójában lövése sincs a mezőgazdaságról.

 

 

Előzmény: farkaséhes oroszlán (78020)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 6 napja 0 0 78020

Általánosságok puffogtatása helyett megnéztem.

Van szigetüzemű telepítésünk, rendszeres kapcsolatban vagyunk velük.

A Hortobágyon nem volt ennyi napsütés, a télen gyakorlatilag minden nap használni kellett az aggregátort.

 

Továbbra sem tudom eltenni még az október 31-i napsütést sem mondjuk november 6-ig, ha folyamatosan borult az idő. 

 

Nem tudom, de azt látom, hogy hatalmas lóvékat akasztanak le azért mások, hogy ők se tudják. :)

Előzmény: Nap_Mackó_ (78019)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 6 napja 0 0 78019

Általánosságok puffogtatása helyett megnéztem. Novemberben egy-egy nap volt csak. Mindenkori átlag alatt.

Decemberben volt kb két hét, januárban is, február extrém jó volt a korábbi évekhez képest. 

 

Továbbra sem tudom eltenni még az október 31-i napsütést sem mondjuk november 6-ig, ha folyamatosan borult az idő. 

 

Szóval elég nagy butaság ez a "télen is termel". Néha még nyáron sem 😎

 

Továbbá mindenki úgy csapja be magát a zöld energiával, ahogy akarja. Életmódunkból adódóan jellemzően nem tudjuk tölteni az EV-t saját termelésből, mert este vagyunk vele otthon. 

Előzmény: farkaséhes oroszlán (78018)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 6 napja 0 0 78018

Ez így butaság. Majd ha lesz napelemed, meglátod. Akinek van az már látja, tudja. Vannak olyan hetek, amikor alig van hozam.

 

A téli időszámítás alatti termelést tekintse mindenki ajándéknak.

Mert az.

 

Mint pl az idei tél volt. Se fagy, se szél, se hó, csak vírushizlaló gusztustalan, párás, sötét hetek. Medencében élünk, országosan jellemző a hidegpárás trutymó.

 

Senki nem emlékszik még csak hasonlóra sem.

Nem tudom, volt-e összesen egy hét napsütés egész télen?

Előzmény: Nap_Mackó_ (78016)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 6 napja 0 0 78017

Idéznék: 😎

"Ha elég öko vagy, hogy villanyautóval járj, légy elég öko hogy villamosra, vonatra, buszra szállj, vagy gyalog menj!

Előzmény: peterch (78010)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 6 napja 0 1 78016

"A naperőművek télen is termelnek.... az országos borús lefedettség rikább"

Ez így butaság. Majd ha lesz napelemed, meglátod. Akinek van az már látja, tudja. Vannak olyan hetek, amikor alig van hozam. Főleg nov-feb, de akár májusban is. Nem kell hozzá dér meg hó, elég egy szottyos novemberi esős hét. Mint pl az idei tél volt. Se fagy, se szél, se hó, csak vírushizlaló gusztustalan, párás, sötét hetek. Medencében élünk, országosan jellemző a hidegpárás trutymó.

 

 A gyakorlati probléma, hogy még mindig nem tudjuk elrakni az augusztusi napsütést decemberre. Én konkrétan aggregátort fogok venni ősszel, mert a zöldenergia terjedésével ellátási problémákat jósolok. Csak egy akkorkát, hogy a gázcirkóm vezérlése elinduljon, meg a keringető szivattyúm. 

 

Előzmény: naiv_ (77991)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 6 napja -2 1 78015

Te nagyon okos ember vagy.

Nem fáj?

Előzmény: kiggyo (78014)
kiggyo Creative Commons License 6 napja 0 0 78014

Ha 5 perc alatt tölthető, akkor viszont semmi szükség 100kWh-s akkura, hiszen bármikor megállhatsz teleszisszenteni.

Előzmény: farkaséhes oroszlán (78013)
farkaséhes oroszlán Creative Commons License 6 napja 0 2 78013

 20 év múlva elképzelhető, hogy 5 perc alatt topra lehet amajd tölteni őket.

Egy 10 kWh-s akku 10 óra alatti történőtöltéséhez 1 kW-os teljesítmény szükséges.

Az egy óra alatti töltéséhez értelemszerűen 10 kW-os kell.

Az öt perchez pedig ennek a 12-szerese.

Az éppen 120 kW.

Egy 100 kWh-s akkué 1200 kW teljesítményt igényel.

Ez 1.2 MegaWatt

1000 Voltos (1 kV-os) töltési feszültségen (ez már azért jó nagy) 

1200 A áram szükséges a képlet szerint a kívánt teljesítményhez.

A töltési/kisütési veszteségek a töltőáram nagyságának négyzetével növekednek.

A kétszeres áramerősség négyszeres veszteséggel jár együtt.

A 100 kwh-s akku egy óra alatt történő töltéséhez rendeljünk hozzá 1 Kwh veszteséget, ami irreálisan alacsony, 1%.

Az 5 perc alatti töltésnél ennek a 12-szerese szükséges áram, a veszteség pedig (12 a négyzeten) 144-szerese lesz, ami azt jelenti, hogy a 100 kWh akku 5 perces töltése 144 kWh veszteség árán valósítható meg.

Ha esetleg 2%-os alapveszteséggel kezdünk, akkor ez már durvább lesz.

Ez egy ördögi kör, mert az öt perc, az öt perc.

Ez alatt kell pótolni a veszteséget is és a töltés mennyiségét is, ami adott feszültségen és adott idő alatt csakis az áramerősség növelésével érhető el.

Ekkor a veszteség ismét az áramnövekmény négyzetével növekszik, amit természetesen a töltőáram további növelését igényli.

 

Körül kellene nézni, hogy mi szükséges 100 kWh-os akku 5 perc alatt történő teljes feltöltéséhez!

Előzmény: naiv_ (78009)
peterch Creative Commons License 6 napja 0 0 78012

Szia !

 

" És a fejlesztők sem tétlenkednek. "

 

Pontossan így , ahogyan írod . Írtam párszor , hogy már ez elött jó pár évvel is amióta autógyárakban tevékenykedtem , mindíg láttam az elektromos meghajtással párhuzamosan a G-Tron és a G-tec fejlesztéseket is . Nem tétlenkedhetnek , mert amíg a méregzöldeknek álcázott globalisták vannak hatalmon , addíg sajnos így lesz .

Előzmény: Nap_Mackó_ (78011)
Nap_Mackó_ Creative Commons License 6 napja 0 0 78011

Komolyan gondolkozom azon, hogy megtartom majd az akkori autómat, vagy eleve kettőt veszek az utolsó szériából, az egyiket "M zárolom". Lesznek majd akkori jelentős kompromisszummal új autók és használhatók használtan😎

De addig még lefolyik némi lobbiérdek a Rajnán, meglátjuk.

És a fejlesztők sem tétlenkednek. 

 

Előzmény: peterch (78005)
peterch Creative Commons License 6 napja 0 0 78010

Elnézést kérek mindenkitöl az off topikért !

 

" szabad világ másról szól "

 

Ne haragudj meg , de Te biztosan nagyon fiatal vagy és nem tudod még felfogni , hogy az a " szabad világ " ahová annyira el akarsz jutni , az egy börtöncella lesz , ahol csak arról beszélhetsz és úgy gondolkodhatsz , ahogyan azt neked megengedik és a napi személyes pontjaidért ( nem lesz pénz , csak napi kiértékelés alapján megitélt pont . Ma is létezö rendszer kína egyik tartománya már így él ) fogsz tudni vásárolni olyan dolgokat , vagy bérelni , amit majd megengednek a szabad világ vezetöi  .

Ha meg annyira a CO2 -t kibocsájtó jármüvek ellen vagy , akkor elsöre harcolj az ellen , hogy a világ minden pontjáról neked és minden pontjára töled szállítsanak árut . Termeld meg az élelmiszert , gyümölcsöt helyben és járj M.o.-on gyártott holmikban . Az a nagy baj , hogy ezt a gerendát a saját szemetekben nem látjátok sabad világ rajongók , de más szemében a szálkát igen !

Részemröl ennyi !

 

on .

Előzmény: naiv_ (78008)
naiv_ Creative Commons License 6 napja 0 0 78009

... ja  a hozzászólók jelentős része leragad a state of art-nál, a technika mai állásánál. A mai villanyautók kb. 15 évesek8s már rengeteget fejlődtek), 20 év múlva elképzelhető, hogy 5 perc alatt topra lehet amajd tölteni őket. Dollármilliárdok ömlenek az autók és akkuk fejlesztésébe, biztosan hoznak majd eredményt, ahogy a napelemek mellett is elterjednek majd a modern tárolók.

Előzmény: naiv_ (78008)
naiv_ Creative Commons License 6 napja -1 0 78008

Mindenki olyan autóval megy, amilyennel akar/tud, utoljára a kommunizmusban akarták megmondani, hány négyzetméteren lakj... a szabad világ másról szól. A CO2 kibocsátó autómotorokat pedig lassan el kell felejteni, mennek a bontóba, onnan meg egy villanyteherautó viszi a maradványokat feldolgozásra...:)

Előzmény: peterch (78007)
peterch Creative Commons License 2021.06.12 -1 0 78007

Igen , a család megy hibriddel , vagy alternatív ( hidrogén , földgáz ) energiás meghajtású kocsival nyaralni . Elektromossal nem , mert nincs idö a 800km-en belül kétszer 40 percig álldogálni a töltöállomáson , utánna 110km/ó. sebességgel cammogni a sztrádán és fenntartani a normál sebességgel haladókat 130km/ó és fölötte .  Otthon meg használják a kis elektromos autókat munkábajárni , vagy bevásárlásra . Esetleg kerékpáron szabadidöben . kérdezem én egy normál családban , ahol a két felnött dolgozik , ma hogyan van ? Az aki a gyerekeket viszi reggel és begyüjti délután , az viszi a nagyobb kocsit , a másik felnött a kisebb kocsit . Állj le egy forgalmas út szélére és számold össze , hogy milyen arányban vannak kihasználva az autók létszámra . 80% egy fö , a további 20% ami esetében 2-5 fö utazik egy autóban . Azért gondolkodjunk egy kicsit !

Előzmény: naiv_ (78006)
naiv_ Creative Commons License 2021.06.12 -1 0 78006

A milió kis városi autóval hogyan megy egy ötfős család 800km-re nyaralni? Vagy tartson két autót, egyet városra, egyet távolsági útra? A villanyautók feltartózhatatlanul jönnek, az EU hülyeségeit pedig nem kell készpénznek venni.

Előzmény: peterch (78005)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!