Igen, en meg regi regi 3DStudio, meg lightwave, vegulul 3DSMax sorozatok utan ultem be az indian melle, es hat ugy ereztem magam mintha most latnek eloszor ilyen programot :)
eg es fold a ketto :)
par nap szorakozas utan sikeult csinalnom valami alapszintu uveg poharat, szep raytracelt renderelessel, meg par finomsag, de aztan ido hianyaban inkabb nem szorakoztam tovabb
Ja, meg aztan szervaltam Maya 4-hez egy konyvet, azzal, hogy azt is meg kellene tanulni... Nagyon elvontan gondolkozik am az indian srac, szoval konyv nelkul, pusztan jozan esszel egy orokkevalosag lenne barmit is kezdeni vele
Idokozben a Rhino + Solid Edge kombot hasznalom firkaszasra, mert nem zabalja annyira le a gepkapacitast, mint mongyuk egy IDEAS, a vegeredmenyt meg mongyuk Maxszal renderelem, igy aztan muszaki rajzot is tudok a cuccosrol csinalni.
Talaltam elfekvoben egy oreg Lightwave 5.0-t, ezzel szorakozom most, mert nem tudok mit kezdeni a sok idommel - renderelni szepen tud, de tobb bajom is van vele. Eloszor is, ha megszakadok se hajlando se szint se kepet betenni a renderelt kepbe hatternek. Aztan a renderelt kepet nem is akarja elmenteni. Szerintetek mi a megoldas?
Epp nezem a Final Fantasyt (illetve csak majdnem, mert zehara tanulok), hat atom. Adtak ezt nalunk moziba?
Toltottem le anno egy par perces mekingoffot rola, mar ott latszott, hogy nem egyszeru anyag. Kivancsi vagyok, vajon mifele szoftvert es hardvert hasznalhattak (mert errol a mekingof nem szol, viszont egy Maya es egy Softimage demoreel igen, de mindketto szerint ok kovettek el...)
van egy magyar 3d-s oldal, ismeritek? render.hu Ismerjuk. Nagyon szinvonalas, jok a cikkei, es jok a linkjeik. Kar, hogy a forumokon nem nagyon van elet, de telleg csak ennyi az osszes baj vele.
az a baj, hogy egyelore nem tul nagy a forgalom ott, pedig mar volt egy verseny is, amire nagyon profi kepek erkeztek be Matiz topiktarsunk nevezett is, en sajna nem lettem nyomokban se kesz a hataridore.
Kene megint egy konteszt :))
Letoltottem egy Softimages demoreelt, amiben roviden a program eddigi holloffemjet targyaljak. Hat igen. Aztan eloszedtem ugyanezt Mayaban is, es hat mit ne mondjak, van par atfedes. Itt van mindjart a Dzsurasszik park 3, es a Mumia 2, (meg pl. a Final Fantasy, meg meg sok minden, amit nem ismerek) ezekert ugylatszik olre mennek. Raadasul majdnem ugyanazokat a jeleneteket mutatjak be, mint 'ezt mind a mi progink tudja, bibi...'
Az is lehet, hogy a kettot parhuzamban hasznaltak, de aztan mindaketto a sajat bicepszet feszegeti tole... hat ez szep. Mar csak azert sem ertem, mert lattam egy mekingoffot pl. a Final Fantasyrol, de nem nagyon feszegettek ezt a 'mivel csinaltuk' dolgot...
Éppen a Mayába lehelltem életet. Tök kafa. Mindenki oda meg vissza volt a kezelőfelületétől, de szerintem ezek az odavisszalevő emberek nem saját0tották el a megfelelő ergonómiai szemléletet, vagy csak én szoktam má' meg nagyon a 3DsMaxot...?
Azé tecc. Épp tutoriált túrok hozzá.
Sziasztok! Most elöször írok ide. 3D-vel csak most kezdek foglalkozni és csak érintôlegesen. A Microsoft Trainsimulatorhoz szeretnék néhány egyszerübb kiegészítöt barkácsolni gmax-al (3D studio max butított változata)
A gamehoz az elkészült objektumból kell egy shape, egy shapedata állományt generálni. Kellenek még a textúrák és egy referencia bejegyzés. Úgy néz ki, hogy a shapedata az egyetlen amivel nem boldogulok. Nevezetesen a bounding box megadásával van gondom. Ez hat darab szám. Tudom, hogy láma kérdés, de még csak próbálgatom a dolgot. A kezemben van a 3d studio max biblia, de ezzel nem foglalkozik (már mint a bounding boxal)
Hülye vagyok, nem Normalize, hanem Relax, és mint a neve mutatja, kisimítja a "ráncokat", mivel egérrel , 2D-ben tökéletes gócpontokat lehetetlen csinálni.
no, szép lesz, csak igazítsd ki a gócpontok bezier-görbéit, és eressz rá egy normalize-ot. Ha meglenne, már kész lennék :))
Na nem is, mert hiányoznak a napsugarak :))