Mindegyik gépnek voltak hibái. Haáy György írt anno,hogy a bemutató előtt átvariálták a kormányvezérlő elektronikus rendszert. Azonban az a mérnöknő aki az egészért felelős volt nem tartózkodott Párizsban(szülési szabadság) a többiek meg akik belenyúltak,hogy kivegyék a korlátozásokat,nem tudták,hogy mást is elpiszkálnak. Így a kacsaszárny nyitás,zárás folyamata azt eredményezte,hogy megzavarodott a vezérlés. A pilóták rájöttek és megtették a szükséges intézkedéseket,de olyan alacsonyra kerültek,hogy csak jópár g-s felrántással lehetett kihozni a gépet a bajból. Azt pedig nem bírta ki,tele volt pakolva mindenféle ellenőrző rendszerekkel meg minden egyébbel,ráadásul a megváltoztatott vezérlőrendszert nem tudták tesztelni(éjszaka alakították át,másnap már élesben kellett bemutatózni vele) így jött a baj. A Concorde-al már a 70-es években is volt hasonló eset,hogy a szárnyból dőlt az üza. egy utas szólt el se akarták hinni,majd mikor látták,hogy tényleg ez van,leszálltak. A 144-esen kétszer annyi főfutómű keréken oszlott el a súly a beömlő jó elől volt,egyes helyeken olvasni olyat,hogy valószínű ezért megúszott volna egy hasonló esetet. Hogy igaz-e nem,nem tudom,és nem is derül ki.Mindekttő viszont egy igen szép gép,a fékernyő pedig egyáltalán nem hülyeség. A hollandok is használják F-16oson például. Plusz munka újra betölteni,de hasznos.
Az oroszok minden műszerfalat zöldre festenek. minden repülőnél,szinte kivétel nélkül. Ma már nem,mert pl. a harci helikoptereiken a pilóták éjjellátót használnak,így feketére kell festeni a műszerfalat,mert a zöld zavarná az éjjellátót,meg persze spec világítás is kell. Amennyire én tudom azért zöld,mert az megnyugtatja a pilótát. Legalábbis én mindenkitől ezt hallottam.Az meg hogy cirill betűs felirat? És? Azt ők biztos el tudják olvasni,akkor meg mi baj vele?:D A Tu-160 hajtóműve katonai titok. A Tu-144-es LL változatát Gordon fullerton is repülte a 90-es években. Viszont egy dolognak nem engedték a közelébe az amerikaiakat. Ez pedig a hajtómű volt. Mellesleg a 144 mindig is gyorsabb volt a Concorde-nál. Már a legelső verzió is. Az RD-36 meg annyiban volt különleges,hogy egyáltalán nem volt utánégetője.
Ki a faszt érdekel, hogy fele idő alatt odarepül, ha előbb a reptéren ki kell várni a teljes vérképet, az AIDS vizsgálat, és a végbéltükrözés eredményét. Ehez túl kicsi a Föld.
Csak a magán T50 a megoldás. Vagy valami szupercirkáló Gulfstream.
OFF: Valamint ez az a szedán, aminek a vlágon a legnagyobb az egy szedánra eső kormánykereke száma :-) Alighanem azért épült, hogy megdöntse a szedánok súlyának a világrekordját. Akkoriban szovjet volt a világ legnagyobb törpéje is. ON
Nézegess a régi hsz.ek között. Tettem be képeket (vagy linket) a gyárudvaron álló 144esről, ahogy a méteres havat kotorják le a szárnyairól. Elfér rajta vagy 200 tonna.
Szívesen építenék egyszer egy űrsiklót, ami legalább 40-50 embert képes szállítani. Beletenném a tévéből az összes celebet, meg jópár politikust. Meg még pár embert.... A fellövés előtt tenném ki rá az STS-107/b táblát.
Aztán a HírTV-n előben menne a buli a "breaking News'' rovatban