Keresés

Részletes keresés

Racilaci Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109750

Ezekben az években nyilván nem volt a maihoz fogható szigorú kötelező pihenőidő-szabály, de mégis mi volt helyette / előtte?

 

Egy Bp-Jósvafő alsó hangon indult reggel 6-kor érkezett 21-kor, plusz mosás, tankolás stb. Keltél fél 5-kor, hazaértél 23-ra. Ezek szerint arra alapból figyeltek, hogy legalább papíron másnap ne ugyanaz vigye a fordát.

De ha mondjuk egymás után kétszer szóltak, hogy mehetsz Sopronba vagy Szarvasra, te pedig bevállaltad, akkor 5 napon át egyfolytában vezettél akár hajnaltól éjjelig? Ez senkinek nem szúrt szemet? Ha az 5. napon baleseteztél volna mondjuk elalvás miatt, akkor elővettek volna valakit a vezénylésről?

Előzmény: trizs77 (109748)
Obus Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109749

Az AFA rendszámú hol szolgált, hogy maradt fehér rendszámos?

Előzmény: EKM-765 (109743)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 0 1 109748

Az volt a soha sehol le nem írt szabály a Volánoknál, hogy ha idehaza 5 évet buszoztál és nem volt veled gond akkor kaphattál szocialista (5 ország) szolgálati útlevelet.

Az 5 szocialista ország =NDK, Lengyelország, Csehszlovákia, Románia, Bulgária.

 

Ha 10 évig jó voltál akkor felterjeszthettek nyugati szolgálati útlevélre.

Amit a BM vagy jóvá hagyott, vagy nem.

 

Ezt tudtam ilyen és hasonló seggnyalásokkal lerövidíteni.

Amikor nappalos voltam, Budapest - jósvafő és mondjuk egy hónapban mindíg a páratlan napokon mentem, a páros napok szabadok voltak.

Ha ilyenkor telefonáltak, hogy másnap a páros napon nincs sofőr a Budapest-Sopronra, akkor pattantam és mentem.

 

Magyarul nyalás, hogy ne 10 év múlva mehessek busszal nyugatra.

 

 

 

 

Előzmény: Racilaci (109747)
Racilaci Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109747

Merthogy bevállaltál egy ilyen őrült feladatot egy párszor, s hosszabb időre érvényes szolgálati útlevélhez jutottál ezáltal? Így érted?

Előzmény: trizs77 (109745)
Racilaci Creative Commons License 2023.11.19 0 1 109746

Engem meg apámat anno apám haverja vitt el kirándulni egyszer egy útra egy platós, pótkocsis IFA "kamionnal". Megpakolva egy kínszenvedés volt az egész út (ültem a "bakon", hangos volt, lassú, hideg is volt a fülkében - rettenet az egész). Üresen már láthatóan lendületesebben ment a szerelvény. De ez egy egész napos móka volt, pedig nem futottunk összesen 400 km-t.

Előzmény: EKM-765 (109743)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 0 1 109745

Mert 10 év helyett 2 év alatt kaptam szolgálati útlevelet.

 

Tudod mi értéke volt 1980-ban egy szolgálati útlevélnek ?

(még ha csak betétlapos is volt)

Előzmény: triplaharom (109734)
Tomsz85 Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109744

Köszönöm.

Előzmény: pumukli89 (109741)
EKM-765 Creative Commons License 2023.11.19 0 4 109743

Ha már ennyire elmentünk IFA irányba ide rakom azokat amelyeket hajtottam. Tudom hogy ezek rövid hidasak, a hosszú hidas azért nem 70-nel megy üveghangon de ezzel nemzetközizni nehezen tudom elképzelni... Leghosszabbat Esztergom- Kaposvárt mentem a W50-essel, élmény volt a nyugodt autózás, csak egy piros lámpánál késve induló autós idegesített fel mert ezen kívül mintha egyedül autóznék: mentem a saját tempómban és engem nem zavarva előzött a tükörben végeláthatatlan kocsisor:-)

pumukli89 Creative Commons License 2023.11.19 0 1 109742

Ez a W 50 'hálófülkés kivitele. Az L 60 hálófülkés kivitele szerintem prototípus volt.

 

Előzmény: pumukli89 (109741)
pumukli89 Creative Commons License 2023.11.19 0 1 109741

A hálófülke. Ha felhajtottad a hátsó üléstámlát,akkor meg is lett az emeletes ágy.

 

 

Előzmény: Tomsz85 (109735)
Blindmouse Creative Commons License 2023.11.19 0 2 109740

Túlélhető, mi is mentünk ki négyen egy 1990-es toyota hiace-ban angliáig hogy ott 10 napig furikázzunk vele, úgy hogy nem vettünk ki szállást sehol. Odaúton, ha valaki álmos volt, aludt a pokrócokon.. odakinn meg keresztben aludtam az első üléssoron,  kurvára nem volt kényelmes, de túléltük..   Arra emlékszem hogy váltásban vezettünk, csütörtök este 8-kor hagytuk el Bp-t péntek naplementekor voltunk a kompon.. valamikor szombat hajnalban aludtam elöször a raktérben menet közben. :D :D :D

Előzmény: Racilaci (109732)
Tomsz85 Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109739

Igen, látom, a kérdésed a Bácshúsos képre vonatkozott. :) 

Előzmény: Racilaci (109738)
Racilaci Creative Commons License 2023.11.19 0 1 109738

A Bácshúsos nem. Csak az hálófülkés, amit a Kanizsa Bútor kapcsán linkelt be példának Trizs.

Előzmény: Tomsz85 (109735)
bugadoktor Creative Commons License 2023.11.19 0 1 109737

Én, egy szegedi volános IFA-n láttam azt a megoldást, hogy a két üléstámlát, a motorsátor magasságában elvágták (ide egy gömbvas került, és azzal tették vissza induláskor). Készítettek egy könnyű keretet, ami az üléstámlákon, és a motorsátoron támaszkodott, egy laticel adta a kényelmet. Akinek cső kerete volt az, az alváz és a platóközött tartotta, de volt felhajtott, és kikötött változat is.

A210 820 08 21 Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109736
Tomsz85 Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109735

Ez elvileg hálófülkés, elvileg van benne valamiféle fekhely. De én nem láttam még ilyet belülről, aki látott már attól kérdezem hogy milyen? 

Előzmény: Racilaci (109726)
triplaharom Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109734

Miért volt az jó neköd ?

Előzmény: trizs77 (109733)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 0 2 109733

Mondjuk akkor még nem volt tachográf, tehát mentek, mint most a román autószállító kisteherautók, amíg kiláttak a fejükből.

 

---------------------------------------------------------------------------------

 

Ez sajnos igaz.

 

Megírtam már itt párszor a Tatabánya - UMEA utamat, Ikarus-255 busszal, aluminium kohót építő ttbányai munkásokkal, egyedül !

Pedig az kb. 2600 km !

 

Nekem az kellett, hogy a diszpécserek és a forgalmi osztály illetékességei felfigyeljenek rám.

sikerült.

 

Hülyeség volt de megérte.

Nem egy menetre mentem fel.

Talán három nap volt ,

de mire hazaértem Qvára elfáradtam.

 

 

Racilaci Creative Commons License 2023.11.19 0 2 109732

Nem, gondolom, felpolcolták a sofőr-, meg az anyósülést is úgy, hogy egy szintben legyen a motorháztetővel, s akkor kb. egyenesen lehetett aludni, még el nem mozdult az egész kóceráj. Esetleg még a tetejére tettek egy matracot. Nagyszerű lehetett így Angliáig elketyegni. (Mondjuk akkor még nem volt tachográf, tehát mentek, mint most a román autószállító kisteherautók, amíg kiláttak a fejükből.)

Előzmény: Blindmouse (109731)
Blindmouse Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109731

Az mit jelent IFÁnál? Kispárna az ajtó üvegére arra meg a fejed, és alszol, ülve? :)

Előzmény: pizo (109727)
triplaharom Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109730

Erreföl, a comondor mögugatta őket ... (:-)))

Előzmény: rezgaras (109728)
triplaharom Creative Commons License 2023.11.19 0 1 109729

Igaz hogy alkalmatlan, de mégis tud az aki fáradt. Persze pihentetőnek nem mondanám, hiszen alig voltam fáradtabb mint amikor eldőltem forgolódni ...

Előzmény: Racilaci (109726)
rezgaras Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109728

'83-ban a magyar számítógépeket pótos IFA vitte Moszkvába. Ott a GAJ megállította a Kalcón és nem engedte tovább, mert nem volt pontos cím a fuvarlevélen.

Előzmény: trizs77 (109724)
pizo Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109727

A fülkében. Speditionskabine.

 

Zoli

Előzmény: Racilaci (109726)
Racilaci Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109726

Ennek a sofőrje hol alhatott? A fülke teljesen alkalmatlan rá.

Előzmény: riezaK (109719)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109725

Nos egy ilyen szerelvény állt Grrenoble-ban.

 

https://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=142047732&t=9177480

 

Csak nem sárga volt, és az oldalán volt a nagy felirat.

Arra már nem emlékszem, hogy VOLÁN csigás volt vagy sem.

Ha Volános volt akkor nyilván állandó szerződéssel járt a Nagykanizsai bútorgyárnak, hisz máshogyan nem festhették volna rá azt a hatalmas feliratot.

 

 

Előzmény: trizs77 (109724)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 -1 5 109724

Ahogy retek olvtárs írja : a KGST belüli TIR szállítás.

 

de nem.

 

Grenoble-ben IFA bútorszállító pótost látni NAGYKANIZSAI BÚTORGYÁR méteres betűkkel az oldalán az nem volt semmi.

Pláne ahogy vélhetően elküzdötte magát odáig.

 

---------------------------------------------------------------------

 

De IKARUS-ból is volt érdekesség.

 

Az IKARUS 556 null sorozatából a BKV a GA 81-04-ets kiemelte és 1967-ben különjárati kocsit csinált belőle.

Se csomagtér se semmi.

 

1968-ban még is elment ez a busz GENF-be a műkorcsolya és jégtánc világbajnokságra egy csoporttal.

Nem a versenyzőkkel.

Egy városi busz.

 

mikor autópályák még vagy sehol vagy alig, de elverekedte magát odáig.

sőt.

vissza is jött.

 

 

 

 

Előzmény: pizo (109723)
pizo Creative Commons License 2023.11.19 0 1 109723

TIR-es magyar Roburt én is láttam 1987/88-ban az osztrák A1 autópályán a mondsee-i nagy emelkedőnél felkaptatni kb. 40 km/h-val, csodálkoztam is (16 éves voltam).

 

Zoli

Előzmény: trizs77 (109722)
trizs77 Creative Commons License 2023.11.19 0 4 109722

Igen.

Más topikban már kitárgyaltuk bőven a meglepetéseket.

 

IKARUS-256-tal voltam Drezdában mikor a város széli szállásunktól kb. 150 méterre lévő benzinkútnál egyik utasunk felfedezett egy nagy VOLÁN csigás ROBUR + pót TIR teherautó szerelvény, Budapest, IX-ker Táblás utca telephellyel.

 

Eleve Magyarországon igen ritka volt a ROBUR gyári pótkocsi.

Ez egy kicsi két tonnás pót.

Minek jött el Budapesttől Drezdáig ?

 

De hogy TIR vámzáras nemzetközi szerelvényt csináljanak belőle az valahogy hihetetlen volt.

Észszerűtlen.

Hisz a teljes szerelvény hasznos raksúlya alig érte el az 5 tonnát.

De mégis volt.

Később megtudtam, hogy 2-3 db ilyen, gyári új szerelvényt állítottak össze a Táblás utcába és küldözgették őket Európa szerte.

 

Mindíg tanul az ember.

 

Észszerűtlen volt, célszerűtlen volt, de volt.

 

Előzmény: riezaK (109719)
retek2 Creative Commons License 2023.11.19 0 0 109721

Ez meg legyen a szlovák hatóságok problémája . 

Előzmény: riezaK (109704)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!