Igen, egyetértünk. Bár nekem megvan az elképezelésem arról, hogy miért nem szeretik a magyarok a francia autókat (és mondjuk miért szeretik a románok). De ez már igencsak off.
Presztízs miatt autót venni szerintem olyan, mint járni egy nővel csak azért, mert a közvélemény jónak tartja.
Szerintem már évtizedek óta nem létezik tisztán "nemezeti" autó. A globalizáció hatása itt is nyomon követhető. Úgy gondolom, ha egy autóról, mint német vagy francia vagy olasz autóról beszélünk, akkor a konstrukciót kell elsősorban érteni rajta (bár az sem mindig fedi a valóságot ld. Renault Thalia, ami ugye részben török fejlesztés).
Az olyan megnyilvánulások pedig, mint "német minőség" vagy "francia kényelem" szerintem egyszerű sztereotípiák, általánosítások. Pl van akinek nem kényelmes a Citroen CX. Nekem úgy 17 évesen volt szerencsém egy 2,4-es CX kombival Győrből Budapestre utazni utasként, de nekem megfájdult a derekam a puha ülésben. Ezzel szemben szintén 17 évesen levezettem 1300 kilométert egy nap egy '82-es 1,6-os automata Passátban és másnap már ültem volna vissza bele. Viszont a jelenlegi Renault Cliomat imádom, mert rettenetesen kénylemes és az összeszerelési minőség is összevethető egy - általam elég sokat vezetett - VW Golffal.
Ezek az én tapasztalataim, és ez alapján nem akarnám megítélni egyik nemzet autóját sem, hanem azt mondom, hogy mindenki keresse meg a neki megfelelőt mindeféle előítélet nélkül.
"A legújabb SL Merciről a német szaksajtó (mondom németek!) pedig minden eddigi fintorukat felülmúlva nyilatkozták, hogy ez bizony ez már nem az a legendás minőség, "ebben a kocsiban már nincs anyag"! Aztán hosszasan részletezték, hogy miért állítják ezt...Hmmm??? "
Ezt hol olvastad? Én eddig mindenhol csak áradozásokat olvastam arról az autóról...
De ez a baj minden gyártóval ugyanezt teszi mindenki!
Magyarországon készül pl francia kébelköteg de a vr6-os passzáté is!
De csak nyiss ki egy motorháztetőt bárkét és kezdj el kutakodni benne! Meglepő dolgokat lát az ember! fószvágenben MADE IN FRANCE pl.. :-))
Vitatkoznék mindannyiotokkal, de nem teszem, mert nem nagyon tudnék konkrétumokat írni! Sajnos arról egyik gyártó sem hajlandó őszintén nyilatkozni, hogy mennyibe is kerül egy típusuk előállítása, csak állandóan siránkoznak, hogy higgyük el, nagyon sokba! Íg azt sem tudom pontosan, hogy miért van ez így, de valamiért így van - s ezt a "presztízs" gyártók (lásd Merci) is alátámasztják.
Az sem nagyon igaz, hogy valaki keleten, vagy pl. Spanyolországban gyártat, ezért tud olcsóbb lenni. Ugye pl. a Mercinek is van Spanyolországban gyára. Sőt az Actros wörti gyártása után tavaly az új teherautójukat, az Axort már Törökországban! készítik, mert csak így tudnak a kelet-európai piacra versenyképes áron teherautót adni!
Sokszor látom az alkatrészek minőségén is az eltéréseket, de pl. az tény, ha valamit nagy mennyiségben készítenek (mondjuk egy kijelzőt a PSA számára, már pedig a PSA tömegautókat készít), addig az jelentősen olcsóbb tud lenni. (A baj csak az, hogy ugyanazt a minőséget belerakják a Saxóba, Xsarába, mint a C5-be.)
Szerintem egyszerűen csak gazdasági számitásokat végeztek.
Ha kisebb árréssel dolgozol és adsz el valamit aminek nagy keletje lehet használhatósága és ára miatt akkor ha nagytömegben eladod kb ugyanakkora hasznra tehetsz szert mintha nagy haszonnal keveset adsz el! És ez igaz lenne a hazai üzemanyeg árakra is! off
A német autóknál a legnagyobb tényező az árban a presztizs! A német kocsikat is távolkalaten és keleteurópában gyártott alkatrészekből szerelki ugyanúgy mint a franciát! :-( sajnos..
nem akarok vitatkozni az korábbban leírtakkal (nekem is francia autóm van), de azt azért szeretném tudni, hogy miért verhetetlenek a franciák a költségek tekintetében? Valami különös gyártástechnológiai eljárás vagy szervezeti adottságok? Netán olcsóbb beszállítók?
Ja igen! Az, hogy "kollégánk" (bár nem tudom, kinek, hiszen én sokak szerint "nématautóbuzi" vagyok) a BX-éről "nyavajog", az nem tudom, hogy jön ide... Egy legjobb esetben is 10 éves autó példája (de valószínűleg ettől jóval korosabb), leginkább csak arra jó, hogy megmutassa, hogy egy ilyen öreg autónak lám csak ennyi hibája van! Szeretném én ezt látni, sok hasonló korú, egyéb márkájú társától!
Bármilyen autót nagyon könnyen le lehet lakni! Ehhez nem kell sok csak egy kis igénytelenség!
Láttam már 100-as audit 88-ast szebb állapotban mint az ujat de forditva is igaz. Ez tipus és márkafüggetlen dolog..
Munkámból kifolyólag szinte az összes legújabb típust van szerencsém alaposan kipróbálni, így természetesen a francia és német márkákat is. Ez alapján - s ha kell tényekkel bizonyíthatom - állíthatom, hogy míg a franciáknál erős minőségi fejlődés tapasztalható, addig a németeknél (de még a japánoknál is) komoly visszaesések (CXmaniac most ne figyelj ide!!) A PSA-nál manapság szinte az egyetlen egy komoly minőségi észrevételem a két márka által közösen "bevásárolt" (valami beszállító jól rájuk sózta) kormányoszlop bajuszkapcsolók, valamint a műszerfal közepén található többfunkciós kijelző. Lehetnek ugyan még gondok a magnórádióval (CD-rádió) is, de ennek aztán végképp semmi köze nincs a frnaciákhoz, mert az Clarion, s néha azért nem jelennek meg az RDS információk, mert a szerkezet kelet-ázsiai frekvenciákon kutat (na ez a no comment :)).
Ellenben nem nagyon tudok olyan VW csoporthoz tartozó tesztautóról, amelyben ne zörgött volna valami a kárpitban, ne tört le volna valami a kezelőszervekből néhány ezer kilométer megtétele után! Ugyanakkor nagyon sok széthullott váltóval visszatrélerezett VW-ről, Audiról is tudok, amelyek még az első egy-két ezer kilométert sem bírták ki. Személyes élményeim között is akad ilyen, de a igaz ez már egy japán márkánál történ (Mazda), hogy egyik vadonat új autójukban két-háromszáz kilométer után szétesett a teljes váltórudazat, pontosabban "huzalat".
A legújabb Mercedesek, BMW-k belső burkolatainak összeszerelési minősége pedig olyan silány, hogy volt olyan (Merci) rajongó, amelyik ezt ki is kérte magának, mikor meglátta a vadonat új E-osztály műszerfalának néhány ponton tátongó hatalmas illesztési hézagait!
A legújabb SL Merciről a német szaksajtó (mondom németek!) pedig minden eddigi fintorukat felülmúlva nyilatkozták, hogy ez bizony ez már nem az a legendás minőség, "ebben a kocsiban már nincs anyag"! Aztán hosszasan részletezték, hogy miért állítják ezt...Hmmm???
Persze ezekre a folyamatokra igen logikus magyarázatok találhatók: a frnaciák az utóbbi években nagyon belehúztak (mind műszakilag, mind marketingben), mert nem akartak eltűnni a sűllyesztőban. Ezzel a németek, japánok csak a minéség romlásával, vagyis a költségek csökkentésével tudnak lépést tartani. Nincs mese!
Egy külföldi sajtótájékoztatón az egyik Mercedes vezér (fejlesztő) a hivatalos (vagyis publikus) dumán kívül oda súgta néhányunknak, hogy ő személy szerint a francia márkáktól fél legjobban, mert hihetetlenül fejlődnek, műszakilag nagyon ott vannak, s az előállítás költésgeiben velük szemben verhetetlenek. Szinte be volt tojva, mi lesz, ha már megbízhatóságban is felülmúlják a németeket...
Pedig ez az idő már nagyon itt van a nyakunkon...
Nagytudásúak! Kiemelnék néhány sort egy Citroenes kollégátok leveléből:
"Az igazi gondok a belső-külső szerelvényekkel vannak. Nagyon könnyen le lehet lakni az autót.
A kapcsolók kiesnek, lötyög az ajtókárpit, zörgések, lóg a lökhárító......stb." no comment
Minőség.
Azt hallottam, hogy a C3 azért fog késni, mert a Citroën álltal megkövetelt minőséget és tűrést nem tudtják teljesíteni a beszállítók.
Bocs ez OFF volt
ON