Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

kirsan Creative Commons License 2024.01.30 0 0 127059

És minden oldalon azt írják, hogy csak a szakszervízben kiolvasott hibakódok alapján lehet a pontos diagnózist felállítani. Találgatni meg én sem szeretnék.

Előzmény: kirsan (127058)
kirsan Creative Commons License 2024.01.30 0 0 127058

Igen, én akkor is utána néztem, és mindenhol azt írják, hogy rengeteg hibát jelezhet.

Csak egy idézet: igaz 207-esre, de a motor ua:

A Peugeot 207 turbó nélküli 1.4-es vagy 1.6-os VTI-modelljeiben megjelenő hibát a nem megfelelő üzemanyag/levegő arány okozza. Ez a motor gyújtáskihagyását okozhatja, ami a környezetszennyezés elleni hibához vezet.

Íme néhány egyéb gyakori oka a szennyezés elleni hibának:

Üzemanyag minősége : Az alacsony minőségű vagy nem megfelelő üzemanyagtípusok az EMS szennyezéscsökkentő hibáit váltják ki.
Elhasználódott gyújtógyertyák : Az elszennyeződött gyújtógyertyák tökéletlen égéshez és megnövekedett károsanyag-kibocsátáshoz vezetnek.
Kipufogórendszer állapota : Az eltömődött vagy sérült alkatrészek, például a katalizátor, a DPF vagy az EGR szelep akadályozhatják a kipufogógáz áramlását.
Levegőgazdálkodás : A hibásan működő levegőérzékelők vagy a szennyezett levegőszűrő megzavarja a levegő-üzemanyag arányt, ami magasabb károsanyag-kibocsátást okoz.

Előzmény: Muerte01 (127056)
FeZ_ Creative Commons License 2024.01.30 0 0 127057

Nyilván ha valaki tudná biztosan a választ a kérdésedre, akkor megírta volna.

 

Előzmény: Muerte01 (127056)
Muerte01 Creative Commons License 2024.01.30 0 0 127056

Sziasztok. Netalántán kapok választ a kérdésemre tőletek. Vagy felejtős? 

FeZ_ Creative Commons License 2024.01.25 0 0 127055

"Kreativ megoldas: athidalni a gyujtaskapcsolot"

 

Vagy vesz a gyújtáskapcsolóba egy elektromos betétet. (már lehet kapni, igaz, nem gyári) 

Ezekben az újabb gépekben azonban már nem a kapcsolón keresztül megy a tápellátás, hanem pl. a motortéri BSM modulon keresztül, de egy típuson belül is voltak változtatások, úgyhogy még ez sem 100%. Ahhoz, hogy megfelelő tanácsot tudjon mondani az ember, alvázszám alapján meg kell nézni a kapcsolási rajzot, hogy az adott autón hogyan van a bekötés. 

 

Előzmény: The Dark Side of the Moon (127053)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.01.25 0 0 127054

Az athidalas termeszetesen valahonnan gyujtas utanrol leveve es aztan relezve akkumulatorrol, kulon a gyarival megegyezo erteku biztositekkal levedve!

Előzmény: The Dark Side of the Moon (127053)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.01.25 0 0 127053

Gyujtaskapcsolo beeghetett. Egyes PUG es Citroen modelleknel (pl Xsara Picasso) ebben az idoszakban tipushiba. A szellozes tapvezeteket innen kotottek le, de a kontakt gyarilag alulmeretezett. A tied -ha ez a hiba- meg eleg jol birta! Nagyjabol 10 evet birnak ki, aztan beegnek.

A gyari megoldas (szopas): gyujtaskapcsolo, ajtozar es tanksapka zarcsere.

Kreativ megoldas: athidalni a gyujtaskapcsolot es mashonnan tapot adni neki. Teljesen jo lesz!

Előzmény: kettes22 (127052)
kettes22 Creative Commons License 2024.01.24 0 0 127052

Sziasztok!

 

Lenne egy problémám. A Peugeot 307 1.4 16v (automata klimás, 2005-ös évjáratú) kocsi járó motor mellett nem fúj be se hideg, se meleg levegőt, hiába próbálom állítani a ventilátor erősségét, vagy bekapcsolni a belső levegő keringetést, vagy magát a klímát. Semmi sem történik. Találkozott már valaki hasonló esettel? Mit tehetek? Az utastér ventilátort kiszedtem, teszteltem, rendben működik, a biztosítékot megnéztem, rendben van, ép. 

 

Előre is köszönöm a válaszokat.

 

Üdv.:

Attila

Smíró Creative Commons License 2024.01.21 0 0 127051

Kedves Sbojan:)

 

Már én sem vagyok a régi... de eskü visszasírom az SW-t. Nagyon sajnálom, mert kiváló állapotban volt, de 250 ezerig szándékoztam tartani. 16 évesen becseréltem egy 2019-es MEC-re. Írtam anno. Használt volt az autó, 35 ezerrel, de itthoni beszállításban nem létezett. Instyle felszereltség 2WD, itthon csak 4WD-ben volt kapható. Ebben tehát bár, LED, nyíiló tetőablak, Rockford Fosgate hangrendszer - na meg a CVT, amit nehéz volt megszokni, de már teljesen összenőttünk. A fogyasztás azért fáj (+3-4 liter), a sokkal rosszabb pakolhatóság is, a +2 ülés hiánya, keskenyebb belül és kisebb a csomagtartó is.

 

A nejemnek meg pár napja figyelt be egy Citroen C-Zero gyakorló, illetve bevásárló autónak. Sajnos Mitsubishiben nem volt ennyire fiatal (2020-as gyártás). Még tanuljuk, mert vagy hatótáv, vagy meleg az autóban. De azért kecsegtet a kb. 100 km a napelemes itthoni töltésről... Szóval úgy gondolom, nem lett melléfogás e téren sem. Nekem is maradt ez-az a Peuból, de természetesen még az izzók sem jók a Citroenbe:(

 

Kerékőrök még vannak Pözsóhoz, izzók, origin ablaktörlő lapátok, szűrők - de érdeklődés ezekre is zéro itt. Korábban baráti áron már próbálkoztam pedig:(

 

 

 

 

Előzmény: sbojan (127050)
sbojan Creative Commons License 2024.01.17 0 0 127050

Szeva Smíró! :-)

Nem, már nem vagyok pözsós - már nagyon régen lecseréltem az SW-t egy Grand C4 Picassora.
Pedig igen szép idők voltak. Egyszer talán még benéz egy PUG hozzánk, ki tudja. :-)

 

 

Amúgy maradt nálam pár 307-esbe/re való cucc (SW-s pótülés, tetőcsomagtartó stb.) majd tavasszal "piacra dobom" őket.

Előzmény: Smíró (127048)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2024.01.17 0 0 127049
Smíró Creative Commons License 2024.01.17 0 0 127048

Szia Sbojan:) Még pözsós vagy? Jó látni/olvasni régi arczokat:)

Előzmény: sbojan (127045)
Muerte01 Creative Commons License 2024.01.08 0 0 127047

Üdv mindenkinek. Vén egy Peugeot 5008 1.6 vti motor ú kocsink és amikor felmelegszik 90 fokra be adja az Antipollution system fault hibát és le kapcsolja a 3. hengert. Már cseréltünk mindent. Gyergya trafó labda szonda mind a kettő hőmérséklet érzékelő holtponti jeladó. Szóval mindent. Olvastam hogy a generátor feszültség szabályzó ha rossz csinálhat ilyer. Ez igaz? Ebben kérném a segítségét.. 

szervezkedő Creative Commons License 2024.01.04 0 0 127046

Mesterek!

Tiszteletem mindenki irányába!

Ráncfelvarrott első lököse nem lenne valakinek?

Annyi őzet, fácánt stb ütöttem az elmúlt kettő évben, hogy már csak az "ima" tartja a helyén.

Köszönöm!

sbojan Creative Commons License 2023.12.21 0 0 127045

Azt irta korabban, hogy "teker, de nem indul".

Szerintem ezzel ki lehet zarni az akku problemat"

 

Nekem meg pont, hogy volt olyan esetem, amikor egyik reggel (pedig előző este épp 1,8 ezer kilométerről érkeztem haza) tekert, tekert, de nem indult.
4-5 próbálkozást követően feladtam, szóltam a szerviznek, akik másnap küldtek érte egy trailert.

 

Másnap, mikor megjelent a trailer, próbálkoztunk egy indítással, de ekkor már nem is tekert - bár minden világított még (lámpák, visszajelzők stb.)

A traileres biztos, ami biztos alapon rámért az aksira, és az már nem nyújtotta a megfelelő feszültséget.
A kocsit bebikázták, saját lábán elgurult a szervizbe, ahol kapott egy új aksit gariban, és lőn csoda, újra ment minden flottul.

Előzmény: The Dark Side of the Moon (127044)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.12.20 0 0 127044

Azt irta korabban, hogy "teker, de nem indul".

Szerintem ezzel ki lehet zarni az akku problemat. Gyenge akkut mar a hideginditaskor ki tudja szurni a laikus is meg idejeben.

Mas motorral de jartam hasonloan. Szervizben voltam, kiszedtek a nagynyomasu szivattyut. A csatlakozojat valszeg rosszul dugtak ossze. Kb 200 km mulva az M7 hetvegi araszolgatasa kozben egyszer csak leallt a kocsi. Nem lehetett ujra inditani. Ugyanigy tekert, de nem kapott uzemanyagot. Szerencsere megtalaltam a hibat, eleg nehez volt hozzaferni, plane a forro motorblokk miatt.

Szoval meg kellene nezni a csatlakozokat, mert ezeket akaratlanul is megmozgatjatja az ember szereles kozben.

Aztan meg az esetleg beepitett autovedelem is lehet hibas, be is azhatott, ahogy az elobb emlitett csatlakozo. Es persze amit irtatok, a motorteri BSI is kaphatott vizet.

FEZ-nek van igaza, a diag sokat segitene.

Nekem nagyon gyanus, hogy az auto problemamentesen ment akarmennyi km-t, aztan nem indult. Ilyen siman lehet kontakt hiba, vagy beazas.

Előzmény: sbojan (127043)
sbojan Creative Commons License 2023.12.20 0 0 127043

Nem lehet, hogy koszosnak találták a motorteret és azt is ki-, le-, átmosták a mosóban?

 

Szerintem vagy BSI beázás, vagy lemerült (gyenge) aksi. Inkább az utóbbi.

Előzmény: Czapek (127039)
FeZ_ Creative Commons License 2023.12.20 0 0 127042

" Mi az aksi felcsatlakoztatás helyes sorrendje?"

Nem nagy ördöngősség, igazából csak várni kell nyugiba.

Ki kell nyitni a motorháztetőt, a kulcsot kivenni az autóból majd becsukni az ajtót.

Ezután nem szabad semmihez nyúlni és várni kell 4percet. A BSI ilyenkor "elmegy" szundiba. (kivéve ha esetleg AL4-es automata váltóval szerelt, mert akkor 12 percet kell várni, ilyenkor a váltóvezérlő is szundizni tér)

Ezután le kell kötni az aksit, a negatív pólusnál kezdve. 

Visszakötésnél a pozitívval kell kezdeni. Lehetőleg a negatív sarut egy határozott mozdulattal kellene rányomni, ne remegjen a kéz !

Ezután várni kell min. 1 percet, mielőtt ajtót nyitsz és gyújtásra teszed. A gyári utasítás szerint elsőre nem szabad indítani, meg kell nézni gyújtáson, hogy minden jól kapcsol-e be, nincs-e hibajelzés, majd utána gyújtás le és utána indíthatsz. 

Mondjuk én ezt az utolsót nem szoktam betartani, de jobb a békesség annál az autónál. ;-)

Előzmény: Czapek (127041)
Czapek Creative Commons License 2023.12.20 0 0 127041

Köszönöm a választ. Én mint segítő, aki jelen voltam, amikor elmentünk a mosóhoz megnézni, javasoltam hogy húzzuk be a kocsit. Hátha. Egyébként itt a mosónál húztuk le mi az ablakot, félvén hogy aksi baj, lemerül, és ki se rogjuk tudni nyitni. Szóval nem nyitott ablakkal mosták. Meg a végén mondtama pótkulcsot de a tulajt nem is érdekli amit beszélünk. Szeriinte a váltószereléskor lett elrontva valami. Meg aztmondja, ha ő elvisz egy kocsit szerelőhöz, ne két napig és 15km ig legyen jó...... igaza lenne, csak kb ez olyan mintha megcsináltatná az elsö lökhárítót, leesne a hátsó utána, és a szerelő lenne érte a hibás. Mi az aksi felcsatlakoztatás helyes sorrendje?

Előzmény: FeZ_ (127040)
FeZ_ Creative Commons License 2023.12.19 0 0 127040

Az az autómosás is lehetett az ok akár. Az Economy mode azt az akkumulátor védelmében kapcsol be, amikor egy bizonyos érték alá esik a feszültség. Ilyenkor egy csomó - nem létfontosságú !! - fogyasztót lekapcsol a BSI. 

Az Economy mode-tól függetlenül be kell(ene) indulnia normál esetben, sőt ! Csak akkor "jön ki" belőle, ha a motor beindult - és tölt a generátor.

A 307-eseknél sajnos a BSI beázása mindennapos eset és olyankor tud ilyet is produkálni a BSI. Nem azt mondom, hogy ez a baja, csak ez is lehet. Az is egy érdekes kérdés, hogy azt írod, hogy elvitték és lemosták, de nem indul és nem tudják felhúzni az ablakot, amit te engedtél le. Ugye nem lehúzott ablakkal mosták ?

Normál esetben egy kuplungozás során nem nagyon történik olyasmi, ami ezt az esetet okozná, de persze feltételezem, hogy a testkábelek vissza lettek csavarozva a váltóra rendesen.

Szóval először fel kéne tölteni az akksit, és nem ártana be is mérni. (ilyen hidegben meg is halhat akár) 

Nem árt az aksi le- és felcsatlakozásának a lépéseit betartani, mert különben az is okozhat pillanatnyi  elmebajt a BSI-ben.

Aztán a feltöltött aksival próba. Persze az immo is vacakolhat, bár szerintem akkor kiírná, hogy nyűgje van vele, de láttam már furcsa eseteket, úgyhogy ez sem 100%. A kulcs hibáját valóban vagy a pótkulccsal vagy diaggal tudod tesztelni.

Mondjuk ilyen esetben a diag amúgy sem ártana.

 

Előzmény: Czapek (127039)
Czapek Creative Commons License 2023.12.19 0 0 127039

Sziasztok. Új vagyok ebben a csoportban. Üdvözlök mindenkit. Szeretnék egy kis segítséget kérni. Elhoztak hozzám egy autót:

Peugeot 307 cc, 2004es, 2.0benzin, 130kw. 

Az autón cseréltem: kuplungtárcsa, szerkezet, első hásó rúgó, lengéscsillapító, fékbetét. Nem vagyok szerelő, csak megkértek hogy cseréljem ki, elvállaltam. Kész lett. Mebtem egy probakört, féket légtelenítettem. Megint mentem vele, hogy a füvön megcsúsztassam hogy meg e az ABS rendesen. Minden szuipo, fek futomu kupplung jó. 

Elvittem az autót a tulajnak. Kiprobálta. Mondta hogy jó. Másnap elmentek vele az autómosóba, lemosták, és nem indul. Teker de nem indul. Aksi jó. Monitor ezt irja: Economy mode active. Es az ablakot se lehet felhúzni. (Ezt igaz én húztam le, hogy ha lemerülna az aksi, tudjam kinyitni az ajtót)Mi lehet a baja? Azt állítják én rontottam el valamit a kuplung szerelés közben(ez nyílván nem kizárt, hisz nem vagyok 307 specialista). Csak nem vátom a nem indulás és a kupplung kozti összefuggést. Szerelés kozben az akku le volt választva. Mi lehet az autó hibája? Angol meg német fórumokon is írják ugyanezt a hibajelenséget,csak sajnos nem értem hogy a megoldást írják e mivel annyira nem tudok egyik nyelven se. Gyakorikerdeseken ilyet olvastam, aki ugyanigy jart: kiesett a kulcs a zsebéből, es kieserr az immo chip belole.

 

A tulaj elvitette autóvillamosságishoz, aki autószerelő is. De a pót kulcsot a kérésemre sem hajlandó odavinni, hogy hátha csak az immo rankoncátlanodik. Azt mondta: majd ha az audóvillamosságis kéri, akkor odaviszi egyébként nem. Mit tehetek? Zavar a dolog, ha én hibáztam akkor azért, ha nem én aklor pedig azért. Kérlek segítsetek mi lehet a megoldás

 

Zolysys Creative Commons License 2023.12.18 0 0 127038

bocs de 2004 ben nincs 2 zónás klíma

Előzmény: shredlover (127034)
shredlover Creative Commons License 2023.12.06 0 0 127037

...nagyon köszönöm a felajánlásodat, annyi megjegyzésem volna, hogy nem a ventilátor nyikorgott hanem valószínűleg valamelyik szervó motor a négyből (kicsit utána olvastam itt a topik mellékletben is). A youtube-on vannak videók a javításukról (műanyag fogaskerekek kopása, törése) javítókészlettel, ez a művelet már meghaladja a képességeimet ezért keresnék szakembert :)

Előzmény: The Dark Side of the Moon (127036)
The Dark Side of the Moon Creative Commons License 2023.12.06 0 0 127036

Annak a ventilátornak annyi. Ha nyikorgott, akkor az már csapágyas, nem (csak?) az ellenállásokkal lesz a baj.

 

Nekem van egy felesleges, ami egy Xsara Picasso-ból lett elbontva, de nekem pont nem lett jó. Egy típuson is voltak eltérések. Nagyon akciósan (értsd: ingyen) megszámítom, különben előbb-utóbb kidobásra kerül.

Budapesten vagy Dunavarsányban tudom odaadni, ha nem haragszol, nem postázgatom.

 

Érdeklődés esetén megkeresem és lefényképezem. Ha ezek után is megfelel, akkor a tied lehet az előbbi feltételekkel.

 

Még egy dolog.

Kb egy idősek és féltestvérek a Xsara Picasso-m és a 307-esed, sok egyezés van és lehet bennük a belsőségekben.

A Xsara Picasso-knak volt egy típushibája, amelyek nem tudom megjelentek-e a Peugeot 307-eseknél? A gyújtáskapcsolóról kötötték le a belsőtéri ventilátor tápját és az idővel hajlamos beégni és persze rögtön a gyújtáskapcsolóban. Megoldása barkácshajlamúaknak a ventilátor betápjának alternatív megoldása, másoknak szervizlátogatás és komplett gyújtáskapcsoló csere. Utóbbi új kulcsokkal és persze nagyobb adag nemzeti valuta elköltésével járhat.

 

Csak azért írtam, mert akár....

Előzmény: shredlover (127034)
FeZ_ Creative Commons License 2023.12.06 0 0 127035

Bárhol az országban ? ;-)

Előzmény: shredlover (127034)
shredlover Creative Commons License 2023.12.06 0 0 127034

Sziasztok! 2004-es 307cc benzinesem pár napja nem reagál a klíma indításra (kétkörös digit) így se fűtés se páramentesítő ventilátor nincs :( eddig mióta nálam van 6 év alatt egy nyikorgó hang után ment a fűtés/hűtés, tudnátok ajánlani szervízt ahol ezt orvosolni tudnák? előre is köszönöm...

Tobicabrio Creative Commons License 2023.12.05 0 0 127033

Sziasztok.  Van egy 307 cabriom . 2004 - es évjárat . 2 literes benzines . Utolagos gázbeépítéssel.

Az autó hidegen , első indításnál pöccre indul majd szép lassan túl sok üzemanyagot fecskendez be amitől ledadog vagy leáll ( gázadásra leáll), olyan mintha hengerfejes lenne , füstől is. Ahogy felmelegszik a motor , melegen szépen , egyenletesen jár , szinte nem is látni kipufogó gázt. Van valami ötletetek , hogy mi lehet vele a gond . Köszönöm elöre is

mérges autós Creative Commons License 2023.10.27 0 0 127032

Hiba nálam is megvan, de csak nyáron. Amire én gondolok, az a klima ,de   csak nyáron tudom megnézni.. Mégpeddig, amit én tapasztaltam. -4 fokos levegőt tól a klima és kapcsolgat, mert a hűtőközeg a klimában kb80 fokos. Mondom kb. mert nem mértem. És ezzel a 80 fokos levegővel próbálja hűteni a motort. Persze az eredmény látszik. Sejtem mitől nyom a klimám -4 fokot. Azt majd télen megoldom.

Előzmény: Kriszta 307sw (127001)
Zolysys Creative Commons License 2023.10.17 0 0 127031

Tudok hozzá magyar menüt, magyar navi hangot

Előzmény: TLSoft (127027)
janitoth Creative Commons License 2023.10.16 0 0 127030

Szia, küszi a tippet. Amúgy azóta minden rendben működik.

Előzmény: soryton (127029)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!