Keresés

Részletes keresés

4728ITI Creative Commons License 2024.10.14 -1 0 174346

Ez a szép ebben, amiről írsz, kísérletezés egy gyenge motorból erősebb, használhatót csinálni.

Az én 207-esem, amivel minden nap jártam dolgozni, egy felüljárón csak úgy tudott felmenni hogy közben tekerni kellett. Amikor felszereltem rá a Robi hengert, ha a gyalogjáró miatt meg kellett állnom, gyalogos miatt, elindulás után folyamatosan gyorsított felfelé. Ennyit számított egy erősebb henger.

Előzmény: garázsharcos (174344)
4728ITI Creative Commons License 2024.10.14 0 0 174345

Értem. Sajnos az így igaz, ahogy írod. Egy fordulaton 4 szinusz pluszt ad le a töltőtekercs. Ha a fordulatmérőn nem lehet állítani, akkor más megoldás kell. Egyébként miért fontos számodra a fordulatszám? Mert a motor sebességéből pontosan meg lehet tudni a főtengely fordulatszámát. 207-es estében: 30 km/h-nál 4530, 40 km/h-nál 6040, 50 km/h-nál 7550. Én a motoromra egy bicikli digitális órát szereltem, ami pontosan mérte a sebességet.

Előzmény: garázsharcos (174343)
garázsharcos Creative Commons License 2024.10.14 0 0 174344

A legfontosabb cél, hogy a nyomaték kis fordulatokon is legyen, ezzel mindenképpen mozgékonyabb lenne, pl áthúzások gázlevétel után.

Hogy mennyit megy esetleg, az nagyon másodlagos kérdés.

Használható legyen, az a lényeg, nem hajtok semmi -leg, vagy legalább dologra.

Csupán játék az egész.

Előzmény: 4728ITI (174342)
garázsharcos Creative Commons License 2024.10.14 0 0 174343

Azt azért nem lehet, mert a fordulatmérő az "egy fordulat-egy jel"

elven működik és a töltőtekercs egy fordulatra sok jelet ad.

A jeladó pedig olyan pici energiát ad, hogy szóba sem jön.

Előzmény: 4728ITI (174340)
4728ITI Creative Commons License 2024.10.14 0 0 174342

Én azért választottam a Robi hengert, mert az a "legerősebb" Babetta henger. A vezérlése, meg a nagyobb porlasztó, kipufogó miatt van ez. Bár én eredeti porlasztóval és kipuffal használtam anno, de így is 50 fölött tudott menni.

Érdekel hogy mi a célod ezzel a tuningolással? Talán 70 fölötti végsebesség? Az irány jó, remélem sikerül megcsinálnod. Szurkolok Neked!

Előzmény: garázsharcos (174341)
garázsharcos Creative Commons License 2024.10.14 0 0 174341

A régebbi, 207-es "kocka" hengerből készítettem el a C változatot.

Mivel a palástrajzra nem írtam rá a vezérlési szögeket, ezért itt közlöm:

Szívás: kb 200 fok, de membránnal.

Átömlés: 132 fok.

Kipufogás: 176 fok.

A membrán egy régi Yamaha robogóról jött.

Rezonátor még nem készült hozzá, egyelőre egy 19 mm belső átmérőjű könyök van hozzá, a dob gyári.

Sajnos, az első menetpróbán eszembe jutott hogy szeptemberben lejárt a biztosításom.

Hazakotródtam, most kis szünet, befizetem a biztit, aztán megy tovább a móka...

Elfért a membrán ház a henger tetején, amelyet lesíkoltam előtte.

 

A  plástrajz pedig, a plusz átömlővel így fest a C verzióban:

A karbi ugyanaz a TK, más fúvókával, de még nem karburáltam be rendesen, a pillanatnyi szünet miatt, pedig kíváncsi vagyok.

Előzmény: garázsharcos (174335)
4728ITI Creative Commons License 2024.10.13 0 0 174340

Az egybetrafósnak is van bemenete a töltőtekercsről, ami szinusz hullámot ad. Próbáld meg arról.

Előzmény: garázsharcos (174338)
4728ITI Creative Commons License 2024.10.13 0 0 174339

Könnyen lehet hogy kifogtál egy hibás darabot. Én minden alkatrészt ki tudtam mérni, megvolt hozzá a műszerem. Csak a jó darabokat tartottam meg, a többi ment a kukába. A vállalatunknál sok Babetta volt, ha valakinek gyújtás problémája volt, hozzám jött. Volt csere alkatrészem bőven.

Azért van pár dolog, ami fontos a jó működéshez. Feltételezve hogy az előgyújtás jól van beállítva, csak 4V-os gyújtótrafóval jó a szikra. Az is fontos hogy megbízható, jó gyertya legyen a motorban és a gyertya hézag 0,4 mm legyen.

Előzmény: garázsharcos (174337)
garázsharcos Creative Commons License 2024.10.13 0 0 174338

A képen a tekercs a gyújtókábelen egy sikertelen kísérlet, hogy meghajtsak egy fordulatmérőt.

Ugyanis az egy step motoros mérő, 270 fok skálával, de csak színuszjelet hajlandó fogadni.

A külső gyújtótrafó meghajtotta, az egybetrafóson viszont nincs ilyen kijárat amire köthetném.

Előzmény: garázsharcos (174335)
garázsharcos Creative Commons License 2024.10.13 0 0 174337

Valóban, nagyon bosszantó volt, márciusban vettem, utángyártott, ki tudja mi van benne?

Mindenesetre nem jó.

Az, hogy eredeti cseh tirisztorral jó, azt elhiszem persze.

Csakhogy ez valami hitvány utángyártott cucc.

Felszúrtam az egybetrafós tirisztort, bármilyen változtatás nélkül és megy mint a zsebóra.

Lehet hogy pont ez a darab hibás.

Előzmény: 4728ITI (174333)
Nagykőrös Creative Commons License 2024.10.13 0 0 174336

Hajtómű olajat milyen időközönként érdemes cserélni,vagy csak szint legyen meg?

garázsharcos Creative Commons License 2024.10.13 0 0 174335

Minden verzió alapja az eredeti Babetta 207 blokk, azaz a régebbi egy sebességes változat.

A henger/dugó/hengerfej a B verzióban egy Simson fűnyíróból való, ami ugyanaz, mint a Simson Mofa hengere.

Ennek a palástrajza a B verzió.

A számok valóban a vezérlési szögeket jelentik.

Lévén hogy egy sebességes, úgy kell teljesítményt növelni, hogy a nyomatékcsúcs ne szökjön fel az egekbe, mert lusta lesz induláskor.

Ez a hengerszett alapban 3,8 Nm, remélem ez növekedett is kicsit.

Jól húz, induláskor nem kell a pedálozás, 13-as lánckerékkel, 75 kilós emberrel szépen mozog, elhúzza kb 60- ig.

 

 

 

Előzmény: Carnot (174334)
Carnot Creative Commons License 2024.10.12 0 0 174334

Ez a régi típusú "kocka" henger rajza módosítva? Vagy abból is volt többféle kivitel? Nekem csak annyi van meg, hogy a 210-es hengere már 4 átömlős, és külsőleg is más, de a dugattyú pl. ugyanolyan mindben, ha minden igaz, a ROBI gépben is. Sokféle célja lehet a tuningnak, gondolom itt legfőképpen a fürgébb úti használat a cél. Tábori Mester közölt a kilencvenes években 210-re kidolgozott utcai "fürgítést". A rajzra írt számok nyitvatartási szögeket jelentenek? Szemre nagyon zárt a vezérlés. 60 fok körül kéne lennie a kipufogó-átömlő nyitvatartás különbségének, vagyis a kipufogót följebb kéne emelni. Sose foglakoztam Babetta mókolással, nem tudom mennyit ad ki pl. az öntvény hengertest, mert az is behatárolja a dolgokat. Egy alacsony kipufogó pl. nagyon szakosan behatárolja a fordultszámot. A hengerfejnél vigyázni kell, hogy a tömítőfelület és az égéstér találkozásánál a sarok ne kerüljön a dugattyú fölé, mert ha kiszedünk belőle, egyre kisebb átmérő marad a gömbfelületből. Vagyis után kell munkálni azt a részt is, dugattyú méretűre.            

Előzmény: garázsharcos (174330)
4728ITI Creative Commons License 2024.10.12 0 0 174333

Ott valami komoly probléma lehet, ha 5000-es fordulatnál dadog a motor. Az én 207-esem, eredeti gyújtással, Robi hengerrel tartósan ment 50-et, ahol a főtengely fordulata 7550.

Előzmény: garázsharcos (174326)
garázsharcos Creative Commons License 2024.10.12 0 0 174332

Ja, és a B verzióra készült egy rezó kipuf, a rezonáns hossz 920 mm.

A könyök Simsonból, a többi 0,8-ad lemezből.

Ezután készült a C verzió...

Előzmény: garázsharcos (174330)
Nagykőrös Creative Commons License 2024.10.12 0 0 174331

Így csináltam én is avval a különbséggel ,hogy az enyém merev villás. 1975-ből

Előzmény: Csufi15 (174329)
garázsharcos Creative Commons License 2024.10.12 0 0 174330

Aztán jött a B változat, egy SL1 hengerszett, apró alakításokkal.

A hengerpaláston a csatornák szinte jók ahogy vannak, pár illesztési munka kellett csak és passzolt.

Egyedül a 11 mm-es szívónyílást munkáltam meg 16 mm-re, meg a henger tetejéből kellett levenni valamennyit, hogy beálljon a 8,6 kompresszióviszony.

A porlasztó itt egy japán TK, a kijárata 16 mm, de a torok pajzs alakú nyílása kb 14 mm-t ad.

Négylábú tirisztorral nagyobb fordulatokon ropog, gyújtáskimaradások.

Rátettem egy egybetrafós tirisztort, vígan elforgott a végéig.

Jól ment, határozottan mozgékonyabb mint az A verzió.

Tehát, a B verzió palástrajza a következő:

 

 

Előzmény: garázsharcos (174326)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.12 0 0 174329

Előzmény: Nagykőrös (174324)
Nagykőrös Creative Commons License 2024.10.12 0 0 174328

Köszönöm a választ megcsinálom én is.

Előzmény: Csufi15 (174327)
Csufi15 Creative Commons License 2024.10.12 0 0 174327

Célszerű. Nekünk van 3 db, mindegyikbe tettem. 300 Ft-os alkatrész, de megkímél az esetleges kosztól, ami a tankból jön. Úgy tudod megcsinálni, hogy a tankról hosszú vezetéket hagysz, amit beforgatsz a műanyag burkolat alá és onnan vezeted vissza a karburátorhoz és közvetlen a karbi elé tedd be a szűrőt kb 5cm-es toldással. Ez a megoldás azért jó, mert ha vágnod kell később, akkor még mindig marad elég  . Akár útközben ha a benzincsap belső szűrője eltömődik, akkor csak lehúzod a csövet, megfújod a végét és a tankban levő szűrőt így "kintről" is tudod tisztítani. Meg nem kell szerencsétlenkedni a gyárilag rövidre méretezett csővel.

 

 

 

Előzmény: Nagykőrös (174324)
garázsharcos Creative Commons License 2024.10.11 0 0 174326

Pár szó a gyújtásról, szikraenergiáról és a teljesítmény növeléséről, három versben.

Az első "A" verzió a teljesen gyári henger, 12 mm porlasztóval, gyári kipuffal.

A régi, négylábas, külön gyújtótekercses tirisztorral, könnyen indul, megy rendesen, a lehetősége határaig, kb 5000 fordulatnál "lebrekeg", elérte a lehetősége alapján a max fordulatot.

Egy ilyen henger csatornái, a henger palástrajza így néz ki, ez az "A "

változat:

 

 

Nagykőrös Creative Commons License 2024.10.11 0 0 174325

"karbi,,akartam mondni,írni.

Nagykőrös Creative Commons License 2024.10.11 0 0 174324

Olyan kérdésem lenne,hogy érdemes vagy kell e a tank és a kari közé szűrőt rakni?  Válaszotokat előre megköszönöm.

4728ITI Creative Commons License 2024.10.11 0 0 174323

Babettánál a gyújtással nem lehet teljesítményt növelni. Rontani lehet, ha nem jól van beállítva. Amit írsz, az egy jó megoldás. De 50-es hengerrel is lehet növelni a teljesítményt. Aki ért hozzá és elég bátor is, felköszörüli a henger nyílásait. Vagy ahogy én is tettem, egy Robi hengert tettem a motoromra, amitől erősebb lett. 55-el tudott menni. Persze lehetett volna még tuningolni, de nekem akkor az már jó volt városban.

Előzmény: kaktusz 22 (174322)
kaktusz 22 Creative Commons License 2024.10.11 0 0 174322

Ezt a gyújtást preferálom én is. De, elgondolkodtatott, hogy Babetta esetében mit ér. Szerintem alig észrevehető hozadéka lehet. (többe kerül a leves mint a hús.) Egy alapelőgyújtás beállításra sem érzékeny annyira ez a motor. Főleg, ha már kissé kopott. A tuningnál inkább a hengerűrtartalom növelése és az üzemanyagrendszer módosítása hozh észrevehető eredményt.

Előzmény: ívfény (174317)
ívfény Creative Commons License 2024.09.28 0 0 174321

nyilván volt benne, akku, csak rá kelett kötni a cuccost

Előzmény: garázsharcos (174319)
Carnot Creative Commons License 2024.09.27 0 1 174320

Nekem nincs és nem is volt ilyen kiépítve, úgyhogy megírja akinek volt, de magának a vezérlőelektronikának olyan kicsi az áramfelvétele, hogy egy nagyobb kondenzátorral is táplálható feszültségstabilizátorral. A munkaáramkör mehet akár a gyújtótekercsről is, és ha én csinálnám, biztos így is lenne. Akkumulátor akkor kell, ha a nagyfeszültség-generátor is arról megy, mármint ami a kondenzátort tölti. Itt rövid idő alatt kell feltölteni egy nagyjából fél és kettő mikrofarád közötti kondenzátort.         

garázsharcos Creative Commons License 2024.09.27 0 0 174319

Az IGC 60- nak tehát kell a 12V DC táp.

A Balkan motoron ez hogy volt?

Pótakku?

 

Előzmény: ívfény (174317)
4728ITI Creative Commons License 2024.09.24 0 0 174318

Korábban már olvastam erről, nagyon megtetszett ez a lehetőség. Arról nem írtak hogy milyen átalakítás kell ahhoz hogy jól működjön. Ha most kezdenék el tuningolni egy bármilyen kismotort, biztos hogy ezt választanám. Köszönöm hogy ezt leírtad.

Előzmény: ívfény (174317)
ívfény Creative Commons License 2024.09.23 0 0 174317

az igc-be pont az a lényeg, hogy bármely fordulatra, a legideálisabb előgyuszit lehet állítani, és, ha bármi változik a motoron,, pl kipuff csere, akkor ahhoz is finomhangolni lehet a gyuszit!, nekem anno egy 50-es balkanra volt felrakva és  ki tapasztalgattam a legideálisabb gyuszit és igencsak érezhető volt a váltpzás!, almentettem a beállitást, valahol még lehet, hogy meg is van. egyik haverom a simojára, tett igc-ét és, rátöltötte a balkánra kitöpizett előgyuszi görbét, de neki nem hozott anyit, a motor erőben, mint nekem a balkanon, aztán, jo pár napot szarozott a beállitásokkal, aztán állandoan beiskolázott, igc nélkűl pedig az én balkanom volt a jobb az igc-vel felvértezve

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!