Akitől vettem, az a magyar cég német partnere. Ők vették meg az eredeti német kereskedéstől és adták el tovább nekem.
Én úgy tudom (tudtam), hogy a német kereskedőnek is 1 évig szavatosságot kell vállalni a fődarabokra (pl. hengerfejes a motor), aminél ráadásul az első 6 hónapban neki kell bizonyítani, hogy a hiba nem állt fenn a vásárlásnál. A második 6 hónapban pedig nekem, hogy fennállt. Ha ez igaz, akkor a német eladót (a magyar cég kinti cége) eltudom kapni jogosan szerintem.
Persze lehet rosszul tudom, illetve a gyakorlat mindig más mint az elmélet...
Erdőkertesről nem hallok jókat, de megpróbálom, hátha mond valami értelmeset. Elsőre pedig ő tűnt a legszimpatikusabbnak, de valszeg csak amiatt, mert ő zárta ki egyedül a nagyobb hibát. (mondván ha nem fogyott a víz és jöttem vele 150 km-t hiba nélkül akkor nem lehet hfejes)
Nyíregyházáról hoztam haza pestre. kb 150 km-t mentem vele -kétszer megálltam közben (tankolni, és a telefon párosítani a bluetoothal)- minden gond nélkül. Majd egyszer csak kigyullad a sárga check engine lámpa és pirosan világít a hibajelző, miközben a kijelzőn németül kiírta, hogy túl magas a motor hőmérséklet. A hőjeladó maxra kiugorva... A motor dadogni kezdett magas fordulaton. Gyorsan leállok megnézni mi a helyzet.
A víz nem forr, sehol hűtőfolyadék szag. Vártam kicsit, a piros hibajel eltűnt, a hőmérséklet jeladó visszament a normálisba.
Elindultam, de 7-8 km után újra ez a probléma. Ezt kb. 15X csináltam végig, mármint ezt a félreállós dolgot, szóval szuper utam volt. Pedig amikor mentem, direkt nem pörgettem 2000 fölé, és 70-90-el araszoltam a pályán végig.
Itthon (Érd) mentem vele egy kicsit (10-15 km) és nem írta ki a hibát, de természetesen városba nem is nyomtam neki.
Ja és még valami: gázadásra a hűtőfolyadékban apró buborékok keletkeznek. Erre az eddigi Roveres szerelőm azt mondta, hogy repedt a henger...
Beszéltem két szerelővel is (Landhorváth, Erdőkertes) viszem hozzájuk holnap és holnapután. Nagyon SOS lenne megtudnom, hogy mi a gond, mert ha nagy a baj akkor természetesen megyek vissza a kereskedéshez reklamálni. (sajnos bonyolítja az ügyet, hogy Németországból hozták be a kocsit az én megrendelésemre, de elvileg átnézték)
A szerelőkkel való beszélgetésből a következő problémák merültek fel:
- hengerfejes, repedt a henger
- termosztáttal van baj, nem nyit ki vagy nem nyit ki időben
- hőmérséklet érzékelő romlott el
- katalizátorral van probléma
Esetleg tudnátok segíteni szerelőben, illetve ha valakinek van egyéb ötlete a hibára, az írhatna. Sajnos Facebookom nincs, de ha valaki oda felrakná, megköszönném, hátha jön onnan válasz.
erdeklodnek, hogy nem tudtok e veletlenul megbizhato szerelot ajanlani nekem Jaguar XF -hez, 2009-es evjarat. Olajcsere es fekbetet plusz tarcsa cserehez. Alkatreszt a britishparts-rol rendelem.
Üdvözlet Jaguar X-Type tulajdonosok! A képeken látható rozsdamentes acélból készült ablakkeret (alsó) díszléc garnitúra (4db-os szett) postaköltséggel 32.000Ftért eladó. Új, védőcelofánban csomagolt. A képen látható hengeres vastag csomagolásban postázom. A rozsdamentes díszlécek hátulján kétoldali ragasztószalag van, csupán a piros színű szalagot kell eltávolítani és máris felhelyezhető.
Tudtommal nem normális hogy úgy áll a légzsák, ennek ellenére a legtöbb autóban ilyen. Ha jól tudom, a műanyag a nagy hőmérséklet miatt eldeformálódik.
Sajnos ez a forum elég halott. Van egy Facebook csoportunk, az sokkal pörgösebb:
Sajnos eléggé haldoklik az oldal, de azért megpróbálok segítséget kérni, hátha olvassa még valaki.
Elsősorban az új kormánnyal szerelt (talán 2005 utáni) tulajdonosoktól kérdezem, hogy a képeken látható légyzsák illesztés normális-e? Nem találtam a neten olyan képet az eredeti illesztésről, ami megmutatná.
Illetve olyan kérdésem is lenne, hogy a bézs kormány mennyi km után kezd kopni szerintetek? Csak mert majdnem az összes kopott a használtautó piacon és nem hiszem, hogy mind egytől egyig 350e-ről van visszatekerve.
Új vagyok az oldalon. Kérdéssel fordulok hozzátok, hátha már találkoztatok ezzel a problémával. A kicsike (2.1) hidegen kiteszi a sárga lámát (cruises not aviable), korlátozza a fordulatot kb. 3000-re. Ha csak beindítom, beáll a fordulat a hidegindítási alapjáratra, majd szép lassan csökken a fordulat, képes saját magát lefullasztani. Ha tartom gázpedál lenyomásával az alapjáratot, egy idő után a sárga lámpa kialszik és mintha semmi sem történt volna. Hibakód szerint elektromos folytószelep hibát dob fel elsőre. Véleményetek szerint beszívott levegő hőmérséklet jeladó, esetleg lambda szonda cserével megoldódhat-e a probléma.
Ha valakinek jelentkezett már ilyen jellegű hiba jelezze. Köszönöm.
Sziasztok ! A 2005 évjáratú 2.0D autómban a motorhőmérséklet nem megy fel még a minimális tartományba sem. Nyilván ezért nincs fűtés sem az autóban. Nem tudom összefügg -e ezzel , hogy egy furcsa nyekergés-sivítás hallatszik a motorházból a vezetőoldal felől és ez inkább valamilyen szíj hangja lehet... A hang alapjáraton minimális, gázadásra álló helyzetben és menet közben is erősödik. A klíma illetve a szellőzés kizárva mert ha kikapcsolom akkor is hallatszik...
Véletlen bukkantam erre a fórumra, de nagyon megörültem, így hát regisztráltam is.
Kb fél éve vagyok boldog x-type tulaj, és akad bőven tennivaló az autóval, így hát alkalom adtán szeretném majd a segítségeteket kérni, illetve én is segítek ahol tudok.
A második találkozónk 2018-01-14 vasárnapra tolódott. 11.00-kor találkozunk a Kilátó Vendégház és Étteremnél. (Galyatető. 3234 Mátraszentimre, Kodály Zoltán sétány 17) https://www.facebook.com/kilatovendeghaz/
A sétányon, ha picit tovább mentek mint az étterem, van egy nekünk pont megfelelő parkoló, ott lesz a randi.
Kérek mindenkit, aki biztosan eljön, legyen kedves a hozzászólásba megírni 2017-12-31-ig hány főre számítsunk. Az asztalfoglalás miatt fontos.
A képen pirossal bekarikáztam neked,hogy honnan jön a hang (90%)
A rács mögött van egy kis ventilátor,ami beszívja a levegőt,és így állapítja meg hány fok van a beltérben. Nekem is hangos volt de kivettem,kapott egy kis WD40-et és azóta nem hallom..
Köszi a tippet ! Remélem csak azért ázik be mert eldugult a levezető.Egyelőre megakadtam időhiány miatt,meg azért mert nem tudom levenni az ablaktörlő kart.
Az anya lejött,de kellene valami csapágylehúzó féle ezköz hogy a tengelyről lecsússzon,Sztem még nem volt levéve.(minek is lett volna)
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni. Van egy 2005-ös 2.0 dízel Jaguár X-type-om. Az a problémám, hogy az EGR szelep alatt kicseréltem a turbó csövet, mert be volt repedezve én nem volt nyomás. Viszont a cső cseréje után sem az igazi az autó ereje. Fél gázig nagyon jól gyorsul, de utána nem akar menni. Megnéztem, van turbónyomás, computer-re raktam, ami valamilyen "gyorsító elektronika/szenzor" hibát ír ki. Nem tudom, hogy azt hol keresem, illetve egyáltalán mi lehet a hibája a járgánynak... Nagyon megköszönném, ha valaki tudna ebben segíteni?