Nemrégiben egy hoax e-mail keringett az interneten: a leírás szerint az 1930-as években épült orosz K-7-es óriásrepülő látható az alábbi képeken. További részletek a képek után! Az illusztrációkat készítő kreatív elmék elkészítették a K-7 és a V-7 vagyis a "Birodalmi[...] Bővebben!Tovább »
Az E inkább 39-40 vadásza volt, bár a Jabo változatot alkalmazták 1942-ig is, az F széria inkább 41-42 vadásza volt, bár a legkorábbi F széria gépei már 1940 végén is feltűntek az angol és francia égbolton.Ha jól tudom Möldersnek is volt korai F-0 vagy F-1 szériájú Messerje 1940 végén.
ú.i.NEM szeretném ha a gép farokrészén lévő "dolog" miatt elkapná a fórumozókat a horogkereszttől való f.sás és a rettegés/őrjöngés, sajnos ugyanúgy a történelem része mint a vörös csillag.
Személyes kedvencem az F-4 és a G-2-es széria ill. a háború végi K széria.Az F-4-nél a jó manőverező képesség és az erős fegyverzet, G-2 szintén de ott még előny a két 20mm-es gépágyú gondola is, bár ront a teljesítményen(manőverező képesség), de jelentős + tűzerő ami főleg bombázók ellen jól jön.Az F-4R-szériánál is van lehetőség kiegészítő fegyverekre, de nekem olyan változatom az IL-2 1946-ban nincs.:)A G-6-tól a G-14-ig túl lomhának tartom őket, Emil szériát szintén gyenge manőverező képessége és kevés lőszere(60db csövenként az semmi, 20mm MG FF/M) vmint alacsony hatótávja miatt nem kedvelem(bár szimulátorozni[és alacsony támadni] az E-7B-vel imádok) természetesen az Anton, Berta, Caesar, Dora, Toni változatok ugye egyértelműen rosszabbak az E-nél.Azért Galland két 20 milis szárnyfegyverzetű F messerjét kipróbáltam volna.:)
Nem várok hőskölteményt. A háborús repülős sztorikban a kaland és a technika fog meg elsősorban. Mellesleg elég rossz kritikát olvastam egy amerikai forrásból, amely azt sérelmezte hogy a könyvben az amcsi repülőerők úgy vannak beállítva mintha a háborúban mindig csak útban lettek volna.
De mostmár elég, ne árulj el semmit mert lelövöd nekem a poént :)
Valamelyik Aranysasban volt hogy használták, a V1 esek ellen.
Ez elég széles körben ismert tény. A kérdés, hogy vadászgép-vadászgép elleni harcban is bevetették-e? Most már tudok valamit, mert a History-n egy a gázturbinás gépekről szóló filmben említik, hogy valamikor 1945 elején került sor az egyetlen Meteor II. - Me-262 közti légiharcra, ami ebben a műfajban az első volt a világon. Az eredmény 0:0.
Szerintem nehéz a pontos meghatározás. Az sem mindegy hogy a háború melyik idöbeni részéröl beszélünk. Meg az sem elhanyagolható hogy ki repülte azt a gépet. Függhet még a repülési magasságtól hogy adott magasságon hogy teljessitett (sebbeség, emelkedőképeség, fordulékonyság, stb) De ha dönteni kell, és ez a vélemény szubjektiv, 1944 ben
Az angolszászoknál a
Spitfire Mk XIV a legjobb elfogóvadász P 51 C-D volt a kisérő vadász
Németországban
Bf 109 G10- K4 es variánsok Fw 190 D9- D12 / TA- 152 és varinsai Me 262 Ha éppen nem küszködött üzemzavarral.
Csak néha nézegetek be ide, akár el is kerülhette a figyelmememt. Használták végülis az angliusok harci körülmények közt a Gloster Meteort. Mégis csak az volt az elkészült sugárhajtású vadászgép, főleg mivel a Me-262 sokáig inkább villámbombázó akart lenni.
Bocsánat, hogy közbeszólok. Hogy melyik a legjobb "vadászgép" a 2.vh.-ban? Hát a Vril-sorozat, a Foo Fighter-ek, no meg a Kugelblitz, vagy másnéven a Haunebu. Az összes szövetséges gépet körbe-körbe cikázták, fegyver nélkül leszedtek jópárat közülük, majd minden erőlködés nélkül elzúgtak. Ennyit Neuschwabenland nácijairól.
Csak folytassátok a Topicot, nem akartam megzavarni.
hat igen. de nemtom tudtad e gundark hogy brit hellcatek lottek le focke wulf 190 est. biztos kisse hujen nezhetett ki a mutatvany, meg a nemetek is lestek, hogy mi ez a fukcionalista tomb a levegoben. eh szep az a hellcat is na.
ja a d-t telleg nagyon jo gepnek tartottak mert megvolt minden jo tulajdonsaga ami a korabbi szeriaknak, csak nagyobb teljesitmenye volt. egyebkent a pilotak meg a F4U4-et tartottak a legjobbnak a corsairek kozul(the ultimate corsair)es a 190-es hez hasonoan az F4Unak is kivalo volt az orsozasi sebessege(jo csurok mindket gepen)
akkor a 2 vh legjobb vadászgépét kilóra szedték leszállás közben. :) A legjobb vadászgép nem gyilkol meg ha hirtelen adok gázt, vagy veszem vissza :) A 262es messze volt a tökéletestől. Akkor már inkább egy Hosszúorrú Fóka.
A legjobb vadász a 2. világháborúban a Messerschmitt Me-262 volt. Nem volt már sok idő a bevetésére, de akkor a világ legmodernebb gépe volt. Ez egyébként nem csak az én személyes véleményem, hanem rengeteg elismert mérnöké és szakértőé is.