Keresés

Részletes keresés

neofrix baszmacs Creative Commons License 2024.05.19 0 1 71540

Köszönöm! Jól sejtem, hogy a rudazaton keresztül kap valami hajtást, a fogantyúval pedig kézzel működtethető?

Előzmény: EMD sound is music (71539)
EMD sound is music Creative Commons License 2024.05.19 0 1 71539

Kenőprés.

Előzmény: neofrix baszmacs (71538)
neofrix baszmacs Creative Commons License 2024.05.19 -1 1 71538

Sziasztok! Megmontanátok, mi az a kis doboz a mozdonyon, amit bekereteztem? (Ha a kérdésből nem lenne egyértelmű: egyáltalán nem értek a mozdonyokhoz.)

erprobungsfurt Creative Commons License 2024.05.19 0 1 71537

Én nem tudnám elképzelni, annyit már kiadnék beszállítónak legyártásra, ilyen mennyiség már filléres tétel :)

Előzmény: Atis57 (71535)
601estÉpítekCadben Creative Commons License 2024.05.18 -2 0 71536

Izé, ez egy 3D modell.

Előzmény: Atis57 (71535)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.16 0 1 71535

Szia!

 

 Igy is szép a megjelenése.

 

A kibic; Elbirnám képzelni , hogy 25 000 db rézdrótból készült szegecset elkalapálsz.Utána felpolirozod.

Előzmény: erprobungsfurt (71534)
erprobungsfurt Creative Commons License 2024.05.16 -2 4 71534

Ezt hogyan kell érteni? A csavaroknak, szegecseknek a fejét sem modellezted?

 

Igen, így kell érteni. A furatok a helyükön vannak, csak üresek. A program az összeállításba elhelyezett alkatrészek minden példányát külön kezeli, tehát nem mindegy, hogy 10 vagy 1000 alkatrészből áll az összeállítás még ha az 1000-ből 990 ugyanaz a szegecs is (ilyen szempontból az is mindegy, hogy az egész szegecs vagy csak a feje modellezett).
Az egész mozdony jelenleg áll összesen kb. 5200 alkatrészből (a 2200 különbözőből jó néhány nem csak egy példányban került felhasználásra), viszonyításképp egy darab főkeretlemezen van nagyjából 700 db kötőelemmel feltöltendő furat. Szóval elég gyorsan meg lehetne duplázni, triplázni az alkatrészek számát, ennek megfelelően lenne használhatatlanabb a program. Inkább szeretnék normálisan dolgozni a fájlokkal, mint órákat várni egy-egy összeállítás megnyitására is (saját tapasztalat régebbi gépen, megesett, hogy egy-egy ezer alkatrészes összeállítás megnyitása is 3-4 órába telt).
Elismerem, kötőelemekkel szebb lenne, de ez egy technikai kompromisszum.

Előzmény: rezgaras (71532)
erprobungsfurt Creative Commons License 2024.05.16 -1 2 71533

Eredetin is tudtommal nyers aluöntvény volt, festetlenül, úgyhogy nincs félnivalóm :D

Előzmény: trebront (71529)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.16 -1 1 71532

Szép munka!

 

"Kötőelemek nincsenek lemodellezve"

 

Ezt hogyan kell érteni? A csavaroknak, szegecseknek a fejét sem modellezted? Mert az a külső megjelenésnek is ártani fog: azok elég jól láthatók!

Előzmény: erprobungsfurt (71528)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.16 -2 5 71531

"(5ágú csillag színezésénél vigyázz, nehogy megb..nak önkényuralomért)"

Beszélsz hülyeségeket! Ki a fene piszkálná egy korhű mozdonyrajz miatt? A múzeumi M61,001-es Nohabon is rajta lehet, senkinek semmi baja vele. A németeknél is a múzeumban levő E18-as mozdonyon is rajta van a horogkeresztes jelvény.

(Egész más lenne a helyzet, ha ideológiai célzattal kerülne föl valahová akár a horogkereszt, akár a piros csillag. Egyébként meg nem 5ágú, hanem 5 ágú, vagy ötágú.)

Előzmény: trebront (71529)
alkotasu Creative Commons License 2024.05.16 -1 1 71530

Gratulálok, nagyon klassz!

Előzmény: erprobungsfurt (71528)
trebront Creative Commons License 2024.05.16 -6 1 71529

gratula! (5ágú csillag színezésénél vigyázz, nehogy megb..nak önkényuralomért)

Előzmény: erprobungsfurt (71528)
erprobungsfurt Creative Commons License 2024.05.16 0 14 71528

A 303,002-s gőzmozdony saját készítésű 3D modellje (a 601-st modellező fórumtárs ihlete nyomán). Bár még messze van a késztől és jó pár dolog hiányzik (pl. csövezés, lövettyűk, Stoker), de már megmutatható készültségig jutottam vele.
Alkatrész szinten modelleztem le a mozdonyt, szinte az utolsó alátétlemezig, a gyári rajzok felhasználásával, vagyis kis túlzással ezekből a modellekből akár újra is lehetne gyártani a mozdonyt. Természetesen a képeken nem látható részek is le vannak modellezve (kazán, túlhevítők, csapágyak belseje, stb...) Eddig körülbelül 2200 különböző alkatrészből áll és fél év munkája van benne. Kötőelemek nincsenek lemodellezve, mert többezer csavar és szegecs elhelyezése a modellen már túlmutatna a számítógépem képességein.

Ha van igény rá, szívesen rakok fel még képeket az érdeklődésre számot tartó részekről.

 

manhattani Creative Commons License 2024.05.15 -2 2 71527

Világvasutai: A Santa Fe gőzmozdonyai, 2. rész: Gőzös fejlesztés a XX. században

krikori Creative Commons License 2024.05.09 0 2 71526

Köszönöm!

Előzmény: György barát (71518)
manhattani Creative Commons License 2024.05.09 -3 1 71525

Laikus okoskodás: a levegőhiány fekete füstöt okoz, mert elégtelen az égés. A füsttel még éghető koromszemcsék távoznak, és az el nem égett korom hője nem fordítódik a víz forralására/gőzképzésre. Ez talán teljesítménycsökkenést okoz.

Előzmény: rezgaras (71521)
Alien Angel Creative Commons License 2024.05.09 -1 1 71524

Ez így is van, ha nyitott edényben forralunk vizet, az állandó kisebb légköri nyomás miatt könnyebben távoznak a víz felszínéről a folyadékban képződő, nagyobb nyomású gőzbuborékok. Tegyük fel, hogy a kazán kezdetben szintén ezen alacsonyabb légköri nyomáson van a hegyvidéken, ekkor a legelején tényleg könnyebben forr a víz, de nagyon hamar kialakul a kazánban az ennél nagyobb (ellen)nyomás, ami aztán ugyanolyan helyzetet teremt, mintha síkvidéken fűtenénk, hiszen végül mindkét esetben az üzemi gőznyomást akarjuk elérni.

 

Magasabban a levegőben kisebb az oxigén résznyomása, ezért elvileg lapátolás közben a fűtő saját teljesítménye is romolhat.

Előzmény: akóR (71523)
akóR Creative Commons License 2024.05.09 0 2 71523

De Uraim !
Tudtommal -, remélem nem fordítva lesz :-) -, minél magasabbra megy az ember, annál kevesebb fokon forr a víz.

Szóval hamarább gőzöl, kevesebb szenet kell fölvinni a hegyre ! 

Egyes mondák szerint a száraz babot már a Kékestetőn is csak qktában lehet megfőzni, mer' 96 fokon már forr a víz ...

torokb2 Creative Commons License 2024.05.08 0 3 71522

Úgy van, a magashegyi környezetet a mozdony tervezésekor kell figyelembe venni, hasonlóan mint ahogy pl. az elérhető szén minőségét is.

Előzmény: rezgaras (71521)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.08 -2 2 71521

Érdekes, hihető okfejtés. Mindemellett a szakirodalom nem szokta a levegő hiányt említeni, mint a teljesítmény korlátját. Kivéve, ha hibás kazán konstrukciót írnak le.

Előzmény: torokb2 (71519)
manhattani Creative Commons License 2024.05.08 -1 3 71520
torokb2 Creative Commons License 2024.05.07 0 6 71519

Ha a fűtő (vagy fűtők) bírják kellő gyorsasággal etetni a tüzet, akkor a mozdony tartós teljesítménye attól függ hogy elegendő levegőt tudunk-e biztosítani az égéshez. A levegőt a hengerekből kiáramló fáradtgőz biztosítja a fúvó segítségével. Elméletben tehát ha több gőzt fogyasztunk, akkor több levegőt is biztosítunk a tűznek. Valójában azonban nem tudunk akármennyi levegőt átszívni a rostélyon és a tűzön (a levegő "feltépi" a tüzet, illetve behordja a szilárd égésterméket a csövekbe).

 

Természetesen a tengerszint feletti magasság növekedése, pontosabban a levegő ritkább volta korlátozza az elégethető szén mennyiségét és a mozdony tartós teljesítményét.

 

Ettől független hogy rövid időre mekkora csúcsteljesítmény érhető el. A felfújt kazán egy energiatároló, amiből rövid időre sokkal nagyobb teljesítmény is kivehető (a kazánnyomás csökkenése árán).

 

Érdeklődőknek vonatkozó irodalom: Bereczky-Nagy A gőzmozdony hőtechnikai vizsgálata és számítása.

Előzmény: Atis57 (71510)
György barát Creative Commons License 2024.05.07 -1 2 71518

Szia! 

 

1916   Uhnow 

1918   Krechowice

1918.11.   Stryj

1919   PKP XIV 2360

1939   SZD

1941.07.   MÁV

1941.10.13.   395,104

1944.09.   CFR 395.104 
1974   USA Omaha Zoo 

 

Forrás: Pospichal Lokstatistik 

 

Előzmény: krikori (71517)
krikori Creative Commons License 2024.05.07 0 1 71517

Üdvözletem!

 

Segítséget kérek a 395,104 pályaszámú mozdony történetéhez. Krauss 2360 sz. gyártmánya.

Néhány alapadatot találtam itt http://www.werkbahn.de/eisenbahn/lokbau/museum/pres_krauss.htm de jó lenne valamivel részletesebb történet - főleg a lengyel-szovjet időszakról.

1941 nyarán került Magyarországra zsákmányként, aztán 1944 végén Erdély kiürítésekor románoké lett.

Köszönöm!

vasutTOM Creative Commons License 2024.05.06 0 0 71516
rezgaras Creative Commons License 2024.05.06 -1 5 71515

Pontosabban: 12bar nyomáson a forráspont 188 fok, 20bar nyomáson 212,5 fok.

Előzmény: rm40 (71514)
rm40 Creative Commons License 2024.05.06 -1 1 71514

Az csak a légköri nyomásra vonatkozik, a kazánban ugyanúgy 12...20 bar uralkodik.

Előzmény: Atis57 (71513)
Atis57 Creative Commons License 2024.05.06 0 2 71513

Szia!

 

Mert 90 C környékén  forr a viz , ha nincs tulhevitő -akkor ; kisebb gőznyomás, + kisebb hőtartalom.

Előzmény: rezgaras (71511)
György barát Creative Commons License 2024.05.06 -1 1 71512

Ritkább lesz a levegő a fékhengerben. . 😎 

 

Előzmény: Atis57 (71510)
rezgaras Creative Commons License 2024.05.05 -1 1 71511

Miért csökkenne? Akár nőhet is (Kisebb az ellennyomás a dugattyúkra.)

 

A dízeleké csökken, turbó kell rájuk.

Előzmény: Atis57 (71510)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!