Természetesen próbakör csak a ház körül,nagyobb távra 7 km a város,oda viszem a kulcsot,meg a pedált is áttettük az egyik hajtókar is cserére szorult, nagy volt a holtjátéka,-tehát a pedál is kitekeredhet hosszú távon, erre is lehet kell ráhúzás.-
-csavar kulcs és pedálhoz villáskulcs kell vinni egyenlőre.-
Megnéztem jobban, 99%, hogy a legkisebbhez kell, tehát a kapcsolónál a 2-7 lesz a jó verzió, mert a legkisebb lánckerék messzebb van mindkettőnél a mellette levőtől, az 5-6-7 pedig egyforma távolságra van egymástól. A 6-os és a 7-es is indexes racsni.
SZERINTEM a legnagyobb lánckerékhez kell beállítani.
- Így lesz egy "üres" fokozat a váltókaron, amikor a bowden nagyon laza lesz, de az nem probléma. Ha a legkisebbhez állítanád, akkor abban az esetben, amikor a lánc a legnagyobb lánckeréken van, még mindig lenne egy fokozat a váltókaron. Meredek emelkedőn előfordulhat, hogy elkélne még egy fokozat. Véletlenül, vagy reflexből megpróbálnál még váltani, ami feleslegesen terhelné a bowdent.
- Ha mégsem jó, a nagyobb lánkerékhez igazítás hosszabb bowdent jelent, abból még könnyű a másikat csinálni.
Mielőtt hozzáfogsz, érdemes ellenőrizni a lánkerekek hézagolását és a váltó húzásarányát.
6-os rendszerek esetén különböző hézagolások fordulnak elő.
- A koskormányhoz tervezett vázak geometriája más, mint az egyenes (mtb, trekking, túra) kormányhoz tervezett vázak. 2-3 centivel rövidebbek azonos ajánlott testmagassághoz.
-A 11-es gravel, országúti váltórendszerek nem kompatibilisek az MTB váltórendszer elemeivel. Nem elég csak váltókart cserélni, kivéve ha az nscatto által említett váltókart veszed pl.
- A koskormányos fékváltókar ha hidraulikus fékkart rejt, azt jobb ha kompletten a féktestekkel együtt cseréled. Ha mázlid van, a bicikliden FlatMount a féktest felfogatás nem PostMount, így vagy spéci féknyerget veszel vagy adaptereket pluszban
Az alábbiban kérném véleményeteket, segítségeteket.
Adott egy 3x11s váltórendszer a gravel biciklimen koskormánnyal. Szeretném hagyományos montis, vagy valami jobban túra jellegű kormányra cserélni kényelmi és egyéb praktikus okokból.
Nem idegen tőlem, sőt szándékom, hogy valami frikciós váltókarra + fékkarokra cseléjem az integrált rendszert ehhez néztem már a MicrShift ilyen megoldásait. Sajnos csak kormányvégbe szerelhető váltókart tudok vásárolni, aminek...és itt jön a kérdés:
láttatok-e, tudtok-e, használ-e valaki erre olyan megoldást, hogy a kormányvéges váltókarokat egyéb módon szereljem a kormányra. Pl. kormányszarv, vagy lehet kapni felszerelhető kormánybővítő rudat, ami lehet akár jó is, de nem tudom, egy ilyennek a végébe beilleszthető-e a váltókar.
Ha nem tudtam közérthetően feltenni a kérdést, bocs, de a kérdés talán így is kezelhető. Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
Kicserélheted, természetesen. Gyorsabb lesz ugyanakkora pedálfordulatnál 12.5%-kal, de annyival nehezebb is lesz tekerni. Elképzelhető, hogy a lánc hosszán is kell változtatnod, vagy a hátsó kerék pozícióján, ha csúszópapucsos a váz (gondolom láncfeszítő nincs).
Üdv mindenkinek. Azt szeretném kérdezni, hogy van egy kerékpárom elöl 44 fogas lánckerék a hátsó 18 fogas. Kicserélhetem a hátsó fogaskereket 16 fogasra? Ettől gyorsabb lesz? Előre is köszönöm a válaszokat
Bocs, akkor félreértettem, szóval négyszög. A 134-et és a 143-at meg összekevertem.
Volt egy puch bringám 68 mm-es szélességű csapágyházzal és Thun hajtóművel (amilyen a '90-es évekbeli schwinn csepeleken volt gyárilag), 131-es monoblokkal. Jó volt a láncvonal. Valószínű, hogy a te Csepeledhez is jó lesz ez a méret.
Mérd meg a csapágyházat, valószínűleg 68 mm lesz, és akkor a monoblokk jó lesz hozzá. Ha esetleg 73 mm hosszú, akkor olyan monoblokkot kell hozzá keresni.
Elektromos roller hátsó kereke leeresztett. A szelephez akkor is nehéz hozzáférni, ha kiszerelem a kereket.
Úgyhogy végül is kivettem, elvittem gumishoz, aki töltött bele usa gyártmányú zselészerű cuccot, oszt így lett felfújva. Ugyanis még tovább kellett volna szétszedni a felnit, hogy kivegye a belsőt.
Eléggé viccesnek tartom azt, hogy nem lehet felfújni, nem férni a szelephez. Talán mondanom sem kell, nem olyan könnyű kiszerelni meg vissza szerelni a kereket.