Keresés

Részletes keresés

hirokatana Creative Commons License 2014.11.14 0 0 2496

Köszönöm a gyors segítséget, először én is erre gondoltam de én itt néztem meg http://szotar.avw.hu/index.php és még csak utalást sem találtam erre a szókapcsolatra. Köszönöm :)

Előzmény: LvT (2495)
LvT Creative Commons License 2014.11.14 0 0 2495

Én nem tudok aktívan spanyolul, de azt látom, hogy az online akadémiai spanyol szótár a tomar igének 39 jelentését hozza: http://lema.rae.es/drae/?val=tomar. Ezek közül csak egyik a ’fogyaszt’ (6. Comer o beber). Alapjában véve, úgy tűnik, a ’vesz, fog’ mozzanat az ige alapjelentése. Tehát: 

tomar asiento = ’helyet foglal; letelepedik’ http://lema.rae.es/drae/?val=tomar+asiento

Előzmény: hirokatana (2494)
hirokatana Creative Commons License 2014.11.14 0 0 2494

Sziasztok én is kezdő vagyok teljesen.

elöször is szeretném megköszönni az oldalt és a segítségeteket mert nem lenne pénzem tanárt fizetni ;)

Szóval, María y Pablo toman asiento al lado de la ventana.  Én nem igazán értem hogy Pál és Mária mit is csinál pontosan , ugye a toman a tomar = fogyaszt ige többes szám 3 . alakja,  asiento = ülés, ülőhely. Na már most ha nem ülő helyet fogyasztanak az ablak mellett, hanem valamit ülve fogyasztanak akkor nem kéne még valami a mondatba, egy előjáró szó vagy valami? pl ülve vagy ülésen , mert nekem teljesen furcsa hogy oda van csak téve mellé az hogy ülőhely :(.

minden választ előre is köszönök. 

Zamorano1986 Creative Commons License 2014.10.23 0 0 2493

Sziasztok!

 

Egy kis segítséget szeretnék kérni. Jómagam is tanulok spanyolt, de még kezdő vagyok a témában. Van egy két soros kis "szövegem", amit lefordítottam, de kéne aki leellenőrizné. Valaki tudna segíteni?

Pirandus Creative Commons License 2014.10.13 0 0 2492

Jorge Luis Borges.

Majd keresem a letölthető szövegeit.

Pirandus Creative Commons License 2014.10.11 0 0 2491

Üdv. Borges néhány híres elbeszélésének első pár mondatát keresem.