Az első képen én gyorsan átfutottam, észre sem vettem, hogy a mostani kerületet említik alatta. Sajnos az utcaképet nem mutatja, de a háttérben van rajta egy jó kis, ütött-kopott hordó. :)
A Tanácsköztársaság éve...
Házy Erzsébetet (apám egyik kedvence volt) pedig láttam a Háry Jánosban, mint Örzse szerepelt, az általános iskolás taénektanárnénink elvitte az egész osztályt egy matiné előadásra. Előtte persze betanultuk az összes dalt a dalműből, csak hogy jó legyen nekünk. :)
Így egészen más volt az előadás, gondolom, mintha teljesen ismeretlenük, akkor hallottuk volna először a zenét, meg a dalokat.
Igen, Ő akkoriban rendkívül népszerű énekes és művésznő volt.
Viszont ami megragadta a figyelmemet, az mindjárt az első kép, ahol a kertben teáznak a barátnők. Helyszín pedig a kerületben az akkori Paula utca, mai nevén Árpád fejedelem.
Ugyanott történt két karambol Budapesten 24.hu 2024. 02. 20. 09:18
Két karambol is történt Budapest XVII. kerületében, a Ferihegyi út és a Pesti út kereszteződésénél – közölte kedden nem sokkal 9 óra előtt a katasztrófavédelem.
Két személygépkocsi, majd egy autóbusz és egy személyautó ütközött össze. A járművek akadályozzák a forgalmat.
Műszaki mentés céljából a fővárosi hivatásos tűzoltók vonultak a helyszínre.
Szigetcsép utcában jártam, megdöbbenve tapasztaltam jogy egy szlalom pálya lett amit fekvőrendőrökkel kombináltak. A Cséplő útra kellett bolna inkább, néhány fekvőrendőr főleg az új innovációs parkhoz. Ez a szakasz sokkal forgalmasabb mint a Szigetcsép utca.
Mitől jó hír az alap nélküli (bármit is tartalmaz, egy megállapodás be nem tartására mindig lehet valami előráncigált - lásd: Lánchíd - okot találni) választási osztogatás?
A budapesti költségvetésen amúgy is durva nagy rések vannak, ezt egy semmibe sem kerülő kormányígéret nem fogja befoltozni, főleg, ha semmi garancia a teljesülésre.
A BKK/BKV ígéretekből nem fog tudni működni sokáig.
A bérlet árának csökkenése egy jó hír, de vajon meddig marad meg ez a hurráoptimizmus?
Nem ismerem az elszámolási rendszerüket, de állítólag a BKK/BKV bérletet csak az utasok 1/4-ed része fogja használni, talán annyian sem, ők a budapestiek.
Arról sem szabad megfeledkezni, hogy 0-14 év közöttiek és a 65 év felettiek ingyen használhatják. Ráadásul a fővárosnak kell a MÁV részére közlekedési támogatásért fizetni?
Tegnap 6,45 körüli időben voltam az Elágnál, de egésznap nem voltam bent/beljebb a városban, 7 órakor (7,10-kor) már itthon voltam. Most lényegesen nagyobb volt a forgalom, mint amikor (kb.) 2 éve napi rendszerességgel ebben az időben jártam be a Belvárosba dolgozni.
Már több alkalommal leírtam, hogy 1 buszmegállónyira lakom az Elágtól, így amikor odamegyek látom a Csabai út és a Pesti út forgalmának egy részét. Tegnap az említett időpontban alig mozdultak/araszoltak az autók.
Érdekes, én a szokásos hétfői menetrend szerint reggel negyed 8kor vittem suliba a gyerekeket, délután meg fél 6kor jöttünk haza edzésről. Mindkét időpontban bőven haladósabb volt ma, mint lenni szokott.
Igazán örömteli lesz a ma közlekedni a városban. A reggeli személyautó-forgalom sokkal nagyobb volt a szokásos hétfői forgalomnál.
Valahol olvastam, hogy a mai sztájk a 169E buszokat, a dányi, maglódi, jászberényi, stb forgalamat is érinti. Ez még csak Rákosmente.
Ráadásul valamelyik főokos azt találta mondani, hogy a BKK/BKV/stb-nek kutyakötelessége most besegíteni az agglomeráció közlekedésébe. Vitézy Dávid erre varjon gombot... (Egyébként kedvelem a srácot, de az a bohózat, amibe most beleállt, minden józan elképzelést mellőz.)
"a mai közlekedés maga a mennyország." Szerintem is az.
"Fasza lenne ezt nem elcseszni"
Pedig gőzerővel dolgozik a "szétcseszésén" ez a tátott szájú, tehetségtelen (hátulról irányított) fővárosi és BKK vezetés. Remélem, már csak néhány hónapjuk van...
"A demokratikus politika a populizmus irányába elcsúszva..."
Ne röhögtess, doki
Jut eszembe: "populizmus vagy elitizmus az itt a kérdés"
"Remélem, a budapesti tömegközlekedés nem lesz áldozata a választási kampánynak, és utána sem a politikai harcoknak."
Állítólag a remény hal meg utoljára...:)
Most rácuppantak a hálaadás napi pulykákra és (ismételten) a lecsapolt mocsarak békáira. Ez egyszerűbb, mint egyenes választ adni arra, hogy mi lesz a Budapest-bérlet sora, azt Lázárék még mindig lebegtetik.
Már a HÉV kiszervezését nem értettem. Az volt az egyik érv, hogy ugyanolyan kötöttpályás, mint a vasút. Valamint az, hogy mindkét cég gépparkjának a felújításával eljutunk oda, hogy nem kellenek különféle szerelvényeket üzemeltetni a HÉV és a MÁV részére. Érdekes látvány lenne, amikor egy Szergej vagy egy Noab bevontat 2-3 (személy)vagont a Battyhány térre...