akkor én is jól saccoltam a magam 80 ezrével, mondjuk mi 4-en vagy 5-en mentünk volna 1 kocsival ami kb 8 litert kajál futóval megrakva. Remélem hogy össze fog jönni jövőre. 2 éve már eljutottunk a Német futamra,igaz az csak 1400km volt.
Köszi a lehetőséget de, maradt erdély arra az időpontra. Viszont remélem hogy jövőre összejön. Ha majd tudsz akkor egy viszonyítási öosszeget mondj már hogy kb mennyiből jött ki a kiruccanás.
Fürdeni arrafelé lehet, ahhol az E67-es út közel megy a tengerhez. (Azaz máshol is, csak ott érdemes) Például itt: 57,78850, 24,3485 vagy errefelé: 57,62886, 24,3812. Mi elég jó helyet találtunk, de nem tudom hova raktam a GPS-koordinátát. Egyébként sokfelé látni, sátrazókat is, szóval csak figyelni kell.
Mi eurót is alig vittünk. Olcsóbb, ha nem a pénzváltókat gazdagítod, hanem bankkártyával fizetsz. A benzinkutak, és a nagyobb boltok mindenütt elfogadják. Egyedül Finnországban volt néha gond az OTP-s kártyákkal, de csak azzokkal. A dombornyomott Mastercard tökéletes volt mindenre. Szóval ha dombornyomott a a bankkártyád, nem kell valutával vackolni. Amúgy legyen nálad valamenyi tartalék, hogyha a benzinkúton valami gebasz van a kártyáddal, tudj fizetni. (De elég az EUR tartaléknak.) Viszont arra ne számolj, hogy mindenütt EUR-al fizetsz, mert ugyan megteheted, de nem váltják túl jól. Kb. mint itthon, ha euróval fizetsz egy boltban. Megteheted, de nem éri meg.
Lényeg, hogy szerintem ne válts pénzt, csak valamennyi eurót. Azt is csak ha nem vagy biztos a bankkártyádban.
Szervusztok! Hol érdemes útközben fürdést tervezni? Salacgriva környékén esetleg...? Lengyel-Litván-Lett útvonalon hol számít gondnak, ha nincs kéznél helyi pénz, csak EUR?
Nagyon szépen köszi az infókat. Így már kicsit bátrabban vágok neki az útnak. Remélhetőleg addigra összeáll a csapat mert még 2 fő hiányzik, 3-an meg nem indulunk el mert nagyon sokba lenne. Majd adja magát még addig az élet.
Én az elmúlt 2 évben 2 alkalommal voltam arrafelé. Egyáltalán nem vészes az útvonal. Szlovákiában elég rosz az út. Van valahol egy fizetős szakasz, de mi soha nem arra mentünk, az alternatíva pedig rémes. A lengyeleknél nagy a forgalom általában, így arra éjjel érdemes menni. A 3 balti ország pedig kivétel nélkül remek minden szempontból. Jó út, kis forgalom, alacsony árak. Bp-Tallin kb. 26 óra út. Péntek délután indulva még elérheted a szombat esti Vikingline járatot. Ha nem jön össze van reggel is. A jegyet ebben az esetben felhajtáskor kell megvenni, nem pedig az irodában.
Mi 3 kajakkal felpakolt, 86-os évjáratú Audi 80-al utaztunk szóval a 26 órás út könnyen űberelhető. A Baltiaktól meg ne félj. A legkultúráltabb népség a Finnekig. Csak el ne alugy a volánnál, mert borzalmasan eseménytelen az út. Érdemes megállni a tengernél és csobbanni egyet. A Balti tenger arrafelé lazán lehet 24-26 fokos nyáron.
Köszi az infókat. Mi Szlovák-lenygel-litván-lett-észt útvonalat tervezünk. Remélhetőleg nem emberevőek az őslakosok arrafelé. A száguldással nem lesz gond mert nem igazán szereti a gépsárkány (Nissan Vanette + utánfutó). A távval mondjuk nincs gond, lenne váltó sofőr, meg nem időre kell menni sehová. A hajó árakat néztem én is, eléggé utas függő. 5 főre kb 200euro / út. Kész vicc ahoz képest hogy ennyi pénzért franciából írbe vitt át a komp 19 órán keresztül és még kabin is volt hozzá. Ha esetleg te hamarabb megejtenéd az utat arra amerre írtad hogy menni szeretnél akkor írj már róla egy kis beszámolót hogy mégis mire lehet készülni. Előre is köszi szépen.
Elfelejtettem felhívni a figyelmet arra, hogy az árak Finnországban igen magasak. Élelmiszert itthonról érdemes összeszedni. Minden úgy kezdődik, hogy 1-2 EUR. Ott is van Lidl, azonos márkájú sör itthon 150.-Ft, ott 1.5 EUR. Ezzel ki is fejeztem a szorzó mértékét.
Szia DAFMAXX! Én többször jártam már arrafelé - más okból - és mindig Ausztria, Németo.,Dánia, Svéd, Finn útvonalon. Ez normális tempóval 3 nap. Kiszámítható országok. Végig kitűnő úton. Puttgardenig 130 -cal utána 90 és 110 között a szabályok szerint. Háromszori komppal. Semmi sincs a magyar keresetekhez igazítva :)) Most először fogok Lengyel-Észt-Finn útvonalon próbálkozni. Barátaim már többször csorogtak így le lakókocsival és a teljes autópálya Budapest-Miskolc M3-as volt. A maradék 1600 Km!! normál országút, de széles jó minőségben. Mivel lassú a haladás, egy alvás kell félúton valahol. 48 óra alatt szerencsés esetben oda lehet érni, ha reggeltős estig nyomva lesz a gáz. A komp itt is drága, www.laivaliput.fiszerintem 4 fő autóval ezen az útvonalon is legalább annyi költség, mint repülni. Lengyelországon keresztül is lehet menni (utoljára akkor voltam, amikor 1982 nyarán tankokat kerülgettünk és cigiért, csokiért vehettünk alkalmanként pár liter üzemanyagot az egyik másik páncélkocsiból.) de Gdansk-Helsinki-Gdansk aránytalanul drága hajóval, csak a hajó több mint repülni. Természetesen a lengyel viszonyok ma már teljesen mások :)) de a hajó költségei..... A gyorshajtással nem érdemes perceket nyerni, hamar kiürülhet a pénztárca. Érdemes nyugiban végigélvezni a haladást, még az autó is hálás lesz, ha nem a lakatos püföli.
Sziasztok! Nem igazán látni életjelet, de hátha felbukkan valaki. A lényeg hogy terveznénk egy autós kiruccanást idén augusztusban a nemzetközi rally szezon finn futamára. Keresnék olyan embereket akik esetleg hasonló elvetemült dologra készülnek és erre az oldalra is eltaláltak valamint olyan embereket akik már megtették ezt az utat autóval és tudnának pár jó tanácsot adni hogy mire érdemes odafigyelni az úton. Előre is köszönet mindenkinek aki elolvassa ezt, aki meg válaszol is rá annak meg csak a legjobbakat tudom kívánni!
Hello! Lakóautóval szeretnénk Finnországba menni (Jyvaksyla) a nyáron. Szeretnék érdeklődni komp íránt (Tallin-Helsinki), hogy mennyibe kerülhet. Annyit találtam, hogy 6-8000 Ft egy főre (vagy nem?). És egy lakóautónak mennyi a komp díja?
Szerintem nyál-fölösleges jegyet foglalni a kompra.
Most az Eckeröline a leg olcsóbb, hétköznap diákkedvezmény is van. A második a Viking line. AZ irodájuk nyitva volt este nyolckor is, és a másnap reggeli kompra volt hely...
Bontani bontottak :) Akkoriban épült a Via Baltica (sponsored by EU) azt faragták. Riga egyébként szép, legalábbis amit 7 és 10 között láttam belőle. (Az előző esti bolyongás nem túl kellemes emlék)
Nordkapp-ot irigylem. Rovaniemiben volt egy tábla, hogy még hány kilóméter, azon viccelődtünk, hogy estére meglenne.
Addig mentünk, amíg volt út. Fel a Varanger félszigetre, Nodkinn, Nordkapp (ide nem mentünk ki egészen, mert egy vagyon lett volna, de magára a szigetre átmentünk... fura egy hely az... Ha valakit majd érdekel majd írok róla, de ide kicsit off, merhogy azmár Norvégia ugye)
Rigánál körgyűrű? Nem éppen bontották? :) Nem tom, szerintem azt a várost jó elkerülni... Nekem ezekben az országokban csak az tetszett, hogy többféle tábla van a különböző úthibákra...