Keresés

Részletes keresés

cam aro Creative Commons License 2024.02.11 0 0 103423

vegig vittem egy ev orszagos enduro bajnoksagot.

anno. .. kurva regen.. 

nem nyertem soha. 

de 2-3-4 helyezett kozt voltam mindig egy szaros 50 es simoval, a 70esek kozt. 

(30+ indulo kozt. ) 

a 250ben bajnok lettem volna. 

tudom, mert tudom ki nyerte .

tudom, mert egyutt edzettunk 250-ben. . 

csak en osszecsuktam az etzt a szezon elott, a bajnok meg nem.

(igy maradt a simo ) 

szvsz nekem te ne magyarazz arrol hogy mi hogyan fordul..

koszi. 

=================

 

 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (103422)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.02.11 0 0 103422

Kicsivel driftes 180as forduló homokon tempósan, a nagy egyenesen akart inkább menni, azt kényszeríteni kellett.

Futómű, fék váz, vázgeometria, motor. Gsxr1000 se lesz crossmotor 2 bütykös gumiabroncstól. :)

Előzmény: cam aro (103421)
cam aro Creative Commons License 2024.02.10 0 0 103421

a kis etz 10 loero koruli.. 

a nagy 20 koruli. 

kurvara nem szamit semmi geometria ekkora sebessegnel. 

csak az hogy melyik menyire birja megporgetni azt a szoroncsetlen kereket..

hogy csusszon. 

 

mondjuk en lab nelul is porogtem mindkettovel 3-4 koroket.. 

volt hogy fejteton, de az mindegy.. 

de te biztos jobban tudod. 

befejeztem. 

nem valtoztal. 

=================

Előzmény: Maketheworldabetterplace (103420)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.02.10 0 0 103420

Azé hát. Villaszög, utánfutás, vázgeometria, fizika csak felesleges időpocsékolás. Jó motoros Pony Romettel lenyomja a man szigeti 1000RR ászokat. :)

Előzmény: cam aro (103419)
cam aro Creative Commons License 2024.02.10 0 0 103419

az csak aze' lehetett mert nem tudsz motorozni. 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (103418)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.02.06 0 0 103418

A letett lábbal farkicsapva 180 fokos fordulat homokon számban a kis Etz gyors volt, a 250essel nehezebb volt. Az inkább egyenesbe akart állni. A 250es Jawa még inkább.

Előzmény: cam aro (103416)
cam aro Creative Commons License 2024.02.05 0 1 103417

meg ugyis hogy a 250 lengovillajat kapta. ""

ja nem. 

ez az en agymenesem volt 25-30 eve. 

125 etz vaz, 250 etz blokk, 250 etz hatso villa, 250 etz ulles. 

250 etz uza tank.. 

ez igy nem fert a rovid vazba, a tankbol lett kivagva cirka 7-8 centi.. 

 

sokal elorebb lehetett ulni, 

fordult ugy mint egy 125, de lehetett keresztbe menni mint egy 250. 

nem volt rossz konfig.. 

 

csaka faszom.. jo alkatresz mar akkor se nagyon volt hozzajuk.. 

ment a levesbe. 

(falu, konyvtar, ne buzujja. nincs internet. ) 

============================

 

Előzmény: cam aro (103416)
cam aro Creative Commons License 2024.02.05 0 1 103416

A kis tank felfelé magasítása miatt tűnik optikailag összenyomottnak.""

 

neeem. 

hanem azert mert a 125etz  vaza amire a 251-et ratoltak rovidebb mint a 250 etz. 

meg ugyis hogy a 250 lengovillajat kapta. 

szvsz da.. ossze nyomtak. 

hogy melyik jobb.. az meg attol fugg ki mit szeret/szokott. 

nekem a 250 is jol fordult. ..bar lehet nehol leert itt ott.. 

Előzmény: Maketheworldabetterplace (103413)
GFU-880 Creative Commons License 2024.02.05 0 1 103415

hogy néz ez ki?

 

nagyon fajan nez ki :) 

volt ilyenem is zsir uj.... nagyon kis patent erzes volt hajtani... jobb volt mint vmi akkor mar tobb mint 10 eves leutott lekopantott 2-3x felfurt ETZ 250-es.... 

na de akarmilyen jo is volt nem lehetett "buzeralni" mert mindig minden mukodott rajta.... egy ido utan már uncsi volt! :) 

 

inkabb epitettem magamnak valot :)

250/1-es vaz.... ETZ 250-es hatso villaval... panonia tank... 

elol hatul kis kerek elore magam fuztem tarcsasra

sulypontja de az ulespontja lejebb esett mas erzes volt donteni vele behuzni a kanyarba mint a nagykerekes gepeket... 

ETZ 250-es 12V-os blokk elektronikus gyujtassal

kesobb ment a tovabbi alakitgatas....

nyitott vastagabb rendes lanc hozza nagyobb fogaskerekek elore hatra

mas okorseg.... choperesites :) elore hosszabb telok... osztott ullesek.... csep tank... kromozasok.... ahhhh regi szep idok :) 

Előzmény: főgóré (103411)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.02.05 0 0 103414

Dugattyús olajozó megoldást( injekciós fecskendőszerű+meghajtása) próbált már valaki?

Előzmény: kgaboroo (103412)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.02.05 0 0 103413

250es egyenesfutása jobb, 125-251 fordulékonyabb (pl homokban farkidobós 180 fokos forduló). A kis tank felfelé magasítása miatt tűnik optikailag összenyomottnak.

Előzmény: főgóré (103411)
kgaboroo Creative Commons License 2024.02.05 0 1 103412

A külön olajzás akkora kalap szar volt benne, hogy ezer km után már tankolhattál bele keveréket. Raktam ilyet össze dobozból. Formailag nekem jobban tetszett mint a sima ETZ250-esem.

Előzmény: főgóré (103411)
főgóré Creative Commons License 2024.02.05 0 0 103411

hogy néz ez ki?

olyan, mintha elölről- hátulról összébbnyomta volna egy-egy autó 

a benzintankon látszódik ez a legjobban

a korabeli sajtó szerint is, formailag egyértelműen visszalépés volt az etz 250- hez képest

 

mentem ilyennel

az elektronikus gyújtású, és a külön olajzású kiviteleknél finomodott a motor járáskultúrája

 

főgóré Creative Commons License 2024.02.05 0 0 103410

250-es mzét 250-es hondával illik összehasonlítani

annyit tennék hozzá, hogy csakis abból a korból , 70-es -80-as évek eleje

mert utána már nagyon elhúztak pld. a japók a 125-250 kategóriákban is.

Előzmény: roncsfelújító (103405)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.01.31 0 0 103409

Persze, hogy gyártottak négyütemű autót. 1000 ccm felett. Gondolom ott már megérte a négyütem. A kispolszki kivétel, mert az igazából olasz, tehát nem a szegény világunk szülötte, még ha a szegényes megoldásai irigylésre méltóak is:) A fogyasztás nem igazán volt szempont 1990 előtt. Akkor az áremelésből lett egy komoly balhé is. 2-4 liter/100 km nekem a kétütemű motorok fogyasztása(50-250 ccm), ami nem sok. Egy autó ennél többet fogyaszt(kivéve egy jó dízel legyen az szívó, vagy turbó), mégis több autóst látok, mint motorost.

Előzmény: Maketheworldabetterplace (103408)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.01.31 0 0 103408

Igen.4T vezérlés többletköltség.Mégis gyártottak 4t szocautókat is. 450g/kWh fogyasztás sok, részterhelésen még többet fogyaszt kWhnként a 2T.

Előzmény: roncsfelújító (103407)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.01.30 0 0 103407

Hatásfok alatt pontosan mit értesz? Befektetett energia/nyert energia? 60-as 70-es évek technikája idején 125 ccm-t alapul véve egy 125 ccm-es négyütemű motorblokk legyártása magasabb költséggel járt, mint egy azonos kétüteműé. Teljesítményben fordított arányosság állt fenn, vagyis áttételesen a kimenő energia kevesebb is volt. Ezzel a hatásfok igencsak rossz a négyüteműre nézve. A nyolcvanas években is maradhatott ebből még valamennyi előny a kétütem javára, bár nagy mélységekig nem mentem bele a témába. Az elvtársak nem voltak teljesen hülyék. Ha olcsóbb lett volna négyütemű blokkot gyártani azt gyártották volna. Kb 250 ccm-ig megállta a helyét ez a fajta hatásfok. A fogyasztás meg nagyrészt a motoros csuklójától függött:)

Előzmény: Maketheworldabetterplace (103406)
Maketheworldabetterplace Creative Commons License 2024.01.30 0 0 103406

A kevésbé rossz hatásfokú megoldás helyett egy rossz hatásfokú de kevésbé bonyolult kétütemű motort alkottak meg. Ázsiában elterjedt 1hengeres 4T kis fogyasztású gépeket is gyárthattak volna kedvező áron.

Előzmény: roncsfelújító (103405)
roncsfelújító Creative Commons License 2024.01.29 0 1 103405

Szerintem azért egy 250-es MZ-t 250-es Hondával illik csak összehasonlítani. Azokon úgy láttam szintén ,,csak" dobfék volt, még ha dupla kulcsos is. Egyhengeres kétütemű motort összehasonlítani négyhengeres négyüteművel olyan, mintha egy kétütemű Wartburgot hasonlítanánk egy Honda Prelude-hoz. Itt a ,,vesztes" országokban nem volt fizetőképes kereslet a drágább, magasabb minőségű motorokra.  A négyütemű Simson gyártását is abbahagyták a hatvanas évek elején, és helyette gyártottak inkább pedálos Simsont... A motorosok pénz híján nagyrészt otthon oldották meg a legtöbb szervízt, nem a javítóműhelyek. Az olcsóság mellett ez volt a másik előnye ezeknek a gépeknek, hogy minimális műszaki affinitással bárki meg tudta otthon javítani néhány alapvető szerszámmal.

Előzmény: főgóré (103399)
kkbarnakk Creative Commons License 2024.01.27 0 0 103404

Sziasztok!

Van egy nagyon szép Mz Ts 125-ös motorom eladó.

Szépen állapotú, nem restaurált.

Motorja teljesen fel lett újítva, át néztem rajta mindent, elektromos csatlakozásokat, fékeket, stb.

Nyugodt szívvel ajánlom.

 

 

 

https://www.hasznaltauto.hu/motor/mz/ts_125/mz_ts_125-20298429#sid=179ca147-726e-472c-9588-30a75e7d3532

 

Üdv

Barna

főgóré Creative Commons License 2024.01.26 0 0 103403

öröm ránézni

meg ráülni sem volt kutya 

frissen ki volt pullérozva, fénylett mint a salamon töke

két rúgás szívatóval , rá a gyújtás oszt már berregett is

szúrtál neki egyest , meghúzattad kuplung fütyült zümm zümm zümm föl kettő , ideges hármas, szocik között

gyorsulásban nem igen volt ellenfél. negyedikben túl ment százon, és még volt az ötödik .

hát ja, az a 19/21 gyári paripa 130- ig tolta fel, de az elég is volt a futóműnek.

Előzmény: főgóré (103395)
főgóré Creative Commons License 2024.01.26 0 0 103402

az etézénél már látszik némi - formai is- előrébb lépés- bár van akinek a peregy jobban tetszik-

de végülis ugyanaz a séma.

az látszik, de keményen , hogy nem volt pénz lóvéra, az elvtársak ellopták azt a keveset is ami csordogált.

 

 

Előzmény: főgóré (103400)
cam aro Creative Commons License 2024.01.26 0 0 103401

peregyhez nem nyultam. 

volt par de nem volt erdemes. 

nem tetszett a dizajn. 

 

etzhez igen. 

az/ok/ kaptak 6mm-es motortartot danamid agyon, hogy ne gorbuljon. 

5/8-as lanc/kereket,.. hogy ne szakadjon. 

finom mechanikat..hogy menni is birjon. 

stb mittudomen mar.. 

 

az ora szerinti 150-et mind megugrotta. 

es akkor, es ott,.. ez volt a vilag legjobb motorja. 

csak eltelt kozben majd 30 ev.. es felszallt a kod. 

 

nem ert felre. 

az mz meg mindig a kedvencem. 

de mar csak azert mert a fiatalsagom meghatarozo resze volt. 

ha ezt kiveszem.. csak a jo emlekek maradnak. 

jo motorok nem.. :) 

================

Előzmény: főgóré (103400)
főgóré Creative Commons License 2024.01.26 0 0 103400

ja , a teknikai nullához/hullához  még pár gondolat

nekem amivel nyűgöm volt, az a motorblokk mechanikai része, lehetett volna tartósabb

meg az elektronika ami eléggé gyengusz volt , de hát akkoriban egy komenyista országban erre voltak képesek.

a motor- kipufogó által kibocsátott hang, rendben volt.

egy jó kis finommechanikai alakítás a motoron+ egy fasza , erős elektromos rendszer, jól világító lámpákkal

jobbára ez hiányzott csak.

Előzmény: cam aro (103397)
főgóré Creative Commons License 2024.01.26 0 0 103399

1969-ben a honda cb 750 volt a legelső japán négy hengeres

 

a ts 250  , amely a későbbi, 1976-tól-81-ig peregyes formáját már hordozta, 1973- 76-ig volt gyártásban

xerintem, formailag a honda sem szebb , csak hát a négy henger, dús krómozás, az elöl egy tárcsafék,

hátul még annak is dobféke volt.

például, ezen a ts 250-en látszódik a szegényszag

 

a japók + a nyugat is több hengerrel lazultak

csak hogy, a keleti blokkban a komenyisták vágták haza a cocializmust 

itt nem volt se honda, se yamaha, se suzuki, meg se szeri, se száma , hogy a többieket ne is említsem

mer kurva hosszú lesz a márka névsor

motorok témában eléggé járatos vagyok, most is két monitoron is mai motoros kiállításokat nézek

jól néznek ki , a kurva anyját, de ez mint akkor régen is, jobbára csak a nyugatnak, a fizetőképes keresletnek

szól. itthon, orbanisztánban, kevés kivételtől eltekintve , nem igen látni azokból semmit sem.

 

 

Előzmény: cam aro (103397)
főgóré Creative Commons License 2024.01.26 0 0 103398

ja, volt olyan is, amelyiknek fényes, zongoralakkszerű volt az indexe..

 

nem a matt

 

Előzmény: főgóré (103396)
cam aro Creative Commons License 2024.01.26 0 1 103397

nem akarlak elkeseriteni..

nem mz ellenes vagyok, en is szerettem az mz-ket.. 

de amikor az mz perkot kiadtak a japok mar 4 hengeres tarcsas motorokal lazultak. .

 

szvsz szepnek tenyleg szep volt nosztalgiabol nezve. 

de kozben egy teknikai nulla is.  

Előzmény: főgóré (103395)
főgóré Creative Commons License 2024.01.26 0 0 103396

ha valaki még pluszban akarta növelni motorja krómos csillogását 

a krómozott csaptelep takaró közepét kissé kireszelve 

pontosan rálehetett tekerni az index fekete műanyag aljára

 

főgóré Creative Commons License 2024.01.26 0 0 103395

nagyon nagy királyság volt ez annak idején , ha valaki ilyennel csapatott

öröm ránézni 

 

 

 így a legszebb , eredetiben 

 sokan meg átkókányolták, elcsúfították, csepptankkal, kispolák fényszóróval, hátsó sárvédő rövidebbre

vágásával, kipufogódob hátsó része felemelésével, stb.

 

főgóré Creative Commons License 2024.01.26 0 0 103394

amikor hiányzott a gumi a trafóról

egy valamilyen sprayes doboz, felső hosszúkás fekete műanyag kupakját 

átlyukasztottam és azt szereltem fel. 

az átmérője pontosan passzolt a trafó pereméhez , csak profik mondták volna csak meg, hogy nem eredeti

Előzmény: cbx (103391)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!