Ezért aztán kérlek, ha tudod, áruld már el nekem, hogy miért kellene a Székely Kecskést bárhová is meghívni"!
Csak azért, mert néhány kattintás után bárki rájöhet arra, hogy az index"-en is irogat, mégpedig veletek ellentétben a saját nevén...
Nem, nem, de még a mai adag hatása alatt vagyok. Csak mostanra ocsúdtam annyira, hogy megoszthassam Veletek az Igét.
Szóval: a mai meglepetés, hogy SZKJ alkotta meg a "Nemzeti Minimum" fogalmát, amit azóta többen illetéktelenül használnak, beleértve a Miniszterelnök Urat is.
Szóval ez egyszeruen vérlázító. Szerintem mindenki, aki ezt a kifejezést használja, köteles lenne copyrightot fizetni a nyelvi patent tulajdonosának.
Neked meg a felfogással akadnak olykor kibékíthetetlen ellentéteid.
Természetesen az evangelista az istentagadó. Ha megfelelő kontextusba helyezed SZKJ szövegét, akkor ráébredsz, hogy János (nem az SZK) belénk helyezte az Istent oly módon, hogy annak abszolút princípiumát háttérbe szorította, horribile dictu meg is szüntette.
Ebből következően János evangelista istentagadó. Konzekvensen: evangéliuma legalábbis blaszfém.
PS: Nem kaptam az aluljáróban Demokratát, csak Magyar Fórumot. Mi van itt???
Volt az a bizonyos evangelista, aki összevissza firkált és fondorlatosan befurakodott a Vulgátába, pedig a kanonizáló zsinaton sok püspök ellene szavazott. De SZKJ most kimutatta, hogy igazából istentagadó.
Te csak ne vondd el az Ő jogát az Ige új értelmezésétől. Ez a János régóta gyanús nekem, kissé kilóg a sorból, nem szinoptikus. A rebbellis mindenit neki, de SZKJ most helyretette.
"A hétköznapokon pedig elfeledkezünk a Biblia - szerintem - legfontosabb mondatairól, "üzenetéről". Az újszövetségi János apostol közönséges első levelében található: (4,12) "Az Istent soha senki nem látta: Ha szeretjük egymást, az Isten bennünk marad, és az ő szeretete teljessé lett bennünk:" (4,13) "Erről ismerjük meg, hogy benne maradunk és ő mibennünk; mert a maga Lelkéből adott minékünk." Ha belegondolunk, ez a tőlünk független, mindenható Isten tagadása. A legtisztább szeretet vallás, amely szerint, ha szeretünk, valójában mi vagyunk az Isten. Illetve az Isten a bennünk lévő szeretet. Eredetileg, "szerkezetileg" - akár eleve genetikusan (én hajlok erre, ismervén kicsit az állatokat), akár a társadalom fejlődés visszahatásaként -, bennünk is van ez a képesség, tehát mindannyian Istenként, szeretetben élhetnénk. "
Kiragadni a Bibliából mindig veszélyes. Hiszen ha magunk vagyunk Isten, mi legyen ezzel: 2Móz. 20.3
Ne legyen más istened rajtam kívül!
És mitől van bennünk a szeretet? Csak nem ezért: 1Jn. 4.19
Mi tehát azért szeretünk, mert ő előbb szeretett minket.
Tehát nem mi vagyunk a szeretet. Jézus a szeretet, és ezt felismerve belénk is szeretet költözik, és Istent szeretve az Ő teremtményeit szeretjük. Mert Ő előbb szeretett!
Ez csak egy hasonlat volt. Allegória. Paradoxon. Mittudomén.
A lényeg az, hogy nem bizonyítottad érdemességedet a kért kincsek birtoklására. Fenti kötekedéseddel csak rontottál helyzeteden, mert aki ilyen kekec, az a végén még nem adná vissza.
Hogy miért? Mert felelőtlen és indulatos liberálizé vagy, és felelőtlen haragodban esetleg összegyűrnéd, megcsonkítanád, netán más célokra használnád ezeket a kincseket. És akkor 50 év múlva miből ismerendi meg a jövő nemzedéke napjaink valóságát? Melyik forráshoz járulhat bizalommal?
Szó sem lehet róla. Kérj bármit, csak ezt ne. Ezek pótolhatatlan értékek, és rólad sajnos nem feltételezem, hogy kellő megbecsüléssel és gondossággal bánnál velük.
Inkább vállalom, hogy saját költségemen legépeltetem az első betűtől az utolsóig, és átmélezem neked. Csak ne kérd, hogy a maga tárgyi valóságában is átnyújtsam.
Nálam az egyik helységben PVC-padló van, és a küszöbnél felkunkorodott. Aztán repedezni kezdett, most már lifeg is, és egy szép napon kitöröm benne a nyakam.
Az ilyet tényleg üldözni kell, már megbeszéltem egy szakemberrel, hogy felszaggatja.