2 éve vettem, már sajnos nem fiatal a csónak és a motor sem, 2002 technika mindkettő, de remélem még pár évig még kiszolgál..Nagyon kompakt a méret végett se nem túl nagy se nem túl kicsi. pl. Kézzel tudom tologatni a futót is ezzel a mérettel még.. Majd keresek pár v képet amin egyben rajta van...
Hát,pontos árat nem tudok írni,mert az én hajóm,és motorom is kisebb.
Minden Lucka kapetanijában ki tudod váltani a hajózási engedélyt(régen matrica volt)A 380/40 lovas csónakra tavaly 200 kuna körül volt(év végéig érvényes,az ára ugyanannyi,mindegy,hogy januárban,vagy augusztusban váltod ki.)A tiedre gondolom lesz vagy 300 kuna.
Biztosításom nekem már volt,nem tudom,ott kötnek-e.
Segítségeteket szeretném kérni , Idén nyáron tervezem lemenni vir szigetre 430cm / 60Le rib csónakommal.
A szállásadó elvileg tud biztosítani bóját a hajónak.
Főleg a matrica illetve biztosítással kapcsolatban várom a tapasztalataitokat.
Hol lehet a matricát megvenni illetve kötni biztosítást ? kint érdemesebb vagy magyarországon? milyen költségei vannak a fenti hajó illetve motor méretnél.
Hát elvileg ez a szabály nem csak Montenegróra vonatkozik,hanem a vízi úton történő határátlépésre.Az én B-s jogsimon szerintem csak az van feltüntetve,hogy Adriai-tenger,Horvátország,a partoktól max.12 tmf.Úgy tudom,hogy a környező országok elfogadják kölcsönösen egymás jogosítványait.Azt is olvastam vhol,hogy a határátlépéskor ki kellene menni a nemzetközi vizekre(elvileg),majd vissza.Ennek végképp nem látom értelmét,de lehet,hogy ezért nem jó ide már a B jogsi.
Mondjuk a gumicsónakjaim csak "C" kategóriások,vagyis nem mehetek 12 tmf-nél messzebb a partoktól.
Mint már írtam is,én hajózok,amire tudok felkészülök,ami befér magammal viszek,a többi az sajnos lutri...
Igen, gondolom, hogy nem ti találtátok ki azt a bizonyos, Montenegrót illető szabályt; én azt gondolom, hogy amennyiben ez a szabály így leírva, hivatalosan létezik is, azt a gyakorlatban az adott, illetékes kikötők nem alkalmazzák, vagy esetleg csak bizonyos hivatalnokok adott szeszélyes kedvükben kötnek bele adott hajós B jogsijába. Mert amúgy értelmetlen szabálynak tartják. És például azért az, mert így a B jogsis hajós gyakran több emberrel a fedélzeten egyszerűen nem jut be az országba (Montenegróba ugye), és nem gazdagítja az államkasszát a tengeri matrica díjával, kikötői díjakkal, szállás-, vendéglátó- és egyéb költésekkel. Például.
Köszi egyébként az itt leírt infókat a montenegrói matricáról és az albán ki-, bejelentekzéses eljárásól, hasznosak lesznek!
Korfun ki, Otranton be, végig jonni Olasz partok mellett észak felé. (Bari, , Monopoli....)Viesten kijelentkezni majd áthajózas a Horvát oldalra és Vis en be újra Horvát vizekre
Csak, mint a többi, ha van szél. Gyakorlatilag folyamatosan jöttünk éjjel nappal. Az első éjjel aludtunk horgonyon, Ereikousa egy öblében, utána nem álltunk meg, csak ki és bejelentkezgetni. Kalandos volt